"Kære" "Statsradiofoni"...
Fra : lovecrafta@hushmail.~

Dato : 05-01-07 20:03

Jeg kan godt undre mig over jeres nye "medie-afgift" (læs: åbenlys
mer-skat) . Hvis jeg har forstået det ret er jeg nu forpligtiget til
at betale til jer hvis jeg har en internet-forbindelse fordi jeg,
blandt milliarder af sites, tilfældigvis kan ramme jeres.

Jeg har ikke TV eller radio. Jeg har ikke clock-radio. Jeg kan ikke
tage hverken radio/tv eller podcast på min gamle Nokia mobil. Jeg har
internet, men jeg kunne aldrig finde på at bruge min
internet-forbindelse til at besøge jeres hjemmeside. Nej, jeg bruger
mit internet til at hente piratkopierede scene-releases af "The
Simpsons", som hverken i eller TV2 iøvrigt viser. 10 minutter efter at
"The Simpsons" er blevet vist på Fox i USA kan jeg se det her. *Uden
reklamer*.

TV3 kører flere år gamle reruns af den serie, iøvrigt afbrudt af
snotdumme reklamer som spilles flere decibel højere end udsendelserne
så man skal skrue ned for bare at høre på "reklame-kunstneres"
let-gennemskuelige forsøg på at introducere skrig og irriterende
jingles som "underholdning". Jeg opgav TV for mange år siden fordi jeg
synes at jeg blev talt ned til som om jeg var idiot. Et kort blik på
skærmen når jeg besøger venner og bekendte viser at intet har
ændret sig. Om noget er det blevet værre!

Med hensyn til reklamer så emulerer DR jo det samme koncept. I praler
af at være reklamefri, men I bringer alle mulige reklamer for kommende
udsendelser som om jeg er for dum til at slå op i én af de
gratis-aviser der vælter ind af min dør og se hvad der kommer og
hvornår.

Jeres radio (P1 mener jeg. P3 er ikke værd at kritisere.) røg samme
vej for år tilbage. Ikke fordi jeg ligesom DF synes at i er røde
lejesvende (det er i muligvis...), men fordi jeg føler i taler ned til
mig med jeres latterlige mikrofonholdere som giver tumber lov til
ukritiseret at fortælle mig om lighederne mellem et kalifat i år 700
og den danske velfærdsstat. Resten af jeres "kirkeri" og
diktatur-røvkysseri (læs: monarki-dyrkelse) gør det jo ikke bedre...

Der er ingen visionære aspekter eller perspektiver i Danmarks Radio
overhovedet. Det er alt samment historisk, religiøst og censureret
navle-pilleri!

Hvergang jeg sætter mig ind i en bil søger jeg til P1 og bliver
husket på hvorfor jeg ikke gider høre P1 udbrede sig om dette og
hint.

Jeg er muligvis ikke særlig smart, men jeg forbeholder mig janteloven
her. I må gerne have en radio-kanal uden reelt indhold hvor i spiller
smarte med lange ord og taler ned til folk og tror på spøgelser. I
må også gerne køre en TV-kanal hvor i bruger enstavelseord, sender
hunde-programmer og danser rundt og tror på spøgelser. Men ærlig
talt er jeg enormt træt af at høre på jeres flæberi over at i ikke
kan finde midler til at drive skidtet. Hvis i havde noget at byde på
ville jeg hellere end gerne betale.

Indtil da henter jeg det jeg gerne vil se og høre på nettet. Uden
fordummende reklamer.

Med en minimaliststats-tilhænger som Fogh bag roret kan man jo kun
tage sig til hovedet i afmagt over noget så anti-liberalistisk som den
nye "medie-afgift". Som om licens ikke var slemt nok skal vi nu
allesammen have vores hoveder tværet rundt i en kommunistisk
medie-afgift som skal "uddanne" os alle sammen til at ignorere
"udfordringerne" i det "multikulturelle" danske samfund....

Jeg undres....

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 05-01-07 20:49

<lovecrafta@hushmail.com> skrev i en meddelelse

"Jeg undres...."

Det gør jeg også.

Jeg kan ikke fatte, at licensen/afgiften ikke for længst er blevet opkrævet
som skat, som alle betaler mere eller mindre.

Nøjagtigt ligesom statsstøtte til skydebaner, racerbaner, kapgang,
motorveje, landbrug, kirker mv. Alt sammen noget, som jeg ikke har brug for.

- Jensby

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-01-07 23:07

Jan Bang Jensby wrote:
> [...]
>
> Nøjagtigt ligesom statsstøtte til skydebaner, racerbaner, kapgang,
> motorveje, landbrug, kirker mv. Alt sammen noget, som jeg ikke har

Jeps .. Skattefinansiering ville være vejen frem

/FL

Fra : @

Dato : 06-01-07 13:02

On Fri, 5 Jan 2007 23:07:14 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Jeps .. Skattefinansiering ville være vejen frem

hvorfor?

der er både bedre og billigere TV-stationer som drives i privat regi

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 06-01-07 02:10

Jan Bang Jensby <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote:

> Nøjagtigt ligesom statsstøtte til skydebaner, racerbaner, kapgang,
> motorveje, landbrug, kirker mv. Alt sammen noget, som jeg ikke har brug for.
>
> - Jensby

Hørt!

(Jeg er fan af kapgang)

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 06-01-07 09:48

""Peter Bjørn Perlsø"" indrømmede i en meddelelse

> (Jeg er fan af kapgang)

Jeg gik kapgang i Sønder Omme IF i midten af halvfjerdserne.

Jeg var ikke særlig god - men pigerne og festerne var skønne.

- Jensby

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 06-01-07 02:53

On Fri, 5 Jan 2007 20:48:55 +0100, Jan Bang Jensby skrev:

> [...]
>
> Jeg kan ikke fatte, at licensen/afgiften ikke for længst er blevet opkrævet
> som skat, som alle betaler mere eller mindre.

Det skulle da ellers ikke være så svært at se. Hvis det kræves
over skattebelitten, så skal regeringen stå direkte til ansvar
for, hvad DR sender. Det skal også optræde som en post på
Finansloven, og så kunne der jo ske det, at nogen i
valgkampens hede fandt på, at foreslå besparelser på DR, så
folk kunne slippe f.eks. 2000 kroner billigere i skat om året.

Det er jo også fuldkommen vanvittigt, at DR skal bruge så
mange milliarder årligt for at sende noget, der kan hentes
gratis og bedre fra andre kanaler og fra internettet.

> Nøjagtigt ligesom statsstøtte til skydebaner, racerbaner, kapgang,
> motorveje, landbrug, kirker mv. Alt sammen noget, som jeg ikke har brug for.

Hvilken statsstøtte til motorveje? Har du medregnet, hvad der
kommer i kassen fra alle de afgifter, der er på biler og
benzin?

Jeg har heller aldrig før hørt, at kapgang skulle optræde på
Finansloven i en eller anden form. Er du sikker på, det ikke
er Tipsmidlerne, du tænker på?

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : Martin

Dato : 06-01-07 01:55

Frank Leegaard skrev:

> Jeps .. Skattefinansiering ville være vejen frem

Ja, luk lortet. Pengene til omskoling kommer ind igen når de røde
lejesvende finder samfundsgavnligt arbejde.

Mvh
Martin