Stop Your madness, please
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 04-01-07 11:52

"Jesus-loves-you" skrev
5886 news:nii3h.24$nf1.1@news.get2net.dk

> ... guilty of crimes against humanity

Indenfor psykologi findes der et begreb, som vi kalder overføring.

En klient kan fx. efter nogle konsultationer findes på at tillægge
terapeuten værdier, holdninger og egenskaber, (som i virkeligheden stammer
fra autoritets- og kærlighedsobjekter fra klientens fortider, og) som derfor
er ukorrekte.

Men terapeuten kan jo ikke gøre for, at klienten har haft en traumatisk
fortid, og kan derfor ikke findes skyldig (i nogen-som-helst forbrydelse
desangående), vel ?

På tilsvarende vis er det bl.a. mht. Saddam Hussein. Manden er dømt skyldig
UDELUKKENDE fordi dét, han havde gjort, var en forbrydelse.

Dommen har altså intet at gøre med, om han var en ægte sunni-muslim
(eller ej).

I må jo huske på, at både Islam og Kristendommen har sit ophav i Jødedommen,
og her er det *påbudt*, at dommen skal være upartisk. Ihukom venligst ...

2085 news:_j%nc.162670$jf4.8370917@news000.worldonline.dk

> "Den sjæl, der synder, den skal dø; søn skal ikke bære faders misgerning,
> ej heller fader søns" (Ez. 18,20)

(se tillige Toraen, 5.Mos. (Deu) 24,16)

Hvis jeg altså var sunni-muslim - hypotetisk set - da ville jeg være stolt
over, at denne fjende af min religion endelig var blevet krævet til regnskab
for sine forbrydelser.

Han *misbrugte* jo religionen på det groveste; brugte den som et
skalkeskjul; som et dække for sine misgerninger, akkurat som fx. Radovan
Karadzic gjorde, dengang "pesten" i 1990'erne hærgede på Balkan.

Be smart (use Your brain and understand)!

Der findes navnlig tre grupperinger, som ønsker at ødelægge Jeres land med
sekterisk vold.

Alle grupperingerne har én ting tilfælles: Magtsyge (apropos Matt. 4,8-9).

Men deres *gerninger* afslører dem. Kan et godt træ bære dårlig frugt ?

Kan der komme noget godt ud af at myrde uskyldige her og der og allevegne ?

Don't be like them (apropos SHIRK, afgudsdyrkelse)!

Ær derimod din Gud og Skaber ved at *efterabe* Ham ved at gøre godt fremfor
ondt.

Er det tilladt som skabning ?

Ja, selvfølgelig. For hvis der findes en Gud, da må det jo være Ham, som har
skabt dette Univers, hvis eksistens vi alle er vidner til. Det er uendelig
stor. Ufattelig stort og smukt.

Hvis dette Pragtværk er et "fingeraftryk" af en Guddom, da må denne Person
jo i grunden være ret fantastisk: Den *skabende* Gud (fremfor den
ødelæggende og destruktive).

Be like Him ...

Små børn (på 5-6 måneder), som endnu ikke har lært at skabe, kan have stor
fornøjelse ved at ødelægge, fx. en lille tårn, som man har bygget af
klodser.

Senere hen (når de har lært at skabe) aflægges denne destruktive adfærd.

(Nu er det blevet sjovere at skabe, måske ligefrem noget enestående.)

Grow up (You are no longer just a little kid)!

Men hvorfor i grunden denne destruktive adfærd ?

The child:
Mig meget dygtig. Mig kan ødelægge. Mig betydningsfuld. Mig, mig, mig ...

(apropos selvoptagede psykopater såsom Saddam Hussein m.fl.)

Personen har endnu IKKE færdigudviklet sit selvbillede, og må derfor hele
tiden *spejle* sig (i andres opmærksomhed), for at lære sig selv at kende,
oder was ?

Magtsyge mennesker er for så vidt ret primitive, udviklingsmæssig set.

Ja, det kan godt være, at de er dygtige til at appellére til din forstand,
navnlig hvis du føler dig uretfærdig behandler.

Men kan man (i religionens navn) tillade sig at hævne sig på *uskyldige*
mennesker (af den grund) ?

Sæt vi alle nu gjorde det. Så ville der jo snart ikke længere være flere
mennesker på denne planet.

Don't be a fool (use Your brain)!

Det er IKKE terapeutens skyld, hvis du har haft en traumatisk fortid.

Du må - med andre ord - altså holde op med at tilskrive dine medmennesker
karakterer og egenskaber, som ikke er sandfærdige.

Langtfra alle sunni-muslimer er onde, og
langtfra alle shia-muslimer er onde, og
langtfra alle kristne er onde, og
langtfra alle jøder er onde, og
langtfra alle budister er onde, og
langtfra alle hinduer er onde, og
.... (You name it) ...
langtfra alle ateister er onde ...

ET-Break:
(2007-01-04, Thursday, CET 11:33, GMT 10:33)
- "Amen."

Hello, my friend ...

Is it *springtime*...

11:35
- "Yep!"

11:36
- "Your future ... (Mankind) ... "

Wedding-party ...

-

Coming up:

The Mother-star (HIP 57300) of ET, linked to ...
5786 news:ub0Yg.8$WB6.4@news.get2net.dk

Last file-OUTPUT:
5986 news:qnAmh.74$024.37@news.get2net.dk

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
Info: 5965 news:3hEfh.94$Yz5.20@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).

Fra : Rolf Marvin Bøe Lind~

Dato : 04-01-07 18:27

On 2007-01-04 11:51:42 +0100, "Jesus-loves-you"

det er lenge siden, det.

--
Rolf Lindgren http://www.roffe.com/
roffe@extern.uio.no http://www.dignus.no/

Fra : Lis Vilsgaard

Dato : 07-01-07 11:47

Rolf Marvin Bøe Lindgren <roffe@klodrik.uio.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:enjdgl$59d$1@readme.uio.no...
> On 2007-01-04 11:51:42 +0100, "Jesus-loves-you"
> <John15.13@1.John4.8.Heaven> said:
> ... guilty of crimes against humanity

> det er lenge siden, det.

I psykiatrien er overføring vel fortsat højaktuelt og en essentiel
indfaldsvinkel og omdrejningspunkt trods manglende videnskabelige
undersøgelser og belæg.

Venligst
Lis V.

Fra : Rolf Marvin Bøe Lind~

Dato : 08-01-07 23:26

On 2007-01-07 11:47:17 +0100, "Lis Vilsgaard"
<#ALIAS_NAME@#ALIAS_DOMAIN> said:

> [...]
>
> I psykiatrien er overføring vel fortsat højaktuelt og en essentiel
> indfaldsvinkel og omdrejningspunkt trods manglende videnskabelige

ja. er ikke det forferdelig?

Fra : Lis Vilsgaard

Dato : 09-01-07 15:48

Rolf Marvin Bøe Lindgren <roffe@klodrik.uio.no> skrev:.
> On 2007-01-07 11:47:17 +0100, "Lis Vilsgaard"

> ja. er ikke det forferdelig?

Jo, det er jeg fuldstændig enig i.
Hvad skal vi gøre for at ændre det?

Venligst