92,8 mia i overkskud på statsbudgettet i 2~
Fra : Jesper

Dato : 03-01-07 21:21

Igen har vores regering leveret kanonoverskud på statsbudgettet der skal
bruges til at udydde Anker Ødelands klatgæld, tak for det!

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/01/03/195505.htm
--
The tree of life is self pruning
THE DARWIN AWARDS

Fra : Neuman

Dato : 03-01-07 21:40

> Igen har vores regering leveret kanonoverskud på statsbudgettet der skal
> bruges til at udydde Anker Ødelands klatgæld, tak for det!

Er vi ikke snart nået dertil hvor vi er kommet i nul?
Man har vel lov at drømme....

Fra : Per Rønne

Dato : 04-01-07 05:27

Neuman <neuman@hotmail.com> wrote:

> Er vi ikke snart nået dertil hvor vi er kommet i nul?
> Man har vel lov at drømme....

Den offentlige gæld er vel nu nede på 400 milliarder, så medmindre Helle
Thorning-Schmidt får mulighed for at føre en markant anderledes politik,
og rent faktisk gennemfører den, burde statsgælden være borte omkring
2012.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 03-01-07 22:38

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> Igen har vores regering leveret kanonoverskud på statsbudgettet der skal
> bruges til at udydde Anker Ødelands klatgæld, tak for det!
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/01/03/195505.htm

Ja, de er ikke særlig gode til at afstemme bogen.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 03-01-07 23:02

On Wed, 3 Jan 2007 22:38:09 +0100, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

>Ja, de er ikke særlig gode til at afstemme bogen.

eller samfundets økonomi går bedre end beregnet

eller man laver budgetter der kan holde

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Alucard

Dato : 03-01-07 23:32

>Ja, de er ikke særlig gode til at afstemme bogen.

Jo da, men det er bare gået meget bedre end de havde regnet med...

Fra : Fluvant

Dato : 04-01-07 00:42

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Igen har vores regering leveret kanonoverskud på statsbudgettet der skal
> bruges til at udydde Anker Ødelands klatgæld, tak for det!

De burde bruges til at give de beviseligt syge og uarbejdsdygtige
kontanthjælpsmodtagere sygedagpenge, indtil deres fremtid (fleksjob eller
førtidspension) er blevet fastlagt!

Syge og uarbejdsdygtige mennesker burde ikke nøjes med kontanthjælp!

Fra : Per Rønne

Dato : 04-01-07 05:27

Fluvant <@> wrote:

> [...]
> førtidspension) er blevet fastlagt!
>
> Syge og uarbejdsdygtige mennesker burde ikke nøjes med kontanthjælp!

Mig bekendt er lovgivningen her lige blevet ændret.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Fluvant

Dato : 04-01-07 09:34

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in

> Mig bekendt er lovgivningen her lige blevet ændret.

Hmm, det har jeg godt nok ikke selv mærket noget til.
Det gælder nok kun de nye på sygedagpenge og ikke dem som allerede er røget
ned på kontanthjælpen.
Der er åbenbart forskel på folk.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-01-07 10:06

Fluvant <@> wrote:

> Det gælder nok kun de nye på sygedagpenge og ikke dem som allerede er røget
> ned på kontanthjælpen.

Sådan fungerer lovændringer altid. Da man for få år siden øgede
førtidspensionen til dagpengemax, gjaldt det også kun for nye
førtidspensionister, og der vil altså stadig være førtidspensionister på
gammel sats, indtil de sidste er faldet for 'aldersgrænsen'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 04-01-07 11:04

> [...]
> førtidspensionister, og der vil altså stadig være førtidspensionister på
> gammel sats, indtil de sidste er faldet for 'aldersgrænsen'.

Nej, de er løftet med op sidste år.

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 04-01-07 12:06

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Nej, de er løftet med op sidste år.

Ja, delvis, men altså ikke fuldt ud. Men at de overhovedet er 'løftet
op' kan de så takke DF for ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk