Forbud mod slik reklamer
Fra : Kim2000

Dato : 03-01-07 18:28

ERnæringsrådet mener man bør forbyde slik reklamer:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/01/03/175520.htm?nyheder

Og til det er der ikke andet for end at sige det er en god og fornuftig ide.

Det er muligt alle andre lande viser reklamer for sprut, smøger og slik, men
det er altså ikke ensbetydende med at vi også skal det i Danmark. Udover at
sundheden formentlig vil stige i befolkningen, så er der ligeledes den bonus
de selskaber der mister omsætning på det er multinationale selskaber som
bedrager landet for milliarder efter milliarder år efter år. Altså kan man
kun sige at befolkningen vinder og taberen er nogle direktører der bedrager
dig, så fuld støtte herfra.

mvh
Kim

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : Alucard

Dato : 03-01-07 20:03

On Wed, 3 Jan 2007 18:28:26 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>ERnæringsrådet mener man bør forbyde slik reklamer:
>
>http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/01/03/175520.htm?nyheder
>
>Og til det er der ikke andet for end at sige det er en god og fornuftig ide.

Fornuftigt...???

Hvad med at forbyde reklamer for sukker, smør, sødmælk og
lignende....??? Eller hvad med at forbyde reklamer helt...???

> [...]
>kun sige at befolkningen vinder og taberen er nogle direktører der bedrager

Jeg vil gerne have mig frabedt at du udtaler dig om hvornår jeg taber
eller vinder.....

Fra : Kim2000

Dato : 03-01-07 20:49

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fornuftigt...???
>
> Hvad med at forbyde reklamer for sukker, smør, sødmælk og
> lignende....??? Eller hvad med at forbyde reklamer helt...???

Gerne

> Jeg vil gerne have mig frabedt at du udtaler dig om hvornår jeg taber
> eller vinder.....

Da du ikke selv kan se det, så må jeg jo sige det til dig

Kan du fortælle hvem der har nogen gavn af at sælge usund junkfood der ikke
mætter nogen og skaber fede mennesker? Kan du fortælle hvem der gerne vil
have fede mennesker? Ja, rigtigt, fødevareindustrien. Fede mennesker køber
mere og giver dermed industrien flere penge. Der er jo fx ikke en skid penge
i at folk går sig en tur i skoven, så den slags skal befolkningen helst
stoppe med, så er det bedre økonomisk at folk er så fede at de ikke kan gå
en tur i skoven, men kan æde 2 liter is. Og jo federe man bliver jo mere kan
man æde.

mvh
Kim

Fra : Alucard

Dato : 03-01-07 22:28

On Wed, 3 Jan 2007 20:49:15 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Da du ikke selv kan se det, så må jeg jo sige det til dig
>
>Kan du fortælle hvem der har nogen gavn af at sælge usund junkfood der ikke
>mætter nogen og skaber fede mennesker?

Motionscentre...? ))

> [...]
>en tur i skoven, men kan æde 2 liter is. Og jo federe man bliver jo mere kan

Din formynderiske og bedrevidende tankegang er usympatisk.....

Fra : Kim2000

Dato : 03-01-07 22:42

> Motionscentre...? ))

> Din formynderiske og bedrevidende tankegang er usympatisk.....

Faktum er at hvis vi ikke slækker industrien, så giver du magten i familien
til markedting og industrien, jeg mener den magt skal ligge hos det enkelte
menneske.

mvh
Kim

Fra : Alucard

Dato : 03-01-07 22:53

On Wed, 3 Jan 2007 22:42:29 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Faktum er at hvis vi ikke slækker industrien,

Mener du "stækker"...?

>så giver du magten i familien
>til markedting og industrien, jeg mener den magt skal ligge hos det enkelte
>menneske.

Er den da ikke det (for dem der kan tænke selv)...???

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-07 07:35

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Motionscentre...? ))

> Din formynderiske og bedrevidende tankegang er usympatisk.....

Kim-ironien er usympatisk hvis man er madproducent, men er rigtig

Og motionscentre er for folk der skal bryste sig af "frelste"
sundheds-aktiviteter

Min far udførte stilfætdig, ubemærket "isotonisk" muskeltræning ved
sit skrivebord på Radiometer uden at nogen opdagede det, når han
trængte til ½ min pause fra teknik-design-arbejdet - det gav igen ros
men motion så god som hvad kondiredskaber kan bidrage til.

Fra : @

Dato : 03-01-07 21:18

On Wed, 03 Jan 2007 20:03:00 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Hvad med at forbyde reklamer for sukker, smør, sødmælk og
>lignende....??? Eller hvad med at forbyde reklamer helt...???

hvad med bare at forbyde alt

altså lige med undtagelse af de ting jeg bryder mig om

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Kim2000

Dato : 03-01-07 22:44

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> hvad med bare at forbyde alt
>

> altså lige med undtagelse af de ting jeg bryder mig om

Du mener ikke forbrugeren kan finde ud af at købe en plade chokolade uden at
en 42 kg pige på 16 år står og viser bryster eller hvad?

Fra : @

Dato : 03-01-07 23:06

On Wed, 3 Jan 2007 22:43:59 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Du mener ikke forbrugeren kan finde ud af at købe en plade chokolade uden at
>en 42 kg pige på 16 år står og viser bryster eller hvad?

det kan forbrugeren sikkert sagtens

men hvis producent eller sæger mener at det kan øge salget at der
vises et par patter så lad trygt dem om det

og lad pigerne tjene en løn

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 04-01-07 03:27

On Wed, 3 Jan 2007 22:43:59 +0100, Kim2000 skrev:

> "@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> Du mener ikke forbrugeren kan finde ud af at købe en plade chokolade uden at
> en 42 kg pige på 16 år står og viser bryster eller hvad?

Jo sikkert. Har du nu også noget imod bare bryster? Skal de så
også forbydes?

--
"power corrupts, and absolute power corrupts absolutely" -
Lord Acton

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-07 07:40

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Fornuftigt...???
>
> Hvad med at forbyde reklamer for sukker, smør, sødmælk og
> lignende....??? Eller hvad med at forbyde reklamer helt...???

Ja - det er helt umuligt at udpege på andres vegne hvad bidrager til
sundhed

Man må frygte at den ny toyota der hindrer druk vil blive efterfulgt
af en antifedme-bil

http://messenger.adtech.de/r105/r.asp?G=1C41AG0G0G5C0AG2EAG4G0G