Told og Skat´s Nye Logo
Fra : A.And

Dato : 03-01-07 12:17

Efter at have hørt at Fjold & Pjat´s nye logo står i den nette sum af 13
millioner kr, må det næsten være klart, at designerfirmaet nok ejes af en
søn eller datter til en højt
betalt embedsmand i Toldetaten. (måske en nevø eller niece)

Undskyldningen var at det også skulle skiftes på hjemmesider (Det er
sandeligt også svært) , samt at tolderne skulle have en manual for at
benytte det på brevpapir etc. (Den fylder nok en A-4 side).

Det kunne være intressant at få en undersøgelse af
de familiære forhold i den forbindelse.

Vor Herre Bevares

A. And

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-07 12:26

> [...]
> søn eller datter til en højt
> betalt embedsmand i Toldetaten. (måske en nevø eller niece)

Det må da være en misforståelse... 13 millioner kroner for et logo, der ser
ud til at være blevet lavet på fem minutter?... Det er jo bare en font, for
helvede.. Det er s'gu det rene vanvid, når man tænker på at der ikke er
penge nok til at køre hospitaler og plejehjem ordentligt...

> Undskyldningen var at det også skulle skiftes på hjemmesider (Det er
> sandeligt også svært) , samt at tolderne skulle have en manual for at
> benytte det på brevpapir etc. (Den fylder nok en A-4 side).

En designmanual kan fandeme heller ikke løbe op i 13 millioner... Jøsses.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-01-07 16:29

"Hans Christian Vang" <....> wrote:

> [...]
> penge nok til at køre hospitaler og plejehjem ordentligt...

> En designmanual kan fandeme heller ikke løbe op i 13 millioner... Jøsses.

Nej, men det kan brevpapir, skilte, PR materiale, intern undervisning,
tid ifbm. alt det ovenstående.

Alt i alt er 13 for totalt navne skift nok ikke helt ude i hampen ...

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-01-07 04:02

Thomas von Hassel wrote:

> Nej, men det kan brevpapir, skilte, PR materiale, intern undervisning,
> tid ifbm. alt det ovenstående.
>
> Alt i alt er 13 for totalt navne skift nok ikke helt ude i hampen ...

Næe .. folk taler vist som de har forstand til.

Den eneste korrekte opgøringsmetode er da at tage afledte omkostninger med
også

/FL

Fra : A.And

Dato : 04-01-07 09:08

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Undskyld, men min hustru er programør og Mikrosoft +A certificeret, og
estimerer prisen for det hele - minus manual til rundt regnet 100.000 kr.
Der er foreligger også et andet prekært spørgsmål : "Hvad i alverden skulle
Told & Skat med et nyt logo?
Det gamle var da udemærket.
Jeg hørte prisen en morgen før jul kl. 0400 i radioavisen,
men efter det har der ikke været en lyd i medierne - som om man har prøvet
at dysse sagen ned.

Personlig synes jeg det er noget forbandet svinere .

De Bedste Hilsner
A.And

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-01-07 09:52

A.And <Hexata@hansen.mail.dk> wrote:

> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Undskyld, men min hustru er programør og Mikrosoft +A certificeret,

undskyld, men hvad har det med et logoskift at gøre ?

> [...]
> Der er foreligger også et andet prekært spørgsmål : "Hvad i alverden skulle

Nok fordi de har skiftet navn OG opgave OG organisation, og prisen
dækker nok mere end over bare skift af logo. Men som normalt er pressen
dum og læser kun det der give en god overskrift ...

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : A.And

Dato : 04-01-07 10:40

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> undskyld, men hvad har det med et logoskift at gøre ?

Fordi hun er i stand til at estimerer prisen!

Det lugter langt væk af svindel og returkommision.

Der var nu ikke særlig meget omtale i pressen, kun en bemærkning i
radioavisen, så at det ligefrem skulle være fordi det pressen havde opsnuset
en god historie, er en overdrivelse af dimensioner.

De Bedste Hilsner
A. And

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-01-07 10:54

A.And <Hexata@hansen.mail.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi hun er i stand til at estimerer prisen!

sikke noget vrøvl :) Hvis du havde sagt hun var cand. merc. eller i
reklamebrancen så måske :)

> [...]
> radioavisen, så at det ligefrem skulle være fordi det pressen havde opsnuset
> en god historie, er en overdrivelse af dimensioner.

Jeg har læst den flere steder, så helt under radaren fløj den da ikke ..

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Alucard

Dato : 04-01-07 13:09

On Thu, 4 Jan 2007 10:54:27 +0100, thomas_lists@elements.dk (Thomas
von Hassel) wrote:

>sikke noget vrøvl :) Hvis du havde sagt hun var cand. merc. eller i
>reklamebrancen så måske :)

Præcis.... For hvad ved en programmør om priser hos skiltemaleren..

Fra : Alucard

Dato : 04-01-07 13:07

On Thu, 4 Jan 2007 10:40:27 +0100, "A.And" <Hexata@hansen.mail.dk>
wrote:

>Fordi hun er i stand til at estimerer prisen!
>
>Det lugter langt væk af svindel og returkommision.

Eller af en journalist der ikke ved hvad han talte om.....

>Der var nu ikke særlig meget omtale i pressen, kun en bemærkning i
>radioavisen, så at det ligefrem skulle være fordi det pressen havde opsnuset
>en god historie, er en overdrivelse af dimensioner.

???

Fra : Alucard

Dato : 04-01-07 13:06

On Thu, 4 Jan 2007 09:08:19 +0100, "A.And" <Hexata@hansen.mail.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg hørte prisen en morgen før jul kl. 0400 i radioavisen,
>men efter det har der ikke været en lyd i medierne - som om man har prøvet

Måske fordi det var en løgnehistorie, en såkaldt avisAND...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-01-07 23:03

A.And wrote:
> [...]
>
> Undskyld, men min hustru er programør og Mikrosoft +A certificeret, og
> estimerer prisen for det hele - minus manual til rundt regnet 100.000

og en programmør ved alt om branding og slige ting og sager.

"Hvad ved bønder om agurkesalat?

Hvad tror du det kostede MD at skifte navn til Arla?

Google lidt inden du øffer.

/FL

Fra : A.And

Dato : 05-01-07 03:06

> og en programmør ved alt om branding og slige ting og sager.
>
> "Hvad ved bønder om agurkesalat?
>
> Hvad tror du det kostede MD at skifte navn til Arla.

Det betaler sktteyderne jo ikke, selv om statens tilskud er enormt.

Jeg har googlet, og fået bekræftet prisen, se selv efter.

De Bedste Hilsner
A.And
og lad mig lige slå fast at min hustru så udemærket ved hvad priserne er på
logoskift.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-01-07 11:46

"A.And" <Hexata@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> De Bedste Hilsner
> A.And
> og lad mig lige slå fast at min hustru så udemærket ved hvad priserne er

Så din kone ved fx. hvor store lagre af publikationer, som Skat ligger inde
med, der skal kasserers og erstattes af nye med det nye navn og logo?

Jan

Fra : TL

Dato : 05-01-07 16:39

On Fri, 5 Jan 2007 11:46:23 +0100, in dk.politik "Jan Kronsell"
<kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

>Så din kone ved fx. hvor store lagre af publikationer, som Skat ligger inde
>med, der skal kasserers og erstattes af nye med det nye navn og logo?

Hun har også været rundt at tælle skilte, indhentet tilbud fra
trykkerier, osv..

Fra : Allan Riise

Dato : 05-01-07 17:23

"TL" <tl_dp@adelphia.net> wrote in message

> Hun har også været rundt at tælle skilte, indhentet tilbud fra
> trykkerier, osv..

Ja, man undres....

--
Allan Riise

Fra : A.And

Dato : 06-01-07 02:39

"TL" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse
> [...]
<Snip>

Det er der ikke noget nyt i - Toldvæsenet har altid været kendt for at
destruerer både uanvendelige ting - og ting folk kan fornøjelse af. ( Pia
Kjærsgard er f.eks. meget glad for sin "ulovlige" Guzzi taske.)
Når deres "juridiske ekspert" Trine Kofoed Dancygier argumenterer for at man
destruerer varer, for at bevarer
danske arbejdspladser; urde hun bruge den indre side
af kraniekassen inden hun udtaler sig, hvis hun ellers er i stand til det.

Nogle mennesker får orgasme, når de ødelægger ting af værdi. Toldvæsnet må
være nogle af disse depraverede personer.

De Bedste Hilsner
A.And

P.S. Hvad pokker fejlede det gamle logo?
Hvis man var utilfreds kunne man f.eks.erstatte rigsløverne med et billed af
Fedtmule, det ville passe udemærket med standarden i Fjold og Pjat. g
hvorfor i alverden har de trykket så mange formularer/brevpapirer i
forvejen, de har jo været klar over - endog i god til - at logoet skulle
ændres.

13 millioner kr. De kunne være brugt mere fornuftigt.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-01-07 16:51

> 13 millioner kr. De kunne være brugt mere fornuftigt.

Det er muligt. Men det har intet med din oprindelige urimelige påstand at de
13 milllioner er udbetalt til familie til en embedsmand i toldetaten.

Jan

Fra : gb

Dato : 06-01-07 16:53

"A.And" <Hexata@hansen.mail.dk> wrote in

> ... ( Pia Kjærsgard er f.eks. meget glad for sin
> "ulovlige" Guzzi taske.) ...

Du mener vist Charlotte Dyremose, ikke? Men hvad fanden, man kan jo
bare nævne PK i en negativ sammenhæng - skide så være med, at det er
løgn.

--
GB

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 07-01-07 06:40

> [...]

> danske arbejdspladser; urde hun bruge den indre side
> af kraniekassen inden hun udtaler sig, hvis hun ellers er i stand til det.

Dette er en fin tradition der startede under Depressionens USA, hvor FDR
sendte sine offentlige ansatte ud på landet for at slå kvæg ned og
ødelægge afgrøder for at hæve priserne ved at sænke udbuddet
(naturligvis for at sikre arbejdspladser!).

Politikere... suk.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : ThomasB

Dato : 06-01-07 02:29

> [...]
> søn eller datter til en højt
> betalt embedsmand i Toldetaten. (måske en nevø eller niece)

Designerfirmaer deltager som regel i logokonkurrencer, som staten udskriver.
Det er et panel af eksperter fra f.eks skatteministeriet der vælger vinderen
og altså ikke regeringen.

> Undskyldningen var at det også skulle skiftes på hjemmesider (Det er
> sandeligt også svært)

Det er nok lidt mere omfattende end de småtterier din kone laver og der
kræves en enorm sikkerhed.

> , samt at tolderne skulle have en manual for at
> benytte det på brevpapir etc. (Den fylder nok en A-4 side).

Der tager du fejl. Annoncer, foldere, 100 forskellige typer brevpapir,
visitkort, skilte, selvangivelser, årsopgørelser, blanketter (mange der skal
gåes igennem og vurderes), indbetalingskort, farvesammensætninger,
størrelsesforhold, forskellige logotyper, branding strategi,
designbeskrivelse, fonte osv..

> Det kunne være intressant at få en undersøgelse af
> de familiære forhold i den forbindelse.

Selve logoet har kostet 1,5 mill.
http://www.skm.dk/presse/pressemeddelelser/ministeren/4007.html?rel

Fra : A.And

Dato : 06-01-07 06:18

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gåes igennem og vurderes), indbetalingskort, farvesammensætninger,
> størrelsesforhold, forskellige logotyper, branding strategi,

Ja, papir er og blive taknemmelig.

De Bedste Hilsner
A.And

Fra : ThomasB

Dato : 06-01-07 12:54

> skal

> Ja, papir er og blive taknemmelig.

Vil hr. And uddybe?

Fra : A.And

Dato : 07-01-07 05:59

> "A.And" <Hexata@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Vil hr. And uddybe?

Toldvæsnet kan skrive og udtale sig alt hvad de vil på papiret, og der er
ikke én udenfor systemet, der kan gennemskue om det er korrekt.

Havde jeg lavet en bommert til 13 millioner, ville jeg nok også gøre alt for
at forklare hvad pengene var blevet brugt til.
De Bedste Hilsner
A.And

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 07-01-07 06:16

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote:

> Selve logoet har kostet 1,5 mill.
> http://www.skm.dk/presse/pressemeddelelser/ministeren/4007.html?rel

Sig til næste gang der skal laves logoer til et ministerium, så vil jeg
gøre det for kun 1 mio.!