Så er hun der fandeme igen
Fra : Malene P

Dato : 31-12-06 18:15

"Selvbegejstring", kaldte overklassekonen det. Jeg ville virkelig ønske at
hun og resten af hendes familie på bistandshjælp en dag jages ud af sit dyre
slot og møder livet nede hos os andre.

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 31-12-06 18:40

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hun og resten af hendes familie på bistandshjælp en dag jages ud af sit

Du vil måske hellere have en "Pæstident"?

At du ikke fatter at Dronningen skal favne hele Danmark det siger en del i
sig selv.

--
Allan Riise

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-12-06 19:31

On Sun, 31 Dec 2006 18:40:02 +0100, Allan Riise skrev:

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
>
> Du vil måske hellere have en "Pæstident"?
>
> At du ikke fatter at Dronningen skal favne hele Danmark det siger en del i
> sig selv.

Hmmm ... din selvbegejstring mangler ligesom overnassedamens
intet.

Overnasseselvsmageren med en iq mindre end Bush43's er en
lidelse at høre på for kritisk indstillede mennesker. At hun
også er en øjebæ i sig selv gør ikke sagen bedre.

Din og løgets naive selvhøjtidelighed siger intet om Malene.

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Fra : news.tele.dk

Dato : 31-12-06 23:50

Malene P skrev:
> [...]
> hun og resten af hendes familie på bistandshjælp en dag jages ud af sit dyre

Jeg har virkeligt svært ved at forstå din kritik: Sådan som jeg hørte
nytårstalen "mellem linjerne", så virkede den snarere som en temmelig
direkte opsang til Abu Laban & Co samt til diverse multikulturflippede
integrationsnaivister?

Anders Peter Johnsen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-01-07 00:03

On Sun, 31 Dec 2006 23:49:32 +0100, news.tele.dk skrev:

> [...]
> nytårstalen "mellem linjerne", så virkede den snarere som en temmelig
> direkte opsang til Abu Laban & Co samt til diverse multikulturflippede

Hvis jeg var royalist, ville jeg også lede "mellem linierne",
for at finde bare en lille godte.

--
"Never interrupt your enemy while he is making a mistake" -
Napoleon

Fra : Malene P

Dato : 01-01-07 14:12

"news.tele.dk" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nytårstalen "mellem linjerne", så virkede den snarere som en temmelig
> direkte opsang til Abu Laban & Co samt til diverse multikulturflippede

Sådan tolkede mange journalister jo også hendes tale -så måske er jeg bare
en dum blondine, der ville ønske, at en af vores dyrest betalte
bistandsklienter uden fod i samfundet kan tale et sprog, så vi her nede har
en chance for at kunne forstå, hvad hun egentlig mener. Mange af os husker
vist stadig, hvordan konen overfaldt os for ikke at udvise tilstrækkelig
begejstring over fremmedtilstrømningen for år tilbage. Hun skosede os for at
komme med "dumsmarte bemærkninger" og rendte tydeligvis de frelstes og de
fremmedes ærinde. Hvis konen er blevet klogere siden, burde hun have talt
med en tydeligere tunge i aftes.

Malene P

Fra : wilstrup

Dato : 01-01-07 15:12

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sådan tolkede mange journalister jo også hendes tale -så måske er jeg bare
> en dum blondine,

måske????

[..] Hun skosede os for at
> komme med "dumsmarte bemærkninger"

og med rette!

og rendte tydeligvis de frelstes og de
> fremmedes ærinde.

vås!

Hvis konen er blevet klogere siden, burde hun have talt
med en tydeligere tunge i aftes.

Hun talte direkte til dig og din indre svinehund, racistblondine.
Du er ikke blevet klogere.

Fra : Krumme

Dato : 01-01-07 16:27

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
news:459916a0$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk... en masse vås.

Lærer du ikke at tiltale andre ordentligt i skolen?

Fra : wilstrup

Dato : 01-01-07 18:51

"Krumme" <kkolsenFJERN@email.dk> skrev i en meddelelse

> "wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> news:459916a0$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk... en masse vås.
>
> Lærer du ikke at tiltale andre ordentligt i skolen?

Gør du ikke? Du sagde for eksempel ikke De til mig, sådan som du burde,
snothvalp.

Fra : Krumme

Dato : 02-01-07 08:18

Du er dog en særdeles ubehagelig type, håber ikke du nogensinde kommer i
nærheden af mine børn! faktisk burde du rent ud sagt fyres for at svine
andre borger til på den måde i et offentligt forum!

Fra : wilstrup

Dato : 02-01-07 09:25

> Du er dog en særdeles ubehagelig type, håber ikke du nogensinde kommer i
> nærheden af mine børn! faktisk burde du rent ud sagt fyres for at svine
> andre borger til på den måde i et offentligt forum!

jeg har ytringsfrihed og sviner naturligvis folk til i dette forum, hvis det
passer mig - du er til gengæld helt ude i´hampen. Jeg kan naturligvis ikke
fyres for at lufte mine meninger i et offentligt forum, uanset om du synes
om det eller ej.
Hvad angår dine børn, så er de nok lige så forskruede som dig, så jeg er
meget glad for at jeg ikke underviser dem
´

At du ikke er i stand til at skelne mellem mit professionelle liv og så mit
privatliv, er dit tab - men viser at du formentlig hører til et af disse
underyderforældre, der forlanger maksimalt af sine lærere, men yder
minimalt.

Endelig: jeg kan se at det helt er forbigået din opmærksomhed at jeg som
oftest bliver svinet groft til -men næ, nej- det betyder ingenting - jeg
skal naturligvis i dine øjne være så pæn så pæn, medens andre gerne må svine
mig til. Men ser du, kammerat - det bliver en kold dag i Helvede hvor du får
indflydelse på 1.hvordan jeg underviser 2. hvem jeg underviser 3. hvordan
jeg gebærder mig i mit privatliv i ´nyhedsgrupper. Så glem det bare og se at
komme videre.

Må jeg anbefale dig en god hjemmeside: www.kinagrill.dk

Fra : Alucard

Dato : 02-01-07 11:28

On Tue, 2 Jan 2007 09:25:20 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

>Hvad angår dine børn, så er de nok lige så forskruede som dig, så jeg er
>meget glad for at jeg ikke underviser dem

Det er vist det, der kaldes "personlig tilsvining"...

Fra : wilstrup

Dato : 02-01-07 11:45

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er vist det, der kaldes "personlig tilsvining"...

akkurat som den jeg bliver udsat for - men det kan du naturligvis ikke se -
jf. mit indlæg som svar til Kim Larsen -

I højrefjolser er altid gode for en "sviner", men piber når I selv får igen
med samme mønt. Patetisk!

Fra : Joakim

Dato : 02-01-07 12:26

> [...]
> ikke se - jf. mit indlæg som svar til Kim Larsen -
>
> I højrefjolser er altid gode for en "sviner", men piber når I selv

Ynkeligt er vist den korrekte betegnelse herfor.

Jeg fatter ganske enkelt ikke at en begavet fyr som dig ikke kan se at
du er dømt til at tabe enhver form for mudderkastning på forhånd. Al
den vrede, som du får kanaliseret ud i en lind strøm, kan umuligt være
sundt for dit helbred - pas på dit blodtryk!. Det undrer mig ikke spor
at du relativt hurtigt brænder ud og forlader dk.politik for senere at
vende udhvilet tilbage. Har du overvejet at anlægge en anden strategi.
Eksempelvis at ignorere de mange debattører, som ser en dyd i at svine
dig mest muligt til - og i stedet at fokusere på det, som dk.politik i
virkeligheden handler om?

Fra : wilstrup

Dato : 02-01-07 12:43

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ynkeligt er vist den korrekte betegnelse herfor.

Patetisk: (neds.): som vækker medynk på en latterlig måde = YNKELIG,
LATTERLIG ex. han var en ret patetisk skikkelse · han kunne selv høre hvor
patetisk og tomt det lød - Politikens elektroniske ordbog

> Jeg fatter ganske enkelt ikke at en begavet fyr som dig ikke kan se at
> du er dømt til at tabe enhver form for mudderkastning på forhånd.

Tabe?

Al
> den vrede, som du får kanaliseret ud i en lind strøm, kan umuligt være
> sundt for dit helbred - pas på dit blodtryk!.

Mit blodtryk fejler ingenting- jeg er også ikke-ryger, så det hjælper
altsammen

> [...]
> Eksempelvis at ignorere de mange debattører, som ser en dyd i at svine
> dig mest muligt til - og i stedet at fokusere på det, som dk.politik i

Ork, ja - men der er desværre ret få af dem, der interesserer sig virkelig
for politik - de tror at det handler om at svine folk til så meget som
muligt, og af og til bliver man naturligvis fristet til at give igen med
samme mønt. Du har ret i at det er lettere at ignorere de sataner, men en
gang imellem kan man godt forfalde til at give igen - også selvom det
naturligvis er dumt- det har du ret i. Jeg vil da også for eftertiden
bestræbe mig på at undlade det, da det - som du ganske korrekt anfører -
ikke fører til noget nyttigt udover undérholdningsværdien der af og til
indfinder sig, når disse mudderkastere forløber sig og går over gevind. Men
tak for rådet!

Fra : Joakim

Dato : 02-01-07 16:27

> [...]
> LATTERLIG ex. han var en ret patetisk skikkelse · han kunne selv
> høre hvor patetisk og tomt det lød - Politikens elektroniske ordbog

Min elektroniske ordbog fra Politiken, 3 udgave, må i så fald være
forældet. Her er patetisk oversat som højtidelig og følelsesladet. Nå,
men sproget har åbenbart udviklet sig siden da. Det er hermed taget
til efterretning.

Fra : @

Dato : 02-01-07 18:28

On Tue, 2 Jan 2007 16:26:33 +0100, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>forældet. Her er patetisk oversat som højtidelig og følelsesladet. Nå,
>men sproget har åbenbart udviklet sig siden da. Det er hermed taget

udviklet!!

snarere afviklet, græsk og latin er vist ikke længere i højsædet,

og når dårlige oversættere er mere reglen end undtagelsen så sker
ulykkerne

<<<
http://da.wikipedia.org/wiki/Patetisk
Patetisk betyder ophøjet eller højtidelig. Ordet er afledt af det
græske ord patos.

I nyere dansk bruges ordet dog mest i betydningen ynkværdig. Dette
skyldes sandsynligvis indflydelse fra engelsk, hvori ordet pathetic
bruges i denne betydning.
<<<<
<<<<<

http://www.serritzlev.dk/html/Sprognoerd/170106.htm
Ord: patetisk, adjektiv/tillægsord

Betydning: 1) ynkelig, 2) højtidelig, følelsesladet

Historien

”Nu er du jo patetisk at høre på.” Denne ytring vil på moderne dansk
oftest tolkes som: ”Nu er du ynkelig at høre på”, men jf. Nudansk
ordbog og den nye danske ordbog kan det betyde både ”ynkelig” og
”lidenskabelig”/”højtidelig”.

Patetisk hører til et af de såkaldte pendulord – altså ord, der
skifter/bruges med forskellige betydninger.

Ordet kommer af det græske pathetikos, der kommer af patein; at lide –
heraf patos, der egentlig betyder ”lidelse”. Mange af læserne kender
sikkert udtrykket ”med patos”; altså at noget siges med store
følelser/stor følelsesinvolvering.

At patetisk er endt med den negative betydning som den dominerende,
skyldes muligvis en påvirkning fra det engelske ”pathetic” (der –
rigtigt gættet – kommer fra græsk … og både betyder ynkelig og
rørende).
Kilde: Politikens Danske ord, der driller; Nudansk Ordbog; Den danske
ordbog; Gyldendals Engelsk-Dansk; Munksgaards Fremmedordbog
<<<<<<

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Joakim

Dato : 03-01-07 19:25

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> On Tue, 2 Jan 2007 16:26:33 +0100, "Joakim"
> <ncm_abfjern@hotmail.com>

> udviklet!!
>
> snarere afviklet, græsk og latin er vist ikke længere i højsædet,

Ja, du har jo vist flere eksempler på at du ikke vil respektere ord
som anvendes i nyere Dansk.

Fra : @

Dato : 03-01-07 20:55

On Wed, 3 Jan 2007 19:25:16 +0100, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Ja, du har jo vist flere eksempler på at du ikke vil respektere ord
>som anvendes i nyere Dansk.

arabisk mener du vel

hvis danmarks dhimmi-nævn ønsker at udskifte et meget retvisende ord
brugt i hundredevis af år med et andet som er det rene vås blot for
at tækkes en bande forbrydere må det blive deres sag

det kan aldrig komme til at ændre på, at en muhamedaner er en
muhamedaner

Fra : Alucard

Dato : 02-01-07 13:47

On Tue, 2 Jan 2007 11:45:00 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

>akkurat som den jeg bliver udsat for - men det kan du naturligvis ikke se -
>jf. mit indlæg som svar til Kim Larsen -

Har "Krumme"'s børn nogensinde gjort dig noget...???

>I højrefjolser er altid gode for en "sviner", men piber når I selv får igen
>med samme mønt. Patetisk!

Dit vedvarende brug af ordet "højrefjolser" er patetisk....

Fra : Egon Stich

Dato : 02-01-07 17:07

> On Tue, 2 Jan 2007 11:45:00 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

> Dit vedvarende brug af ordet "højrefjolser" er patetisk....

Men dækkende
Hvad ville du for øvrigt selv foreslå som afløser for ordet?

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 02-01-07 17:57

On Tue, 2 Jan 2007 17:06:59 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Men dækkende

Nej... At påstå alle ens politiske modstandere er "fjolser" siger mere
om afsenderen end noget andet....

>Hvad ville du for øvrigt selv foreslå som afløser for ordet?

Højreorienterede, som jo fint modsvarer venstreorienterede...

Fra : Egon Stich

Dato : 02-01-07 21:56

> Nej... At påstå alle ens politiske modstandere er "fjolser" siger mere
> om afsenderen end noget andet....

> Højreorienterede, som jo fint modsvarer venstreorienterede...

Synes du, det lyder bedre?
Ikke jeg.
Både højre og venstrebegreberne er i tidens løb blevet misbrugt i en sådan
grad, at de for mig har tabt enhver fornuftig mening.

Her var der sgu noget at gøre for en akademisk "sprogudvikler".
At skabe nogle nye, dækkende, ord for de forskellige fløje.
(Som forøvrigt snart er så ens, at de er uidentificerbare)

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 03-01-07 00:38

On Tue, 2 Jan 2007 21:56:05 +0100, "Egon Stich"

>Synes du, det lyder bedre?

Det er da mere korrekt....

>Ikke jeg.
>Både højre og venstrebegreberne er i tidens løb blevet misbrugt i en sådan
>grad, at de for mig har tabt enhver fornuftig mening.

I mangel af bedre, mener jeg at de to betegnelser er udmærkede....

>Her var der sgu noget at gøre for en akademisk "sprogudvikler".
>At skabe nogle nye, dækkende, ord for de forskellige fløje.
>(Som forøvrigt snart er så ens, at de er uidentificerbare)

Det vil nok være en umulig opgave....

Fra : Egon Stich

Dato : 03-01-07 13:21

> Det er da mere korrekt....

> I mangel af bedre, mener jeg at de to betegnelser er udmærkede....

> Det vil nok være en umulig opgave....

Så må vi vel beholde den udmærkede og dækkende betegnelse: Højrefløjser
Ikke sandt?

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 03-01-07 14:43

On Wed, 3 Jan 2007 13:20:54 +0100, "Egon Stich"

>Så må vi vel beholde den udmærkede og dækkende betegnelse: Højrefløjser
>Ikke sandt?

Hvorfor ikke bruge "højreorienteret" og "venstreorienteret", som er
meget neutrale...???

At bruge betegnelsen "højrefløjser" om sine politiske modstandere
virker meget barnligt....

Fra : Egon Stich

Dato : 03-01-07 16:02

> [...]
> meget neutrale...???
>
> At bruge betegnelsen "højrefløjser" om sine politiske modstandere

Egon

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-01-07 03:49

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> "Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Højrefløjser

> Nå

Ja det må du nok sige. Det er Alucards helt særegne logik som her kommer til
udtryk.

Der er brugt langt værre udtryk om os venstrefløjsere, så hvis højreføjserne
ville holde sig til dette udtryk alene ville meget være vundet men det er
der jo på den anden side ikke nær så "persontilsvinings-guf" i.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Egon Stich

Dato : 04-01-07 14:55

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det må du nok sige. Det er Alucards helt særegne logik som her kommer
til
> udtryk.

"Særegne logik"?
Den er ikke "særegen".
Den er fraværende.

MVH
Egon

Fra : Krumme

Dato : 02-01-07 16:43

> [...]
> Hvad angår dine børn, så er de nok lige så forskruede som dig, så jeg er
> meget glad for at jeg ikke underviser dem

JA, du kan da "svine" folk til så meget du lyster, men hvor mange vil så
debaterrer med dig?
Nu ved du jo ingenting overhovedet om mig, så hvorvidt du når frem til at
jeg er "forskruet" kunne jeg da godt tænke mig at vide.

> [...]
> mit privatliv, er dit tab - men viser at du formentlig hører til et af
> disse underyderforældre, der forlanger maksimalt af sine lærere, men yder

Når du offentligt fortæller hvad du laver, så frygter jeg da at du med dine
radikale holdninger påvirker andre folks børn i en lidt uhensigtsmæssig
retning.

Nu ved du jo heller ikke hvad jeg beskæftiger med med til hverdag, men jeg
kan garanterer dig for at jeg betaler mere til samfundet end hvad jeg
modtager derfra.

> [...]
> 3. hvordan jeg gebærder mig i mit privatliv i ´nyhedsgrupper. Så glem det

Jamen jeg skal da gerne beklage hvis du er blevet svinet til af andre, der
går da ikke noget af mig for at sige det. Men det er altså ingen undskylning
for at svine andre til!
Og hvis vi antager at du er offentligt ansat skolelærer på en offentlig
skole, så kunne jeg jo melde mig ind i forældrebestyrelsen og således af
denne vej påvirke 1. hvem du underviser og 2. hvordan du underviser. Hvordan
du gebærder dig på usenet er helt op til dig, så lang tid du overholder
lovgivningen.

> Må jeg anbefale dig en god hjemmeside: www.kinagrill.dk

Må jeg anbefale, at vi debaterer på en saglig facon.

Fra : Alucard

Dato : 02-01-07 16:55

On Tue, 2 Jan 2007 16:43:01 +0100, "Krumme" <kkolsenFJERN@email.dk>
wrote:

>Nu ved du jo ingenting overhovedet om mig, så hvorvidt du når frem til at
>jeg er "forskruet" kunne jeg da godt tænke mig at vide.

Det er da simpelt....

Du giver ikke Wilstrup ret og da det (i Wilstrup's verden) er bevis på
dumhed, så er dine børn selvfølgelig også dumme.....

Logik "Wilstrup style"....

Fra : Egon Stich

Dato : 02-01-07 21:52

> Når du offentligt fortæller hvad du laver, så frygter jeg da at du med
dine
> radikale holdninger påvirker andre folks børn i en lidt uhensigtsmæssig
> retning.

Egentlig er det vel en god ting, at folk ikke gemmer sig bag et dæknavn?
Og trist, at så mange åbenbart er bange for at stå ved deres holdninger og
ytringer.
Frygt for karrieren?
Er det et sådant samfund, vi ønsker?
Hvor mennesker er nødt til at gemme sig?
Det synes jeg sandelig er en trist udvikling.

> Nu ved du jo heller ikke hvad jeg beskæftiger med med til hverdag, men jeg
> kan garanterer dig for at jeg betaler mere til samfundet end hvad jeg
> modtager derfra.

I og med, at du vælger anonymiteten, er dette jo en ganske gratis påstand.
Hvem kan vide, om du ikke i virkeligheden sidder på biblioteket og forsøger
at hævde dit ego i verdenens øjne?

Bortset fra dette, kan du da ikke i fuldt alvor forvente, at dine meninger
bliver bedre af en eventuel høj indkomst?
Jeg opfatter en sådan udtalelse som i høj grad degraderende.

> [...]
Hvordan
> du gebærder dig på usenet er helt op til dig, så lang tid du overholder

Det skulle du sandelig prøve lille ven.
Da ville du nok lære noget om, hvorledes demokrati virker.

Og for øvrigt:
Nu er jeg da en smule vred.
Det er da en usansynlig usympatisk holdning, du her gør dig til talsmand
for?
Du ville ikke tøve med at anvende den slags metoder, for at knægte
ytringsfriheden?
Man forstår hvorfor du er anonym, når du jo faktisk selv er bange for at
kunne blive udsat for sådant.

Man forstår, du selv har lig i lasten.

Egon

Fra : Krumme

Dato : 03-01-07 00:22

Tja min email er da ganske valid, så jeg gemmer mig bestemt ikke. Og jeg har
da bestemt ikke lig i lasten!
Prøv lige at læse det jeg svarer på inden du svarer på mine skribelerier.

Hvordan kan jeg vide at du foriøvrigt hedder Egon Stich????

Fra : wilstrup

Dato : 03-01-07 11:10

> [...]

jeg har ikke set dit indlæg før nu - så her er mine svar:

til ovenstående: Du har lov til at frygte hvad-som-helst - for naturligvis
påvirker jeg da børnene - at det for dig er en uhensigtsmæssig retning, er
jo et politisk standpunkt i tråd med indoktrineringsdebatten i 70'erne. Hvis
du virkelig tror at man i dag kan "indoktrinere "børn, må du enten vide
meget lidt om børn af i dag, eller også har du ikke tillid til din egen
opdragelse af dine egne børn.

Men det er klart at enhver henvendelse til andre er en påvirkning - det er
der såmænd ikke noget mærkværdigt i. Det uhensigtsmæssige kan du ikke komme
videre med - det er ikke din opgave, og kommer heller aldrig til at være
det, at bestemme hvordan min undervisning skal foregå.

Deri tager du ganske fejl. En skolebestyrelse kan intet bestemme af den
slags- en skolebestyrelse kan alene udtale sig principielt- og kan altså
ikke på forhånd udelukke nogen for at undervise i et fag. Det er alene
skolelederen, der afgør dette, og denne (skolelederen) skal blot tage hensyn
til om vedkommende lærer fagligt set er i stand til at varetage
undervisningsopgaverne, han eller hun bliver pålagt.
Men det viser hvor lidt du egentlig ved om skoleverdenen.

Jeg kan naturligvis være betænkelig med dit udsagn om "uhensigtsmæssig"
undervisning, for det smager mere af Berufsverbot end det har at gøre med
realiteterne. For hvad er uhensigtsmæssig adfærd? At man ikke kolporterer
den politik du står for og som du mener er den rigtige? Hvad med en klasse,
hvor flertallet er muslimer? Skal skolelæreren så helt undlade at diskutere
kristendom eller jødedom dér? Naturligvis ikke.
Vi er dybt uenige politisk set, og det må vi godt være - og hvordan jeg
tilrettelægger min undervisning kan hverken du eller andre blande sig i-blot
jeg sørger for at overholde de gængse læseplaner (med andre ord: står der
noget i min årsplanlægning, der er ulovligt, så kan inspektøren
(skolelederen) gribe ind), men ellers er der "frit slag" - uanset om du kan
lide det eller ej.

Man må i det mindste kunne forlange at når man nu bliver kritiseret for hvad
man foretager sig i en nyhedsgruppe i privatsfæren, at folk herinde i det
mindste er i stand til at adskille tingene, men det kniber åbenbart.

Må jeg i skolen advokere for et bestemt politisk parti? ja, det må jeg
gerne, men jeg må ikke undlade at undervise om andre partier eller
ideologier inden for rammerne af loven.

Må jeg som lærer forkynde kristendommen? nej, det må jeg ikke, for
kristendomsundervisningen er et ikke-forkyndende fag, hvor der skal
undervises via en historisk-videnskabelig tilgang.

Må jeg give udtryk for mine holdninger? ja, det må jeg gerne.

Mine store elever fra sidste års afgangsklasser gættede alle på hvor mine
politiske sympatier lå - de gættede på alt fra nazisterne til enhedslisten-
det synes jeg faktisk er godt klaret af mig.

Mine nuværende elever gætter normalt på at jeg enten er SF'er.,
Socialdemokrat eller Venstre -en enkelt mener at jeg er konservativ - og
igen: hvis du virkelig mener at elever i 9.-10.klasser (hhv. 15 og 16 år) er
så lette at påvirke og har den nødvendige viden om politik, så det gør en
forskel, hvorfor så ikke give dem stemmeret?

Fra : Alucard

Dato : 03-01-07 11:35

On Wed, 3 Jan 2007 11:09:57 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

>Mine store elever fra sidste års afgangsklasser gættede alle på hvor mine
>politiske sympatier lå - de gættede på alt fra nazisterne til enhedslisten-
>det synes jeg faktisk er godt klaret af mig.

Tja, de gættede begge rigtigt...

>Mine nuværende elever gætter normalt på at jeg enten er SF'er.,
>Socialdemokrat eller Venstre -en enkelt mener at jeg er konservativ -

Hvis nogen kan gætte på at du tilhører Venstre eller Konservative, så
fremstår du enten MEGET anderledes er du er herinde eller også har
dine elever ikke fattet en brik....

Fra : wilstrup

Dato : 03-01-07 12:01

> Hvis nogen kan gætte på at du tilhører Venstre eller Konservative, så
> fremstår du enten MEGET anderledes er du er herinde eller også har
> dine elever ikke fattet en brik....

hvad du enten kan mene eller tolke på dette, så bekræfter det blot at jeg
som lærer udmærket godt ved hvordan tingene skal gøres og at mit privatliv i
disse nyhedsgrupper og mit professionelle liv som lærer ikke er det samme
Det bekræfter samtidig at frygten for indoktrinering er stærkt overdrevet -
men jeg er godt klar over at I højrefjolser naturligvis mener at det kun er
i orden med borgerlige indoktrinering - at socialistisk modvægt mod den
borgerlige indoktrinering ikke er ønskelig fra set fra jeres side.

Fra : Alucard

Dato : 03-01-07 13:09

On Wed, 3 Jan 2007 12:00:41 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
>disse nyhedsgrupper og mit professionelle liv som lærer ikke er det samme

Som jeg sagde, det kunne være forklaringen....

Når man læser dine skriverier herinde, så kan ingen vist være i tvivl
om at du HVERKEN støtter Venstre ELLER Konservative....

> [...]
>i orden med borgerlige indoktrinering - at socialistisk modvægt mod den
>borgerlige indoktrinering ikke er ønskelig fra set fra jeres side.

Nu vrøvler du løs fra talerstolen igen....

Fra : @

Dato : 03-01-07 19:54

On Wed, 03 Jan 2007 11:35:19 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Tja, de gættede begge rigtigt...

>Hvis nogen kan gætte på at du tilhører Venstre eller Konservative, så
>fremstår du enten MEGET anderledes er du er herinde eller også har
>dine elever ikke fattet en brik....

jeg er mest tilbøjelig til at tro at elver der har døjet med Wilstrup
mere en et halvt år er så skadede at de ikke fatter noget som helst

Fra : Egon Stich

Dato : 02-01-07 14:33

> [...]
> nærheden af mine børn! faktisk burde du rent ud sagt fyres for at svine
> andre borger til på den måde i et offentligt forum!

Det hedder Berufsverboot--
Og er noget den aller yderste højrefløj går ind for--

Skam dig.

Egon

Fra : Alucard

Dato : 02-01-07 16:48

On Tue, 2 Jan 2007 14:33:05 +0100, "Egon Stich"

>Det hedder Berufsverboot--

Her er jeg enig, men hvis Wilstrup's undervisning foregår på samme
måde som hans (private) fremfærd herinde (kalder f.eks. børn af
politiske modstandere for dumme), så ville jeg være bekymret (og på
vagt) hvis han var lærer på mine børns skole....

Han har selvfølgelig ret til at lukke alt det lort ud han har lyst
til, når han ikke er på arbejde og man kan bare lade være med at læse
det hvis man ikke gider....

Fra : Egon Stich

Dato : 02-01-07 21:33

> [...]
> politiske modstandere for dumme), så ville jeg være bekymret (og på
> vagt) hvis han var lærer på mine børns skole....

Jeg kan betro dig, at jeg i den retning er ganske tryg.
Der findes næppe nogen lærer i DK, der agerer på en sådan måde.
Om ikke andet ville der være kolleger, der ville tage hånd om en eventuel
"retvisning".

Du kunne, med lige så stor eller lille ret, angribe mig for det samme.
Jeg er vist ikke just kendt for at holde mig tilbage, rent sprogligt.
Og dog har jeg undervist i mere end 20 år.
Hvor jeg som noget selvfølgeligt aldrig har anvendt den "tone", jeg stundom
kan gribe mig selv i at anvende f.ex. i dette forum.
Og har aldrig oplevet en kollega, der agerede i noget, der blot ligner
beskyldningerne mod AHW.

Jeg synes, den slags "angreb" er endog langt under bæltestedet.
For nu at sige det pænt.

> Han har selvfølgelig ret til at lukke alt det lort ud han har lyst
> til, når han ikke er på arbejde og man kan bare lade være med at læse
> det hvis man ikke gider....

Jamen så forstår du måske alligevel meningen med min skriv?
Det var godt

MVH
Egon

Fra : Malene P

Dato : 01-01-07 17:59

> [..] Hun skosede os for at
>
> og med rette!

Fuldstændig med urette -og hun har siden fortrudt det.

> [...]
> med en tydeligere tunge i aftes.
>

> Hun talte direkte til dig og din indre svinehund, racistblondine.

Og du er tydeligvis ikke blevet mindre syg i dit sind.

Malene P

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 01-01-07 18:03

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> Fuldstændig med urette -og hun har siden fortrudt det.

> Og du er tydeligvis ikke blevet mindre syg i dit sind.
>
> Malene P

Wilstrup's sygdom er vist af den slags der først forsvinder med
patienten...

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : wilstrup

Dato : 01-01-07 18:54

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Wilstrup's sygdom er vist af den slags der først forsvinder med
> patienten...

At en nazist som dig udtaler sig om mig på en så ringagtende måde, gør mig
stolt over at jeg er anti-nazist. Så
ved jeg nemlig at mine ord gør indtryk.

Hyp du hen og leg med nazi-jonni, din store mentor.

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-07 22:53

> At en nazist som dig udtaler sig om mig på en så ringagtende måde, gør mig
> stolt over at jeg er anti-nazist. Så
> ved jeg nemlig at mine ord gør indtryk.
>
> Hyp du hen og leg med nazi-jonni, din store mentor.
http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law
Du tabte, mongol.

Fra : wilstrup

Dato : 01-01-07 23:15

"Bull" <NejTakSpam> skrev i en meddelelse
> "wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law
> Du tabte, mongol.

hvad? jeg tabte ikke noget som helst- at fortæle sandheden er ikke at
"tabe" -

Fra : Alucard

Dato : 02-01-07 01:24

On Mon, 1 Jan 2007 23:14:51 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

>hvad? jeg tabte ikke noget som helst- at fortæle sandheden er ikke at
>"tabe" -

Jo, når man ikke ved hvad sandheden er...

Fra : Egon Stich

Dato : 02-01-07 14:32

> Jo, når man ikke ved hvad sandheden er...

Så er du en evindelig taber?

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 02-01-07 16:42

On Tue, 2 Jan 2007 14:31:44 +0100, "Egon Stich"

>Så er du en evindelig taber?

Hvorfor det...??? Jeg render ikke rundt og påstår at jeg ved alting
og kalder folk "værre end Stalin" og lignende....

Wilstrup's evindelige "jeg VED det og DERFOR er det BEVIST" bliver
træls i længden.... Endvidere er hans "jeg VED du er nazist" jo
direkte sygelig....

Fra : Egon Stich

Dato : 02-01-07 21:42

> [...]
> Wilstrup's evindelige "jeg VED det og DERFOR er det BEVIST" bliver
> træls i længden.... Endvidere er hans "jeg VED du er nazist" jo

Der er noget, du må forstå.
Der findes en del mennesker, især lidt ældre, der har ophobet en ikke lille
paratviden.
Ligesom erfaring.

Denne viden anvender man som noget ganske naturligt i enhver form for
samtale.
Det har mennesker altid gjort.

Nu er der så åbenbart en ulyksalig udvikling i gang, hvor mest yngre
mennesker, der af forskellige grunde ikke er i besiddelse af denne
akkumulerede viden, der gang på gang forlanger "dokumentation" for selv den
mindste almene viden.

Jeg kan se det for mig.
Synet af en masse trillebørsbevæbnede personager.
Trillebøren fyldt med PC - mobiltelefon samt tilhørende generator for at
klare strømforsyningen.

Alene for at være i stand til på stadet at "dokumentere" enhver påstand der
måtte blive lejlighed til at fremsætte.

Hvad med, i stedet for skrålet på "dokumentation" f.ex. at sige:

Nå - hvorfor mener du det?
Kan du uddybe det?

Eller selv få klokkeværket igang, og forsøge, ved hjælp af argumenter, at
modbevise en eventuel påstand?
Du ville blive ikke så helt lidt klogere, hvis du slog ind på denne vej.
Og sikkert et bedre menneske

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 03-01-07 00:36

On Tue, 2 Jan 2007 21:42:15 +0100, "Egon Stich"

>Der er noget, du må forstå.
>Der findes en del mennesker, især lidt ældre, der har ophobet en ikke lille
>paratviden.
>Ligesom erfaring.

Det er nok rigtigt...

>Denne viden anvender man som noget ganske naturligt i enhver form for
>samtale.
>Det har mennesker altid gjort.

Korrekt...

> [...]
>mennesker, der af forskellige grunde ikke er i besiddelse af denne
>akkumulerede viden, der gang på gang forlanger "dokumentation" for selv den

Man kan ikke altid bruge "gammel" almen viden nu til dags, for verden
ændrer sig....

>Jeg kan se det for mig.
>Synet af en masse trillebørsbevæbnede personager.
>Trillebøren fyldt med PC - mobiltelefon samt tilhørende generator for at
>klare strømforsyningen.

????

> [...]
>måtte blive lejlighed til at fremsætte.
>
>Hvad med, i stedet for skrålet på "dokumentation" f.ex. at sige:

Er det ikke ordkløveri...???

>Eller selv få klokkeværket igang, og forsøge, ved hjælp af argumenter, at
>modbevise en eventuel påstand?

Når du nu nævner "klokkeværket", så var Wilstrups eneste argument i
tråden om omskæring af drengebørn, at "Han vidste at det var
"relativt" ufarligt og dermed en god ting.... Punktum...", selvom det
beviseligt ikke var sandt....

>Du ville blive ikke så helt lidt klogere, hvis du slog ind på denne vej.
>Og sikkert et bedre menneske

Det er bare svært når man i ovennævnte tråd høfligt spørger hvorfor en
anden "løsning" ikke er bedre og får svaret, at man er for dum når han
(Wilstrup) allerede har sagt hvad der er bedst.....

Fra : Egon Stich

Dato : 03-01-07 13:17

> [...]
> anden "løsning" ikke er bedre og får svaret, at man er for dum når han
> (Wilstrup) allerede har sagt hvad der er bedst.....

Jamen her har du så et klart exempel på, at almen viden såmænd kan være
tilstrækkelig.
Jeg har før omtalt analogien med antallet af brikker i puslespillet.
Og den holder jo bevisligt ganske godt.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 03-01-07 14:36

On Wed, 3 Jan 2007 13:16:52 +0100, "Egon Stich"

>Jamen her har du så et klart exempel på, at almen viden såmænd kan være
>tilstrækkelig.

Men det er jo IKKE "almen viden", da rigtigt mange ikke er enige...

Hvis 10 mener at A er bedst, 9 mener at B er bedst og 8 mener C er
bedst, så er det IKKE almen viden at A skulle være bedst....

>Jeg har før omtalt analogien med antallet af brikker i puslespillet.
>Og den holder jo bevisligt ganske godt.

Det må du gerne forklare....

Hvis man påstår at kende hele billedet efter man har smidt de 10
brikker væk man ikke bryder sig om, er temmelig latterligt, når man
samtidig påstår at andre IKKE har hele billedet fordi de har smidt
andre 10 brikker væk....

Fra : Egon Stich

Dato : 03-01-07 16:01

> Men det er jo IKKE "almen viden", da rigtigt mange ikke er enige...

??????????
Almen viden og begrebet "at være enige" er sandelig ikke det samme.
Man begynder at forstå, hvorfor du så ofte svarer helt i skoven.

> Hvis 10 mener at A er bedst, 9 mener at B er bedst og 8 mener C er
> bedst, så er det IKKE almen viden at A skulle være bedst....

Lad dog være med at bore i din misforståelse.
Der er ingen grund til at udstille din lidt mangelfulde sproglige
beherskelse.

Egon

Fra : Alucard

Dato : 03-01-07 18:23

On Wed, 3 Jan 2007 16:00:32 +0100, "Egon Stich"

>??????????
>Almen viden og begrebet "at være enige" er sandelig ikke det samme.
>Man begynder at forstå, hvorfor du så ofte svarer helt i skoven.

At påstå det er almen viden, at "et eller andet" er ufarligt, er jo
noget sludder hvis det beviseligt er farligt....

>Lad dog være med at bore i din misforståelse.
>Der er ingen grund til at udstille din lidt mangelfulde sproglige
>beherskelse.

Undskyld.... Jeg troede at det ville være nok at skære det ud i pap og
bøje det i neon, for at du kunne forstå det, men jeg tog fejl....

Fra : Egon Stich

Dato : 04-01-07 14:54

> [...]
> Undskyld.... Jeg troede at det ville være nok at skære det ud i pap og
> bøje det i neon, for at du kunne forstå det, men jeg tog fejl....

Ja.
Det gjorde du.
Fejltagelsen skete, fordi du ikke har styr på sproget.
Og derfor ikke kan forstå, hvad jeg skriver, men fremkommer men en
opfattelse, der nærmest må betragtes som et endog ukvalificeret gæt.

Da jeg er temmelig sikker på, at du heller ikke ville kunne fatte meningen,
og sandheden i dette skriv, vil jeg, for ikke at spilde yderligere tid på et
håbløst foretagende, tillade mig at sige:

EOD.

MVH
Egon

Egon

Fra : Alucard

Dato : 04-01-07 15:32

On Thu, 4 Jan 2007 14:53:49 +0100, "Egon Stich"

> [...]
>og sandheden i dette skriv, vil jeg, for ikke at spilde yderligere tid på et
>håbløst foretagende, tillade mig at sige:

Du har fuldstændig ret.... Dit ovenstående skriveri kan jeg ikke se
nogen mening i....

Fra : @

Dato : 03-01-07 18:48

On Wed, 03 Jan 2007 00:35:47 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Det er bare svært når man i ovennævnte tråd høfligt spørger hvorfor en
>anden "løsning" ikke er bedre og får svaret, at man er for dum når han
>(Wilstrup) allerede har sagt hvad der er bedst.....

det er mange gange spild af tid at komme med argumenter overfor
rettroende hvadenten det er rettroende socialister eller rettroende
muhamedanere

fakta argumenter og viden preller af på den slags overtro

Fra : @

Dato : 02-01-07 15:21

On Mon, 1 Jan 2007 22:52:48 +0100, "Bull" <NejTakSpam> wrote:

>"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

>http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law
>Du tabte, mongol.

Wilstrup er så fuld af løgn og lort at det løber ud hver gang han
åbner munden

Fra : wilstrup

Dato : 01-01-07 18:52

> Fuldstændig med urette -og hun har siden fortrudt det.

hvoraf ser du det?

> Og du er tydeligvis ikke blevet mindre syg i dit sind.

Du ér ikke psykiater eller psykolog, så du er ikke i stand til at udtale dig
om min sindstilstand.

Fra : ThomasB

Dato : 02-01-07 01:24

> Du ér ikke psykiater eller psykolog, så du er ikke i stand til at udtale
> dig om min sindstilstand.

Og du er ikke politiker, så du er ikke i stand til at udtale dig om
politik...

Fra : wilstrup

Dato : 02-01-07 09:20

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse

> Og du er ikke politiker, så du er ikke i stand til at udtale dig om
> politik...

vås - og desuden underviser jeg i ´samfundsfag, så jeg kan altså godt udtale
mig om politik. Du må da for fanden kunne se forskel på at udtale sig om en
persons psykiske og fysiske habitus af sygdomsmæssig karakter og så på at
udtale sig om politik? Eller er det for svært eller hurtigt for dig?

Fra : ThomasB

Dato : 02-01-07 15:51

> [...]
> så på at udtale sig om politik? Eller er det for svært eller hurtigt for

Det er dig der påstår at man skal være uddanet for at være i stand til at
udtale sig om noget, hvilket naturligvis er usandt.

Fra : Malene P

Dato : 03-01-07 15:04

> [...]
>
> hvoraf ser du det?

> Du ér ikke psykiater eller psykolog, så du er ikke i stand til at udtale

Nå. Men det burde jeg ivertfald ikke gøre, selv om man provokerer mig.

Malene P

Fra : wilstrup

Dato : 03-01-07 15:55

> dig
>
> Nå. Men det burde jeg ivertfald ikke gøre, selv om man provokerer mig.

nej, det burde du "ivertfald" ikke - eller skulle der stå "ivertifal"?
(ínspireret af ¨Bamse og Kylling?) - godt nytår!

Fra : Malene P

Dato : 03-01-07 16:06

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> nej, det burde du "ivertfald" ikke - eller skulle der stå "ivertifal"?
> (ínspireret af ¨Bamse og Kylling?) - godt nytår!

Du skal da nu ikke moralisere ift. personangreb. Og mon ikke også du har
lavet en slåfejl hist og pist. Det tror jeg iværtfal.

Malene P

Fra : wilstrup

Dato : 03-01-07 16:27

> Du skal da nu ikke moralisere ift. personangreb. Og mon ikke også du har
> lavet en slåfejl hist og pist. Det tror jeg iværtfal.

Det har jeg altså aldrig gjorDt!

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-01-07 02:00

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> har
>
> Det har jeg altså aldrig gjorDt!

Jag laver heler aldirg slåflej

Fra : Bo Warming

Dato : 01-01-07 00:58

> [...]
> ønske at
> hun og resten af hendes familie på bistandshjælp en dag jages ud af

Dronningen sagde at tilflyttere og indfødte står lige og vi skal se
VREDE OG OPHIDSELSE pga profettegninger som noget tilfældig
kulturforskel der kan være berigende.

NEj, det afslører at de hader og foragter og og er kommet for at
stjæle alt fra os ved at blive flest.

Hun er ceremoniminster og har et kedeligt tomt rituelt arbejde og ikke
selv råderet over hoffets pengeforbrug. Som bør mindskes og hun bør
beriges med ærlighed, åbenhed, normalitet

Fra : fribytteren

Dato : 01-01-07 15:34

Malene P skrev:
> "Selvbegejstring", kaldte overklassekonen det. Jeg ville virkelig ønske at
> hun og resten af hendes familie på bistandshjælp en dag jages ud af sit dyre
> slot og møder livet nede hos os andre.

Kunne du tænke dig hendes stilling?

At skulle stå frem som en anden reklamesøjle, når det danske
erhvervsliv skal introduceres på et fjernt marked.

Husk endvidere på, at hendes tale faktisk er kontroleret af
statsministeren, til mindste komma. Hun kan ikke tale på egne vegne,
for gjorde hun det, ville hun blive afsat med timers varsel.

Hun sidder som den mest uselvstændige majonetdukke, der overhovedet
kan opdrives. End ikke Bush junior, kan siger at være så
uselvstændig som vor Dronning.

Mon Frederik ville kunne klare et Kongejob? Det vil givet være ham
svært, men formentlig ikke uoverkommeligt for ham.

Jeg misunder dem ikke deres stilling. Jeg ville end ikke bytte mit
fattige liv med hendes eller hendes families liv, med de millioner de
har til rådighed. Fri mig fra det trældomsliv, uhh!

Med venlig hilsen

Lars kristensen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-01-07 21:57

On 1 Jan 2007 06:34:08 -0800, fribytteren skrev:

> [...]
> statsministeren, til mindste komma. Hun kan ikke tale på egne vegne,
> for gjorde hun det, ville hun blive afsat med timers varsel.

Sikke nogen fantasier, du gør dig på vegne af det royale
cirkus.

> [...]
>
> Mon Frederik ville kunne klare et Kongejob? Det vil givet være ham
> svært, men formentlig ikke uoverkommeligt for ham.

Du mener ikke, det "mest uselvstændige" job som marionetdukke
i landet er så svært, at Frederik ikke vil kunne overkomme
det?

Nåja, sådan kan det vel også udtrykkes ...

> Jeg misunder dem ikke deres stilling. Jeg ville end ikke bytte mit
> fattige liv med hendes eller hendes families liv, med de millioner de
> har til rådighed. Fri mig fra det trældomsliv, uhh!

Underlige forestillinger du gør dig. Gad vide hvad der dog får
mennesker som dig til at tro, at kongerøgelsen er en slags
umenneskelig belastning, staklerne nærmest er påtvungen at
tage på sig eller kun påtager af sig af personlig
overmenneskelig offervillighed.

--
?One of the penalties for refusing to participate in politics
is that you end up being governed by your inferiors.?