Blev Saddam henrettet for det, vi gik i kr~
Fra : Malene P

Dato : 30-12-06 11:46

I morges henrettede irakerne angiveligt selv den modbydelige slagter Saddam
Hussein. OK med det. Han var et af verdens værste møgdyr, der har gjort så
meget fortræd, at hans gang på jorden måtte afsluttes -ingen tvivl om det.
Men mit land gik i krig på baggrund af den folkevalgte udenrigsminister, Per
Stig Møllers gentagne og gentagne påstande om
"masseødelæggelsesvåben" -udtalt så hurtigt og så ofte, at selv denne
dygtige hurtigsnakker ikke formåede at følge med og ofte snublede over
ordene i sit eget kapløb om sine falske påstande. PSM løj, så det drev -og
han vidste det. I dag sidder vi så med med en masse irakere, der pga af
Danmarks deltagelse i krigen i Irak, bruger deres egne børn som gidsler for
af blive her på gode danskeres bekostning. Flot klaret, Per Stiig Møller.
Virkeligt flot.

Malene P

Fra : E.M.

Dato : 30-12-06 11:56

..
> [...]
> dygtige hurtigsnakker ikke formåede at følge med og ofte snublede over
> ordene i sit eget kapløb om sine falske påstande. PSM løj, så det drev >

Er du nu helt sikker på at han løj? at der ikke er blevet fundet
masseødelæggelsesvåben behøver ikke nødvendigvis betyde at de ikke findes,
faktum er at irakerne har haft dem, det ved vi jo fordi Saddam har brugt dem
mod kurderne, men han kunne ikke redegøre for hvor de var blevet af, så er
det vel meget naturligt at antage at de stadig findes et eller andet sted.

E.M.

Fra : Zeki

Dato : 30-12-06 13:22

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Er du nu helt sikker på at han løj?

At lyve forudsætter at man gør det bevidst. PSM løj derfor ikke. Han troede
højt og helligt på at Irak besad WMD, tror jeg. Ligesom mange andre der
købte Bush-tyraniets løgn. At PSM - som politiker - kan udtale sig så
skråsikkert uden der er forelagt konkrete beviser, er dog et problem.

> at der ikke er blevet fundet masseødelæggelsesvåben behøver ikke
> nødvendigvis betyde at de ikke findes, faktum er at irakerne har haft dem,
> det ved vi jo fordi Saddam har brugt dem mod kurderne

Det er jo mange år siden, dengang USA blåstemplede at de havde dem, så det
argument kan du ikke bruge til noget. CIA og Dulferrapporten konkluderede at
Irak ikke har været i besiddelse af WMD flere år før USA besatte Irak.

Mvh
Zeki

Fra : Pnic

Dato : 30-12-06 18:00

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev noget retning af:

> [...]
> at Irak ikke har været i besiddelse af WMD flere år før USA besatte Irak.

------------------

http://www.foxnews.com/story/0,2933,120137,00.html

BAGHDAD, Iraq - A roadside bomb containing sarin nerve agent
recently exploded near a U.S. military convoy, the U.S. military said
Monday.
Bush administration officials told Fox News that mustard gas was
also recently discovered.

Two people were treated for "minor exposure" after the sarin incident but no
serious injuries were reported. Soldiers transporting the shell for
inspection suffered symptoms consistent with low-level chemical exposure,
which is what led to the discovery, a U.S. official told Fox News.

"The Iraqi Survey Group confirmed today that a 155-millimeter artillery
round containing sarin nerve agent had been found," Brig. Gen. Mark Kimmitt
(search), the chief military spokesman in Iraq, told reporters in Baghdad.
"The round had been rigged as an IED (improvised explosive device) which was
discovered by a U.S. force convoy."

----------------------

/Pnic

--

8620 Kjellerup/Jutland/Denmark/Europe/Earth/Sol/Milkyway.

Fra : Malene P

Dato : 30-12-06 18:45

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> "E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

udenrigsminister,

> At lyve forudsætter at man gør det bevidst. PSM løj derfor ikke.

I så fald har han være dummere og mere naiv end hans påståede IQ
retfærdiggør. Og dette bør han og Fogh også holdes op imod.

Malene P

Fra : Malene P

Dato : 30-12-06 15:47

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> .
>

> Er du nu helt sikker på at han løj?

Ja, det tror jeg, at han gjorde. Og efterfølgende har han ihvertfald løjet
utallige gang ved at påstå, at krigen i Irak IKKE handlede om
masseødelæggelsesesvåben.

Malene P

Fra : @

Dato : 30-12-06 15:10

On Sat, 30 Dec 2006 11:46:22 +0100, "Malene P"
<malenekors@hotmail.com> wrote:

> [...]
>dygtige hurtigsnakker ikke formåede at følge med og ofte snublede over
>ordene i sit eget kapløb om sine falske påstande. PSM løj, så det drev -og

hvad var det så Saddam Husseins folk brugte til at gasse kurdiske
landsbyer?

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : gb

Dato : 30-12-06 15:26

"@" <1[at]invalid.net> wrote in

> hvad var det så Saddam Husseins folk brugte til at gasse kurdiske
> landsbyer?

Hov, hov - racistisk, neokonservativ propaganda! Kan vi så lige få
Kammertonen her!

--
GB

Fra : Allan Riise

Dato : 30-12-06 15:56

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

> hvad var det så Saddam Husseins folk brugte til at gasse kurdiske
> landsbyer?

At have haft er ikke det samme som at have *nu*.

Jeg vil tro at du på et tidspunkt har været rimelig intelligent og empirisk,
men det er ikke det samme som at påstå du er det nu, hvilket jeg da heller
aldrig kunne finde på.

--
Allan Riise

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 17:15

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>I morges henrettede irakerne angiveligt selv den modbydelige slagter Saddam
> Hussein. OK med det.

Ja du har selvfølgelig ret til at mene at dødsstraf er ok, på trods af at
det meste af den vestlige verden incl. amnesty og human right watch
.......tager afstand fra det.
Jeg selv ser ikke den store forskel i Sadams bedrifter og de personer som
selv støtter en aflivning af mennesker. Resultatet er i hvert fald det
samme, man har bare forskellige grunde til at aflive disse mennesker (suk).

At næsten samtlige vestlige demokratier og organisationer (minus USA) så i
kor råber at Sadam aldrig fik en set med vestlige øjne fair sag, gør det jo
endnu mere betænkelig at nogle "herfra" kan synes det er ok at aflive Sadam.

Jeg personlig tror ikke de fleste der støtter Sadam dødsstraf egenlig har
sat sig dybere ind i hvad det egentlig er man dermed går ind for.
Altså, ikke fair rettergang, at menneskerettighedskonventionen er til at
tørre sin 'bare' i og at man kan tilpasse regler og love til hvad man selv
synes.

IKKE ET DEMOKRATI VÆRDIGT efter min mening

--
Tom

Fra : Malene P

Dato : 30-12-06 17:32

> [...]
> synes.
>
> IKKE ET DEMOKRATI VÆRDIGT efter min mening

Jeg tror ikke at nogen som helst kan være i tvivl om Saddams forbrydelser.
Hvad straffen skulle være for de mange mord og andre ugerninger, han havde
på samvittigheden, må jo være op til den enkelte at afgøre. Angående
retssagen, kan jeg godt se, at man kan diskutere, om hvorvidt den var
partisk. Fair -ja, det mener jeg, men ligefrem upartisk, kan jo nok være
svært med en mand med hans baggrund. Var Nurnberg-processen fair/partisk?
Mod Milosovich? Var retssagen mod chautjæsku? Staver ham bevidst forkert,
for jeg kan alligevel ikke stave det rigtigt..

Malene P

Fra : Bo Warming

Dato : 30-12-06 18:03

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> forkert,
> for jeg kan alligevel ikke stave det rigtigt..

Ceauceascu gik dannebrogsorden af vor Dronning Martgrethe, så at vore
journalister godter sig over fælles dansk-rumænsk sadisme mod folk der
ligger ned, er ret afslørende for vort hykleriske fædreland

Den jødiske historiker HAnnah Arendt der så Eichmann som et lille hjul
i sin bog "Ondskabens Banalitet " mente at,
blandt holocaut-årsager er HYKLERI DET VÆRSTE

Vore journaliser bør hjælpe dronningen til ikke at gøre vort land
totalt til grin som uvederhæftigt, psykopatisk og skitzo
De har jo viden om hvor ofte vi sadler om mht god-ond stempling af
diplomatiske forbindelser

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 19:04

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke at nogen som helst kan være i tvivl om Saddams forbrydelser.

Det meste af vores viden om Sadam har vi fra en presse som også enstemmigt
kunne proklamere af Sadam var få måneder fra at have atomvåben. Det er
særdeles dilletantisk at dømme en mand ud fra hvad vi ser gennem en presse,
som bestemt ikke er objektiv.
Derfor har man domstole og ikke folke-opinioner

> Hvad straffen skulle være for de mange mord og andre ugerninger, han havde
> på samvittigheden, må jo være op til den enkelte at afgøre.

Du tager seriøst meget fejl i dette. Du er som bosiddende i dette land også
omfattet af de konventioner danmark har underskrevet. Det er netop ikke op
til den enkelte at afgøre hvordan Sadam skulle straffes. Dødsstraf er ikke
en option i forbindelse med straf, lige så lidt som tortur er det. Det har
"vi" alle underskrevet og der er ingen mulighed for at enkelte kan fravælge
enkelte ting i de mest basale rettigheder alle mennesker har.

Hvis man tænker efter, så er der faktisk temmelig meget fornuft i at vi har
nogle menneskerettigheder. (f.eks retten til et liv). Disse rettigheder er
ikke givet for at de kan tages fra os (homo sapiens) når man synes det
passer til situationen.

> Angående
> retssagen, kan jeg godt se, at man kan diskutere, om hvorvidt den var
> partisk. Fair -ja, det mener jeg, men ligefrem upartisk, kan jo nok være
> svært med en mand med hans baggrund.

Det et jo netop det som er galt. Stort set alle der har fulgt sagen peger på
alvorlige fejl i rettergangen. At en domstol er partisk er ganske uhørt og
kun en bananstat "værdigt"
Den er rivende gal når en mand dømmes ud fra sympati eller mangel på samme.

> Var Nurnberg-processen fair/partisk?

Jeg har ikke fulgt den. Men Sadam skal jo ikke dømmes ud fra hvad der skete
i 2. verdenskrig, så jeg kan ikke se parallelen.

> Mod Milosovich? Var retssagen mod chautjæsku? Staver ham bevidst forkert,
> for jeg kan alligevel ikke stave det rigtigt..

Sagerne har været ført for den internationale domstol i Haag. Men igen, det
er andre retssager som ikke ændrer ved min oprindelige kritik af at vi med
vestlige værdinormer aldeles ikke kan gå ind for dødsstraf og faktisk alle
er forpligtet til at overholde selv om man måtte være uenig deri.

--
Tom

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 30-12-06 21:01

Tom skrev i meddelelsen <4596aa05$0$870$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>Derfor har man domstole og ikke folke-opinioner

Det var jo også en domstol som afsagde dommen.

>Du tager seriøst meget fejl i dette. Du er som bosiddende i dette land også
>omfattet af de konventioner danmark har underskrevet. Det er netop ikke op

Nonsens - konventionerne er aftaler mellem de nationer som har ratificeret
dem
helt eller delvist (der er lange lister af nationer som har tiltrådt
konventioner
med diverse undtagelser - eks. dk og eu-traktaten). Den enkelte nation er
så forpligtiget til at implementere de aftalte konventioner i den nationale
lovgivning.

Faktuelt har dk ratificeret konventioner som giver enhver dansk borger ret
til
frit at mene at dødsstraf er ok. og aktivt at arbejde for at indføre den i
dansk lovgivning.

Endivdere kan enhver konvention opsiges med et års varsel.

>til den enkelte at afgøre hvordan Sadam skulle straffes. Dødsstraf er ikke
>en option i forbindelse med straf, lige så lidt som tortur er det. Det har

Hvorfor skulle lande som ikke har tiltrådt nogen konvention som forbyder
dødsstraf dog være bundet af nogen sådan konvention ?

>"vi" alle underskrevet og der er ingen mulighed for at enkelte kan fravælge
>enkelte ting i de mest basale rettigheder alle mennesker har.

Alle disse rettigheder er jo defineret af mennesker og kan redefineres af
mennesker
som de nu har magt til.

> [...]
>nogle menneskerettigheder. (f.eks retten til et liv). Disse rettigheder er
>ikke givet for at de kan tages fra os (homo sapiens) når man synes det

Husk nu at disse rettigheder er givet af mennesker og ikke af Gud
- og så lad vær med at digte alle mulige og umulige rettigheder.

Hvis du mener en menneskeret er brudt, så fortæl dog ekskat hvilken
konvention du mener er brudt i hvilket tilfælde.

>Det et jo netop det som er galt. Stort set alle der har fulgt sagen peger

>alvorlige fejl i rettergangen. At en domstol er partisk er ganske uhørt og
>kun en bananstat "værdigt"

Vrøvl - INGEN domstol kan være upartisk. Hvordan vil du dog nogensinde kunne
sammensætte en upartisk domstol ?
Så skulle du jo ud og finde dommere som ikke havde noget mod tyveknægte,
mordere, pædofile og andre suspekte personer.

Man skal jo heller ikke dømme folk efter om man mener de er skyldige eller
ej;
men efter om man mener det er BEVIST at de er skyldige eller ej.

>Den er rivende gal når en mand dømmes ud fra sympati eller mangel på samme.

Hvad bygger du den holdning på at Saddam blev dømt efter andet end det
foreliggende
bevismateriale ?

Egentligt pudsigt at først brokker folk sig over at man blander sig i Irak
og afsætter
en psykopatisk massemorder og diktator - og så brokker de sig bagefter over
at
man ikke blander sig i Irak og bestemmer hvorledes de skal straffe en
psykopatisk
massemorder.

Bestem dig ! - skal vi blande os i Irak eller skal vi blande os uden om Irak
?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-06 22:29

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med diverse undtagelser - eks. dk og eu-traktaten). Den enkelte nation er
> så forpligtiget til at implementere de aftalte konventioner i den

Selvfølgelig er vi som danskere omfattet af de konventioner vi har
underskrevet, det er intet nonses i dette

> [...]
> til
> frit at mene at dødsstraf er ok. og aktivt at arbejde for at indføre den i

Ja, sålænge du ikke medvirker til dødsstraf i ikke krigstid

> Hvorfor skulle lande som ikke har tiltrådt nogen konvention som forbyder
> dødsstraf dog være bundet af nogen sådan konvention ?

Fordi det er forkert
Mange bananstater vil heller ikke tilslutte sig ret meget fordi de mener
"vesten" (minus et par sympatisører) idealer.

> Alle disse rettigheder er jo defineret af mennesker og kan redefineres af
> mennesker
> som de nu har magt til.

Ja eller man kan som en hitler underskive pagter og så se bort fra det i
praksis. Det giver ikke meget mening at diskuttere på det plan. Når vi
underskriver konventioner, så er det fordi det er de værdier som vi ønsker
at bygge fremtiden på.

> [...]
>
> Hvis du mener en menneskeret er brudt, så fortæl dog ekskat hvilken
> konvention du mener er brudt i hvilket tilfælde.

Nu ser jeg det med danske og ikke amerikanske øjne. Jeg er mig fuldt bevidst
at hvis man som du ynder at mistolke intensionen med f.eks
tillægsprotokollen til menneskerettighederne, ja så kan man altid finde en
udvej og bortforklaring.
"ikke udlevere personer til dødsstraf" dette er teksten i det vi har
underskrevet. Så er det temmelig langt ude at prøve at bortforklare dette
med .....at det er ikke os men amerikanerne der har Sadam i deres varetægt.
Vi har stået sammen med USA i dette virak af bortforklaringer.

> på
>
> Vrøvl - INGEN domstol kan være upartisk. Hvordan vil du dog nogensinde
> kunne
> sammensætte en upartisk domstol ?

Der er hverken vrøvl i de punkter jeg referer til som set med vores (minus
dine øjne) har givet en uretfærdig rettergang. Der er ej heller vrøvl i
f.eks domstolen i den Haag gælder at være upartisk netop fordi den er
international og kan dømme ALLE i henhold til international ret (kaldet
folkeretten/menneskeretten).
Sammensætningen af denne domstol betyder at selv om en forbryderstat prøver
at lovliggøre sine forbrydelser mod menneskeheden eller enkeltperson, så kan
man alligevel straffes.

> Så skulle du jo ud og finde dommere som ikke havde noget mod tyveknægte,
> mordere, pædofile og andre suspekte personer.

Jeg er sikker på at de har ganske meget imod ovennævnte personer. Men det er
her vigtgt at skrive sig for øje at man ikke er skyldig før man er dømt. Så
man kan ikke være morder før man er dømt for det. Det er faktisk en
væsentlig detalje, da det sikrer at dommen ikke falder før alle fakta er
kommet på bordet og alle er blevet hørt.

Jeg er vel bevidst om at du kan finde krøller i mit udsagn ved at sige at
man kan jo være dømt som morder en gang i en tidl. retssag og lign.

> Man skal jo heller ikke dømme folk efter om man mener de er skyldige eller
> ej;
> men efter om man mener det er BEVIST at de er skyldige eller ej.

Ja og derfor må en dommer ikke tage parti en i sag. Det måtte dommeren i
irak ikke engang.

> Hvad bygger du den holdning på at Saddam blev dømt efter andet end det
> foreliggende
> bevismateriale ?

Jeg har lige nævnt hvorfor rettergang ikke var fair. Når f.eks Sadams
forsvarer ikke har været tilstede og kunnet afhøre vidner fordi de med rette
har frygtet for eget liv. Så ER det set med vestlige øjne ikke fair.
Dette er sådan set ikke kun min menig, men noget som Amnesty og HRW går
meget op i.
Personligt mener jeg at det er særdeles betænkeligt at rettergangen er
unfair når det ligefrem inkluderer dødsstraf som må siges at være den
ultimative straf.

> [...]
> psykopatisk
> massemorder.
>
> Bestem dig ! - skal vi blande os i Irak eller skal vi blande os uden om

Bestem dig selv (hvad end du måtte mene med denne kommando)

Vi kom i den krig fordi vi fik information fra både vores statsminister og
dagspressen om hvor tæt vi var på en atomkrig og hvor meget Sadam ført
våbeninspekørerne rundt i manegen. Om hvordan Sadam arbejdede sammen med Al
qaida og jeg ved ikke hvor meget vand der blev hældt ud af ørene fra Mr.
Powel, A. Fogh, T. Blair.
Meget har vist at være decideret usand bagefter.
Vi fik at vide at Sadam skulle afsættes/tages fra magten, men der er knagme
ikke nogen der har sagt at vi indirekte skulle støtte hans dødsstraf. Der
blev tværtimod fortalt at man ville indføre demokrati til irakiske folk
......samt en hel masse om hvor godt det irakiske folk ville få det, samt
hvor meget fredeligere verden ville blive.
Jeg skal ikke bestemme mig i noget som helst. Det meste bygger i forvejen på
deciderede løgne, fortielser, fordrejelser, falske forudsætninger og en
total mangel på dømmekraft af hvad man har gået ind i.

Men alt dette skal ikke retfærdiggøre at vi tilsidesætter det vi står for og
at folk skal straffes med døden.

--
Tom