Behøver vi frede noget som helst?
Fra : Bo Warming

Dato : 29-12-06 15:49

Behøver vi frede noget som helst?

Hvis stendysser, Nyboder, vadehav el lign gir trivsel, så er der nogen
der kan tjene penge på det og vil købe det og bevare det - og så
behøves aldrig statens beskyttelse og indblanding.

Hvis Selsø slot aldrig besøges, fordi de ligger, hvor ingen kommer og
er kedeligt, så lad dog ejeren rive det ned, eller - mere
andsynligt - gøre det salgbart, så nogen vil bo der og derved ære
middelalderbygherrens ånd, som var at murstenene skulle gøre gavn.

Er det ikke at pisse på den stenalder-kunstner der designede
guldhornene, hvis hans kunst fredes og ligger museums-glasmontre og
kun beses af tvangsindlagte skolebørn

Han skabte noget der skulle begejstre religiøst og kun ved at handle
guldhornene frit, er der håb om, at de havner hos en liebhaver, der
virkelig værdsætter denne religiøse kunst.

Da vi indførte nonsens om danefæ og national fredning af
vikinge-tingeltangel , var vi I krig med nabolande og skulle gejle os
op til hitleragtig nationalisme om at vi var ybermensch pga vor
vikingekultur, og derfor eksproprierede vi oldfund og opreklamerede
deres betydning helt sindsygt.

Er tiden ikke løbet fra dansker-fællesskab på så skinhelligt,
sindsygt, hitleragtigt , junglelovsnationalilistisk grundlag?

Fra : @

Dato : 29-12-06 15:51

On Fri, 29 Dec 2006 15:48:36 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>guldhornene frit, er der håb om, at de havner hos en liebhaver, der
>virkelig værdsætter denne religiøse kunst.

Bo det der liger i montren er kopier, originalerne blev stjålet og
smeltet om

http://da.wikipedia.org/wiki/Guldhornene

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Bo Warming

Dato : 29-12-06 16:35

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

> Bo det der liger i montren er kopier, originalerne blev stjålet og
> smeltet om
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/Guldhornene

DEt berør ikke min pointe. JEg ku have valgt Solvognen som eksempel i
stedet.

Adam Øenschlæger skriver i sit Guldhorn-digt om museumsbesøgende der
glor på oldfundene "MED ET MAT OG GUSTENT ØJE" og her rammer han plet
om vort latterlige snobbede hykleriske anti-fri-marked
KEDSOMHEDSSAMFUND

Tænk hvis H&M havde købt Rundetårn og når man gik op og ned ad
spiralgangen så man smart modetøj udstillet langs væggene - så ville
downtown-turismen blive sjovere og tøjsalget ligeså

Fredning er trivselssmadrende - fred og ro er dødsens indholdsfattigt.
Vi lever kun een gang. LAd tusind blomster blomstre, som Mao sagde da
han fik hjulene til at snurre i Kina så de nu beriger verden med sjov
og ballade Adam Smith style

Han var kun kommunist mht tynd fernis - konfuzianere er
friheds-fanatiske livsnydere med sand for forbrugerismens og
arbejdsglædens velsignelser

PH sagde
"Similismykker er blevet moderne. Folk foretrækker øjensynligt nu det
ægte, glansen, fremfor det forlorne, prisen". Poul Henningsen

Om original eller kopi er totalt ligegyldigt. Det ægte - glansen -
tæller . Ikke det forlorne, antikvarprisen, snobberiet.

Sælg Børsen som konferencecenter og lad kongefamilien udleje
AMalienborg som dyrt hotel, hvis de hellere vil bo hyggeligt med lavt
til loftet og have til børnene

Turisterne vil komme i større antal hvis DK står for nytænkning, som
vi gjorde da vi i 1912 søsatte første store dieselhandelsskib.

Fra : P.C.

Dato : 29-12-06 18:51

Bo Warming wrote:
> "@" <1[at]invalid.net> wrote in message
dieselhandelsskib.

Nemlig --- danmark skal være på forkant teknologisk og idiotiske
forslag om ,at "føre voldanlæg tilbage til det oprindelige er Totalt
idiotisk , hvorfor jo, da voldene omkr. fristaden blev anlagt via.
tvangsarbejde og militær planlægning der, havde den alm. befolkning
aldeles ikke adgang .

Så Tak !!!!
Vældigt Tak !!!
Og medens jeg har ordet, så lad mig tilføje, at det er ærgeligt når
politikere erstatter politik med handling , istedet for at vise vej med
visioner stiller diktater istedet for at bryde sig om det det handler
om, nye boliger, billige og bygget med visioner handling, ikke politik.

Fra : P.C.

Dato : 29-12-06 19:02

P.C. wrote:

> [...]
> visioner stiller diktater istedet for at bryde sig om det det handler
> om, nye boliger, billige og bygget med visioner handling, ikke politik.

Og derfor ville det have været bedre om Ritt istedet for at være
politiker, fortalte om de billige boliger som de unge og os andre så
kunne få bygget, tænk om Ritt istedet for at bede christiania løse
årtiers brudte løfter sp selv viste de unge, at et hus aldeles ikke
ville være et problem men næ, ---- handling erstattes af politik og
så går tingene istå, "Mærkeligt" ikke ?

Led mig så tilføke, at hvis danmark så virkelig var på forkant rent
teknologisk, så ville vi være bedre end svenskerne til at bygge
billigt nytænkende og flot, --- ok måske ved Ritt ikke at det ikke er
dialog bare sådan og placere problemerne på christiania's dørtrin ,
--- se det er hvad der kommer ud af at forveksle handling med politik.