DF: De 583 afviste irakere får ikke lov at~
Fra : Bo Warming

Dato : 29-12-06 13:54

Pia Kjærsgaard skærer igennem:

De 583 afviste irakere får ikke lov at blive

Dansk Folkepartis formand Pia Kjærsgaard skærer nu igennem i den
verserende debat rejst af en håndfuld folkekirkepræster om efter
svensk forbillede at give afviste irakiske asylansøgere
opholdstilladelse i Danmark.

- Jeg synes kun det er fair overfor alle parter nu at slå fast, at 583
afviste irakere under ingen omstændigheder får lov at blive i Danmark.
Deres sager er helt i overensstemmelse med loven blevet prøvet i alle
instanser, og de er ikke fundet berettiget til asyl i Danmark. Lov er
lov, og lov skal holdes. Derfor skal de hjemsendes. Det ligger fast,
og fremfor at stikke irakerne blår i øjnene, er det rigtigste at
fortælle dem, at de derfor nu bør gøre sig klar til at forlade landet,
siger Pia Kjærsgaard.

I Sverige vedtog man for godt et år siden en særlov, der gav 12.000
afviste irakiske asylansøgere opholdstilladelse i Sverige. Det er den
lov som en række folkekirkepræster nu vil have Danmark til at
efterligne.

- Vi har mildt sagt ikke haft særlig stor succes med at lave særlove,
der giver opholdstilladelse til afviste asylansøgere i Danmark, siger
Pia Kjærsgaard med henvisning til de 321 palæstinensere, der efter at
have besat Blågårds Kirke i 1991, fik opholdstilladelse via en særlov
vedtaget i Folketinget. Det har siden vist sig, at 42 % af de 321
palæstinensere siden er blevet dømt for lovovertrædelser, og 74 % var
i 2003 på en eller anden form for overførselsindkomst. 56 % af deres
børn er dømt for at have overtrådt Straffeloven.

- De præster, der nu gør sig til talsmænd for at få vedtaget en
særlov, der giver de 583 afviste asylansøgere opholdstilladelse, burde
koncentrere sig om deres sognebørn og hvis de har et så intenst ønske
om at blive landspolitikere, må de stille op til Folketinget, siger
Pia Kjærsgaard.

Fra : /Peter

Dato : 29-12-06 16:12

> [...]
> koncentrere sig om deres sognebørn og hvis de har et så intenst ønske
> om at blive landspolitikere, må de stille op til Folketinget, siger

Ja, det kan vist ikke være anderledes.

Fucking præster!