Jeg er glad for mine lokale polakker
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-12-06 23:00

....det er dem der har gravet fiberkablerne ned i mit lokalområde, når
Danske vejarbejdere er for dyre, ikke kan eller ikke gider.

Takket være polsk arbejdskraft får mit lokalområde ultra-højhastigheds
internet indenfor 3 måneder!

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Frank Leegaard

Dato : 28-12-06 00:29

"Peter Bjørn Perlsø" wrote:
> [...]
> Danske vejarbejdere er for dyre, ikke kan eller ikke gider.
>
> Takket være polsk arbejdskraft får mit lokalområde ultra-højhastigheds

Så længe de aflønnes efter danske overenskomster er det jo ikke anderledes
end danske håndværkere i Norge og i Tyskland lige efter genforeningen

/FL

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 28-12-06 00:30

""Peter Bjørn Perlsø"" skrev i en meddelelse

> Takket være polsk arbejdskraft får mit lokalområde >ultra-højhastigheds
> internet indenfor 3 måneder!

Som du så ikke har råd til ,for polske arbejder er løbet med det arbejde du
skulle have.
Du kan jo ikke nøjes med en væsentlig mindre løn end den der er tarif .
Men vent og se det holder ikke mange år , det polske arbejds cirkus.
Før de ser sig om koster en liter mælk det samme i polen
som her, husleje, biler , benzin , o.s.v ligeså
og så skal polakkerne nok komme og bede om mere i løn.

og bye the way, hvis du tror at polakker er nemmere at
integrere end eks. libanesere, så har du noget til gode.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-12-06 00:34

Michael Meidahl Jensen <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

> Som du så ikke har råd til ,for polske arbejder er løbet med det arbejde du
> skulle have.

Dit postulat bygger på antagelsen af at der kun er en fastsat mngde
arbejde der er brug for. Dette er forkert.

Og: Læs op på hvad "arbejdskraftens bevægelighed" er for noget.

> [...]
>
> og bye the way, hvis du tror at polakker er nemmere at
> integrere end eks. libanesere, så har du noget til gode.

Jeg har kendt en del polakker de sidste 20 år, og de har da altid været
flinke og ret vestligt/danske i deres opførsel og fremtoning. Der er
kort sagt ikke meget at "Integrere".

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 28-12-06 00:47

""Peter Bjørn Perlsø"" skrev i en meddelelse

> Dit postulat bygger på antagelsen af at der kun er en >fastsat mngde
> arbejde der er brug for. Dette er forkert.

Og din antagelse bygger på der bliver ved med at være
højkonjekturer, når det begynder at gå skidt hvad så,
rejser polakkerne så hjem igen ?

> Og: Læs op på hvad "arbejdskraftens bevægelighed" er >for noget.

Og hvor mange af de tjente penge bliver brugt her i landet

> Jeg har kendt en del polakker de sidste 20 år, og de >har da altid været
> flinke og ret vestligt/danske i deres opførsel og >fremtoning. Der er
> kort sagt ikke meget at "Integrere".

Jamen ingen ko på isen der, det er flinke mennesker
mange af dem.
ind til videre se vi heller ikke de store familie sammenføringer, men måske
det kommer senere.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-12-06 01:11

Michael Meidahl Jensen <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

> Og din antagelse bygger på der bliver ved med at være
> højkonjekturer, når det begynder at gå skidt hvad så,
> rejser polakkerne så hjem igen ?

Du forholder dig ikke til det problem jeg har påpeget i argumentet.

Der er ikke en bergærnset lille mængde arbejde der skal udføres, og den
lave pris polakkerne udbeder for deres arbejde gør at at der kan udføres
mere arbejde til samme pris som tilsvarende danskere skal have for det.
Dvs. højere velstand for samfundet.

> Og hvor mange af de tjente penge bliver brugt her i landet

Irrelevant. Det udførte arbejde gør samfundet rigere og mere velstående.

Fra : Egon Stich

Dato : 28-12-06 11:21

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dvs. højere velstand for samfundet.
>

> Irrelevant. Det udførte arbejde gør samfundet rigere og mere velstående.

Der er faktisk ingen ende på pølsedrengens ufattelige dumhed.

Og så tror han åbenbart, at "samfundet" og dets interesser, alene skal måles
efter hans egen øjeblikkelige fordel.
Som han også ganske har misforstået.
Eneste, der har fordel af løntrykkeri, er entreprenøren.
Pøllemand betaler stadig fuld pris, medens entreprenøren skraldgriner hele
vejen ned til banken.

Egon

Fra : Poul Nielsen

Dato : 28-12-06 00:41

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:45930211$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> og bye the way, hvis du tror at polakker er nemmere at
> integrere end eks. libanesere, så har du noget til gode.
> Michael Meidahl Jensen

Ævl i 80erne kom masser af Polakket til DK de blev på rekordtid integreret i
DK flere af dem var mine gode venner. Der er ingen sammenligning med
Libaneserne, de kristne Libanesere dog undtaget.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 28-12-06 00:58

"Poul Nielsen" skrev i en meddelelse

> Ævl i 80erne kom masser af Polakket til DK

Alt er jo ævl i dine øre, med mindre det passer eksakt
med dit syn på verden

>de blev på >rekordtid integreret i
> DK flere af dem var mine gode venner. Der er ingen >sammenligning med
> Libaneserne, de kristne Libanesere dog undtaget.

vi ser jo også en meget større grad af familie sammenføring blandt
Libanesere end ved polakker.
men det bliver sikkert ikke ved med at være sådan.
Problemet opstår ved lavkonjektur, der begynder
de laveste uddannede at belaste velfærden i størrer grad
især hvis det er familier.

og den med de kristne libanesere må du længre ud på landet med, de må da
have lige så store sproglige og kultur relaterede vanskeligheder som
Muslimer.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-12-06 01:11

> [...]

> og den med de kristne libanesere må du længre ud på landet med, de må da
> have lige så store sproglige og kultur relaterede vanskeligheder som

Forskellen ligger i at de ikek har herrefolksmentaliteten som de fleste
mussere har.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-12-06 07:30

Michael Meidahl Jensen <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

> og bye the way, hvis du tror at polakker er nemmere at
> integrere end eks. libanesere, så har du noget til gode.

Måske skulle du se lidt på 'roepolakkerne' ... , ja, vi har faktisk 100
års erfaring med integration af polakker.

Generelt synes der da heller ikke at være væsentlige
integrationsproblemer med nogen anden indvandringsgruppe end netop
tilhængerne af det imperialistiske troslæresystem: islam.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 28-12-06 10:54

""Per Rønne"" skrev i en meddelelse

> Måske skulle du se lidt på 'roepolakkerne' ... , ja, vi har >faktisk 100
> års erfaring med integration af polakker.

Den gang så verden jo også noget anderledes ud

> Generelt synes der da heller ikke at være væsentlige
> integrationsproblemer med nogen anden >indvandringsgruppe end netop
> tilhængerne af det imperialistiske troslæresystem: islam.
> --

Nej der findes jo ingen polske og øst tyvebander og mafia
vel !.

Hvis Danmark atter engang ukritisk tager imod stor antal
fremmede vil disse mafia og bander følge med.
Se blot på Kineser ,Vieatnamesere o.s.v.
Se hvor lukket et samfund de er i samfundet.
At Islam løber dig koldt op af ryggen skulle jo helst ikke
gøre at du ikke kan se andre integrations problemer en netop religion.
Og også til dig , Hvorfor tror du Polen sætter sig helt udenfor i sagen om
Fangers afsonning i hjemlandet ?
De ved nemlig godt hvad det koster.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Per Rønne

Dato : 28-12-06 11:30

Michael Meidahl Jensen <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

> Se blot på Kineser ,Vieatnamesere o.s.v. hvor lukket et samfund de er i
> Se samfundet.

Det ser jeg netop - ikke. Mine erfaringer er at de allerede i 2.
generation er så velintegrerede, at de som regel bliver gift med en
dansk dreng eller pige, hyppigt endda i folkekirken.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : E.M.

Dato : 28-12-06 09:36

> og bye the way, hvis du tror at polakker er nemmere at
> integrere end eks. libanesere, så har du noget til gode.

> [...]

Hvad er det for noget vås at skrive, jeg og hele min familie er af polsk
afstamning (3g) der er sgu ingen af os der er eller har været kriminelle
eller på bistand, vi gifter os sgu heller ikke med en "fætter/kusine" fra
polen.

E.M.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 28-12-06 10:35

"E.M." skrev i en meddelelse

> [...]
> eller på bistand, vi gifter os sgu heller ikke med en >"fætter/kusine" fra

Hvor mange Polakker var der lige i den by hvor dine bedsteforældre slog sig
ned ?.
Er det ikke lidt snævertsynet at mene at bare fordi
det er lykkedes for din familie, ja så er der ingen problemer.
Der er vel en grund til at polen stemte nej til EU forslaget
om fangers afsoning af straf i deres hjemland.
Og dermed satte sig helt udenfor i EU sammenhæng.
Problemet er alt for mange på for kort tid på for lidt plads
integration er andet end lige religion.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : E.M.

Dato : 28-12-06 10:48

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:45938fde$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvor mange Polakker var der lige i den by hvor dine bedsteforældre slog
> sig ned ?

Der var dælme mange, de var blandt roehakkerne der kom til lolland.

..
> Er det ikke lidt snævertsynet at mene at bare fordi
> det er lykkedes for din familie, ja så er der ingen problemer

Det er ikke kun min familie, der kom mange roehakkere dengang, har du
nogensinde hørt om problemer med dem eller deres efterkommere, generelt set?

..
> Der er vel en grund til at polen stemte nej til EU forslaget
> om fangers afsoning af straf i deres hjemland.
> Og dermed satte sig helt udenfor i EU sammenhæng.

Se det er nyt for mig, jeg mener ellers jeg følger ret godt med i de sager

> Problemet er alt for mange på for kort tid på for lidt plads
> integration er andet end lige religion.

Fuldstændig korrekt, men i tilfældet med muslimer er det alt for ofte netop
religionen (eller deres udlægning af den) der spænder ben for integrationen.

E.M.

Fra : Egon Stich

Dato : 28-12-06 11:28

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke kun min familie, der kom mange roehakkere dengang, har du
> nogensinde hørt om problemer med dem eller deres efterkommere, generelt
set?

Nu er sagerne, næsten, som de bør være.
Nemlig således, at enhver, der kan siges at tilhøre vort kulturfællesskab,
frit kan komme og deltage i "festlighederne".(erbejdet)
Det var vel netop een af de ting, EU blev "solgt" på?

Det eneste væsentlige problem der nu kan være, er at de liberale
skidderikker, i deres uendelige dumhed, har forringet fagforeningernes
mulighed for at sørge for, at indvandringen kan ske uden
konkurrenceforvridende forhold.

Desværre kan man være ganske sikker på, at de ikke kan fatte deres egen
dumhed på dette område, og vil fortsætte korstoget.

MVH
Egon

Fra : Poul Nielsen

Dato : 28-12-06 11:52

> [...]
> eller på bistand, vi gifter os sgu heller ikke med en "fætter/kusine" fra

Hvad sagde jeg Michael det rene ævl intet og andet. ROFLmao og **LOL**

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 28-12-06 14:18

"Poul Nielsen" skrev i en meddelelse

> Hvad sagde jeg Michael det rene ævl intet og andet. >ROFLmao og **LOL**

Jamen vi må da håbe du har ret,

Forebeholder mig retten til at tvivle, altså hvis der pludeslig skulle blive
lavkonjuktur (arbejdsløshed)
http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=4117228/
http://www.transparency.dk/litteratur_og_links/artikler/europ_korruption.html

--