Illegale fremmede misbruger dansk sundheds~
Fra : Jesper

Dato : 27-12-06 15:55

Selvom de illegale fremmede tropper op uden gult sygesikringsbevis, så
bliver de ikke afvist på de danske sygehuse ved fødsler.

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4155600/

--
The tree of life is self pruning
THE DARWIN AWARDS

Fra : Martin

Dato : 27-12-06 16:07

Jesper skrev:
> Selvom de illegale fremmede tropper op uden gult sygesikringsbevis, så
> bliver de ikke afvist på de danske sygehuse ved fødsler.
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4155600/

Perkerne er ved at blive for dygtige til at svindle med alt muligt.
Nye sygesikringsbeviser med fingeraftryk kunne være en del af
løsningen.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-06 17:12

"Martin" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

Jesper skrev:
> [...]

Perkerne er ved at blive for dygtige til at svindle med alt muligt.
Nye sygesikringsbeviser med fingeraftryk kunne være en del af

BW: Ja - elektronik kan give hurtig retfærdig sagsbehandling
Godhedsindustrien vil skabe JOB - derfor forvirres alt og
BZ-hus-rydning trækkes i langdrag

Fra : Jens G

Dato : 27-12-06 17:08

On Wed, 27 Dec 2006 14:55:26 +0000, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Selvom de illegale fremmede tropper op uden gult sygesikringsbevis, så
>bliver de ikke afvist på de danske sygehuse ved fødsler.
>
>http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4155600/

Uanset om det er svindel eller ej, synes jeg man er nødt til at tage
mod en fødende kvinde, eller for den sags skyld alle der har brug for
akut hjælp på sygehuset.

Når det så er sagt, er jeg også voldsomt forarget over den åbenlyse
svindel der foregår. Jeg har selv oplevet at stå bag en ung
indvandrerkvinde da jeg skulle have taget nogle blodprøver. Da der
blev spurgt efter sygesikringskort svarede hun at det var en anden der
havde det i dag. Men hun fik alligevel taget blodprøverne, uden at man
kunne være sikker på hvem hun var.

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : "Snurrberget

Dato : 27-12-06 19:25

Jens G wrote:
> havde det i dag. Men hun fik alligevel taget blodprøverne, uden at man
> kunne være sikker på hvem hun var.

Al respekt, men med mindre blodprøven tages hos egen læge, hvilket jeg
dog aldrig har oplevet, kan du mig bekendt ikke få foretaget en
blodprøve uden at aflevere skema udfyldt af en læge, der angiver hvad
der skal testes for.
Samme skema angiver hvem lægen er, der har rekvireret prøven, og hvem
den skal tages fra, hvorfor det er ganske unødvendigt at fremvise
sygesikringsbevis da det, går jeg ud fra, antages at lægen allerede har
set det.

- cep

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-06 19:48

Nu skal du ikke undergrave en god historie med kolde facts.
Realiteter er der slet ikke brug for, når det handler om en diskussion om
udlændinge.

Fra : Jens G

Dato : 27-12-06 20:00

On Wed, 27 Dec 2006 19:24:44 +0100, "Snurrberget <\"snurrberget\"@"
<"REMOVE_THIS> wrote:

> [...]
>den skal tages fra, hvorfor det er ganske unødvendigt at fremvise
>sygesikringsbevis da det, går jeg ud fra, antages at lægen allerede har

Jeg har da masser af gange fået taget blodprøver hvor det er
indberettet elektronisk hvad der skal testes for. Man viser så sit
sygesikringsbevis ved skranken, og det ses så i systemet hvad der skal
tages af prøver.

I det nævnte tilfælde var der dog tale om at der var medbragt et skema
fra lægen til Praktisende lægers Laboratorium. De par gange jeg har
været der, har de altid spurgt efter sygesikringsbevis, selv om
cpr-nummer og navn også står på skemaet.

Det var såmænd heller ikke så meget det med identifikation jeg ville
sige med mit indlæg, mere bemærkningen om at det var en anden der
havde sygesikringsbeviset den dag, og der slet ikke blev reageret på
det.

Fra : "Snurrberget

Dato : 27-12-06 20:25

> [...]
> sige med mit indlæg, mere bemærkningen om at det var en anden der
> havde sygesikringsbeviset den dag, og der slet ikke blev reageret på

Jeg kan slet ikke se hvorledes der er take om misbrug må jeg erkende.
Patienten er kendt, lægen er kendt og veninden dukker og og får taget en
en blodprøve i en andens navn, men dem om det.

- cep

Fra : "Snurrberget

Dato : 27-12-06 20:36

> [...]
> Patienten er kendt, lægen er kendt og veninden dukker og og får taget en
> en blodprøve i en andens navn, men dem om det.

Kom til at tænke på....

En kvinde er eh... sammen med en mand uden familiens samtykke, og ønsker
at vide om samværet har resulteret i en graviditet.
Af indlysende grunde henvender hun sig ikke selv til det offentlige
sundhedsvæsen (frygt for svarbreve ang prøver osv), hvorfor hun beder en
gift veninde om at skrive sig op..
Hvis det er tilfældet vil jeg nu ikke kalde det mis brug men blot
utilsigtet brug af sundhedsvæsnet.

- cep

Fra : Jens G

Dato : 27-12-06 22:45

On Wed, 27 Dec 2006 20:24:57 +0100, "Snurrberget <\"snurrberget\"@"
<"REMOVE_THIS> wrote:

>Jeg kan slet ikke se hvorledes der er take om misbrug må jeg erkende.
>Patienten er kendt, lægen er kendt og veninden dukker og og får taget en
>en blodprøve i en andens navn, men dem om det.

Du kan ikke se at der kan være to der lever med den samme identitet?

Fra : Neuman

Dato : 28-12-06 09:36

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan ikke se at der kan være to der lever med den samme identitet?

Det er af erfaring helt almindeligt for udenlandske "gæster".

Fra : Martin

Dato : 27-12-06 17:25

Bo Warming skrev:
> [...]
>
> BW: Ja - elektronik kan give hurtig retfærdig sagsbehandling
> Godhedsindustrien vil skabe JOB - derfor forvirres alt og

Ja, bemærk fingeraftrykket sikrer blot at kort og fingeraftryk hører
sammen. Det opbevares ikke i database. Kortet skal så vidt muligt
fremstilles så avanceret at de professionelle forfalskere i
mellemøsten ikke kan kopiere.

Mvh
Martin

Fra : ThomasB

Dato : 28-12-06 14:26

> Selvom de illegale fremmede tropper op uden gult sygesikringsbevis, så
> bliver de ikke afvist på de danske sygehuse ved fødsler.
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4155600/

Det er intet imod hvad danske patienter misbruger af ressourcer. Op mod 50%
af alle lægebesøg er doktorshopperi og hypokondri.

Fra : Jesper

Dato : 28-12-06 15:34

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote:

> Det er intet imod hvad danske patienter misbruger af ressourcer. Op mod 50%
> af alle lægebesøg er doktorshopperi og hypokondri.

Undskyld jeg spø'r, men hvad har det med de fremmedes misbrug af det
danske sundhedssystem at gøre?

Fra : ThomasB

Dato : 28-12-06 17:15

> Undskyld jeg spø'r, men hvad har det med de fremmedes misbrug af det
> danske sundhedssystem at gøre?

Der er generelt et problem med misbrug af ressourcer indenfor
sundhedssektoren.

Fra : Egon Stich

Dato : 29-12-06 12:20

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse

> Det er intet imod hvad danske patienter misbruger af ressourcer. Op mod
50%
> af alle lægebesøg er doktorshopperi og hypokondri.

Uha uha--
Man kender taktikken.

1.
der finder sikkert "misbrug" sted.
2.
Som "påvist" igår osv---
3.
Som allerede af xx "påvist
4.
Nu må vi reagere---

manipulation af værdste skuffe.

Egon

Fra : Neuman

Dato : 29-12-06 12:54

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse

> Det er intet imod hvad danske patienter misbruger af ressourcer. Op mod
> 50% af alle lægebesøg er doktorshopperi og hypokondri.

Hvilket argumenterer fint for brugerbetaling.

Fra : gb

Dato : 29-12-06 13:04

"Neuman" <neuman@hotmail.com> wrote in

> Hvilket argumenterer fint for brugerbetaling.

Jeg går til læge ca. en gang hvert tredje år. Sidst var jeg hos lægen
på grund af et tilstoppet øre, det er nu to år siden. Jeg mener det er
forkert, hvis jeg skulle betale for behandling i sådan et tilfælde.

På den anden side synes jeg ikke, det er i orden, at folk spilder
lægernes og skadestuernes tid med, at lillepus har fået et myggestik
eller en lille hudafskrabning.

Det er jo noget af et dilemma - måske skulle man indføre kvoter, eller
helt privatisere sygehusvæsenet? Hm?

--
GB

Fra : Neuman

Dato : 29-12-06 13:49

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> på grund af et tilstoppet øre, det er nu to år siden. Jeg mener det er
> forkert, hvis jeg skulle betale for behandling i sådan et tilfælde.

Du burde da fint kunne leve med at betale f.eks. 200,- kr. hvert 3. år.

> Det er jo noget af et dilemma - måske skulle man indføre kvoter, eller
> helt privatisere sygehusvæsenet? Hm?

Kvoter er kun bøvl der belaster administrationsbyrden.

Fra : gb

Dato : 29-12-06 14:08

> Du burde da fint kunne leve med at betale f.eks. 200,- kr. hvert
> 3. år.

Jeg betaler i forvejen væsentlig mere via skatten. Og skatten er bl.a.
så høj, fordi vi IKKE skal betale ved kasse 1, når vi går til læge.

Så er vi jo ude i endnu en camoufleret skatteforhøjelse. Kan du se,
hvad jeg mener?

--
GB

Fra : Neuman

Dato : 29-12-06 14:12

> [...]
> så høj, fordi vi IKKE skal betale ved kasse 1, når vi går til læge.
>
> Så er vi jo ude i endnu en camoufleret skatteforhøjelse. Kan du se,

Jeg mener selvfølgelig også at skatten skal sænkes tilsvarende. Jeg er jo
ikke SF'er

Fra : gb

Dato : 29-12-06 14:22

> Jeg mener selvfølgelig også at skatten skal sænkes tilsvarende.
> Jeg er jo ikke SF'er

Nej vorherrebevares. Men så skal man jo i stedet til at tegne
helbredsforsikring, ellers kan det blive dyrt at blive kørt over...

Jeg er ikke vild med det amerikanske system, hvor man undersøger
bankkontoen før patienten - præcis sundhedsvæsenet er en del af
"velfærdssamfundet", som jeg mener, vi skal gøre alt for at bibeholde.

I stedet burde man gøre mere for at oplyse - for eksempel indføre
obligatorisk førstehjælpsundervisning i skolerne.

--
GB

Fra : Neuman

Dato : 29-12-06 14:23

> Nej vorherrebevares. Men så skal man jo i stedet til at tegne
> helbredsforsikring, ellers kan det blive dyrt at blive kørt over...

Jeg taler ikke om at man skal betale den faktiske udgift. Bare et
"mødegebyr" for at tage broden af hyggebesøg hos lægen.

Fra : @

Dato : 29-12-06 15:02

On Fri, 29 Dec 2006 13:21:32 GMT, gb <nospam@no.invalid> wrote:

> [...]
>bankkontoen før patienten - præcis sundhedsvæsenet er en del af
>"velfærdssamfundet", som jeg mener, vi skal gøre alt for at bibeholde.

nu bruges der i USA flere skattekroner pr. indbygger på healthcare end
der gør i Danmark

og lur mig om de ikke får mere for pengene i USA

>I stedet burde man gøre mere for at oplyse - for eksempel indføre
>obligatorisk førstehjælpsundervisning i skolerne.

ja, hvorfor har man ikke det?

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-12-06 11:51

> Selvom de illegale fremmede tropper op uden gult sygesikringsbevis, så
> bliver de ikke afvist på de danske sygehuse ved fødsler.

Så du mener lægerne bare skal glemme deres lægeløfte når der ikke lige
er et sygesikringsbevis involveret ?

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Kim2000

Dato : 29-12-06 13:15

> Selvom de illegale fremmede tropper op uden gult sygesikringsbevis, så
> bliver de ikke afvist på de danske sygehuse ved fødsler.
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4155600/

Så du vil afvise en fødende kvinde? Vil du afvise folk med brækkede lemmer?

Heldigvis er lægerne ansvarlige overfor deres lægeløfte og ikke for nogle
tilfældige menneskers afstumpede menneskesyn.

mvh
Kim

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : gb

Dato : 29-12-06 13:22

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> Heldigvis er lægerne ansvarlige overfor deres lægeløfte og ikke
> for nogle tilfældige menneskers afstumpede menneskesyn.

Selvfølgelig skal illegale indvandrere med livstruende sygdomme
behandles. Og så bør hospitalet sørge for, at de afhentes af Politiet
efter endt behandling.

--
GB

Fra : Neuman

Dato : 29-12-06 13:50

> Heldigvis er lægerne ansvarlige overfor deres lægeløfte og ikke for nogle
> tilfældige menneskers afstumpede menneskesyn.

Hvis lægeløftet er så æresfyldt som du giver udtryk for, burde lægerne ikke
have problemer med at bruge deres fritid på en lille fødsel.