Poul Friis og straffe
Fra : Malene P

Dato : 27-12-06 10:08

Har lige hørt P1, Poul Friis, der har haft 3 gæster i studiet (eller
sammendrag fra flere udsendelser i årets løb). Alle gæster mente (ikke
overraskende) at straf ikke hjælper og at "folk" ser mere "nuanceret" på
straffeudmålingen, når de får indblik i sagen (læs: vil have mildere domme).
Det er nok utopi; men jeg kunne godt tænke mig, at Poul Friis eller en anden
dygtig journalist en dag trak feks Flemming Balvig og de andre gæster ind
igen og bad dem kommentere den aktuelle sag, hvor 4 køtere hoppede på en ung
mands hovede på Strøget. Jeg vil gerne se dem advokere for bare én eneste
formildende omstændighed. Jeg er overbevist om, at de har gjort noget
tilsvarende før og jeg er overbevist om, at de vil gøre det igen -måske har
de allerede gjort det. Den slags er der IMHO kun en løsning på -UD af
cirkulation. Længe og gerne for evigt, hvis der er tale om gentagelstilfælde
i samme kategori.

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 10:31

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> [...]
> straffeudmålingen, når de får indblik i sagen (læs: vil have mildere domme).

Empirien giver dem faktisk ret. Får lægfolk større viden om sagerne, så
skifter de holdning, og det er da også som regel lægdommere og nævninge,
der advokerer for mindste sanktion.

> [...]
> cirkulation. Længe og gerne for evigt, hvis der er tale om gentagelstilfælde

Ja, empirien passer naturligvis ikke ind i en /Bierstube/-agtig debat
herinde ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 27-12-06 10:45

> Empirien giver dem faktisk ret. Får lægfolk større viden om sagerne, så
> skifter de holdning, og det er da også som regel lægdommere og nævninge,
> der advokerer for mindste sanktion.

Netop -og det vil jeg gerne se et konkret eksempel på i det tilfældet fra
Strøget.

Bierstube?

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 11:02

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Netop -og det vil jeg gerne se et konkret eksempel på i det tilfældet fra
> Strøget.

Så ville det jo kræve at man kendte lidt mere til de to knægte der begik
forbrydelsen.

Det kan du ikke forvente vil blive udsendt i radioen. Men hvad med om de
ringerede til DR?

> Bierstube?

Havde I ikke tysk i skolen?

Hos os var engelsk, tysk og fransk obligatorisk, og 100% havde det
ikke-obligatoriske latin på 9. klassetrin.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 27-12-06 11:13

> Så ville det jo kræve at man kendte lidt mere til de to knægte der begik
> forbrydelsen.
>
> Det kan du ikke forvente vil blive udsendt i radioen. Men hvad med om de
> ringerede til DR?

For at forsvare deres ugerning? Tjah, nogle DR-journalister ville formentlig
tage imod dem med kyshånd, så de kan lave en udsendelse med de stakkels
voldsforbrydere.

Længe

> Havde I ikke tysk i skolen?
> Hos os var engelsk, tysk og fransk obligatorisk, og 100% havde det
> ikke-obligatoriske latin på 9. klassetrin.

Kender godt ordet -men forstår ikke, hvorfor du bringer værtshussnak ind i
min tråd.

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 12:00

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Kender godt ordet -men forstår ikke, hvorfor du bringer værtshussnak ind i
> min tråd.

Fordi du bevægede dig ned på Bierstube-niveau i det du skrev ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 27-12-06 16:08

> Fordi du bevægede dig ned på Bierstube-niveau i det du skrev ...

Såeh -hvorfor det?

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 20:25

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Såeh -hvorfor det?
>
> Malene P

Hvis du ikke selv kan indse det, er der vist ingen grund til at bore
mere i den sag ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 28-12-06 00:11

> Hvis du ikke selv kan indse det, er der vist ingen grund til at bore
> mere i den sag ...

Du kan jo sige direkte, hvad du mener i stedet for den omgang udenomspis.

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-12-06 13:07

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> domme).

> Netop -og det vil jeg gerne se et konkret eksempel på i det tilfældet fra
> Strøget.

Jamen kære Malene: Et enkelte tilfælde modbeviser jo ikke en generel
tendens.

Det er jo helt evident, at borgerne i almindelighed finder, at der straffes
for mildt. Om de så måtte mene noget andet i denne konkrete sag, hvor der
ikke er fældet dom, er jo egentlig ret ligegyldigt.

> Bierstube?

Det er den form for debat, I fører, når I er til landsmøde i partiet.

Fra : Malene P

Dato : 27-12-06 16:13

> [...]

> ikke er fældet dom, er jo egentlig ret ligegyldigt.

> Det er den form for debat, I fører, når I er til landsmøde i partiet.

Hvem fører i hvilket parti, Christian R Larsen?

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-12-06 13:06

> [...]
ung
> mands hovede på Strøget. Jeg vil gerne se dem advokere for bare én eneste

En straf i en straffesag fastsættes jo ikke på den måde, at man tager
maksimumstraffen, og så trækker man ellers fra svarende til, hvad der nu er
af formildende omstændigheder. Hvis man gjorde det, ville man hurtigt løbe
ind i det problem, at grovere forbrydelser ikke blev straffet hårdere end
knap så grove forbrydelser.

I øvrigt er det da meget muligt, at den pågældende sag er grov, uanset hvor
godt man kender omstændighederne. Og hvad så?

Pointen i indslaget er, at der blandt politikere og en del vælgere(?)
hersker den opfattelse, at straffene generelt er for milde. Det har medført,
at der er gennemført en del stramninger af straffeloven i den siddende
regerings regeringstid. Men da man så for nylig tog et antal helt
gennemsnitlige straffesager, og bad et repræsentativt udsnit af danskerne
vurdere strafudmålingen, viste det sig overraskende nok, at flertallet
faktisk mener, at der straffes for hårdt.

Hvilke konsekvenser mener du, man bør drage af det?

Fra : Jan Kronsell

Dato : 27-12-06 16:11

> [...]
> faktisk mener, at der straffes for hårdt.
>
> Hvilke konsekvenser mener du, man bør drage af det?

Men havde sagerne været formuleret anderledes, havde man formodentlig fået
helt andre svar. Hvis man i stedet for at beskreve en sag, hvor en fyr,
troede at to tilfældige grinede af hanm, og derefter slog dem ned, havde
spurgt" Din søn og en ven grrinde på gaden, og blev derefter slået ned af
en, der troede at de grinede af ham", altså gjort sagerne "personlige" er
jeg overbevist om, at undersøgelsens resultat, var blevet en andet.

Folk vil svare forskelligt afhængig af om det er deres datter eller en
"tilfældig" kvinde, der er blevet voldtaget.

Jan

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-12-06 07:42

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> en, der troede at de grinede af ham", altså gjort sagerne "personlige" er
> jeg overbevist om, at undersøgelsens resultat, var blevet en andet.

Det er meget muligt, men hvorfor er det relevant?

Det er gudskelov ikke sådan, at straffenes længde fastsættes ud fra, hvad de
pårørende finder rimeligt.

Derimod ser vi forbrydelsen som værende et forhold mellem staten og den
anklagede, frem for mellem offeret (/pårørende) og den anklagede. I USA er
straffesager altid benævnt "the people of California versus O. J. Simpson".
I Danmark findes det samme princip i straffeloven på den måde, at de fleste
forbrydelser (med enkelte undtagelser) er undergivet offentlig påtale,
hvilket vil sige, at staten er forpligtet til at efterforske og indklage den
for domstolene.

En grund til dette princip er selvfølgelig, at man på den måde undgår, at
gerningsmanden går fri, blot fordi det i den givne sag hverken er muligt for
offer eller pårørende at indklage sagen.

Men en anden - væsentlig - grund er, at det hverken kan forventes, at de
pårørende vil kunne træffe en objektiv beslutning om skyldsspørgsmålet eller
strafudmålingen. For en uges tid siden viste TV et indslag fra en retssag i
Libyen, hvor et par bulgarske sygeplejersker står til dødsstraf for at have
smittet nogle hospitalsbørn med AIDS. Undersøgelser har vist, at børnene var
smittet, inden de blev indlagt, men alligevel så man de pårørende juble over
dommen.

Er det den slags justis, du ønsker?

Dermed er det ikke relevant, hvordan man ville have dømt, hvis der var tale
om en forbrydelse begået imod ens egne familiemedlemmer.

Fra : Malene P

Dato : 27-12-06 16:27

> [...]
> faktisk mener, at der straffes for hårdt.
>
> Hvilke konsekvenser mener du, man bør drage af det?

Fjern al straf, naturligvis -hvad ellers.........

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-12-06 07:43

> medført,

> Fjern al straf, naturligvis -hvad ellers.........

Du gør Dansk Folkeparti stor ære med sådanne velargumenterede indlæg.

Læser du overhovedet det, jeg skriver?

Fra : Malene P

Dato : 28-12-06 07:57

> danskerne

> Du gør Dansk Folkeparti stor ære med sådanne velargumenterede indlæg.
>
> Læser du overhovedet det, jeg skriver?

I stedet for at spørge, hvad jeg mener, kunne du jo for en gangs skyle komme
med din egen mening. Derfor min sarkasme. Og hold så lige op med det ævl om
Dansk Folkeparti.

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-12-06 08:13

> I stedet for at spørge, hvad jeg mener, kunne du jo for en gangs skyle
komme
> med din egen mening.

Det giver vist næsten sig selv, hvad jeg mener, synes du ikke? Det er jo
svært at drage ret mange andre konsekvenser end den, jeg drager.

Jeg synes, det interessante spørgsmål er, om du også kan tænke så langt. Kan
du det?

Fra : Martin

Dato : 27-12-06 16:55

Malene P skrev:
> Poul Friis eller en anden
> dygtig journalist

Selvfede Hr. Friis har klart rød slagside.

> en dag trak feks Flemming Balvig

Balvig? - Så kan jeg godt forstå du er blevet forvirret.

Denne dekadent sødladne venstresnog har vel i ca 30 år blokeret for
videnskabeligt redeligt studie af kriminologi i DK.

Mvh
Martin

Fra : "Snurrberget

Dato : 27-12-06 19:14

Malene P wrote:

> [...]
> cirkulation. Længe og gerne for evigt, hvis der er tale om gentagelstilfælde

På Discovery kanalen så jeg for efterhånden lang tid siden en udsendelse
om 3-strikes-your-out loven i USA.
Ideen til loven udsprang angiveligt af et modbydeligt drab på en lille
pige og var af "stifterne" udelukkende tiltænkt de værste sociopatiske
voldsforbrydere, men blev af uransagelige grunde udformet så generelt at
selv "almindelige" forbrydere blev omfattet.
Min pointe er at hvis der indføres en sådan lov i vores lille land er
der vel ingen garanti for at den udelukkende bliver brugt i forhold til
de værste tilfælde af vold.

- cep

Fra : Malene P

Dato : 28-12-06 01:49

"Snurrberget <"snurrberget"@" <"REMOVE_THIS> skrev i en meddelelse

> [...]
> Min pointe er at hvis der indføres en sådan lov i vores lille land er
> der vel ingen garanti for at den udelukkende bliver brugt i forhold til

Hvorfor ikke? At amerikanerene er skrupskøre, forhindrer vel ikke, at vi
herhjemme kan udforme en 3 strikes and out paragraf, der udelukkende rammer
vanevoldsforbrydere. Og jeg kan da ikke se, at indførelse af en sådan
paragraf skulle udelukke diverese forebyggende foranstaltninger, der kan
forhindre, at nogen kommer så langt, at de bliver sat ud af cirkulation på
livstid.

Malene P

Fra : Per Rønne

Dato : 28-12-06 07:30

> [...]

> forhindre, at nogen kommer så langt, at de bliver sat ud af cirkulation på

Og du kunne slet ikke forestille dig at en så hårdhændet politik /i sig
selv/ kunne medføre en stigende kriminalitet?

Det kan kriminologerne nemlig ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 28-12-06 07:55

> Og du kunne slet ikke forestille dig at en så hårdhændet politik /i sig
> selv/ kunne medføre en stigende kriminalitet?
>
> Det kan kriminologerne nemlig ...

Nej, jeg kan ikke forestille mig at Brian i stigende omfang vil rende rundt
og pande tilfældige ned på gaden af den grund, at straffene er hårde.
Derimod kan jeg forestille mig, at han ikke gør det, mens han sidder i
fængsel.

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-12-06 08:11

> [...]
rundt
> og pande tilfældige ned på gaden af den grund, at straffene er hårde.

Dette kommer nok som en overraskelse for dig, men der er lavet talrige
undersøgelser af, hvordan skærpede straffe påvirker de kriminelle, når de -
om man så må sige - "beslutter" sig for at begå en voldsforbrydelse.

Det viser sig, at længden af den mulige straf ikke spiller nogen rolle
overhovedet i langt de fleste tilfælde. En årsag er, at hverken borgerne som
helhed eller de kriminelle specifikt har et bare nogenlunde retvisende
billede af, hvor lange straffe, der kan forventes.

Fra : Malene P

Dato : 28-12-06 08:34

> [...]
> helhed eller de kriminelle specifikt har et bare nogenlunde retvisende
> billede af, hvor lange straffe, der kan forventes.

Jeg ved ikke, hvad andre "borgere" forventer af straffe. Men det er ikke min
opfattelse, at straffen for grov vold modsvarer de lidelser, voldsmanden har
påført ofret. Men du som er så klog -hvad tror du at de 4 overfaldsmænd fra
Strøget får? Og hvad burde de have, hvis staffen skal modsvare
forbrydelsen -men det skal den måske ikke efter din mening?

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-12-06 19:24

> [...]
min
> opfattelse, at straffen for grov vold modsvarer de lidelser, voldsmanden

Er det dit indtryk, at du har tilstrækkelig viden om, hvad en given
forbrydelse vil give?

Lad os eksempelvis lave en lille gætteleg: Hvilken sxtraf tror du, Johnny
Bredahls overfaldsmænd vil få?

Lad os se, når sagen kommer for en dommer.

> Men du som er så klog -hvad tror du at de 4 overfaldsmænd fra
> Strøget får?

Ingen anelse. Jeg påstår ikke, at jeg ved mere om den slags end alle mulige
andre.

> Og hvad burde de have, hvis staffen skal modsvare
> forbrydelsen -men det skal den måske ikke efter din mening?

Det kan jeg umuligt udtale mig om, for jeg kender langt fra nok til sagen,
og vil ikke komme til at overvære den i den form, den bliver ført i
retslokalet. Og det er nu engang en forudsætning for at kunne vurdere
strafudmålingen.

Fra : Malene P

Dato : 29-12-06 19:34

> [...]
> forbrydelse vil give?
>
> Lad os eksempelvis lave en lille gætteleg: Hvilken sxtraf tror du, Johnny

Jeg gætter på, at der uddeles en straf på mellem 6 og 12 måneder -altså at
svinene er på gaden igen efter nogle få måneder. Den forholdsvis høje straf
uddeles, fordi ofret er kendt og at sagen derfor har skabt medieomtale. Hvis
straffen bliver lavere, bliver jeg ikke overrasket og hvis den bliver
hårdere, bliver jeg ikke glad.

> Lad os se, når sagen kommer for en dommer.

Ja, lad os det.

> Ingen anelse. Jeg påstår ikke, at jeg ved mere om den slags end alle
mulige
> andre.

Men du holder dig ikke tilbage, når du skal gøre dig klog på andres
holdninger.

> [...]
> og vil ikke komme til at overvære den i den form, den bliver ført i
> retslokalet. Og det er nu engang en forudsætning for at kunne vurdere

Altså -du er for fej til at udtale dig om så modbydelige handlinger, som at
hoppe på andre folks hoveder?

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-12-06 07:24

> [...]
straf
> uddeles, fordi ofret er kendt og at sagen derfor har skabt medieomtale.

Jeg kan så fortælle dig, at de to faktorer naturligvis ALDRIG vil influere
på strafudmålingen i en dansk retssal.

Men lad os se.

> mulige
>
> Men du holder dig ikke tilbage, når du skal gøre dig klog på andres
> holdninger.

Jeg kan ikke helt se problemet....??

> Altså -du er for fej til at udtale dig om så modbydelige handlinger, som
at
> hoppe på andre folks hoveder?

Nej, Malene: Jeg kan ikke tage stilling til strafudmålingen i en konkret
sag, når jeg ikke kender detaljerne.

Kan du det? I så fald er du idiot.

Fra : Malene P

Dato : 30-12-06 08:21

> [...]
> sagen,

> at
>
> Nej, Malene: Jeg kan ikke tage stilling til strafudmålingen i en konkret

Ja, det er jeg nok.

Malene P

Fra : wilstrup

Dato : 30-12-06 11:32

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det er jeg nok.

skal vi dermed tage det som et udtryk for selverkendelse? i så fald er det
nyt i denne gruppe fra din hånd, men længe tiltrængt.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-12-06 08:28

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> Nej, jeg kan ikke forestille mig at Brian i stigende omfang vil rende rundt
> og pande tilfældige ned på gaden af den grund, at straffene er hårde.

Og så forestiller du dig en grad af rationalitet hos landets Brian'er,
der næppe findes.

> Derimod kan jeg forestille mig, at han ikke gør det, mens han sidder i
> fængsel.

Til gengæld kunne det jo påvirke hans lillebror Kenneth ... til at blive
mere 'tough'.

Det gør naturligvis ikke at der ikke er folk, vi er nødt til at holde i
fængsel [eller på lukkede psykiatriske hospitaler] resten af deres liv.
Men så taler vi om noget langt alvorligere end en primitiv 'tredie gang,
livstid'.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 28-12-06 08:31

> [...]
> fængsel [eller på lukkede psykiatriske hospitaler] resten af deres liv.
> Men så taler vi om noget langt alvorligere end en primitiv 'tredie gang,

Hvad mener du med "primitiv tredie gang"? Du er da vil ikke så dum at du
også begynder at tale om stjålne pizzaer?

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-12-06 07:58

> [...]
>
> At amerikanerene er skrupskøre, forhindrer vel ikke, at vi
> herhjemme kan udforme en 3 strikes and out paragraf, der udelukkende

Jeg finder det principielt problematisk at dømme folk ud fra en bevismæssigt
ubegrundet forventning om, at de vil begå kriminalitet senere.

Endvidere er en sådann ændring problematisk i forhold til
proportionalitetsprincippet, idet der vil være betydelig risiko for, at en
gerningsmand idømmes en straf, som er helt urimelig i forhold til de
forbrydelser, han har begået. Hvis man forestiller sig, at vold, uagtsomt og
agtsomt drab samt voldtægt gøres til genstand for en "3-strikes"
bestemmelse, vil følgende situation blandt andet kunne opstå:

En mand i 20-erne er to gange involveret i værtshusslagsmål. I ingen af
tilfældende er der alvorligt skadelidte. Han idømmes korte straffe. Som
40-årig er han uheldig at køre en fodgænger ned i en højresvingsulykke. Han
idømmes nu fængsel på livstid.

Virker det rimeligt?

Mit spørgsmål til dig er:

Hvilke positive effekter forventer du af en ændring som denne? Forventer du,
det vil nedbringe mængden af kriminalitet generelt eller hvad?

Fra : Malene P

Dato : 28-12-06 08:27

> [...]
du,
> det vil nedbringe mængden af kriminalitet generelt eller hvad?

Der er jo ikke tale om "indblandet i værtshusslagssmål".og
"højresvingsulykker" -lad være med at spille dum. Jeg taler om personer, der
gentagne gange går ud og slår tilfældige folk ned på gaden. Jeg mener at 3.
gang har de vist, at de ikke hører til på gaden. Og ja, jeg tror at nogle
vil afholde sig fra den slags forbrydelser, hvis de ved, at de risikerer at
blive sat ud af cirkulation på livstid. Og de, der gør det, er i hvertfald
afskåret fra at gøre det igen. Vil du påstå, at når Brian er væk fra gaden,
vil Børge pr automatik stå parat til at indtage hans plads for at opretholde
kriminalitetsniveauet?

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-12-06 19:26

> [...]
der
> gentagne gange går ud og slår tilfældige folk ned på gaden.

Hvorfor lige netop den slags sager?

Vold bliver da ikke værre af,a t det går ud over tilfældige, synes du??

> Vil du påstå, at når Brian er væk fra gaden,
> vil Børge pr automatik stå parat til at indtage hans plads for at
opretholde
> kriminalitetsniveauet?

Det er desværre en naturlov, ja. Dem, der var unge og dumme i går, bliver
gamle - men samtidig erstattet af nye, unge dummernikker.

Fra : Malene P

Dato : 29-12-06 19:38

> der
>
> Hvorfor lige netop den slags sager?
>
> Vold bliver da ikke værre af,a t det går ud over tilfældige, synes du??

Nå.

> opretholde
>
> Det er desværre en naturlov, ja. Dem, der var unge og dumme i går, bliver
> gamle - men samtidig erstattet af nye, unge dummernikker.

Så, alene fordi Brian bliver sat ud af cirkulation, vil der være en Børge
til at indtage hans plads med det formål at opretholde kriminalstatistikken?
Kun syge hjerner kan vel udtænke sådanne "naturlove".

Malene P

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-12-06 07:28

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå.

"Nå" - tåbernes valgsprog og de vises pausesignal.

> Så, alene fordi Brian bliver sat ud af cirkulation, vil der være en Børge
> til at indtage hans plads med det formål at opretholde
kriminalstatistikken?

I det store hele er det jo sådan, at uanset at vi sætter samtlige dømte
kriminelle i spjældet i dag, så vil der statistisk set være lige så meget
kriminalitet efter et antal år.

> Kun syge hjerner kan vel udtænke sådanne "naturlove".

Den må du tage med ham, der ifølge de kristne skabte os alle.

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-12-06 00:18

> [...]
> du,
> det vil nedbringe mængden af kriminalitet generelt eller hvad?

Intet under at Malene P er tilhænger af den amerikanske vanvittige
"three-strikes-and-You're-out"-lov. Et sådan princip hører naturligvis ikke
hjemme i et moderne retssystem og det er IMHO helt klart et sygdomstegn på
det amerikanske samfund at man indfører sådan noget vanvid. Der sidder
efterhånden en del med 25 års-fængselsdomme for småkriminalitet i USA´s
fængsler. Jeg opfatter det som et brud på menneskerettighederne men jeg
kender ikke Amnesty International´s holdning til det (normalt læner jeg mig
en del op af deres udmeldinger).

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Malene P

Dato : 29-12-06 06:02

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fængsler. Jeg opfatter det som et brud på menneskerettighederne men jeg
> kender ikke Amnesty International´s holdning til det (normalt læner jeg

Kan du da for helvede ikke få ind i dit snørklede hovede, at jeg kun taler
om at indføre princippet, når det gælder gentagelsestilfælde af alvorlige
forbrydelser som vold mm.? Nej, når CRL ikke kan, kan ingen vel forvente at
du kan.

Malene P

Fra : wilstrup

Dato : 29-12-06 11:03

> [...]
> forbrydelser som vold mm.? Nej, når CRL ikke kan, kan ingen vel forvente

Vi har allerede langvaríge straffe for massevis af forbrydelser, herunder
vold. Christian skriver blot at det er ude af proportioner at smide folk i
fængsel på livstid for sådanne forbrydelser. Vi har heldigvis kun
livstidsstraffe for mord -de fleste får ikke livstid, men 16 år (kan
løslades tidligere), og der er ikke noget belæg for at mene at langvarige
straffe hindrer spontane forbrydelser som vold og mord oftest er. At true
med livstidsstraf forhindrer ikke disse forbrydelser - vi ser det jo i USA,
der på trods af den omtalte regel, alligevel har massevis siddende i
livstidsfangeskab for at have stjålet et stykke tyggegummi - det er ude af
proportioner og handler ikke om straf for en forbrydelse, men om dels
samfundets hævn (primitivt er landet jo og har altid været) og om at man
ikke magter at klare de sociale problemer i landet via en ordentlig
sociallovgivning, men overlader dette til tilfældige religiøse
institutioner, hvor det sjældent er hjælp til selvhjælp, men blot et
almissesystem, dér fastholder folk i den armod, de er havnet i.

En gang - når du måske forstår de sociale forholds bidrag til at der sker
forbrydelser - vil du måske kunne indse, hvor tåbeligt det er at have en
lovgivning a la den nordamerikanske - den hindrer ikke forbrydelser, men
"løser" blot nogle sociale forhold for mennesker, hvor en mere effektiv
sociallovgivning kunne have gjort en forskel og i øvrigt været billigere på
sigt.

Fra : Malene P

Dato : 29-12-06 11:30

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> der på trods af den omtalte regel, alligevel har massevis siddende i
> livstidsfangeskab for at have stjålet et stykke tyggegummi -

Enten er du dum i skallen -eller også er du som CRL og KL bevidst ude på at
polemisere ved at bringe det med den stjålne pizza (nu kalder du det
tyggegummi) ind i diskussionen. Jeg tror nok at begge dele er tilfældet.

Malene P

Fra : wilstrup

Dato : 29-12-06 11:45

> på at
> polemisere ved at bringe det med den stjålne pizza (nu kalder du det
> tyggegummi) ind i diskussionen. Jeg tror nok at begge dele er tilfældet.

Racistblondinen har talt! Så jeg siger som en blondine ville sige det:
Hallooo! man polemiserer naturligvis i en politik-gruppe - alt er politik.

Men måske du kunne forholde dig til indlæggets substans? Og pizza-tyver? jeg
kender ikke noget til noget pizza-tyveri, og jeg har benyttet eksempelt med
tyggegummiet mange gange tidligere. Så alene af den grund burde du forsøge
at forholde dig til indlægget i stedet for at forholde dig til dine fordomme
og konspirationsteorier.

Fra : Malene P

Dato : 29-12-06 12:00

"wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Racistblondinen har talt!

Et svar som de fleste af både mine med- og modstandere vist havde forventet
fra Kim Larsen. Er det dig, der bruger det navn, syge mand?

> Så jeg siger som en blondine ville sige det:
> Hallooo! man polemiserer naturligvis i en politik-gruppe - alt er politik.

Har du prøvet at være blondine, syge mand?

?????????????

Malene P

Fra : wilstrup

Dato : 29-12-06 13:19

> jeg
> med
> fordomme
>
> ?????????????

ja, jeg forstår godt at en racistblondine ikke kan forstå dansk sprogbrug,
så det undrer mig ikke at heller ikke du kan forstå det.

Og syg? tja, jeg har overstået mine tømremænd fra julefrokosten forleden
dag, så jeg er ikke længere syg. Men det er du måske?

Fra : Egon Stich

Dato : 29-12-06 11:22

> [...]
> forbrydelser som vold mm.? Nej, når CRL ikke kan, kan ingen vel forvente

Der er da vist mere grund til at tale lidt om, at du trænger til at få lidt
fornuft ind i eget hoved.

Du kan jo starte med at fundere lidt over, om det er klogt at gå ind for
love, som du kan risikere en dag bliver administrerede af dine værdste
fjender?

Men den tanke kan højrefløjsere ikke få.
At de kan ende med selv at blive ofre for deres egen idioti.?

MVH
Egon