De røde præster
Fra : Hodja

Dato : 27-12-06 09:29

Udlændingepolitikken gør præsterne røde
Når præster sætter kryds : Et flertal af præster oplever den nuværende
udlændingepolitik som fremmedfjendsk og vælger derfor partier til venstre i
dansk politik
http://www.kristeligt-dagblad.dk/tema:fid=100011380:aid=300270

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 09:42

Hodja <hodja@hodja.com> wrote:

> [...]
> udlændingepolitik som fremmedfjendsk og vælger derfor partier til venstre i

Og man må undre sig over præster, og et kristeligt parti, der
tilsyneladende arbejder på at stille den kristne kirke i Danmark og
landets oprindelige befolkning, som de oprindelige ægyptere, kopterne, i
dag er stillet.

Som et forfulgt mindretal.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Malene P

Dato : 27-12-06 09:50

> [...]
> tilsyneladende arbejder på at stille den kristne kirke i Danmark og
> landets oprindelige befolkning, som de oprindelige ægyptere, kopterne, i

Ud over præsterne, findes der jo også politikere og "kendisser", der
promoverer sig selv ved et åh så fint og fornemt "menneskesyn", som de ikke
kan/vil fatte konsekvensen af.

Malene P

Fra : @

Dato : 27-12-06 10:01

On Wed, 27 Dec 2006 09:50:12 +0100, "Malene P"
<malenekors@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Ud over præsterne, findes der jo også politikere og "kendisser", der
>promoverer sig selv ved et åh så fint og fornemt "menneskesyn", som de ikke

de er simpelthen hjernedøde

man hjælper ikke denne verdens fattige og forfulgte ved at importere
fattigdom og forfølgelse,

der hjælper man bedst ved at eksportere rigdom oplysning og uddannelse

samt ved at tale despotiske regimer som Nordkorea Saudi Arabien Iran
Syrien og Cuba imod,

det kan i første omgang komme til at gå ud over den hellige profit men
i det lange løb hjælper man ikke de forfulgte ved at tie om de
overgreb der begås af kommunistiske og muhamedanske rædselsregimer

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Hodja

Dato : 27-12-06 09:55
Fra : @

Dato : 27-12-06 10:04

On Wed, 27 Dec 2006 09:55:05 +0100, "Hodja" <hodja@hodja.com> wrote:

>Her er der et svar med mange links til præsterne:
>
>http://hodja.wordpress.com/2006/12/24/gl%c3%a6delig-jul-til-pr%c3%a6steinitiativet/

disse hyklerpræster fra helvede har jo ikke andet

så de er nødt til at skamride lignelsen om den barmhjertige
samaritaner på det skammeligste

Fra : Basil

Dato : 27-12-06 10:05

Per Rønne sendte dette med sin computer:

> [...]
> tilsyneladende arbejder på at stille den kristne kirke i Danmark og
> landets oprindelige befolkning, som de oprindelige ægyptere, kopterne, i

Det har også altid undret mig.
Jeg glæder mig i mit stille sind til den dag de selv opdager at nu er
det for sent at vende skuden (selv om det det ikke er en ønskværdig
situation).
Kai

Fra : Hodja

Dato : 27-12-06 11:11

Forhærdede tidselgemytter

Ved juletid hørte vi i gamle dage altid om Jesusbarnets fødsel, de hellige
trekonger og at der er en frelser født. I dag hører vi et andet budskab fra
mange af landets præster. Nu bruger mange præster julen til at kritisere
VK-regeringens udenrigs- og sikkerhedspolitik samt flygtningepolitikken.
Præster går i flok for at markere en politisk mening. Det har de som alle
andre borgere en grundlovssikret ret til. Og de har i embedet
forkyndelsesfrihed. Det sikrer folkekirken.

Fejlen ligger i den moderne mentalitet at komme med politiske udsagn
uforpligtet af praksis. Når moralske spørgsmål diskuteres isoleret og uden
forbindelse med konsekvenserne og omkostningerne, opstår den hellighed som
altid har været kirkesamfunds svøbe.

Sovjetforskeren Robert Conquest formulerede engang en lovmæssighed om, at
alle frie institutioner i samfundet før eller siden vil blive
venstreorienterede. Det gælder foreninger, organisationer og ikke mindst
kirkesamfund. De vil altid gå ind for fred frem for krig, miljø frem for
forurening, kærlighed frem for kulde og ikke mindst mere hjælp fra staten
til ethvert godt formål uden tanke på, hvor pengene skal komme fra. Det ses
sjældent, at en frivillig sammenslutning går ind for at mindske skatten.

Hvis man går ind på den svenske kirkes hjemmeside og ser dens politiske
udmeldinger, ligner de til forveksling den yderste venstrefløjs. Der er ikke
det gode, som biskopper ikke mener, politikere bør gøre. Hvor pengene skal
komme fra, angår ikke det moralske synspunkt. ja, det er nærmest umoralsk at
stille spørgsmålet.

Det samme gælder danske præster i julen, der fra enkeltsager præsenteret af
medierne typisk forkynder følelsesgennemborende budskaber, som typisk vender
sig mod VK-regeringen og især statsministeren.

Julen handler om noget andet. Bl.a. at vi alle er forhærdede tidselgemytter,
som salmedigteren Brorson skrev, og derfor ikke har noget at lade hinanden
høre rent moralsk.

http://blog.cepos.dk/?p=49

Fra : Svend Erik

Dato : 27-12-06 20:09

Ja jeg syntes endelig skal forsætte deres hellig krig.
Jeg er efterhånden godt træt af den danske folkekirke og alt dens hykleri.
Hvorfor ?
De fortæller mig hvad jeg skal mene....
De bruger som eneste offentlige institution bare løs af pengene uden at
spare.
Vil jeg besøge deres kirker, skal jeg gudhjælpe mig til at betale entre, for
noget jeg har betalt for en gang.
Har man brug for dem i en akut sag, kan man få en tid en næste uge. - Egen
erfaring.

Så nu må det være slut med medlemskab af den forening !!!! Gud jeg har det
sikkert fint sammen aligevel.

Med venlig hilsen

Svend Erik