hvorfor bringer DR-TV ikke noget om dette
Fra : @

Dato : 27-12-06 09:23

det er mærkeligt at danske medier er så larmende tavse når
muhamedanere udøver vold

men hvis israelerne svarer igen er de straks på pletten med deres
enøjede antisemitiske fordømmelse

<<<<<
http://web3.aftenbladet.no/utenriks/article390428.ece
Angrepene skjer i strid med en våpenhvile inngått mellom Israel og
flere palestinske grupper, og totalt er over 60 raketter avfyrt siden
avtalen ble undertegnet 26. november.
<<<<<

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 09:42

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> [...]
> Angrepene skjer i strid med en våpenhvile inngått mellom Israel og
> flere palestinske grupper, og totalt er over 60 raketter avfyrt siden

Der er jo grunde til at antisemitismen i Europa er stigende ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 27-12-06 09:55

On Wed, 27 Dec 2006 09:41:43 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Der er jo grunde til at antisemitismen i Europa er stigende ...

ja man kan jo nok sige at den er steget i samme grad som importen af
muhamedanske voldsforbrydere

men at en fri prese hopper med på den vogn tyder på at de alierede
plus alle frihedskæmpernes anstrengelser har været forgæves

nazismen i form af muhamedanismen er på vej frem
godt hjulpet af tankeløse nyttige idioter

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 10:29

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> [...]
>
> men at en fri prese hopper med på den vogn tyder på at de alierede
> plus alle frihedskæmpernes anstrengelser har været forgæves

Den europæiske presse har faktisk en stor del af ansvaret for den
stigende antisemitisme, der jo også finder vej til de europæiske
urbefolkninger - desværre i stort omfang på venstrefløjen. Typisk under
dæknavnet 'antizionisme'.

Der er noget sigende i at jøderne ikke længere kan være med i
markeringerne af Reichkristallnacht eller Auschwitz' befrielse på
Israels Plads, men tværtimod overfaldes hvis de viser sig. I dag er
disse markeringer blevet markeringer vendt /mod/ det jødiske folk og
især vendt /mod/ den genopståede jødiske stat. Og jøderne holder så
deres egne markeringer i synagogen i Krystalgade.

Fra : Zeki

Dato : 27-12-06 10:45

> Den europæiske presse har faktisk en stor del af ansvaret for den
> stigende antisemitisme, der jo også finder vej til de europæiske
> urbefolkninger - desværre i stort omfang på venstrefløjen.

Det er jo ikke enten/eller eller sort/hvidt hvor man enten er med eller imod
eller har sympati/antipati (typisk højreorienteret tankegang i øvrigt)

Før 1969 var hele vesten jo på israelernes side fordi vi ikke var
informerede. Vi fik én version - israelernes.

Det var første efter de første flykapringer og massakren i Munchen i 1972 at
verden blev informeret om 'den anden sides' historie, så vi idag 30-40 år
senere kan bringe nyheder, historier og balancerede skildringer, som hverken
favoriserer den ene part eller den anden part, med mindre der er tale om
holdningsbaseret journalistik i ledere og kronikker.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 11:02

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> favoriserer den ene part eller den anden part, med mindre der er tale om
> holdningsbaseret journalistik i ledere og kronikker.

Ja, jeg synes nu ikke altid at den er særligt afbalanceret, og her i
modsætning til amerikansk presse. Det er da også derfor at det er
nødvendigt at læse eksempelvis Jerusalem Post, for at få en anden
virkelighed med.

Som når en Røde Halvmåne-ambulance bliver stoppet af israelske soldater.
På båren lå en palæstinensisk dreng, der skulle til nødvendig behandling
på et israelsk hospital. Ved hans side hans familie.

Men under båren var der sprængstoffer til selvmordsbombere. Det vidste
ambulancechaufføren, men hverken dreng eller familie. Og sådan en
oplysning fandt man ikke relevant at bringe i den europæiske presse.

Derimod var der masser af forargelse over, at israelerne ikke bare lod
Røde Halvmåne-ambulancer med syge mennesker passere lige lukt gennem
deres kontrolposter. Baggrunden, der var der jo ingen grund til at
fortælle om.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 27-12-06 11:08

On Wed, 27 Dec 2006 11:02:24 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>Røde Halvmåne-ambulancer med syge mennesker passere lige lukt gennem
>deres kontrolposter. Baggrunden, der var der jo ingen grund til at

og FN-ambulancer med et stort rødt kors malet på siderne som aktivt
deltog på muhamedanernes side i konflikten ved både at fragte våben og
bevæbnet personel har der heller ikke været skrevet så meget om i den
vestlige presse

Fra : Zeki

Dato : 27-12-06 09:59

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
> det er mærkeligt at danske medier er så larmende tavse når
> muhamedanere udøver vold

> men hvis israelerne svarer igen er de straks på pletten med deres
> enøjede antisemitiske fordømmelse

Det står ellers på DR's tekst-tv side 134. Så dit korstog mod DR fejler
endnu engang.

Fra : @

Dato : 27-12-06 10:05

On Wed, 27 Dec 2006 09:59:18 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Det står ellers på DR's tekst-tv side 134. Så dit korstog mod DR fejler
>endnu engang.

jeg er ikke kristen

så jeg drager ikke på korstog

Fra : Zeki

Dato : 27-12-06 10:12

> jeg er ikke kristen
>
> så jeg drager ikke på korstog

Det var da godt for dig. Så kan du håbe du lærer noget om synonymer og
metaforer når du engang kommer i femte klasse.

Fra : @

Dato : 27-12-06 10:26

On Wed, 27 Dec 2006 10:11:32 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Det var da godt for dig. Så kan du håbe du lærer

du kan måske lære ikke at misbruge ordet korstog

Fra : @

Dato : 27-12-06 10:09

On Wed, 27 Dec 2006 09:59:18 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Det står ellers på DR's tekst-tv side 134. Så dit korstog mod DR fejler
>endnu engang.

men ikke på DR's hjemmeside,

hvilket jo tydeligt viser hviken vægtning der foretages hos DR

når muhamedanerne angriber Israel med 60 raketter bringes det som en
kort notits på tekst-TV

hvis derimod israelerne angriber muhamedanerne bare en gang bringes
det på forsiden af http://www.dr.dk

så jo det er endnu engang bevist at DR er en enøjet antisemitiskt
propaganda maskine

Fra : Zeki

Dato : 27-12-06 10:18

> men ikke på DR's hjemmeside,

Igen tager du fejl.

"To israelske teenagere er blevet såret i et palæstinensisk raketangreb mod
byen Sderot i det sydlige Israel. I løbet af tirsdagen har palæstinensere
affyret seks raketter mod Israel."
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/12/26/231411.htm

> så jo det er endnu engang bevist at DR er en enøjet antisemitiskt
> propaganda maskine

Har jeg ikke lige bevist det modsatte?

Fra : @

Dato : 27-12-06 10:41

On Wed, 27 Dec 2006 10:18:17 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>byen Sderot i det sydlige Israel. I løbet af tirsdagen har palæstinensere

nej tværtimod

læg mærke til overskriften på artiklen

<<
Israel overvejer gengæld for palæstinensiske raketter
<<

hvorfor hedder overskriften ikke:

"Palæstinenserne bryder våbenhvilen igen"

igen engang vægtes det at israelerne kan finde på at svare igen som
vigtigere end at muhamedanerne i 60 tilfælde har brudt våbenhvilen,

hvorfor kom lige den oplysning ikke med?

Fra : Zeki

Dato : 27-12-06 10:48

> On Wed, 27 Dec 2006 10:18:17 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

Du er godt nok tung at danse med, mand!
Du brokker dig over at der ikke står noget på DR's hjemmeside, hvorefter jeg
linker til DR's hjemmeside hvor nyheden står. Det er endda blevet nævnt på
DR-TV også.
Hvad mere vil du have? Et stort banner foran TV-byen hvor der står "TO
ISRALESKE TEENAGERE SÅRET AF BOMBEANGREB"?

Fra : @

Dato : 27-12-06 11:01

On Wed, 27 Dec 2006 10:48:23 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>Hvad mere vil du have? Et stort banner foran TV-byen hvor der står "TO
>ISRALESKE TEENAGERE SÅRET AF BOMBEANGREB"?

næ en forklaring på hvorfor muhamedanerne kan bryde våbenhvilen 60
gange uden at det bliver nævnt

der kommer først en overskrift i det øjeblik israelerne oplyser at de
måske kan finde på at svare igen

Fra : Zeki

Dato : 27-12-06 13:38

> [...]
> gange uden at det bliver nævnt
>
> der kommer først en overskrift i det øjeblik israelerne oplyser at de

Er DIN overskrift så ikke temmelig misvisende, idet DR jo blot
videreformidler samme Ritzaunyhed som BT, Berlingske og Politiken?

Fra : @

Dato : 27-12-06 21:10

On Wed, 27 Dec 2006 13:37:53 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Er DIN overskrift så ikke temmelig misvisende, idet DR jo blot
>videreformidler samme Ritzaunyhed som BT, Berlingske og Politiken?

at flere laver samme fejl gør absolut ikke fejlen mindre

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 10:29

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> "@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> Det står ellers på DR's tekst-tv side 134. Så dit korstog mod DR fejler
> endnu engang.

Det er rigtigt at det har været nævnt, også i TV-Avisen. Men med
tilføjelsen at der jo nu var risiko for at Israel ville svare igen.

Svarer de igen vil det hele jo så være Israels fejl; det er i hvert fald
holdningen i visse kredse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 27-12-06 11:02

> [...]
> tilføjelsen at der jo nu var risiko for at Israel ville svare igen.
> Svarer de igen vil det hele jo så være Israels fejl; det er i hvert fald

Det er jo en Ritzau nyhed som bl.a DR, Berlingske, BT m.fl har valgt at
viderebringe ordret (JP har ikke, så de må jo være "venstreorienterede" -
eller?). Så med "visse kredse" hvem refererer du så til?

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 11:40

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> Det er jo en Ritzau nyhed som bl.a DR, Berlingske, BT m.fl har valgt at
> viderebringe ordret (JP har ikke, så de må jo være "venstreorienterede" -
> eller?). Så med "visse kredse" hvem refererer du så til?

Visse /politiske/ kredse. Hvem var det i øvrigt der talte ved en
antiisraelsk demonstration under den nylige krig i Israel, samtidig med
at demonstranterne hold Hamas- og Hizbollah-bannere op?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Translat

Dato : 27-12-06 15:41

Zeki wrote:

> [...]
> favoriserer den ene part eller den anden part, med mindre der er tale om
> holdningsbaseret journalistik i ledere og kronikker.

Hvilke massakrer skal isralerne så begå mod palæstinenserne for igen
at få verdensopinionen over på deres side. Hvis israelerne nu myrder
nogle palæstinensiske idrætshold og bomber nogel palæstinensiske
skoler, skulle det så ikke gøre tricket?

Bent

Fra : Zeki

Dato : 27-12-06 16:05

"Translat" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
Zeki wrote:

at få verdensopinionen over på deres side. Hvis israelerne nu myrder
nogle palæstinensiske idrætshold og bomber nogel palæstinensiske
skoler, skulle det så ikke gøre tricket?

---
Nej, for vi kender jo israelernes historie.

Fra : Translat

Dato : 28-12-06 10:37

Zeki wrote:

> [...]
> skoler, skulle det så ikke gøre tricket?
>
> ---
> Nej, for vi kender jo israelernes historie.

Det er noget, du tror. Men efter at israelerne har forrettet nogle
massakrer på plæstinenserne, vil du få et nyt historiesyn. Du vil
tænke som så: Der må være en god grund til, at israelerne forretter
sådanne grusomme massakrer mod palæstinenserne. De må være blevet
uretfærdigt behandlet. Så fjoget er der mange, der tænker, så for
israelerne er det er bare om at komme i gang. De har hidtil været alt
for tilbageholdende.

Bent