Jeres jul er pervers!
Fra : E.M.

Dato : 24-12-06 12:23

Mener Abu Løgnhals, den er vel ikke mere pervers end deres ramasjang eller
hvad de nu kalder det.

E.M.

Fra : E.M.

Dato : 24-12-06 12:24

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> Mener Abu Løgnhals, den er vel ikke mere pervers end deres ramasjang eller
> hvad de nu kalder det.
>
> E.M.

Glemte lige linket, her er det:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article255533.ece

Fra : Malene P

Dato : 24-12-06 12:50

> "E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Glemte lige linket, her er det:
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article255533.ece

Jeg er faktisk ikke utilbøjelig til at give dette grimme, usympatiske og
ganske udanske menneske ret et stykke hen ad vejen.

Malene P

Fra : hanzen

Dato : 24-12-06 13:17

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg er faktisk ikke utilbøjelig til at give dette grimme, usympatiske og
> ganske udanske menneske ret et stykke hen ad vejen.

Selvfølgelig har julen udviklet sig i en skæv retning. Det var ikke meningen
at gaver og snaps skulle være det vigtigste, men sådan er der jo så meget.
Det har jo heller aldrig været meningen at den civiliserede verden skulle
overlæsses med muhamedanere. Så når løgnhalsen er så bekymret for vores
velfærd så burde han vende kamelen mod syd snarest muligt.
--
hilzen
hanzen

Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for
specialstyrkebasen Fort Bragg, der angiveligt
er placeret under den grønlandske indlandsis?«

Fra : Malene P

Dato : 24-12-06 13:27

"hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> overlæsses med muhamedanere. Så når løgnhalsen er så bekymret for vores
> velfærd så burde han vende kamelen mod syd snarest muligt.

Ja, hvordan vi desværre har valgt at afspore vores egen jul, bekommer jo
ikke sådan en beskidt karl, der bekender sig til noget helt andet, at
kommentere.

Malene P

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 13:25

Malene P wrote:
> "E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er faktisk ikke utilbøjelig til at give dette grimme, usympatiske
> og ganske udanske menneske ret et stykke hen ad vejen.

Ditto her.

Fordi man stort set ikke er enig med ham i andre af hans budskaber, skal det
da ikke nægtes ham den ret han har

/FL

Fra : @

Dato : 24-12-06 13:52

On Sun, 24 Dec 2006 13:24:55 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Ditto her.
>
>Fordi man stort set ikke er enig med ham i andre af hans budskaber, skal det
>da ikke nægtes ham den ret han har

muhamedanere har ikke ret de har pip i kasketten har de

hvis den laban er så allerhe****** utilfreds med de tegniger der kan
forekomme i danske aviser og vores måde at fejre solhverv på
kan han da bare forsvinde ud af landet

han vil IKKE blive savnet

--
når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-12-06 14:37

On Sun, 24 Dec 2006 13:52:26 +0100 "@" <1[at]invalid.net> sent the
following smoke signals:

>hvis den laban er så allerhe****** utilfreds med de tegniger der kan
>forekomme i danske aviser og vores måde at fejre solhverv på
>kan han da bare forsvinde ud af landet

Måske vi skulle samle ind til en flæskesteg til ham, så han også fejre
jul...
Og er der penge til overs, kan man købe et asylcenter (1 hel flaske fuld
af "Sorte Svin"/Vodka-shots) til ham.

--
Thomas

A Very Messy Christmas To All

Fra : @

Dato : 24-12-06 15:11

sorte svin!!!!!!

tror du manden er kanibal??

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 17:03

@ wrote:

> [...]
>
> hvis den laban er så allerhe****** utilfreds med de tegniger der kan
> forekomme i danske aviser og vores måde at fejre solhverv på

Vrøvl. Uanset hans synspunkter skal han da behandles korrekt og ligesom en
dansker.

DK er da ikke blevet til en hel bananrepublik - endnu

/FL

Fra : @

Dato : 25-12-06 01:02

On Sun, 24 Dec 2006 17:03:29 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Vrøvl. Uanset hans synspunkter skal han da behandles korrekt og ligesom en
>dansker.

hvorfor ikke bare give ham den behandling han har gjort sig fortjent
til

>DK er da ikke blevet til en hel bananrepublik - endnu

ret mange flere af labanens type vil føre nationen i den retning

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-12-06 23:23

@ wrote:

> hvorfor ikke bare give ham den behandling han har gjort sig fortjent
> til

> ret mange flere af labanens type vil føre nationen i den retning

Vrøvl. Det er heldigvis ikke Laban der skal fastlægge dansk politik.

Det skal anstændige danske politikere

/FL

Fra : Egon Stich

Dato : 26-12-06 14:34

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Vrøvl. Det er heldigvis ikke Laban der skal fastlægge dansk politik.
>
> Det skal anstændige danske politikere
>
> /FL

Du mener de "anstændige" personager, der har afskaffet julekort til fordel
for "season cards"?

Det officielle danmark har forskrevet sig til denne afsindige politiske
korrekthed.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 26-12-06 21:09

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> [...]
> for "season cards"?
>
> Det officielle danmark har forskrevet sig til denne afsindige politiske

Kun på engelsk. På dansk, tysk, fransk og spansk er det stadig jul ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 27-12-06 13:01

> Kun på engelsk. På dansk, tysk, fransk og spansk er det stadig jul ...
>

> --
> Per Erik Rønne

Er du sikker på, at det kun er udenrigsministeriet, der har afskaffet
julekortet?
Også til de danske "pårørende".

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 14:16

> [...]

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på, at det kun er udenrigsministeriet, der har afskaffet

Hvad taler du dog om?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 27-12-06 15:54

> Hvad taler du dog om?

Jeg troede, du vidste det?
Det kongelige danske udenrigsministerium har, for ikke at støde nogen som
helst, erstattet traditionelle danske julekort med politisk korrekte "Season
Cards".

Du forstår:
Happy Season-- Glædelig Årstid.
Endelig ikke Glædelig jul.

Og det er ikke en joke.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 19:07

> [...]

> helst, erstattet traditionelle danske julekort med politisk korrekte "Season

Nej, men det er altså som jeg også skrev kun på engelsk. Ikke på dansk,
tysk, fransk eller spansk. Og de skriver det tilsyneladende på alle
sprog, på alle kort ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 28-12-06 12:38

> Nej, men det er altså som jeg også skrev kun på engelsk. Ikke på dansk,
> tysk, fransk eller spansk. Og de skriver det tilsyneladende på alle
> [...]

Med andre ord:
Julekortet er afskaffet.
Fetaen reddet .-((

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 28-12-06 13:47

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Med andre ord:
> Julekortet er afskaffet.
> Fetaen reddet .-((

Næh, for på dansk står der 'jul', og på tysk, fransk og spansk de
pågældendes ord for 'jul'. Det er kun på engelsk at man skriver andet

Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 28-12-06 14:34

> Næh, for på dansk står der 'jul', og på tysk, fransk og spansk de
> pågældendes ord for 'jul'. Det er kun på engelsk at man skriver andet

> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Det var dog en smule lys i mørket

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 24-12-06 13:36

On Sun, 24 Dec 2006 12:49:38 +0100, "Malene P"
<malenekors@hotmail.com> wrote:

>"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

>eller

>Jeg er faktisk ikke utilbøjelig til at give dette grimme, usympatiske og
>ganske udanske menneske ret et stykke hen ad vejen.

ret i hvad?? han må åbenbart ikke kende nok til nordiske skikke

dengang man absolut skulle tvinge nordboerne til kristendom var man
klar over at der måtte files og skæres til for at få folk med på
ide'en

så man slog den gamle solhvervsfest, hvor man åd og drak og morede sig
for at fejre at dagene begyndte at blive længere, sammen med Jesu
fødselsdag

så hold jer endelig ikke tilbage med at fejre solhverv, æd drik og
fest igennem

jo længere vi kan køre alle ondskabsfulde mellemøstlige krigsguder
samt alle deres profeter ud på et sidespor desto bedre

Fra : Malene P

Dato : 24-12-06 13:57

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> ret i hvad?? han må åbenbart ikke kende nok til nordiske skikke

Nej, det gør han tydeligvis ikke. Men vores skikke har jo også IMHO taget en
lidt for materiel retning

Malne P

Fra : @

Dato : 24-12-06 14:11

On Sun, 24 Dec 2006 13:57:13 +0100, "Malene P"
<malenekors@hotmail.com> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Nej, det gør han tydeligvis ikke. Men vores skikke har jo også IMHO taget en
>lidt for materiel retning

hvad mener du,

at give gaver og æde og drikke sig en mavepine til for at fejre
solhverv??

eller DU kan måske føre bevis for at Jesus blev født den 24. december?

Fra : Malene P

Dato : 24-12-06 14:23

> hvad mener du,
>
> at give gaver og æde og drikke sig en mavepine til for at fejre
> solhverv??
>
> eller DU kan måske føre bevis for at Jesus blev født den 24. december?

Nej, men jeg følger den tradition, jeg er opvokset med.

Malene P

Fra : @

Dato : 24-12-06 15:04

On Sun, 24 Dec 2006 14:23:24 +0100, "Malene P"
> [...]

>og

>en

>Nej, men jeg følger den tradition, jeg er opvokset med.

det er osse helt fint, blot man ikke hykler noget som ikke er der

og er klar over at denne fest i den mørke tid er solhvervsfesten som
de kristne har tyvstjålet

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 17:07

@ wrote:

> det er osse helt fint, blot man ikke hykler noget som ikke er der
>
> og er klar over at denne fest i den mørke tid er solhvervsfesten som
> de kristne har tyvstjålet

Det er da vi da nok ikke uenige.

Denne stjålne tradition er så endt perverteret som Malene siger

/FL

Fra : @

Dato : 25-12-06 01:08

On Sun, 24 Dec 2006 17:06:40 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Det er da vi da nok ikke uenige.
>
>Denne stjålne tradition er så endt perverteret som Malene siger

ikke det mindste nej, det er blot folk som aldrig er holdt op med at
fejre solhverv

et ordentligt skud kalorier og en stor fest for at markere at man går
mod lysere tider

det er måden at fejre midvinter på

hvis nogle kristne sippenipper ikke kanklare det kan de da bare holde
sig fra den slags

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-12-06 23:25

@ wrote:

> [...]
> mod lysere tider
>
> det er måden at fejre midvinter på
>
> hvis nogle kristne sippenipper ikke kanklare det kan de da bare holde

Vrøvl. Du genopfinder solhvervet. Dette solhverv har ingen bevisdsthed som
festligholdelse hos en gennemsnitlig dansker

/FL

Fra : Bo Warming

Dato : 24-12-06 18:20

"@" <1[at]invalid.net> wrote in message

> og er klar over at denne fest i den mørke tid er solhvervsfesten som
> de kristne har tyvstjålet

Der er ikke copyright på fester, så det tyveri er OK

Danskere har ikke interessant racisme eller religiøsitet, som gør
skade

Det har Islam-invasionisterne og det er et kæmpeproblem, som vi bør
koncentrere os om.

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-06 17:32

> Nej, men jeg følger den tradition, jeg er opvokset med.
>
> Malene P

Det gør jeg også, og den handler ikke om jesu fødsel. Jeg er pervers.

Men ærlig talt - hvor hyklerisk kan han snart tillade sig at være? Den
muhammedanske rhamadan og tilhørende ædegilde er da ikke et hak anderledes.
Da giver de også hinanden gaver.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 17:38

Hans Christian Vang wrote:

> [...]
> muhammedanske rhamadan og tilhørende ædegilde er da ikke et hak
> anderledes. Da giver de også hinanden gaver.

og for en af fundamentalisterne herinde er den da også pervers.

Det er jo bare en fundamentalist der taler om modparten

/FL

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 17:05

@ wrote:

> hvad mener du,
>
> at give gaver og æde og drikke sig en mavepine til for at fejre
> solhverv??

Nu hævder vi jo at det er Jesu fødsel, så kom ikke med det sludder.

Hvis det var islamister der hævdede det samme sludder om en fest, ville vi
imødegå det til fulde.

/FL

Fra : @

Dato : 25-12-06 01:05

On Sun, 24 Dec 2006 17:05:29 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Nu hævder vi jo at det er Jesu fødsel, så kom ikke med det sludder.

hvem er disse vi?

at de kristne magtmænd for mange år siden valgte at slå den nordiske
solhvervsfest sammen med deres fantsigudesøns fødselsdag gør da ikke
at vi ikke fejrer solhverv, masser af lys masser af ædelse og en
ordentlig fest, sådan har der været fejret solhverv i mange år

er ikke sludder

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-12-06 23:26

@ wrote:

> [...]
> at vi ikke fejrer solhverv, masser af lys masser af ædelse og en
> ordentlig fest, sådan har der været fejret solhverv i mange år

Næe .. men nu er julen ikke i folks bevidsthed som solhvervsfest.

Deri ligger dit sludder...

/FL

Fra : @

Dato : 25-12-06 23:38

On Mon, 25 Dec 2006 23:25:58 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Næe .. men nu er julen ikke i folks bevidsthed som solhvervsfest.

jo, og det er den ganske naturligt, da folk glæder sig over at dagene
bliver længere

--
Mennesket er et mærkeligt væsen. Det kan ikke læse skriften på muren,
før det står med ryggen mod den

Fra : Egon Stich

Dato : 26-12-06 14:39

> jo, og det er den ganske naturligt, da folk glæder sig over at dagene
> bliver længere

Som vanlig fremkommer du med noget aldeles usammenhængende bavl.

Blander ting sammen, der intet har med hinanden at gøre.

Du er en typisk exponent for den gruppe, der i min tid gik i den examensfri
mellem.
Og forlod skolen uden nogen væsentlig dannelse, men blev ganske glimrende
plovskubbere.
Eller som vi dengang sagde: "Kokusseklaskere", eller "Roekuleklappere".

Egon

Fra : @

Dato : 26-12-06 17:19

On Tue, 26 Dec 2006 14:38:30 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Som vanlig fremkommer

tilføjer du ikke andet end svineri

eller du kan måske lige komme med en forklaring på at fantasifosteret
Jesus på mystisk vis lige skulle fejre fødselsdag nøjagtig til
vintersolhverv?

Fra : Egon Stich

Dato : 27-12-06 12:59

> tilføjer du ikke andet end svineri
>
> eller du kan måske lige komme med en forklaring på at fantasifosteret
> Jesus på mystisk vis lige skulle fejre fødselsdag nøjagtig til
> vintersolhverv?

Er din uvidenhed da ganske uden grænse?
Har du hørt om forskellige tidsregninger?
Hvilken dato er det korteste dag?
Hvilken dato er fastsat som Jesu fødselsdag?

De historiske forklaringer må vi hellere lade ligge.
Du vil ikke kunne fatte dem alligevel, hvad ovenstående primitive
"argumentation" til fulde beviser.

Egon

Fra : @

Dato : 27-12-06 21:08

On Wed, 27 Dec 2006 12:58:41 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Er din uvidenhed da ganske uden grænse?

uvidenheden overlader jeg trygt i dine eksperthænder

>Har du hørt om forskellige tidsregninger?
>Hvilken dato er det korteste dag?
>Hvilken dato er fastsat som Jesu fødselsdag?

netop fastsat

fordi magthaverne var klar over at for gøre kristendommen "spiselig"
for dem der skulle undertrykkes af den var man nødt til at både skære
og file til

det samme gør sig gældende med påsken, som jo burde være på samme dato
hvert år for kristne

men også her er der filet til for ikke at komme i konflikt med de
gamle skikke med at fejre forårets komme

Fra : Egon Stich

Dato : 28-12-06 12:43

> netop fastsat

Såe--
Af hvem dog?

> [...]
> hvert år for kristne
>
> men også her er der filet til for ikke at komme i konflikt med de
> gamle skikke med at fejre forårets komme

Altså, som ventelig, sludder, vrøvl og folkelig "forklaring".
Men jeg kan jo desværre ikke flytte dig fra dit "bondestade".
Hvilket menneskeligt set, ikke bør bekymre mig.
Du har det jo sikkert godt i din begrænsede verden.
Men ærgerligt er det nu

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 28-12-06 14:20

On Thu, 28 Dec 2006 12:42:49 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Såe--
>Af hvem dog?

<<<<
http://www.rundetaarn.dk/dansk/observatorium/kalenderjul.html
Julen
Ved det vigtige kirkemøde i Nikæa i 325 blev den romerske kalender
gjort til kirkens kalender. De forskellige helligdage blev fastlagt og
blandt andet blev besluttet at Jesu dåbsdag skulle være den 6. januar,
noget senere blev hans fødselsdag fastsat til den 25. december. I
oldkirken var denne fødselsdag blevet fejret på forskellige datoer i
de forskellige sekter. Valget af den 25. december var nok ikke helt
tilfældig, da vintersolhverv faldt på denne dato da Cæsar indførte den
romerske kalender i år 45 f. Kr. og man derfor i forvejen fejrede
lysets tilbagekomst(Dies Natalis Solis Invicti). Det skete på trods af
at vintersolhverv i år 325 var flyttet til den 21. december fordi den
romerske kalender ikke helt fulgte solåret. Starten på det nye år og
lysets tilbagevenden blev derfor af mange regnet fra denne dag. I den
østlige del af kristenheden foretrak mange at fejre d. 6. januar, hvor
man før kristendommen havde fejret Dionysius' fødsel, og de armenske
kristne fejrer stadig denne dag som Jesu fødselsdag.
<<<<<<<<

> [...]
>Hvilket menneskeligt set, ikke bør bekymre mig.
>Du har det jo sikkert godt i din begrænsede verden.

at du evig og altid vil stille din egen uvidenhed til skue må du da
virkelig selv om

og som jeg tidligere har fortalt dig, var magthaverne nødt til at file
og skære til for at gøre den nye religion spiselig, bl.a. ved at slå
festligholdelsen af Jesu fødsel sammen med solhvervsfesten

<<<<<<<
http://da.wikipedia.org/wiki/Jul
Julen er den mest traditionsrige højtid i Danmark. Højtiden er en
blanding af hedenske skikke og den kristne fejring af Jesu fødsel med
det medfølgende julebudskab.

Da den kristne kirke skulle få folk til at fejre Jesu fødsel, samlede
man fejringen af midvinteren og fødslen til en og samme dag. I dag
finder historikere det mere sandsynligt, at Jesus må have været født
om sommeren, da hyrderne ikke sover ude på marken i december. Hvad
evangelisten Lukas skriver om hyrderne, anses imidlertid i dag af
mange for legendarisk eller opbyggeligt snarere end historisk.

<<<<<

<<<<<
http://www.julidannevang.dk/traditioner/jesu.shtml
Valget den 25. december er således resultatet af en række teologiske
spekulationer. De tog i øvrigt ikke hensyn til den kendsgerning, at
december i Judæa var for kold til at hyrderne kunne ligge ude på
marken og holde nattevagt, således som evangelisten Lukas fortalte at
de gjorde, da Marie fødte Jesus i en stald i Bethlehem.

Datoen blev ikke offentliggjort lige med det samme, for trods alt er
det jo påsken - festen for opstandelsen - der er den store og den
største kristne højtid.
I 300-tallet blev det imidlertid af taktiske grunde nødvendigt at
kundgøre, at Jesus var født den 25. december, en dato som nemlig meget
passende faldt sammen med romernes største fest.

Den fest, de kristne skulle udkonkurrere, var romernes og romerrigets
fest for de skiftende solguder, som man fejrede ved vintersolhvervet,
og det havde Julius Cæsar år 45 før vor tidsregning i sin julianske
kalender fikseret til 25/12.
Festen for Jesu fødsel ved vintersolhverv den 25/12 bredte sig hurtigt
inden for den vestlige del af det romerske imperium, men kun langsomt
inden for den østlige.
<<<<<<

http://www.udfordringen.dk/art.php?ID=7056
En overset tekst i Bibelen kunne tyde på, at Jesus blev født den 11.
september år 3
<<<<<<

http://home9.inet.tele.dk/mha/Jesus-foedselsdag.htm

<<<<<<<<
http://www.torshammer.dk/artikler/2003/December_2003/bestemme.htm
Det er vrøvl at sige, at vi holder jul, fordi det er Jesu fødselsdag.
For ingen ved, hvornår han blev født - end ikke hvilket år. Nogen
siger år 0, men år 0 findes slet ikke. Jesus blev født, da Herodes
levede, hvis man skal tage Mattæus evangeliet bogstaveligt, hvad man
ikke skal. Herodes døde år 4 før Kristi fødsel, så Jesus må være født
fire år før Kristus. Og den slags kan slå nogen helt ud.

Men så ved vi da heldigvis, at Jesus blev født, mens Kvirinius var
landshøvding i Syrien. Det siger Lukas evangeliet, men heller ikke de
ord er skrevet for at være kalender-grundlag. Der står, at Jesus blev
født, mens der blev holdt den første folketælling under Kvirinius. Men
den folketælling blev holdt år 7 efter Kristi fødsel. Og nogen bliver
endnu mere ophidset af den slags oplysninger.

I Rom har de altid været mere kalender-dyrkende oven i hovedet end
nordboerne, og det var her, man fandt på, at Jesu fødselsdag var den
25. december. Dagen var fastsat af kejser Cæsar længe før Jesu fødsel.
I virkeligheden var det en helt anden guds fødselsdag - en gud også
født ved jomfrufødsel. Og dagen blev kaldt den uovervindelige sols dag
- altså gammel soldyrkelse, skønt Jesus sagde, at han var verdens lys.

Da den 25. december som Jesu fødselsdag rykkede nordpå, stødte
gude-fødselsdagen på en vanskelighed, danskernes hang til
pyjamas-fester og måne-gilder. Vi holdt jul og havde holdt det længe,
længe før kristendommen. Vi ville heller ikke stoppe julefesterne og
sagde nej til kristmesse (christmas). Hvis kristendommen ville være
med i julegildet, måtte den tage os, som vi var. Er kruset af ler og
kagen tør - det må englene finde sig i.

Julen er ikke en kristen fest i Danmark, men kristendommen er pænt
flyttet ind i en fest, vi havde i forvejen. På nudansk hedder det
integration. Grundtvig sagde det på den måde, at kristendommen var
gæst - nemlig i det danske modersmål, hvor gæstekammeret var redt op
af vort gamle tros-sprog.

<<<<<<

http://www.historie-online.dk/special/jul/hvorfor.htm
Der er mange grunde til, at vi holder jul, og at festen falder om
vinteren. Julen er ældre end kristendommen og Jesus

I førkristen tid var julen en midvinterfest, og altså ikke en
solhvervsfest - selvom "pointen" i begge tilfælde er at fejre, at det
går mod lysere tider.
Dét man fejrede i førkristen tid var egentlig en form for nytårsfest.
Man véd ikke helt præcist, under hvilke former julen blev fejret i
førkristen tid, men den islandske krønikeskriver Snorre Sturlasson
(1178-1241) fortæller i Hakon den Godes saga, at kong Hakon bestemte,
at festen - jul - skulle holdes samtidig med de kristne - altså 24/25
december. Tidligere havde julen ligget ved midvinternatten, som på
Snorres tid var i midten af januar

I den eneste "førkristne" kilde om den førkristne jul omtales, at
hovedpersonen i et kvad vil "drikke jul" ude på havet. At drikke øl må
derfor nok siges at være et element i julen, der går tilbage til
førkristen tid. Men om øldrikkeriet og rusen så evt. har haft en
kultisk betydning i de asatroendes jul eller ej, kan der vanskeligt
siges noget helt sikkert om. Selve festens navn jól (:altså jul) er
også af førkristen oprindelse og betyder "fester".

Jesu fødselsdag blev først fastlagt til den 25. december engang i
300-årene. 25. december var dén dag, som vintersolhvervet var fikseret
til i romerriget på daværende tidspunkt.
På denne måde fik man skabt en situation, hvor Jesus bedre kunne
konkurrere med andre samtidige guddomme, der også havde
hovedhelligdage omkring vintersolhverv, fx Mithras-religionen. I
Norden blev julen "slået sammen med" de kristnes fest for Jesu fødsel.
Det lykkedes dog ikke at få os til at kalde festen for Kristmesse,
sådan som man fx gør i England.
<<<<<

http://www.tagryggen.dk/show_article.php?num=54
Her kommer julehøjtiden ind.
Semiramis, Babylons dronning, gav ordre, at hele verden skulle fejre
hendes søns, Tammuz, solguden, Baals fødselsdag. Hun fastsatte den 25
december til at være Baals fødselsdag, fordi det var ifølge hendes
astrologer på det tispunkt solen var så langt fra jorden som den kunne
komme.
Hun fortalte folket at solen-Baal dør den 21 december og begynder at
komme til live den 24 december. Så den 25 december er hans fødselsdag.
(Kan man måske drage paralleller med Jesu død og opstandelse, hvor
hans opstandelse er på den 3. dag ??)

Op igennem tiderne, er solen blevet tilbedt på denne dag, over hele
verden, under navne som Tammuz, Horus, Baal, Osiris, sol med flere.
Denne højtid blev fejret med fest hvor orgier, god mad, børneofringer,
og drukkenskab fandt sted. Man kan nikke genkendende til vores
julefrokoster i dag, hvor den ene seksuelle skandale efter den anden
finder sted, folk bliver fulde og har ikke kontrol over sig selv.

Lad os se på, hvordan den ”kristne” version af julen, Baals fødselsdag
begyndte.
Den første messe blev fremsagt ved midnat den 24 december, i år 384
(efter kristus).
Det var en kristusmesse, på engelsk Christmas, og i Skandinavien, jul.
Den katolske kirke ændrede Baals fødselsdag til Jesu fødselsdag.
Hendningerne elskede højtiden, og det blev den største gennem året.
Den blev fejret med julesange, juletræ og julegaver. Børnene ventede
på Santa Claus som gav dem gaver. Santa Claus er en katolsk helgen,
som vi i skandinavien kender som julemanden
<<<<<

Fra : Egon Stich

Dato : 28-12-06 14:32

> On Thu, 28 Dec 2006 12:42:49 +0100, "Egon Stich"
> <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

Snip en hel masse populærvidenskabeligt ævl--

Hold dog op--
At du gider.

Tro skal åbenbart "bevises"?

MVH
Egon

Fra : @

Dato : 28-12-06 14:39

On Thu, 28 Dec 2006 14:32:15 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse
>>

>Snip en hel masse populærvidenskabeligt ævl--
>
>Hold dog op--

åhh er du alligevel ked af din uvidenhed om solhverv jul og Jesu
fødselsdag bliver udstillet

så burde du i fremtiden holde dig til at snakke med om emner du ved
noget om

så bliver dit tastatur da i hvet fald ikke _slidt_ op

Fra : Per Rønne

Dato : 28-12-06 14:51

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> kejser Cæsar

Nu fik Cæsar aldrig titlen kejser. Han nøjedes med at tage den mere
passende titel 'diktator'.

Derimod udtaltes Cæsar som 'kejser', så i og for sig er 'kejser Cæsar'
jo også dobbeltkonfekt ...

> Børnene ventede på Santa Claus som gav dem gaver. Santa Claus er en
> katolsk helgen, som vi i skandinavien kender som julemanden

Østromersk biskop, fra Lilleasien, 300-tallet. Sankt Nicholaus, der
efter guden Merkur overtog tjansen som skytsgud, eh, skytshelgen, for
købmænd, tyveknægte, sømænd og børn.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 28-12-06 14:32

On Thu, 28 Dec 2006 12:42:49 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Såe--
>Af hvem dog?

http://www.annasromguide.dk/ordogbegreber/konciler/concilionicea325.html
Det første Koncil i Nikæa var den Kristne Kirkes første Koncil
overhovedet og fandt sted i sommeren 325, i månederne maj til august i
byen Nikæa, nutidens Iznik i Tyrkiet.

Efter at Kejser Constantin den Store var blevet enehersker i 324,
sammenkaldte han i 325 til dette kirkemøde for at prøve at mægle i
stridighederne om den rette tro og derved genoprette Kirkens enhed.
Kejseren præsiderede selv ved mødet, hvori der deltog 318 præster
sammen med to udsendinge fra Pave Sylvester I: Vito og Vincenzo,

Koncilet fordømte arianismen og man vedtog at flytte Påsken til efter
forårssolhverv. På dette møde vedtog man også den såkaldte nikænske
trosbekendelse og man aftalte, hvorledes de frafaldne skulle
behandles.

Fra : Egon Stich

Dato : 29-12-06 12:13

> On Thu, 28 Dec 2006 12:42:49 +0100, "Egon Stich"
> <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

Hvorfor att det vrøvl?
Du kan jo blot henholde dig til de to evangelier, der omtaler jesus fødsel.
Dernæst kan du begynde at fundere over, hvorfor de faktisk er modstridende.

Her er der jo ganske klart tale om politiske årsager.

Du behøver såmænd slet ikke inddrage hele verdenshistorien.
Det står jo klart i bibelen.

Dernæst kunne du fundere lidt over, om bibelens lære måske kan have almen
menneskelig betydning og værdi.
Også selv om man skære selve trosbegrebet fra?

Lær dog at "tolke" ud fra tidens præmisser.

I stedet for næsten at ligne en muhammedaner, i dine bestræbelser for at
tage gamle tiders synspunkter til indtægt for en "nutidig" opfattelse.
Og kommer derved til at virke bagstræberisk.

MVH
Egon

Fra : Bo Warming

Dato : 24-12-06 18:06

> [...]

> solhverv??
>
> eller DU kan måske føre bevis for at Jesus blev født den 24.

Påsken har også fået en BELEJLIG DATO og det er OK

Vi har optjent til luksusfester og behøver ikke interessere os for
fremmedkulturelles kritik.

Vigtigt er at få de fremmede udvist - og om de kloge Tidehvervspræster
forbedringer af folkekirken kan gøre den til et bolværk mod Islam er
tvivlsomt.

Vi bør rette skytset mod fjenden, Islam, ikke mod vor egen
små-kritisable kristendom

Fra : Mark Jensen

Dato : 24-12-06 16:32

>Nej, det gør han tydeligvis ikke. Men vores skikke har jo også IMHO taget en
>lidt for materiel retning

Efter din smag. Og så må det jo være op til dig/jer at ændre dette.

Jeg er ikke så meget for at sætte et generelt stempel på andre folks
jul og være dommer over deres måde at holde jul på, ligesom jeg også
vil holde mig fra at være dommer over Ramadanen, (udover at jeg
selvfølgelig er utilfreds hvis skoleelever skal have fri for idræt i
skolen eller lignende i perioden. Men det er jo selvsagt også
anderledes relavant for eks. lærere.)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 17:08

Mark Jensen wrote:

> [...]
> selvfølgelig er utilfreds hvis skoleelever skal have fri for idræt i
> skolen eller lignende i perioden. Men det er jo selvsagt også

Enig.

Men lur mig om ikke EB er kommet og udfrittet Laban velvidende hans svar

/FL

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-06 13:53

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article255533.ece

> Jeg er faktisk ikke utilbøjelig til at give dette grimme, usympatiske og
> ganske udanske menneske ret et stykke hen ad vejen.
>
> Malene P

Tja, tjoh... Men de kristne, der går op i det religiøse i Julen, fejrer jo
nok ikke jul på den måde som alle 'vi' andre gør det, vel?

'vi', der ikke går op i det religiøse budskab, fejrer så julen som vi gør -
som en fest, der slutter året på hyggelig vis. Og, ja, der er vel ingen
overraskelse i at en muhammedaner som Laban mener, at det er perverst ikke
at følge en religion.

Og hvad angår at 'muslimerne' bliver kede af det ved juletid, fordi vi
fejrer jul på vor vestlige facon, så er det da i og for sig også ret nemt at
forstå... De har jo ikke mulighed for at hygge sig på samme måde som os -
hvadenten det er rent økonomisk eller det er de religiøse ledere, der
pådutter dem det. Og så er det jo nemt at hade dem, der gerne må =)

Fra : Mark Jensen

Dato : 24-12-06 16:34

On Sun, 24 Dec 2006 13:53:06 +0100, "Hans Christian Vang" <....>
wrote:

> [...]
>overraskelse i at en muhammedaner som Laban mener, at det er perverst ikke

Det er måske sådan det skal forstås. Det religiøse element spiller i
hvert fald næsten ingen rolle(for mig). Jeg ser julen som en stort set
udelukkende hedensk fest med masser af mad, drikke og gaver.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 17:09

Hans Christian Vang wrote:
> [...]
> måde som os - hvadenten det er rent økonomisk eller det er de
> religiøse ledere, der pådutter dem det. Og så er det jo nemt at hade

Jamen - Laban er da bare som Perlsø, @ og de andre fundamentalister.

De hader hinandens ritualer

/FL

Fra : Snuden

Dato : 24-12-06 13:56

> [...]

>Jeg er faktisk ikke utilbøjelig til at give dette grimme, usympatiske og
>ganske udanske menneske ret et stykke hen ad vejen.

Tjah - det har jo heller aldrig været meningen konfirmationen skulle
handle om fest og gaver
--
Snuden

Fra : @

Dato : 24-12-06 14:10

On Sun, 24 Dec 2006 13:56:07 +0100, Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

>Tjah - det har jo heller aldrig været meningen konfirmationen skulle
>handle om fest og gaver

ren og skær bestikkelse du

først døber man børn der er så små at de ikke ved hvad der foregår
ca. 14 år senere bestikkes nogle "børn" der ikke har andet i hovedet
end piger og drenge "af det modsatte køn" i hovedet til at bekræfte
det ondskabsfulde overgreb der blev begået mod dem da de var få
måneder gamle

det sku' lige være et politisk parti der skaffede medlemmer på den
måde - det ville da blive stoppet omgående

Fra : Arne Villy Erik Hert~

Dato : 24-12-06 16:24

@ <1[at]invalid.net> skrev:
> [...]

>det sku' lige være et politisk parti
>der skaffede medlemmer på den
>måde - det ville da blive stoppet omgående

du har fuldkommen ret - det piberi fordi en totalt ligegyldig
iman siger nogle sandheden, er typisk for overtroiske, hvis tro
ikke er stærk nok.
Var disse skinhelliges tro stærk nok, ville de overhovedet ikke
tage notits af hvad en muslimsk iman mener om den sag, men den
ophidselse flere indlægshavere synes at geråde udi, er så
komisk, at det er svært at undgå at slå en høj, rå latter op! :)

Arne H. Wilstrup
"Religion er folkets opium" Karl Marx

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 17:11

Arne Villy Erik Hertzsprung Wilstrup wrote:

> [...]
> ophidselse flere indlægshavere synes at geråde udi, er så
> komisk, at det er svært at undgå at slå en høj, rå latter op! :)

Det selvopfattelse og identitet er tilsyneladende så skrøbelig, at en smule
kritik kan ryste dem`?

/FL

Fra : Bo Warming

Dato : 24-12-06 18:02

> [...]
> måneder gamle
>
> det sku' lige være et politisk parti der skaffede medlemmer på den
> måde - det ville da blive stoppet omgående

Ja, folkekirken bør udsende girokort hvert nytår og betaler man ikke
aktivt sit kontingent, , kirkeskatten , er man ikke medlem

Det nuværende er bondefangeri.

Fra : Arne Villy Erik Hert~

Dato : 24-12-06 16:26

Snuden <snudie@hotmail.com> skrev:
>On Sun, 24 Dec 2006 12:49:38
+0100, "Malene P"
>Tjah - det har jo heller aldrig
>været meningen konfirmationen skulle
>handle om fest og gaver

Konfirmationen blev indfødt for at
fastholde de døbte til den katolske
kirke - man kunne fx i Danmark ikke
blive gift, hvis man ikke var
konfirmeret, ikke få job etc. og man
kunne ikke blive konfirmeret uden at
være døbt. På den måde blev man
tvunget til at følge traditionerne.

Men hva' det er da en udmærket
anledning til at få nogle gaver!

Arne H.Wilstrup

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 17:14

Arne Villy Erik Hertzsprung Wilstrup wrote:
> [...]

og gaverne kom givetvis senere da de andre krav smuttede,

Kirken har jo været nødt til at kende ordet markedsføring næsten for nogen
anden.

Havde det været islam der havde svøbt sine traditioner ind i gaveregn og
ædeorgie (ramadanen er det til en vis grad også) skulle du høre koret hyle

/FL

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-12-06 17:23

"Arne Villy Erik Hertzsprung Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse
> +0100, "Malene P"

> [...]

Nu taler du om den katolske kirke, endskønt Danmark altså officielt har
været Luthersk-protestantisk siden 1536?

Hvordan hænger dèt sammen?

Anders Peter Johnsen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 17:39

Anders Peter Johnsen wrote:
> [...]
>
> Nu taler du om den katolske kirke, endskønt Danmark altså officielt
> har været Luthersk-protestantisk siden 1536?

Ikke anderledes end at hovedparten af indlæggende herinde også baserer sig
på Asetro ...

Solhvervsfest hører til Asetro ..

/FL

Fra : Arne Villy Erik Hert~

Dato : 26-12-06 12:01

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev:
> [...]
>
>Nu taler du om den katolske kirke,
>endskønt Danmark altså officielt har
>været Luthersk-protestantisk siden 1536?

Konfirmationen blev indført under den katolske
kirkes "herredømme" - det er der intet nyt i. Jeg svarede på den
historiske kendsgerning, at det ikke var protestantismen, der
indførte konfirmationen, men den blev indført allerede før
reformationen.

Arne H. Wilstrup

Fra : Bo Warming

Dato : 26-12-06 12:30

"Arne Villy Erik Hertzsprung Wilstrup" <ahw@ahw.dk> wrote in message
> [...]
> historiske kendsgerning, at det ikke var protestantismen, der
> indførte konfirmationen, men den blev indført allerede før

Ligegyldige ceremonier skal man ikke pille for meget ved, men at
protestanterne bevarede konfirmand-undervisning var for at hjernevaske
til sex dyd og autoritetstro og det bør privatiseres og dåb bør
bekræftes ved at man betaler girokort efter alder 18 - alt andet er
BONDEFANGERI

Fra : @

Dato : 26-12-06 12:48

On 26 Dec 2006 11:00:35 GMT, Arne Villy Erik Hertzsprung Wilstrup
<ahw@ahw.dk> wrote:

> [...]
>historiske kendsgerning, at det ikke var protestantismen, der
>indførte konfirmationen, men den blev indført allerede før

såh!!!!!!!!?????

Allerede i 1530 havde reformationen sejret i alle vigtige købstæder,
http://da.wikipedia.org/wiki/Reformationen

Konfirmationens indførtes i 1736
http://www.sa.dk/sa/brugearkiver/saadan/konfirm.htm

Fra : wilstrup

Dato : 26-12-06 23:28

> Allerede i 1530 havde reformationen sejret i alle vigtige købstæder,
> http://da.wikipedia.org/wiki/Reformationen
>

> Konfirmationens indførtes i 1736
> http://www.sa.dk/sa/brugearkiver/saadan/konfirm.htm

Jeg fastholder at den oprindelige konfirmation var katolsk - at
konfirmationens pendant til den katolske "firmelse" først blev indført som
forordning i 1736 i Danmark, betyder ikke at den ikke eksisterede før den
tid, akkurat som jeg sagde: en katolsk begivenhed oprindeligt.

http://www.kristendom.dk/artikler/2006/kvartal1/artikel.2006-02-22.7716281802
Konfirmation
Vores konfirmation har sin oprindelse i den oldkirkelige firmelse -
korstegning eller salvning med indviet olie og håndspålæggelse som
bekræftelse på dåben. Firmelse var oprindelig en del af dåbshandlingen, men
blev med tiden et selvstændigt ritual, tidsmæssigt adskilt fra dåben.
Tidspunktet for meddelelse af firmelse blev i 1200-tallet fastsat til 7-12
år.

Firmelse stadfæstedes i 1439 som et af den katolske kirkes syv saliggørende
sakramenter.<p>De lutherske reformatorer afskaffede firmelsen, idet de lærte
at hele Guds nåde er givet i barnedåben - og denne nåde hverken kan eller
skal et menneske bekræfte.

I stedet for firmelse satsede de lutherske reformatorer på
katekismus-undervisning. 1529 udkom Luthers Store og Lille
Katekismus.<p>Pietismen banede vejen for vor tids konfirmation, som blev
indført i Danmark i 1736. Den var en forudsætning for erhvervelse af
borgerlige rettigheder. Tvangen blev først ophævet med Grundloven 1849.
/Kristeligt Dagblad/

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 06:08

wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
> indført i Danmark i 1736. Den var en forudsætning for erhvervelse af
> borgerlige rettigheder. Tvangen blev først ophævet med Grundloven 1849.

Og dog ser man i Knuth Beckers 'Det daglige Brød' at børnehjemsbørn
først kunne 'frigives', når de var konfirmeret - herunder at de havde
lært katekismussen uden ad. Jeg husker i hvert fald fra ovennævnte bog
noget med en ny-pryglet 16-årig dreng, der ikke er konfirmeret fordi han
ikke ligefrem har opfundet den dybe tallerken, og som derfor ikke kan
komme ud og tjene; få sig et job som 'dreng' i landbrug eller industri.

Men teologisk er det rigtigt at konfirmationen ingen betydning har,
heller ikke selv om den for mange børn har en 'psykologisk' betydning.
Der er blot tale om en helt almindelig nadvergang - og det egentlige
formål med konfirmationen, fra kirkens side, er 'den kristelige
børnelærdom', altså den konfirmandundervisning der kommer før selve
konfirmationen - og den efterfølgende fest med de mange gaver.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-06 07:54

> [...]
> børnelærdom', altså den konfirmandundervisning der kommer før selve
> konfirmationen - og den efterfølgende fest med de mange gaver.

Knuth Becker var som den samtidige ligesindede ligedan-lyvende PEter
SAbroe ikke et sandhedsvidne

Journalistik lyver og man kom ud at tjene når man var STÆRK NOK og kun
det betød noget - dog ville extremt imbecile ulykkefugle ryge på
åndsvageanstalt.

Fra : @

Dato : 27-12-06 07:37

On Tue, 26 Dec 2006 23:27:32 +0100, "wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Jeg fastholder at den oprindelige konfirmation var katolsk

jamen gør du bare det,

det ændrer blot ikke ved at

Konfirmationen indførtes i 1736

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-06 07:51

> jamen gør du bare det,
>
> det ændrer blot ikke ved at
>
> Konfirmationen indførtes i 1736

Peder Paladius skriver i sin visitatsbog, lige efter Grevens Fejde

"Gid de unge ville bevare deres dyd indtil de er konfirmeret"
hvilket fik Holberg til i to af komedier fra ca 1700 at lade
tjenestepigen Pernille bramfrit udtale

"DEngang jeg var 13 og havde min dyd endnu"

Jeg tror sandheden er nærmest en mellemting af katolsk indførsel og
1700-tals indførsel, men ord kan være tvetydige.

Ihvertfald var konfirmationsforberedelsen dengang om moraloplæring og
idag er det om fest, gaver og bondefangeri så folk blir i folkekirken
som de ikke tror på

Fra : Per Rønne

Dato : 27-12-06 08:10

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> jamen gør du bare det,
>
> det ændrer blot ikke ved at
>
> Konfirmationen indførtes i 1736

SDE:

konfirmation, (af lat. confirmatio 'bekræftelse', af kon- og firmare
'fæstne'), kirkelig handling, hvor unge ved overgangen til voksenalderen
bekræftes i deres dåb; i Danmark indført i 1736.

Oprindelig var konfirmationen en del af dåbshandlingen, nemlig den
åndsmeddelelse gennem håndspålæggelse, der fulgte efter dåben (jf. Ap.G.
8,14-16). I den romersk-katolske kirke er konfirmationen et sakramente
(firmelse). Luther afviste konfirmationen som et sakramente, men
bevarede den som en kirkelig skik; den er både bekræftelse af dåben og
adgangsbetingelse for nadveren, og derfor kom overhøring i katekismen og
de unges bekendelse til at spille en vigtig rolle.

I Danmark indførtes ved en forordning af Christian 6. en egentlig
konfirmation i 1736, hvor man under påvirkning af pietismen ser den
personlige omvendelse og bekendelse som handlingens centrale indhold. I
modsætning til denne opfattelse fremhævede Grundtvig konfirmationens
objektive betydning som Guds besegling (bekræftelse) af dåbspagten.
Først i 1909 brød man med den pietistiske opfattelse og indførte
muligheden for en konfirmation som ren velsignelseshandling uden
tilspørgsel eller overhøring af konfirmanderne.

Ud over den kirkelige betydning har konfirmationen i dag en vigtig
funktion som familiefest ved konfirmandens overgang fra barndom til
voksenalder. "
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 27-12-06 08:51

> [...]
> (firmelse). Luther afviste konfirmationen som et sakramente, men
> bevarede den som en kirkelig skik; den er både bekræftelse af dåben

Når Lutherdom bevarede må der have været dansk konfirmation før 1736 -
hvilken

Paladius i 1600tallet går meget op i konfirmationsforeberedelsen der
fokuserer på KATEKISMUS

> [...]
>
> I Danmark indførtes ved en forordning af Christian 6. en egentlig
> konfirmation i 1736, hvor man under påvirkning af pietismen ser den

Papirforordninger er ikke det centrale

> [...]
> muligheden for en konfirmation som ren velsignelseshandling uden
> tilspørgsel eller overhøring af konfirmanderne.

Da jeg konfirmeredes i Nærum Kirke 1960 blev vi hørt i trosbekendelsen
i kirken
DEn skulle kunnes udenad så det var IKKE velsignelseshandling kun

> Ud over den kirkelige betydning har konfirmationen i dag en vigtig
> funktion som familiefest ved konfirmandens overgang fra barndom til
> voksenalder. "

I primitive stammer hvor man får børn når kønsmodenhed gør det muligt,
kan der påstås at være behov for og eksistere manddomsprøve hhv grønt
lys for graviditet/ægteskab

men danskerne har fråsefest hver dag og konfirmation er tradition for
traditionens skyld og en snu kirkelig foregivelse af dåbsbekræftelse
på et tidspunkt hvor nej er umuliggjort

Send girokort med kirkeskat når folk bliver 18 - alt andet er bedrag

Betales ikke kontingent så er man udmeldt, sådan er foreninger hvis de
er ærlige.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 17:10

Snuden wrote:

> Tjah - det har jo heller aldrig været meningen konfirmationen skulle
> handle om fest og gaver

Netop.

Den er også endt perverteret ifht til grundlæggende budskab

/FL

Fra : hanzen

Dato : 24-12-06 13:21

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> Mener Abu Løgnhals, den er vel ikke mere pervers end deres ramasjang eller
> hvad de nu kalder det.
>
> E.M.

Det har du helt misforstået. Danske traditioner og levevis er noget skidt.
Muhamedanske skikke er derimod noget meget fint og eksotisk som vi med stor
fornøjelse bør lære af. Det hedder kulturberigelse. Der står en del om det i
kriminalstatistikken hvis du kommer i tvivl.
--
hilzen
hanzen

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 24-12-06 13:44

"E.M." skrev i en meddelelse

> Mener Abu Løgnhals, den er vel ikke mere pervers end >deres ramasjang
> eller hvad de nu kalder det.

Ja Ja Ja .....
Han stikker til vores dårlige samvittighed, vi ved alle at julen er blevet
noget opskruet.
Men lad os ikke glemme Toiletterne af det pureste guld
parfumerne af det fineste, og rollsen i garagen i paladserne
i Saudi Arabien og hvad har vi !!

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-12-06 14:13

E.M. <em@dbmail.dk> wrote:

> Mener Abu Løgnhals, den er vel ikke mere pervers end deres ramasjang eller
> hvad de nu kalder det.
>
> E.M.

Omskær ham.

....ved halsen vel at mærke.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Per Rønne

Dato : 24-12-06 14:21

E.M. <em@dbmail.dk> wrote:

> Mener Abu Løgnhals, den er vel ikke mere pervers end deres ramasjang eller
> hvad de nu kalder det.

Han er selv langt mere pervers, med tilbøjelighederne til
håndsafhugninger og obligatorisk dødsstraf for at forlade islam.

Han er jo selv salafist, tilhænger af et 'tilbage til rødderne' islam, i
al sin rædsel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : hanzen

Dato : 24-12-06 14:38

> [...]
> håndsafhugninger og obligatorisk dødsstraf for at forlade islam.
>
> Han er jo selv salafist, tilhænger af et 'tilbage til rødderne' islam, i

Men åbenbart ikke så meget at han selv føler trang til at fise tilbage til
sine egne rødder.
--
hilzen
hanzen

Fra : @

Dato : 24-12-06 15:14

On Sun, 24 Dec 2006 14:37:43 +0100, "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk>
wrote:

>""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

>Men åbenbart ikke så meget at han selv føler trang til at fise tilbage til
>sine egne rødder.

det er jo et af nutidens helt store problemer,

muhamedanerne har i al deres religiøse fordummelse og formørkelse
lavet dres traditionelle levesteder om til møddinger af vold had og
overbefolkning

og nu tillader vi dem at komme til vore levesteder

hvor de nu er i fuld gang med at omdanne vore levesteder til møddinger

den eneste holdbare løsning på klodens muhamedanerproblem er at aflive
dem alle hurtigst muligt

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-12-06 17:16

@ wrote:

> [...]
>
> hvor de nu er i fuld gang med at omdanne vore levesteder til møddinger
>
> den eneste holdbare løsning på klodens muhamedanerproblem er at aflive

Havde det været islamister der havde truet med at dræbe derboende europæere,
havde du hylet op.

Så derfor fortæller en sådan udmelding alt om din inkonsistente tankegang og
syge hjerne.

/FL

Fra : @

Dato : 25-12-06 01:11

On Sun, 24 Dec 2006 17:16:14 +0100, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>Havde det været islamister der havde truet med at dræbe derboende europæere,
>havde du hylet op.

jeg truer ingen

og

nu nøjes islamister jo ikke med at true de dræber rent faktisk folk

Fra : Per Rønne

Dato : 25-12-06 07:39

hanzen <hanzen@mailmigej.dk> wrote:

> Men åbenbart ikke så meget at han selv føler trang til at fise tilbage til
> sine egne rødder.

Islam har jo altid været et imperialistisk troslæresystem, der er blevet
udbredt ved sværdet, men som i dag kun kan udbredes gennem migration.
Endemålet er et verdensomstændende diktatur, et kalifat, hvor alle
tilbeder Al-Ilah og hans 'profet' Muhamed, og hvor enkelte trosretninger
kan få dhimmi-status, så de mod en ekstra skat kan undgå fysisk
udryddelse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk