Grotesk sag fra udlændinge styrelsen
Fra : Kim2000

Dato : 22-12-06 15:51

Ekstra bladet bringer i en dag en historie om en familie der vil adoptere en
thai pige på 10 år. Adoptionen bliver godkendt og så burde alt være i orden.

Men nej, udlændingestyrelsen mener at der er en vis risiko for at hun bliver
i Danmark og derfor kan hun ikke få visum til landet. Så vidt jeg ved så
plejer en adoption at være udtryk for at man "nok" bliver i landet. Og nej
det er ikke en fejl, lyder fra styrelsen.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article255032.ece

Godt nok er det fint med stramme regler, men vi har netop lavet regler for
at de skal overholdes ikke for at en tilfældig embedsmand kan sidde og lege
konge over andre folks skæbner. Hvis denne thaipige ikke kan adopteres, så
vil konsekvensen være at kun indfødte EU borgere kan blive adopteret, og så
bliver det ærlig talt meget meget svært at være ufrivillig barnløs, det må
da ellers være slemt nok i forvejen.

mvh
Kim

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.

Fra : hanzen

Dato : 22-12-06 16:45

> [...]
> adopteret, og så bliver det ærlig talt meget meget svært at være
> ufrivillig barnløs, det må da ellers være slemt nok i forvejen.

Adoptioner plejer da at være statsamternes område.
Mon det er der fejlen ligger?
At man har henvendt sig det forkerte sted.
Men det er selvfølgelig ikke så interessant. Så er der jo slet ingen
"historie"
--
hilzen
hanzen

Fra : Ralph

Dato : 22-12-06 17:36

"hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> At man har henvendt sig det forkerte sted.
> Men det er selvfølgelig ikke så interessant. Så er der jo slet ingen

De blev spurgt først, men de henviste til udlændingeservice pga. pigens
alder!

--
Ralph

Fra : Per Rønne

Dato : 22-12-06 18:29

Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk> skrev i en meddelelse
>
> De blev spurgt først, men de henviste til udlændingeservice pga. pigens
> alder!

Og Jesper Langballe har protesteret mod UdlændingeService groteske
sagsbehandling ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 22-12-06 19:39

On Fri, 22 Dec 2006 18:29:24 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Og Jesper Langballe har protesteret mod UdlændingeService groteske
>sagsbehandling ...

sikkert

J langballe er desværre ikke en enlig svale

hvis der var stemmer i lort ville politikerne vade rundt nede i
kloakkerne

--
når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ

Fra : Per Rønne

Dato : 23-12-06 08:40

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> sikkert

> J langballe er desværre ikke en enlig svale

> hvis der var stemmer i lort ville politikerne vade rundt nede i
> kloakkerne

Og du synes tilsyneladende at en forældreløs 10-årig thai-pige, der er
adopteret af hendes moster og hendes danske mand, ikke bør kunne komme
til Danmark?

Du synes ikke at have opdaget at det kun er med muslimer, at der er
problemer med integration og assimilation. Men her er problemerne jo
globale, med krige stort set overalt hvor islam grænser op til
ikke-islamiske kulturer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 23-12-06 14:58

On Sat, 23 Dec 2006 08:39:32 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Og du synes tilsyneladende at en forældreløs 10-årig thai-pige, der er
>adopteret af hendes moster og hendes danske mand, ikke bør kunne komme
>til Danmark?

ja da, Danmark er rigeligt tæt befolket allerede, vi behøver ikke
importere den tredie verdens overskudsmennesker

> [...]
>problemer med integration og assimilation. Men her er problemerne jo
>globale, med krige stort set overalt hvor islam grænser op til

det har intet med et at gøre, blot mener jeg ikke at man behøver at
importere mennesker, der er rigeligt i landet i forvejen

og jeg har intet imod de allerfleste asiater det er fredelige
hårdtarbejdende folk

Fra : Per Rønne

Dato : 23-12-06 15:22

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> ja da, Danmark er rigeligt tæt befolket allerede

Faktisk er Danmark nok underbefolket - den eneste undtagelse synes at
være HT-området.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : hanzen

Dato : 23-12-06 16:11

> Faktisk er Danmark nok underbefolket - den eneste undtagelse synes at
> være HT-området.

Jeg synes nu kassekøen var rigelig lang i dag.
Og jeg bor langt fra HT-området.
Så det er hermed modbevist.
--
hilzen
hanzen

Fra : @

Dato : 23-12-06 17:58

On Sat, 23 Dec 2006 15:21:53 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Faktisk er Danmark nok underbefolket

faktisk???

over 120 mennesker pr. kvadratkilometer kan umuligt betegnes som
underbefolket

Fra : Per Rønne

Dato : 23-12-06 19:12

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> faktisk???
>
> over 120 mennesker pr. kvadratkilometer kan umuligt betegnes som
> underbefolket

Der skal da være mindst 200 mennesker per kvadratmeter over et større
område, for at det ikke kan kaldes underbefolket.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 23-12-06 20:39

On Sat, 23 Dec 2006 19:11:56 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Der skal da være mindst 200 mennesker per kvadratmeter over et større
>område, for at det ikke kan kaldes underbefolket.

per kvadratmeter!!!!!!!!

det giver sådan noget som huse på 400 etager hvis folk bare skal have
minimal plads at være på

nej en befolkningstæthed som i Montana vil jeg finde passende

ca. 3 mennesker pr. kvadratkilometer, så belastes jordkloden heller
ikke så meget

Fra : Per Rønne

Dato : 24-12-06 07:07

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> per kvadratmeter!!!!!!!!

KvadratKILOmeter, naturligvis .

> [...]
>

> nej en befolkningstæthed som i Montana vil jeg finde passende
>
> ca. 3 mennesker pr. kvadratkilometer, så belastes jordkloden heller

Og der er så heller ikke noget at tage sig til i fritiden, hverken
opera eller ballet kan understøttes af en så lav befolkningstæthed - så
kan man lave andet end at gå på elgjagt?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 24-12-06 13:12

On Sun, 24 Dec 2006 07:06:57 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>KvadratKILOmeter, naturligvis .

>Og der er så heller ikke noget at tage sig til i fritiden, hverken
>opera eller ballet kan understøttes af en så lav befolkningstæthed

så kan man da knalde konen et par ekstra gange

du må dan have et kedeligt liv hvis du ikke kan få tiden til at gå
uden opera eller ballet

> - så
>kan man lave andet end at gå på elgjagt?

der er også bjørne

jagt er en udmærket fritidsfornøjelse, masser af motion og frisk luft

i modsætning til at sidde passivt på sin røver i et teater

Fra : @

Dato : 22-12-06 18:08

On Fri, 22 Dec 2006 15:51:11 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>konge over andre folks skæbner. Hvis denne thaipige ikke kan adopteres, så
>vil konsekvensen være at kun indfødte EU borgere kan blive adopteret,

hvad er problemet med det?

>og så
>bliver det ærlig talt meget meget svært at være ufrivillig barnløs, det må
>da ellers være slemt nok i forvejen.

ynk ynk ynk

det er ikke just underbefolkning der plager kloden

så skaden er altså til at overse