Åbne i GoLive
Fra : Jørgen Angel

Dato : 29-06-01 14:49

I GoLive 4.0 prøver jeg at åbne et site jeg har lavet i enten GoLive
Personal Edition (vist nok v. 2.5) eller måske i denne version, altså 4.0.
Det kan ikke lade sig gøre, og jeg får besked om, at site'en ikke kan
åbnes fordi den er skabt i en tidligere version af GoLive 4.0 og formatet
understøttes ikke længere. Og så står der: (32).
Jeg kan ikke se noget i manualen om problemet.

Lyder det ikke absurd hvis en højere version ikke skulle kunne åbne et
dokument skabt i en lavere version??

Kan nogen hjælpe mig?

Med venlig hilsen

Jørgen Angel

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 29-06-01 15:21

Jørgen Angel <joergen_angel@net.dialog.dk> wrote:

> Lyder det ikke absurd hvis en højere version ikke skulle kunne åbne et
> dokument skabt i en lavere version??

Tjo... på den anden side er det ikke nogen katastrofe: Den fil, GoLive
genererer har som sådan ikke noget med dit website at gøre. Blot holder
den styr på, hvilke ressourcer du trækker på, og hvordan de enkelte
websider/elementer er forbundne, så GoLive automatisk retter
referencerne, hvis du eksempelvis ændrer navnet på en jpeg.

> Kan nogen hjælpe mig?

Generer en nyt GoLive-dokument: Start programmet, importer websitet fra
lokal disk eller via FTP og gem resultatet.

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 29-06-01 17:51

janus@netcetera.dk,Ny-Internet writes:

>Generer en nyt GoLive-dokument: Start programmet, importer websitet fra
>lokal disk eller via FTP og gem resultatet.

Det ville være noget nemmere hvis man bare kunne åbne i stedet for at
importere de gamle udgaver - det drejer sig om en hel del. Eller er det
mig der ikke ser hvor nemt og problemløst det er???

Jørgen

Fra : Erik

Dato : 30-06-01 11:40

> [...]

> importere de gamle udgaver - det drejer sig om en hel del. Eller er det
> mig der ikke ser hvor nemt og problemløst det er???

Det er bare dig. :)
Når du åbner et eksisterende site (i hvert fald i 5.0), scanner den
atter hele kataloget igennem, og i store træk tager det samme tid som at
importere et site på ny. Men jeg forstår ikke, hvorfor den ikke er
bagudkompatibel, det har jeg alrdig haft problemer med her.

Erik

Fra : Jørgen Angel

Dato : 30-06-01 15:54

bogus1974@hotmail.com,Ny-Internet writes:
>Men jeg forstår ikke, hvorfor den ikke er
>bagudkompatibel, det har jeg alrdig haft problemer med her.

Kan det mon have noget at gøre med, at PE-versionen (2.5) er fra før Adobe
overtog programmet og 4.0 er fra efter?
Det ville være så dejligt hvis jeg bare kunne åbne sites'ne sådan alm. og
enkelt.

Jørgen

Fra : Erik

Dato : 02-07-01 12:59

> [...]

> overtog programmet og 4.0 er fra efter?
> Det ville være så dejligt hvis jeg bare kunne åbne sites'ne sådan alm. og

Det er da et glimrende bud. Har du checket Adobe's hjemmeside og f.eks.
spurgt deres support?

Erik

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-07-01 13:58

> [...]

> overtog programmet og 4.0 er fra efter?
> Det ville være så dejligt hvis jeg bare kunne åbne sites'ne sådan alm. og

Hvorfor åbner du ikke bare et nyt site i GoLive og så trækker det gamle
over i det nye i stedet for at det bøvl ?

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Jørgen Angel

Dato : 02-07-01 17:45

jesper@gylling.net,Ny-Internet writes:
>Hvorfor åbner du ikke bare et nyt site i GoLive og så trækker det gamle
>over i det nye i stedet for at det bøvl ?
Fordi det gav bøvl. Men det er måske min skyld. Og så ville det være smart
og nemt om man bare kunne åbne sine sites. Tænk hvis man ikke kunne åbne
en Quark- FileMaker- eller Photoshopfil i en højere version fordi den var
lavet i et lavere versionsnummer.
Men nu åbner jeg så nye med indhold fra de gamle.

Jørgen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-07-01 18:18

> [...]

> lavet i et lavere versionsnummer.
> Men nu åbner jeg så nye med indhold fra de gamle.

Du gør det forkert. Træk alle .html og folders med over i et nyt site,så
virker det.

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 02-07-01 22:49

> [...]

> lavet i et lavere versionsnummer.
> Men nu åbner jeg så nye med indhold fra de gamle.

Du kan også bruge import funktionen. Det er meget simpelt. Blot skal du
have hele dit site liggende i en mappe for sig selv.

Faktisk kan du hverken i Filemaker eller i Quark blot åbne ældre
versioner... Programmerne skal konvertere dokumenterne inden de kan
bruges. Det er det samme med Golive.

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Jørgen Angel

Dato : 02-07-01 17:45

bogus1974@hotmail.com,Ny-Internet writes:
>Har du checket Adobe's hjemmeside
Ja, der er ikke meget om det. Dog nævnes et enkelt sted (vedr. fra v. 4
til v. 5) at man bør bør lave en ny site og så hente det ind. Så det er
jeg begundt på.

Jørgen

Fra : Jørgen Angel

Dato : 02-07-01 23:01

roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk,Ny-Internet writes:
>Faktisk kan du hverken i Filemaker eller i Quark blot åbne ældre
>versioner... Programmerne skal konvertere dokumenterne inden de kan
>bruges. Det er det samme med Golive.

Men så konverterer programmerne filerne - de kommer da ikke op med en
besked om, at det ikke kan lade sg gøre og at de ikke understøtter filer
lavet i tidligere versioner, vel? Det har jeg da ikke oplevet.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 03-07-01 01:52

> [...]

> besked om, at det ikke kan lade sg gøre og at de ikke understøtter filer
> lavet i tidligere versioner, vel? Det har jeg da ikke oplevet.

Ja, det er da vist også rigtigt... Jeg mener dog at da jeg skiftede fra
en Golive 4 til 5 gjorde den det også automatisk...

Jeg har fulgt lidt med fra sidelinien og har undret mig lidt over at det
ikke fungere i dit tilfælde. Men import funktionen er stadig god. Jeg
brugte den også da jeg i sin tid skiftede fra Pagemill 3.0 til Golive
4...

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Jørgen Angel

Dato : 02-07-01 23:03

jesper@gylling.net,Ny-Internet writes:
>Du gør det forkert. Træk alle .html og folders med over i et nyt site,så
>virker det.

okay, men det var den anden metode der blev anbefalet på Adobes
hjemmeside. Men jeg vil prøve din metode.