Offentlig effektivitet?
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-12-06 22:13

Her i nordsjælland er der ihvertfald to vejarbejder der er langt over
den dato de skulle have været færdige.

Dels er den en forholdvis travl +-kryds i Helsingør, som før er ved at
være færdig nu. Den skulel have været færdig 1. Oktober. Hvad gjorde
vejvæsenet/kommunen med de skilte hvor "sidste færdiggørelsesdato" var
påtrykt? De fik blot klistret tape over sig, så mn ikek kunen se at de
var flere måneder forsinkede.

Ved afkørslen mod Birkerød nær ved den eksisterende rundkørsel fra
Isterødvejen til Hørsholm C motorvejsramperne er der ved at blive lavet
en ny rundkørsel, som SKULEL have været færdig seneste 30. Sept 2006.
Den bliver ikek færdi i indeværende år.

Og den kunen sagtens have været klaret med et trafiklys og ikke med en
ny rundkørsel... de er rundtossede i det lokale vejvæsen her i amtet. Og
komplet ligeglade med hvor mange af skatteydernes penge de spilder.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Kim2000

Dato : 19-12-06 22:27

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> Her i nordsjælland er der ihvertfald to vejarbejder der er langt over
> den dato de skulle have været færdige.

Det sørgelige er, at der formentlig er sket det at kommunen er løbet tør for
penge, dvs. at arbejdet genoptages i det nye år, hvor der er næste års
budget at arbejde med.

mvh
Kim

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-12-06 22:48

""Peter Bjørn Perlsø"" skrev i en meddelelse

> Og den kunen sagtens have været klaret med et >trafiklys og ikke med en
> ny rundkørsel... de er rundtossede i det lokale vejvæsen >her i amtet. Og
> komplet ligeglade med hvor mange af skatteydernes >penge de spilder.

De prøver jo netop at spare penge,
Rundkørsler er billiger at anlæge og vedligeholde
end lyskryds , de skulle vist nok også være mere trafiksikre.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-06 10:03

Michael Meidahl Jensen <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

> De prøver jo netop at spare penge,
> Rundkørsler er billiger at anlæge og vedligeholde
> end lyskryds , de skulle vist nok også være mere trafiksikre.

kun hvis bilisterne lærer at BRUGE dem rigtigt. Især hvis de er
flersporede .. en del mennesker går helt i spåner over sådanne ...

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 20-12-06 10:33

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> Her i nordsjælland er der ihvertfald to vejarbejder der er langt over
> den dato de skulle have været færdige.

De fleste vejarbejder udføres da af private entreprenører - er det mon deres
effektivitet, vi burde kigge på, Peter?

Fra : Sten Schou

Dato : 20-12-06 11:57

> De fleste vejarbejder udføres da af private entreprenører - er det mon
> deres effektivitet, vi burde kigge på, Peter?

Det afhænger vel af størrelse (læs prisen) på arbejdet?...her hvor jeg bor
er det for mesteparten kommunen der står for det. Vi har lige fået lavet et
nyt kryds med vejudvidelse og lysregulering, det stod kommunen for. Så er vi
ved at få lavet en stor rundkørsel i udkanten af byen, det er også kommunen.
En vejudvidelse fra to til 3 kørerbaner over en strækning på i omegnen af
10km, står en privat entreprenør for.

Hilsen Sten

Fra : Egon Stich

Dato : 20-12-06 16:12

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
>
> De fleste vejarbejder udføres da af private entreprenører - er det mon
deres
> effektivitet, vi burde kigge på, Peter?

Nu må du ikke ødelægge Petterdrengens verdensbillede--

MVH
Egon