Sexturisme er god turisme
Fra : Bo Warming

Dato : 19-12-06 17:47

Sexturisme er god turisme

Mennesket er et byttehandlende dyr, og der findes ikke nyttigere
ulandshjælp end den som liderlige mænd giver til sorte sexbomber i
Kenya (jeg har prøvet)

Alfonserne er samfundsgavnlige investorer, der får hjulene til at
snurre og sikrer at deres klan får majsgrød på bordet ved at eje en
traktor

Penge bliver investeret klogt i privat regi - men nogle af mine danske
kolleger i Afrika lavede dukketeater, avanceret matematikundervisning
og talepædogogik og andet pjat, betalt af danske skatteydere.

Unicef hidser sig op over den naturglæde, som det er at bestige
barm-og-balle bjerge i Mombassa og Nairobi, men ulandene har ikke gavn
af penge brugt på bjergbestiger-udstyr, og folk falder ned af Mount
Kilimanjaro - sexturisme er noget som alle ulande kan tilbyde og er
ufarligt.

Kondombrug er fornuftig - men det vidste alle mine kolleger i Danida
og Mellemfolkelig Samvirke

Japan giver klog ulandshjælp som er om investeringer og rentabilitet -
Japanske stålværker i hele Sydøstasien bliver ved at fungere og der
kommer reservedele når det behøves og folk læres op til at klare det
selv.

Men i Dar Es Salaam så jeg en dansk cementfabrik som var gået i stå og
var forladt, for vort udenrigsminister ville ikke kende en
markedsmekanisme hvis de så den.

Når vi ikke er så dygtige som japanerne til at hjælpe, må vi påskønne
sexturisme som det bedste vi har at være stolt af på de kanter