Stakkels lille rige pige
Fra : Tveskaeg

Dato : 19-12-06 13:12

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4145174/

Nu får hun da mere tid til at strigle sine heste.

Fra : Tveskaeg

Dato : 19-12-06 13:28

Politiken præsenterer historien lidt bedre.

http://politiken.dk/indland/article215429.ece

Fra : Hr. Jensen

Dato : 19-12-06 14:30

On Tue, 19 Dec 2006 13:11:34 +0100 Tveskaeg <nobody@noone.com> sent the
following smoke signals:

>http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4145174/
>
>Nu får hun da mere tid til at strigle sine heste.

Så må hun bede sin farmand om at få en forhøjelse af sine lommepenge.
Og mon ikke at han har råd til en 50'er mere om måneden?

--
Send dem bort, send dem bort.
De er grimme, de lugter og er sort'....

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-12-06 15:16

Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4145174/
>
> Nu får hun da mere tid til at strigle sine heste.

Latterligt.

"Venstre var rasende over, at Charlotte Dyremose talte for, at
topskatten skulle ned, mens hun samtidig havde sin dyre, konkurrencehest
Mr. Poco Scotch i baggrunden på et nyhedsindslag på tv. Det sendte et
signal om, at regeringen ville give skattelettelser til overklassen og
samfundets rigeste på et tidspunkt, hvor statsminister Anders Fogh
Rasmussen (V) havde aflyst skattelettelserne."

Kors, og hvem, anden end en stupid populistisk politiker, eller en
hjernedød vælger skal associere noget i baggrunden af et TV-interview
med det en person siger om et helt urelateret emne???

SUK!

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Fra : Tveskaeg

Dato : 19-12-06 16:24

On Tue, 19 Dec 2006 15:15:38 +0100, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

>Kors, og hvem, anden end en stupid populistisk politiker, eller en
>hjernedød vælger skal associere noget i baggrunden af et TV-interview
>med det en person siger om et helt urelateret emne???

Fordi det efterlod et indtryk af "at dem der har skal mere gives".

Det er ikke i tråd med den rolle som forsvarer af velfærdsstaten som
regeringen har bildt mange "hjernedøde" vælgere at den er.

lol.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 19-12-06 16:59

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> wrote in message

> Fordi det efterlod et indtryk af "at dem der har skal mere gives".
>
> Det er ikke i tråd med den rolle som forsvarer af velfærdsstaten som
> regeringen har bildt mange "hjernedøde" vælgere at den er.

Nej, dem der ikke har så meget (mellem ørerne) vil til enhver tid gøre alt
for at fremme janteloven og misundelsen.

Lidt synd den form for alternativ begavelse styrer Danmark, topskat og
mellemskat bidrager ikke med noget men holder de bredeste skuldre ned.

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 19-12-06 18:24

"Thorkild Poulsen" <thor@softpartners.dk> skrev i en meddelelse

> Lidt synd den form for alternativ begavelse styrer Danmark, topskat og
> mellemskat bidrager ikke med noget men holder de bredeste skuldre ned.
>
> Thorkild

Selvfølgelig er det da samfundet, der "holder dig nede".
For den lille ting, at det kunne være din egen begavelse, der helt enkelt er
for lille, der er skyld i alle dine fortrædeligheder, er ikke faldet dig
ind?
Hvis du brugte bare halvdelen af den tid, du bruger på at pive rundt
omkring, til struktureret arbejde, kunne det være, du kunne komme til at
tjene tilstrækkeligt til at slippe af med den enorme misundelse du helt
åbenbart slæber rundt på?

Men det er vel det eneste, du formår?
At pive over samfundets "uretfærdige" behandling af dig?

Egon

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-12-06 20:43

"Thorkild Poulsen" skrev i en meddelelse

> Nej, dem der ikke har så meget (mellem ørerne) vil til >enhver tid gøre
> alt for at fremme janteloven og misundelsen.

Bliver du aldrig træt af at skrige Jantelov og misundelse.
Hver gang nogen mener at se en vis ulighed

> Lidt synd den form for alternativ begavelse styrer >Danmark, topskat og
> mellemskat bidrager ikke med noget men holder de >bredeste skuldre ned.

Her kan vi så igen , lefle os ved Poulsens visdoms kilde.
Bare synd han ikke spekulerer over , hvorfor den siddende regering ikke har
fjernet topskatten eller mellemskatten.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-12-06 21:24

Michael Meidahl Jensen <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

> Bliver du aldrig træt af at skrige Jantelov og misundelse.
> Hver gang nogen mener at se en vis ulighed

Forklar hvad problemet med en smule ulighed er?

> Her kan vi så igen , lefle os ved Poulsens visdoms kilde.

Thorkild har ret, og du går ikek efter argumentet, men efter manden.
Hvad siger det om dig selv?

> Bare synd han ikke spekulerer over , hvorfor den siddende regering ikke har
> fjernet topskatten eller mellemskatten.

Fordi de har bekendt sig til socialdemokratismen, fordi de har droppet
vidionere og nu kun går efter magten og ministerpensionerne.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-12-06 22:37

""Peter Bjørn Perlsø"" skrev i en meddelelse

> Thorkild har ret, og du går ikek efter argumentet, men >efter manden.
> Hvad siger det om dig selv?

Top og mellem skat er ikke blevet fjernet af den siddende regering fordi,
afstanden mellem rig og fattig ville alt for
hurtig blive alt for stor ,en ting selv en ultra liberal må frygte, det har
historien vist mange gange og det ved de snus fornuftige politiker godt.

Aldrig har Danmarl haft en mere Højre liberal regering end den vi har nu,
men det er ikke nok for folk som dig og Thorkild ?.
Nææ den er gennemsyret af socialdemokratism, uden visioner og taburet
klæbende.
og du må meget undskylde men jeg kan ikke se komiken.

at råbe Jantelov og misundelse er ikke noget argument

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 19-12-06 23:05

> [...]

> historien vist mange gange og det ved de snus fornuftige politiker godt.

Og jeg spørger igen - hvad er problemet med at der skulle være lidt
afstand mellem rig og fattig?

Ved du hvad Gini-indekset er? Ved du hvad Danmarks eksisterende
Gini-indeks er, og hvad det ville være uden Topskatten?

> Aldrig har Danmarl haft en mere Højre liberal regering end den vi har nu,

Det vil jeg tillade mig at grine af, når man se hvor venstredrejet den
nuværende "borgerlige" regering er.

> men det er ikke nok for folk som dig og Thorkild ?.

Det er for meget for mig og Thorkild - for meget socialautomatik, vel at
mærke.

> Nææ den er gennemsyret af socialdemokratism, uden visioner og taburet
> klæbende.
> og du må meget undskylde men jeg kan ikke se komiken.
>
> at råbe Jantelov og misundelse er ikke noget argument

Næ, det er vel nærmere en konstatering...

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-12-06 01:59

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mærke.

> Næ, det er vel nærmere en konstatering...

Tillad mig at være så grænseoverskridende ligefrem at rose ingen ringere end
Mogens Lykketoft:

Han synes sgu' eet eller andet sted - sit tidligere Trotskij-wannabe-look
til trods - sprogligt at have sat den bedste formel på vort økonomisk set
ret skizoide samfundsprincip, idet han så vidt jeg ellers mener at huske i
sin tid som udmærket Finansminister (Ja! Han gennemførte en ret hård
Pinsepakke!) sagde noget i retning af: "Det private erhvervsliv er det
lokomotiv, som trækker den offentlige sektor".

Jeg ved ikke om jeg husker forkert, men credit & cadeaux synes jeg dog
alligevel manden skal have for lige præcis dèn erkendelse: Han måtte så vidt
jeg husker - SOM SOCIALDEMOKRAT - gribe til grov statsregulering med
fyringsrunder i lønmodtagerklassen som konskekvens for at undgå utidig
økonomisk overophedning, og jeg som ellers er blevet ultra-borgerlig på få
år siden er faktisk alligevel temmelig sikker på at manden har været med til
at bringe dansk økonomi helt op i den europæiske, om ikke ligefrem
Verdensomspændende, sværvægterklasse ved denne rettidige indgriben tilbage i
'99.

(At han så bare ikke har en skid forstand på ret meget andet end finanser
var så bare surt show for ham rent politisk...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 20-12-06 11:05

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in message

> Tillad mig at være så grænseoverskridende ligefrem at rose ingen ringere
> end Mogens Lykketoft:

Det er grænseoverskridende og helt unødvendigt.

> [...]
>
> (At han så bare ikke har en skid forstand på ret meget andet end finanser
> var så bare surt show for ham rent politisk...)

Problemet med pinsepakken er, at den ikke skar i det offentlige budget men
kun det private. Helt hen i vejret, man skal naturligvis erkende der er brug
for en mindre offentlig sektor og sende grønthøsteren på banen.

Thorkild

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 20-12-06 12:54

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote in message

> [...]
> hurtig blive alt for stor ,en ting selv en ultra liberal må frygte, det
> har historien vist mange gange og det ved de snus fornuftige politiker

Sikke noget bavl. OECD har påvist Danmark stadig er verdens mest lige land
hvis man afskaffer topskatten, fjerner man tillige mellemskatten ligger vi
nr. 2. At det vil skabe voldsom ulighed at fjerne marginalskatterne er
simpelthen skrønestupiditet fra venstrefløjen.

> [...]
> klæbende.
> og du må meget undskylde men jeg kan ikke se komiken.

Måske du burde forholde dig til realiteterne, der bliver ført
socialdemokratisk politik uden væsentlig forskel til den tidligere regering,
det er selv Henrik Sass Larsen enig i.

> at råbe Jantelov og misundelse er ikke noget argument

Nej, det er en konstatering.

Thorkild

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 21-12-06 10:11

> Bliver du aldrig træt af at skrige Jantelov og misundelse.
> Hver gang nogen mener at se en vis ulighed

Nej, jeg er træt af lighedsmageriet skal gå ud over folks frihed.

> Her kan vi så igen , lefle os ved Poulsens visdoms kilde.
> Bare synd han ikke spekulerer over , hvorfor den siddende regering ikke
> har fjernet topskatten eller mellemskatten.

Mon ikke du burde læse mine indlæg, jeg er harmdirrende over de borgerlige
socialdemokrater. Hvilket du bl.a. kan læse i Helle Ib's artikel i
Information.

Fra : gb

Dato : 21-12-06 11:12

"Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote in

> Her kan vi så igen , lefle os ved Poulsens visdoms kilde.

Hvordan "lefler man sig"? Du bruger da ikke ord, du ikke kender
betydningen af, vel?

--
GB

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-12-06 02:32

On Tue, 19 Dec 2006 13:11:34 +0100, Tveskaeg skrev:

> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4145174/
>
> Nu får hun da mere tid til at strigle sine heste.

Det har hun vel folk til.

Læren for hende er, at det ikke er velset blandt hendes
fæller, når man udstiller sin ekstreme overflod mens man
forlanger, de fattige skal yde en større del af samfundskagen.

Det er ikke smart og kunne få nogen af samfundets fattige til
at indse, at man forsøger at tage fusen på dem.

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 20-12-06 02:38

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Det har hun vel folk til.
>
> Læren for hende er, at det ikke er velset blandt hendes
> fæller, når man udstiller sin ekstreme overflod mens man
> forlanger, de fattige skal yde en større del af samfundskagen.

Suk.

De "fattige" kommer ikke til at skulle yde mere fordi skatten sænkes i
toppen, og det at eje en hest betyder ikke at man har i overflod.

> Det er ikke smart og kunne få nogen af samfundets fattige til
> at indse, at man forsøger at tage fusen på dem.

I dit tilfælde burde du overveje om du ikek skulle lære lidt mere om
udbud og efterspørgsel på arbejdskraft for højtlønnede i en stat hvor
højindkomster beskattes hårdt, før du lukker sådannoget gylle ud.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-12-06 09:47

On Wed, 20 Dec 2006 02:37:55 +0100, Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Suk.
>
> De "fattige" kommer ikke til at skulle yde mere fordi skatten sænkes i
> toppen, og det at eje en hest betyder ikke at man har i overflod.

Ligesom en bil heller ikke gør. Medmindre det er en spritny
Rolls. Kan du se det nu?

> I dit tilfælde burde du overveje om du ikek skulle lære lidt mere om
> udbud og efterspørgsel på arbejdskraft for højtlønnede i en stat hvor
> højindkomster beskattes hårdt, før du lukker sådannoget gylle ud.

Du aner ikke, hvad du snakker om. De højtuddannede i Danmark
arbejder allerede gennemsnitligt over 40 timer om ugen.

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 20-12-06 14:40

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Ligesom en bil heller ikke gør. Medmindre det er en spritny
> Rolls. Kan du se det nu?

Er heste belat med 180% i afgifter som biler er det?

hvis ikke, så er din sammenligning ligegyldig.

> Du aner ikke, hvad du snakker om. De højtuddannede i Danmark
> arbejder allerede gennemsnitligt over 40 timer om ugen.

*VISSE* højtuddanede arbejder >40 t/u, ja. En skattelettelse i toppen
vil gøre at flere arbejder mere, ej blot højtuddannede, men også
håndværkere.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-12-06 14:53

On Wed, 20 Dec 2006 14:40:04 +0100, Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Er heste belat med 180% i afgifter som biler er det?

Det er da ligegyldigt. Om noget har kostet en formue med eller
uden afgifter ændrer intet på prisen, og det er prisen og
luksuspræget, der er det afgørende.

> hvis ikke, så er din sammenligning ligegyldig.

Hvordan kommer du frem til det?

> *VISSE* højtuddanede arbejder >40 t/u, ja.

De fleste. Udenfor det offentlige presses de allerede et godt
stykke på den anden side af de 40 timer. Indenfor det
offentlige vil fjernelse af topskatten intet betyde.

> En skattelettelse i toppen
> vil gøre at flere arbejder mere, ej blot højtuddannede, men også
> håndværkere.

Håndværkere er da kolde overfor topskat, når det kommer til at
arbejde mere. Hvis de vil tjene mere, så arbejder de sort, og
det gør de også selv om du fjerner topskatten.

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 20-12-06 15:04

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Det er da ligegyldigt.

Måske i dit hovede, men ikke i realiteternes verden. Man kan få en hest
for 20.000 men ikek en Rolls ny fra fabrikken for under 500.000.

Kan du se det nu?

> Om noget har kostet en formue med eller
> uden afgifter ændrer intet på prisen, og det er prisen og
> luksuspræget, der er det afgørende.

Vis mig et luksusobjekt hvis pris ikek ligger væsentligt over
tilsvarende objekters prisleje.

> De fleste. Udenfor det offentlige presses de allerede et godt
> stykke på den anden side af de 40 timer. Indenfor det
> offentlige vil fjernelse af topskatten intet betyde.

Nej, de sjover jo på jobbet...

> Håndværkere er da kolde overfor topskat, når det kommer til at
> arbejde mere.

Nej, det er de ikke.

> Hvis de vil tjene mere, så arbejder de sort, og
> det gør de også selv om du fjerner topskatten.

Bavl. Der er rn grund til at arbejdet bliver udført sort, og det er ikek
fordi de har problemer med at skrive timerne på mesters lønseddel.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-12-06 15:36

On Wed, 20 Dec 2006 15:04:07 +0100, Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Måske i dit hovede, men ikke i realiteternes verden. Man kan få en hest
> for 20.000 men ikek en Rolls ny fra fabrikken for under 500.000.

Nå. Du kan heller ikke få en hest som Poco til 20.000. Er det
stadig ikke gået op for dig, at det var pga. hestens
umanerligt høje pris, at den kom til at virke som en pinlig
baggrund at forlange topskatten fjernet på?

> Kan du se det nu?

Ja, du har ikke fattet en meter.

> Vis mig et luksusobjekt hvis pris ikek ligger væsentligt over
> tilsvarende objekters prisleje.

Hvorfor? Holder det så op med at være dyr luksus, eller hvor
vil du hen med det?

> Nej, de sjover jo på jobbet...

Nå, men så kan du jo nok se, der ikke er meget at hente ved at
fjerne topskatten.

> Nej, det er de ikke.

Blabla.

> Bavl. Der er rn grund til at arbejdet bliver udført sort, og det er ikek
> fordi de har problemer med at skrive timerne på mesters lønseddel.

Nej, det er fordi, de så sparer på moms og personskat. Og det
fortsætter de med at spare på, selvom topskatten fjernes. Så
det ændrer intet.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 20-12-06 20:25

> [...]

> umanerligt høje pris, at den kom til at virke som en pinlig
> baggrund at forlange topskatten fjernet på?

Her i debatten har folk brokket sig over at der i det hele taget var en
hest, ikke noget om prisen.

> Ja, du har ikke fattet en meter.

Blah blah blah.

Fra : Egon Stich

Dato : 20-12-06 16:44

> Bavl. Der er rn grund til at arbejdet bliver udført sort, og det er ikek
> fordi de har problemer med at skrive timerne på mesters lønseddel.

> [...]

Hvad foregår der dog i dit lille hoved?
Du tror ikke, at håndværkeren, der eventuelt arbejder sort, hellere vil
stryge mesters andel af timelønnen, end forære ham den gennem at skrive
timer på lønsedlen?

Ikke noget at sige til, at dine "økonomiske teorier" forekommer vanvittige..

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 20-12-06 11:11

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Det har hun vel folk til.

Nej.

> Læren for hende er, at det ikke er velset blandt hendes
> fæller, når man udstiller sin ekstreme overflod mens man
> forlanger, de fattige skal yde en større del af samfundskagen.

Læren er vel snarere at folk som dig lider af proportionsforvrængning og
ikke aner hvad de taler om. Hvad er der galt i at hun har en hest? Min kone
havde en som sygeplejeelev, alle hendes sparepenge gik til hesten, som var
hendes et og alt.

Det samme gælder faktisk Charlotte, hun bruger oceaner af tid på sin hobby
og der er absolut ingen grund til at tro de har personale eller lever over
almindelig levestandard. OK, hesten er dyr, so what.

> Det er ikke smart og kunne få nogen af samfundets fattige til
> at indse, at man forsøger at tage fusen på dem.

Middelmådig retorik der heldigvis savner enhver tilknytning til
virkeligheden. Hvor er det synd for venstrefløjen vi ikke længere lever i et
klassesamfund, hele deres eksistensberettigelse er gået fløjten.

Man kan vel efterhånden tillade sig at kalde de røde for mindrebemidlede i
og med de ikke evner at forholde sig til det faktuelle.

Thorkild

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-12-06 13:22

On Wed, 20 Dec 2006 11:10:32 +0100, Thorkild Poulsen skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Nej.

Stakkels hest hvis der ikke er andre til at tage sig af dem,
når pigen er ude på en af sine mange rejser med overnatning.
Og når hun har travlt i folketingssæsonen. Det er jo faktisk
dyrplageri. Hendes gemal interesserer sig jo ikke for heste.
Så det er ikke ham, der klarer ærterne.

Er du sikker på, du ved noget om det, du udtaler dig om?

Skandalen synes at udvikle sig. Eller også er det bare
Thorkild, som fantaserer igen.

Hmmm ... Mr. Pogo Scotch er på stutteriet i Gilleleje. Selv
bor Charlotte i Hellerup.
http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-1086087.html

Som sædvanlig har du ikke undersøgt det, du udtaler dig om.

> Læren er vel snarere at folk som dig lider af proportionsforvrængning og
> ikke aner hvad de taler om.

Rolig nu.

> Hvad er der galt i at hun har en hest? Min kone
> havde en som sygeplejeelev, alle hendes sparepenge gik til hesten, som var
> hendes et og alt.

Trist - men din kones tragiske historie har bare ikke rigtig
noget med sagen at gøre, gamle dreng.

> Det samme gælder faktisk Charlotte,

Nej, slet ikke. Du ved absolut ikke, hvad du taler om. Den
lille Charlotte har f.eks. på ingen måde brugt alle sine
sparepenge på "hesten". Hun har og havde jo også mere end en
hest, og mor og farmand har været gavmilde.

Charlotte fortæller selv, at det var mor, der købte den første
hest til hende i 1989. Charlotte fik Poco da hun efter
gymnasiet tog til Amerika for i et år at dyrke sin hobby - at
ride på topkonkurrence-heste. Til en sådan hobby for så ung en
pige, der end ikke er startet på sin senere højere uddannelse,
hører naturligvis en dyr hest i hundredetusindekroners
klassen.

> hun bruger oceaner af tid på sin hobby

Hun bruger sikkert det meste af hendes fritid på det, men
hendes fritid kommer som oftest slet ikke i nærheden af
"oceaner" med det karriereprogram, Charlotte har gang i. I
øvrigt er jeg ligeglad med, hvor meget Charlotte drøner rundt
om hendes skævbenede krikker.

> og der er absolut ingen grund til at tro de har personale eller lever over
> almindelig levestandard. OK, hesten er dyr, so what.

Hahaha - fantastisk hvad du kan få dig selv til at skrive.
Ingen grund til at tro, de lever over almindelig levestandard

Tror du virkelig selv på det?

Bopæl i Hellerup. Heste på stutteri i Gilleleje. Ikke over
almindelig levestandard?

Du lever i en fantasiverden, Thorkild.

> Middelmådig retorik der heldigvis savner enhver tilknytning til
> virkeligheden.

Virkeligheden er jo ikke noget, du beskæftiger dig ret meget
med. Bare i denne post er du taget i flere fantasier. Det er
længe siden, du har opfattet noget udenfor din egen
forestillingsverden.

> Hvor er det synd for venstrefløjen vi ikke længere lever i et
> klassesamfund, hele deres eksistensberettigelse er gået fløjten.

Blablabla. Kom nu med underbygning af din påstand.

> Man kan vel efterhånden tillade sig at kalde de røde for mindrebemidlede i
> og med de ikke evner at forholde sig til det faktuelle.

Mere blabla. Ingen underbygning. Bare snak.

Seniliteten synes mere og mere fremskreden hos dig, gamle
dreng.

--
?The price good men pay for indifference to public affairs is
to be ruled by evil men.? - Platon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 20-12-06 14:54

> [...]

> Så det er ikke ham, der klarer ærterne.
>
> Er du sikker på, du ved noget om det, du udtaler dig om?

Har du aldrig hørt om det at "have en part på en hest"?

Når ejeren er væk, så rider og passer parten den.

> [...]

> Tror du virkelig selv på det?
>
> Bopæl i Hellerup. Heste på stutteri i Gilleleje. Ikke over

Og du lader til at være ekstremt interesseret i at rakke ned på folk som
har visse statussymboler, som fx. heste. Jante har ikke levet forgæves!

> Virkeligheden er jo ikke noget, du beskæftiger dig ret meget
> med.

Mirror time.

> [...]
>
> Mere blabla. Ingen underbygning. Bare snak.
>
> Seniliteten synes mere og mere fremskreden hos dig, gamle

Sjovt at høre det komem fra en venstrefløjser, hvis ypperligste formål i
livet lader til at være at bringe alle ned på samme lave levestandard.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-12-06 15:16

On Wed, 20 Dec 2006 14:54:08 +0100, Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Har du aldrig hørt om det at "have en part på en hest"?
>
> Når ejeren er væk, så rider og passer parten den.

Nå. Kan du ikke gemme snakket lidt og bare holde dig til
sagen?

> Og du lader til at være ekstremt interesseret i at rakke ned på folk som
> har visse statussymboler, som fx. heste. Jante har ikke levet forgæves!

Hvor rakker jeg ekstremt ned på Charlotte? Hun må da for min
skyld have alle de heste, hun vil have.

Prøv dog at læse det, du svarer på.

Jeg udtaler mig om, hvorfor hendes parti giver hende en omgang
for at stå med sin præmiehingst i baggrunden og tale om, at de
rige skal have endnu mere.

> Mirror time.

Tjah ... foreløbig er du jo kun kommet med fantasier. Det
fordrer dog, at du ejer selverkendelse. Ellers vil spejlet
ikke kunne hjælpe dig.

> Sjovt at høre det komem fra en venstrefløjser,

Kende forskel på højre og venstre kan du heller ikke.

> hvis ypperligste formål i
> livet lader til at være at bringe alle ned på samme lave levestandard.

Du er da helt ude i hampen. Håber det er fordi, du fyrer den
fede, ellers er det nok medfødt og umuligt at kurerere.

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 20-12-06 15:25

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Nå. Kan du ikke gemme snakket lidt og bare holde dig til
> sagen?

Nå, fakta passer ikke herren?

> [...]
>
> Jeg udtaler mig om, hvorfor hendes parti giver hende en omgang
> for at stå med sin præmiehingst i baggrunden og tale om, at de

Du mener at alle individuelle partimedlemmers medieoptrædener skal
igennem "centralkommiteen" og blåstemples før de må foretages?

> Tjah ... foreløbig er du jo kun kommet med fantasier.

Og du kommer mere eller mindre kun med dit stupide misundelsesprægede
lort.

> Kende forskel på højre og venstre kan du heller ikke.

Eller også er det bare dig der mangler selverkendelse. Jeg har aldrig
hørt om en højrefløjser der er misundelige over andres ejendom.

> Du er da helt ude i hampen. Håber det er fordi, du fyrer den
> fede, ellers er det nok medfødt og umuligt at kurerere.

Det eneste der kan kurere dig er vist at Charlotte's hest sparker dig i
kraniet... og dog.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-12-06 15:48

On Wed, 20 Dec 2006 15:24:39 +0100, Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Nå, fakta passer ikke herren?

De passer mig fint, men du må stadig gerne holde dig til
sagen, og det er sagen uvedkommende, at man kan have part i en
hest.

> Du mener at alle individuelle partimedlemmers medieoptrædener skal
> igennem "centralkommiteen" og blåstemples før de må foretages?

Næh. Du blander mere og mere sammen. Prøv at trække vejret før
du skriver.

> Og du kommer mere eller mindre kun med dit stupide misundelsesprægede
> lort.

Jeg er ikke det mindste misundelig på Charlotte. Men det er da
altid noget, du ikke vil benægte, du kun fantaserer.

> Eller også er det bare dig der mangler selverkendelse. Jeg har aldrig
> hørt om en højrefløjser der er misundelige over andres ejendom.

Jeg er stadig ikke misundelig. Kan du slet ikke komme ud af de
der fantasier, du har om mig?

Jamen dog jamen dog.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 20-12-06 20:25

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> De passer mig fint,

Tilsyneladende ikke.

> Næh.

Men aligevel er det det du ønsker. Tumpe!

> Jeg er ikke det mindste misundelig på Charlotte.

Nej nej, og månen er lavet af grøn ost. I venstrefløjsere er
uforbedrelige. Fordi én har det bedre end jer selv, så skal ALLE ned med
nakken.

Fra : Egon Stich

Dato : 20-12-06 16:46

> Det samme gælder faktisk Charlotte, hun bruger oceaner af tid på sin hobby
> og der er absolut ingen grund til at tro de har personale eller lever over
> almindelig levestandard. OK, hesten er dyr, so what.

Så er der jo ikke noget at sige til, at hun kan komme til at sige så meget
ævl.
Hun passer ikke sit arbejde--
Men vil gerne have andre til at betale sit overforbrug.
Krikken skulle sendes til afrika som u-landshjælp--
De sulter--

Du kunne jo forresten drage derned med den--
Vi kunne jo være så heldige, at du rendte ind i en kannibal.

Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 20-12-06 15:07

Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4145174/
>
> Nu får hun da mere tid til at strigle sine heste.

Misundelighed er en skidt ting.

Fra : Tveskaeg

Dato : 20-12-06 18:01

On Wed, 20 Dec 2006 15:07:22 +0100, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

>Misundelighed er en skidt ting.

Det er dårlig dømmekraft også.

Man bør ikke sælge sig selv som velfærdsstatens indædte forsvarer og
så stille op til interview med sin konkurencehest i baggrunden og
kræve skattelettelser for de højeste indtægter.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 20-12-06 20:18

> [...]

> så stille op til interview med sin konkurencehest i baggrunden og
> kræve skattelettelser for de højeste indtægter.

Nej, hvis seerne er en flok misundelige tumper, så kan du have ret.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 21-12-06 09:53

> Det er dårlig dømmekraft også.

Netop Tveskæg.