Til forældrene, som har børn rendende i un~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 18-12-06 15:27

Jeg har set nogle klip med bekymrede forældre, som stod ved byretten i
søndags for at vente på om ungerne blev sluppet fri eller de blev lukket
inde - hvilket jeg fra et samfundsmæssigt synspunkt næsten mener ville være
for deres egen skyld.

Jeg er selv forælder og føler med Jer. Derfor vil jeg give Jer et forslag.

Alt den stund at samfundet ikke kan give jeres unger en bygning, hvori at de
kan udleve deres musik imens at de går til grunde, så viser de med deres
adfærd, at det heller ikke er helt godt at de render frit rundt på gader og
stræder.

De kunne jo komme til skade, hvis de uden for kameralinserne kommer for tæt
på en betjent, som bliver træt af at blive slået på.

Så sent som i weekenden snakkede jeg med min gode ven - forfatteren
JensenDenmark. Han gjorde mig opmærksom på at vennerne på Peninsula Village
(www.peninsulavillage.org) havde produktudviklet nye spændende læderting til
bindelege, som jeg skulle se igennem, når jeg skal illustrere hans noveller.
(Han fandt deres private sider på myspace.com, hvor de levende fortæller om
deres eksperimenter. Der er også udkommet en bog fra en af klienterne. "Bad
girl" af Abigail Vona, som beskriver det spændende terapetiske
behandlingsforløb på stedet.)

Så kom løsningen til mig:

Send Jeres unger til Peninsula Village. Her er de trygt gemt af vejen og
risikerer ikke at komme tilskade inde i byen. I behøver ikke længere at stå
og fryse uden for byretten angste for hvad der nu skal ske med Jeres afkom.
Stedet er i stor udstrækning brugt af amerikanske curlingforældre, som
ønsker at beskytte deres afkom mod livets fristelser. Der er ikke krav om
forudgående straffeaftest. Man er ligeglad. Man modtager både klienter dømt
i byretten og klienter, hvor forældrene betaler.

Normalt tager et behandlingsforløb 12-15 måneder. Prisen varierer lidt
efter, hvor meget ungerne vil deltage i bindelegene. Når de kommer tilbage,
har de ikke lyst til at forlade værelset på grund af angst for at I vil
sende dem tilbage. Dermed kan de heller ikke tage til byen for at slås.
Desuden udsteder skolen eksamensbeviser i flotte farver. De kan godt nok
ikke bruges udenfor Tenneesee, da akkrediteringsinstitutionen for sådanne
steder ikke er godkendt af det amerikanske undervisningsministerium (som det
er tilfældet med ca. 50 af alle skoler i USA.), men det vil da være sjovt at
have hængende på væggen i dagligstuen, så alle kan se at der er nogle som
vil give deres barn en international uddannelse.

Jeg ser en win-win løsning her.

(Isaccorp har en side, som også omtaler de famøse myspace-sider.
http://www.isaccorp.org/documentsnz.asp#peninsula)

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."