Thorning og Søvndal?
Fra : Poul E Hansen

Dato : 15-12-06 23:59

For nogle år siden vedtog regeringen at sætte hastigheden på
motorvejene op.
Mange advarede imod det og kom med forudsigelser om flere dræbte. Så
vidt jeg ved gik det modsat. For mig at se, er det den slags
situationer, hvor de borgerlige sommetider tænker mere fornuftigt end
venstrefløjen og de radikale. I stedet for at tænke 'fart er farligt'
og lave fartgrænser der alligevel ikke overholdes eller håndhæves,
ser man på hvad der er rimeligt.
Nå men nu kunne det være interesssant at se, hvad Thorning og
Søvndal kunne udrette.
De har jo tilpasset deres politik på flere områder.

Fra : Bertel Brander

Dato : 16-12-06 01:54

Poul E Hansen skrev:
> For nogle år siden vedtog regeringen at sætte hastigheden på
> motorvejene op.
> Mange advarede imod det og kom med forudsigelser om flere dræbte. Så
> vidt jeg ved gik det modsat.

Så vidt du ved...
På samme tid som de valgte at øge hastighedsgrænserne,
øgede de også kontrollen, med det resultat at den samlede
hastighedsforøgelse var minimal.

> [...]
> venstrefløjen og de radikale. I stedet for at tænke 'fart er farligt'
> og lave fartgrænser der alligevel ikke overholdes eller håndhæves,

Når folk begynder at påstå at den ene part i politik
tænker "fornuftigt" og "hvad der er rimeligt" skal
man være varsom.

> Nå men nu kunne det være interesssant at se, hvad Thorning og
> Søvndal kunne udrette.

Har du noget bestemt emne i tankerne?

Jeg ser også frem til den dag Helle bliver statsminister.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Martin

Dato : 16-12-06 02:19

Bertel Brander skrev:

> [...]
> man være varsom.

> Har du noget bestemt emne i tankerne?
>
> Jeg ser også frem til den dag Helle bliver statsminister.

Gratis gucci-tasker til alle!

Jeg er også lidt ked af at hendes partifælle i Sverige, Gøran
Persson, ikke fik lov at fortsætte. Det kunne have været et
skoleeksempel på et land der var kørt ad h til af muhamser-import.
(Selvom det allerede nu er tydeligt).

Mvh
Martin

Fra : Poul E Hansen

Dato : 16-12-06 12:51

Bertel Brander skrev:

> Så vidt du ved...
> På samme tid som de valgte at øge hastighedsgrænserne,
> øgede de også kontrollen, med det resultat at den samlede
> hastighedsforøgelse var minimal.

Det var jo derfor jeg skrev om regler der alligevel ikke håndhævedes.
Kombinationen af fartgrænser det giver mening at håndhæve, og
håndhævelse af dem gav resultat.

> Når folk begynder at påstå at den ene part i politik
> tænker "fornuftigt" og "hvad der er rimeligt" skal
> man være varsom.

Ja. Det var nu heller ikke en generel beskrivelse - men alligevel en
eksempel som er/var sigende..

> Har du noget bestemt emne i tankerne?

Ikke bare en bestemt ting, men udfra en samlet vurdering og ønske om
fornyelse kunne det være interessant.