/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Dagens glade nyhed
Fra : Poul Nielsen


Dato : 15-12-06 17:41

http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=838144/


Cubas mangeårige leder Fidel Castro er meget syg og tæt på at dø, oplyser
USA.
Det hævder USA's nationale efterretningschef, John Negroponte.

Cubas præsident siden 1959, Fidel Castro, er meget syg og tæt på at dø. Det
hævder USA's nationale efterretningschef, John
Negroponte, i et interview i avisen Washington Post fredag.

- Alt, hvad vi ser, tyder på, at der ikke går ret lang tid - måneder, ikke
år, siger efterretningschefen til avisen.
Castro ligger for døden




 
 
Kim Larsen (15-12-2006)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 15-12-06 17:52

Poul Nielsen skrev:
> http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=838144/
>
>
> Cubas mangeårige leder Fidel Castro er meget syg og tæt på at dø, oplyser
> USA.
> Det hævder USA's nationale efterretningschef, John Negroponte.
>
> Cubas præsident siden 1959, Fidel Castro, er meget syg og tæt på at dø. Det
> hævder USA's nationale efterretningschef, John
> Negroponte, i et interview i avisen Washington Post fredag.
>
> - Alt, hvad vi ser, tyder på, at der ikke går ret lang tid - måneder, ikke
> år, siger efterretningschefen til avisen.
> Castro ligger for døden

Hvad er det nye i det ? Manden er over 80 år gammel. Når Castro
formentlig snart dør står der en ny socialist parat til at føre Cuba
videre i den socialistiske retning i samarbejde med Venezuela. Der er
god grund til at se optimistisk på Sydamerikas nye erkendelse af at
der kun er én vej, nemlig den socialistiske. Det vil styrke Cuba på
sin socialistiske vej, det er jeg ikke i tvivl om. Der er jo ingen
tvivl om at Cuba har mere tilfælles kulturelt med Sydamerika end med
USA kun har voldt Cuba problemer i form af al sin rådne embargo, det
glemmer cubanerne ikke, stol trygt på det.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk


Per Rønne (15-12-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 15-12-06 18:25

Kim Larsen <kl2607@gmail.com> wrote:

> Når Castro formentlig snart dør står der en ny socialist parat til at føre
> Cuba videre i den socialistiske retning

Ja, hans lillebror Raùl arver 'tronen'. Valg er der naturligvis aldrig
afholdt siden Fidel Castro kom til magten ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Sten Schou (16-12-2006)
Kommentar
Fra : Sten Schou


Dato : 16-12-06 01:29


""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hqefyz.fxnfyx1rbyjhsN%per@RQNNE.invalid...


> Ja, hans lillebror Raùl arver 'tronen'. Valg er der naturligvis aldrig
> afholdt siden Fidel Castro kom til magten ...

Tja, vi kender jo styreformen, sååå deeettt.

Hilsen Sten



John Doe (15-12-2006)
Kommentar
Fra : John Doe


Dato : 15-12-06 18:34

Kim Larsen wrote:
> Der er god grund til at se optimistisk
> på Sydamerikas nye erkendelse af at
> der kun er én vej, nemlig den socialistiske.

Det kan du ikke mene alvorligt!



Peter Bjørn Perlsø (16-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 16-12-06 02:22

John Doe <spamfighter@boxbe.com> wrote:

> Kim Larsen wrote:
> > Der er god grund til at se optimistisk
> > på Sydamerikas nye erkendelse af at
> > der kun er én vej, nemlig den socialistiske.
>
> Det kan du ikke mene alvorligt!

Jo, det kan Kimsebøssen skam. Det er nemlig ikke realiteternes verden
han lever i.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

TL (16-12-2006)
Kommentar
Fra : TL


Dato : 16-12-06 10:14

On 15 Dec 2006 08:52:09 -0800, in dk.politik "Kim Larsen"
<kl2607@gmail.com> wrote:

>Hvad er det nye i det ? Manden er over 80 år gammel. Når Castro
>formentlig snart dør står der en ny socialist parat til at føre Cuba
>videre i den socialistiske retning i samarbejde med Venezuela. Der er
>god grund til at se optimistisk på Sydamerikas nye erkendelse af at
>der kun er én vej, nemlig den socialistiske. Det vil styrke Cuba på
>sin socialistiske vej, det er jeg ikke i tvivl om. Der er jo ingen
>tvivl om at Cuba har mere tilfælles kulturelt med Sydamerika end med
>USA kun har voldt Cuba problemer i form af al sin rådne embargo, det
>glemmer cubanerne ikke, stol trygt på det.

Jeg kan se, at du finder socialisme mere vigtigt end trivielle
detaljer som demokrati og frihedsrettigheder.

Jim (15-12-2006)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 15-12-06 18:22

"Poul Nielsen" <mega@lan.dk> skrev i en meddelelse
news:4582d02c$0$49195$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=838144/
>
>
> Cubas mangeårige leder Fidel Castro er meget syg og tæt på at dø, oplyser
> USA.
> Det hævder USA's nationale efterretningschef, John Negroponte.
>
> Cubas præsident siden 1959, Fidel Castro, er meget syg og tæt på at dø.
> Det
> hævder USA's nationale efterretningschef, John
> Negroponte, i et interview i avisen Washington Post fredag.
>
> - Alt, hvad vi ser, tyder på, at der ikke går ret lang tid - måneder, ikke
> år, siger efterretningschefen til avisen.
> Castro ligger for døden
>
Idi Amin Uhadada, Arafat, Pinochet og snart Castro og Saddam.
Jeg må have nye forsyninger af champagne...



Translat (15-12-2006)
Kommentar
Fra : Translat


Dato : 15-12-06 18:31

Kim Larsen wrote:

> Hvad er det nye i det ? Manden er over 80 år gammel. Når Castro
> formentlig snart dør står der en ny socialist parat til at føre Cuba
> videre i den socialistiske retning i samarbejde med Venezuela.

Ja, der er vist nok en arvef'ølge. I Nordkorea gik magten i arv fra
far til søn. På Cuba ser det ud til at blive Fidels bror Raul.

> Der er jo ingen
> tvivl om at Cuba har mere tilfælles kulturelt med Sydamerika end med
> USA kun har voldt Cuba problemer i form af al sin rådne embargo, det
> glemmer cubanerne ikke, stol trygt på det.

Sjovt at fidelisterne på Cuba er så kede af, at de er helt fri for at
blive udbyttet af de slemme amerikanske kapitalister gennem handel.

Bent


Bo Warming (16-12-2006)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 16-12-06 02:01

"Translat" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
news:1166203847.395809.166110@73g2000cwn.googlegroups.com...
Kim Larsen wrote:

> Hvad er det nye i det ? Manden er over 80 år gammel. Når Castro
> formentlig snart dør står der en ny socialist parat til at føre Cuba
> videre i den socialistiske retning i samarbejde med Venezuela.

Ja, der er vist nok en arvef'ølge. I Nordkorea gik magten i arv fra
far til søn. På Cuba ser det ud til at blive Fidels bror Raul.

> Der er jo ingen
> tvivl om at Cuba har mere tilfælles kulturelt med Sydamerika end med
> USA kun har voldt Cuba problemer i form af al sin rådne embargo, det
> glemmer cubanerne ikke, stol trygt på det.

Sjovt at fidelisterne på Cuba er så kede af, at de er helt fri for at
blive udbyttet af de slemme amerikanske kapitalister gennem handel.


BW: Nixon var bedste USA-præsident noensinde ved at lade Kina komme
med i markedsfrihed internatonalt, hvilket USA stadig smadrer Cuba og
Nordkorea ved at undlade



Bogen jeg er ved at skrive

er en emneordnet citatsamling, der struktureres med et budskab, ikke
alfabetisk håndbog men kombination af aforisme-leksikon og
antilovreligion-debatbog



Glistrups geniale bøger ville intet forlag trykke, så jeg skal vende
og dreje mit værk godt, for at opnå noget tidløst og internationalt
salgbart og at finde udgiver kan blive svært



I stedet for at "skrive til skrivebordsskuffen" vedr mellemstadier på
vej mod bogen, skriver jeg dele til usenet og får ofte nyttig feedback
og hvis jeg ikke får udgivet bog, så er ideerne lige til at samle op
for evt anden interesseret. Bog er jo gammeldagshed og forfængelighed
og vigtigt for mig er at starte ny tanker - om frihed,
videnskabskritik, medlidenheds-ulemper, skatteondet,
ejendomsret-fordele, uklog fordelingspolitik, arbejdsglæde,
privatisering, osv.

Glistrupister er modstandere af copyright.

Rationel isolering og afslappet holdning til hysteriske
brandregulativer er ikke mordbrand - og er droppet, og jeg fik god
feedback på dk.videnskab om hvor slemt lovreligion gør folk sindsyge.

JØDEKRITIK mistænkes man for, når man mener at Einstein-fans bør løfte
bevisbyrde om at relativity - eller Newton-formler eller
Maxwell-differentialligninger - har fremmet teknologi.



Tolerance overfor børnepiksuttere bør man tage afslappet - også det er
et budskab. Der er kløft mellem fysisk vold med blødende sår, og så
symbolik/kærtegn/ord. Da sygdom er psykisk bør medicin opreklameres
mindre - behandlervælde er ond lovreligiøs præsteskab



Translat (15-12-2006)
Kommentar
Fra : Translat


Dato : 15-12-06 18:43

Per Rønne wrote:

> Ja, hans lillebror Raùl arver 'tronen'. Valg er der naturligvis aldrig
> afholdt siden Fidel Castro kom til magten ...

Du bruger den forkerte accent. Det skal være en acento agudo.
Lillebroderen hedder Raúl Castro Ruz.

Bent


Per Rønne (17-12-2006)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 17-12-06 06:36

Translat <kongaead@my-deja.com> wrote:

> Per Rønne wrote:
>
> > Ja, hans lillebror Raùl arver 'tronen'. Valg er der naturligvis aldrig
> > afholdt siden Fidel Castro kom til magten ...
>
> Du bruger den forkerte accent. Det skal være en acento agudo.
> Lillebroderen hedder Raúl Castro Ruz.

OK. Som fjerde fremmedsprog i skolen, efter engelsk, tysk og latin,
kunne vi vælge mellem fransk og fransk [obligatorisk i fire år]; spansk
var ikke en option på min skole.

Fire år? Tre år i gymnasieskolen og et år på den 1-årige højere
handelseksamen for studenter.

Officielt kunne vi også have valgt spansk - hvis der ellers havde været
nogle spansklærere ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Peter Ole Kvint (15-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Ole Kvint


Dato : 15-12-06 19:54

Poul Nielsen skrev:
> http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=838144/
>
>
> Cubas mangeårige leder Fidel Castro er meget syg og tæt på at dø, oplyser
> USA.
> Det hævder USA's nationale efterretningschef, John Negroponte.
>
> Cubas præsident siden 1959, Fidel Castro, er meget syg og tæt på at dø. Det
> hævder USA's nationale efterretningschef, John
> Negroponte, i et interview i avisen Washington Post fredag.
>
> - Alt, hvad vi ser, tyder på, at der ikke går ret lang tid - måneder, ikke
> år, siger efterretningschefen til avisen.
> Castro ligger for døden
>
>
>
Den har da vist været bragt før!

Der er ingen grund til at tro på at hans død ændre noget som helst.

USA har behov for en ufarlig fjende, også er Kuba velegnet.

@ (15-12-2006)
Kommentar
Fra : @


Dato : 15-12-06 20:13

On Fri, 15 Dec 2006 19:53:44 +0100, Peter Ole Kvint
<haabet2003@yahoo.dk> wrote:

>Poul Nielsen skrev:
>> http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=838144/
>>
>>
>> Cubas mangeårige leder Fidel Castro er meget syg og tæt på at dø, oplyser
>> USA.
>> Det hævder USA's nationale efterretningschef, John Negroponte.
>>
>> Cubas præsident siden 1959, Fidel Castro, er meget syg og tæt på at dø. Det
>> hævder USA's nationale efterretningschef, John
>> Negroponte, i et interview i avisen Washington Post fredag.
>>
>> - Alt, hvad vi ser, tyder på, at der ikke går ret lang tid - måneder, ikke
>> år, siger efterretningschefen til avisen.
>> Castro ligger for døden
>>
>>
>>
>Den har da vist været bragt før!
>
>Der er ingen grund til at tro på at hans død ændre noget som helst.
>
>USA har behov for en ufarlig fjende, også er Kuba velegnet.

aha

nogenlunde som verdens 1,3 MIA muhamedanere skal have de ca. 6 MIO
jøder i Israel som en altoverskyggende fjende som er skyld i hele den
muhamedanske verdens dårligdom


intet tyder endnu på at der vil ske noget systemskifte på Cuba selvom
den gamle diktator er tæt på at dø


--
når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ
er det lig med terrorisme.

Peter Bjørn Perlsø (16-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Bjørn Perlsø


Dato : 16-12-06 02:22

Poul Nielsen <mega@lan.dk> wrote:

> http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=838144/
>
>
> Cubas mangeårige leder Fidel Castro er meget syg og tæt på at dø, oplyser
> USA.
> Det hævder USA's nationale efterretningschef, John Negroponte.
>
> Cubas præsident siden 1959, Fidel Castro, er meget syg og tæt på at dø. Det
> hævder USA's nationale efterretningschef, John
> Negroponte, i et interview i avisen Washington Post fredag.
>
> - Alt, hvad vi ser, tyder på, at der ikke går ret lang tid - måneder, ikke
> år, siger efterretningschefen til avisen.
> Castro ligger for døden

Fint. Må svinet dø lamgsomt og smertefuldt.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"If guns kill, do pencils cause spelling errors?"

Henrik Svendsen (17-12-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Svendsen


Dato : 17-12-06 05:10

On Fri, 15 Dec 2006 17:41:05 +0100, Poul Nielsen skrev:

> http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=838144/
>
> Cubas mangeårige leder Fidel Castro er meget syg og tæt på at dø, oplyser
> USA.
> Det hævder USA's nationale efterretningschef, John Negroponte.
>
> Cubas præsident siden 1959, Fidel Castro, er meget syg og tæt på at dø. Det
> hævder USA's nationale efterretningschef, John
> Negroponte, i et interview i avisen Washington Post fredag.
>
> - Alt, hvad vi ser, tyder på, at der ikke går ret lang tid - måneder, ikke
> år, siger efterretningschefen til avisen.
> Castro ligger for døden

Det er ikke nogen nyhed. Det er spekulation fra dem, der
fortalte dig, at Irak havde wmd og var i samarbejde med Al
Qaeda.

Personligt ville jeg kun vurdere, hvad påstanden kan have af
propagandamæssig værdi. Om der er mindste hold i påstanden
skal du i hvert fald ikke tage Negropontes ord for.


--
The power to fit in with one?s social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion
doesn?t count as much as the power and popularity behind an
opinion. - Norman Livergood

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408611
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste