Olmert tilstår: Israel har atomvåben
Fra : Jesper

Dato : 11-12-06 22:21

Mordecai Vanunu havde ret, Ehud Olmert har nu tilstået at Israel har
atomvåben:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article251842.ece

Olmert indrømmer, at Israel har A-våben

For første gang synes Israel gennem sin premierminister at indrømme at
have atomvåben

/ritzau/ - 21:44 - 11. dec. 2006

Israels premierminister, Ehud Olmert, synes i et interview, der blev
offentliggjort mandag, at indrømme, at den jødiske stat har atomvåben.

- Israel truer ikke noget land med noget. Det har Israel aldrig gjort,
sagde Olmert til den tyske tv-station SAT 1, der blev vist på Israels
Kanal 10.

- Det meste, vi har forsøgt at gøre for os selv, er at være i stand til
at leve uden terror. Men vi har aldrig truet noget land med
tilintetgørelse. Iran truer åbent og offentligt med at slette Israel fra
landkortet. Kan man så sige, at det er det samme, når de (Iran, red.) nu
har ambitioner om at have atomvåben som Amerika, Frankrig, Israel og
Rusland, spurgte Olmert.

Det fremgik ikke klart af hans udtalelser, om de var en fortalelse eller
blev fremsat bevidst for at revidere Israels politik i atomspørgsmålet

Fra : Per Rønne

Dato : 11-12-06 22:47

> Mordecai Vanunu havde ret, Ehud Olmert har nu tilstået at Israel har
> atomvåben:

En tilståelse ville der nu aldrig være tale om, da det jo ikke kan være
en forbrydelse, hvis Israel siden 50erne har haft atomvåben.

> Israels premierminister, Ehud Olmert, synes i et interview, der blev
> offentliggjort mandag, at indrømme, at den jødiske stat har atomvåben.

... synes .. at indrømme ..

Er det ikke lidt svagt?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 11-12-06 23:02

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> En tilståelse ville der nu aldrig være tale om, da det jo ikke kan være
> en forbrydelse, hvis Israel siden 50erne har haft atomvåben.

> .. synes .. at indrømme ..
>
> Er det ikke lidt svagt?

Du kan selv læse hvad der står, Olmert nævner Israel blandt
atommagterne:

Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-06 06:47

> [...]
>
> Kan man så sige, at det er det samme, når de (Iran, red.) nu
> har ambitioner om at have atomvåben som Amerika, Frankrig, Israel og

Der står stadig 'synes', og om Israel har atomvåben eller ej er vel ikke
så væsenligt her. Området og verden har haft årtier til at vænne sig til
tanken, der blot betyder at Israel kan svare igen, hvis det er ude i en
kamp på liv og død - et iransk atomangreb på Israel ville således med
sikkerhed blive besvaret med et atomangreb på Iran [landet formodes at
have samme antal atombomber som Frankrig, cirka 200], så det skal de nok
afholde sig fra.

Men det der er ved at ske i regionen er at de sunni-arabiske lande er
ved at opbygge atomslagstyrker /som svar på de iranske og shia-arabiske
trusler/. Det er i brudlinien mellem det indo-europæiske og shiitiske
Iran på den ene side [med støtte fra shia-araberne] og så sunni-araberne
at vi ser den store fare i nutidens Mellemøsten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 12-12-06 10:02

> [...]
> Iran på den ene side [med støtte fra shia-araberne] og så sunni-araberne
> at vi ser den store fare i nutidens Mellemøsten.

Olmert har smidt en finke at Israel har A våben, fordi den sidste batalje
ikke gik så forfærdeligt godt, fordi den israelske soldat ikke har den punch
som de soldater der udkæmpede de krige de vandt med stor bravur. Pga.at de
også har fyldt deres land op med en masse lortgopler.

Mvh Kurt

Fra : Frank

Dato : 12-12-06 10:18

Hej

> [...]
> sikkerhed blive besvaret med et atomangreb på Iran [landet formodes at
> have samme antal atombomber som Frankrig, cirka 200], så det skal de nok

Det tror jeg desværre ikke. Hvordan var det Rafsanjani sagde:

"Hvis den dag kommer, hvor den islamiske verden er passende udstyret med de
våben, som Israel har i besiddelse, vil kolonianismens strategi løbe ind i
et dødvande, for anvendelsen af en atombombe ville ikke efterlade noget som
helst i Israel, men samme genstand ville blot forårsage mindre skader i den
muslimske verden."

Jeg er ikke sikker på at hensynet til egne civile er så stort at f.eks.
Irans ledelse vil unlade at anvende atomvåben hvis de har dem.

Mvh
Frank

--
If we have to use force, it is because we are America. We are the
indispensable nation. We stand tall. We see further into the future.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-06 10:48

Frank <far@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg er ikke sikker på at hensynet til egne civile er så stort at f.eks.
> Irans ledelse vil unlade at anvende atomvåben hvis de har dem.

De ville nu næppe bryde sig om at se tilintetgørelsen af Mekka og Medina
+ de vigtigste befolkningscentre.

Har Israel 200 atomvåben, som er højden i det estimat på 75-200 stykker,
der kan ses omtalt, har Israel sandsynligvis også sørget for at udvikle
en automatisk mekanisme, der kan sende disse afsted passende steder,
skulle landet være lagt øde.

Tilintetgørelsen af Mekka og Medina ville i øvrigt komme efter
tilintetgørelsen af Jerusalem med Tempelbjerget - tilhængerne af
Muhameds lære ville vist komme til at mangle 'hellige steder'.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank

Dato : 12-12-06 14:31

> De ville nu næppe bryde sig om at se tilintetgørelsen af Mekka og Medina
> + de vigtigste befolkningscentre.

Mekka og Medina kan genopbygges og selv ved destruktion af 200 vigtigske
kulturcentre og befolkningscentre vil der være arabiske mulismer nok tilbage
til at fortsætte en muslimsk arabisk verden.

Dødsofrene vil blive regnet som martyrer og som de heldige.

Det er min læsning af det Iranske præstestyrers hensigter.

> [...]
> der kan ses omtalt, har Israel sandsynligvis også sørget for at udvikle
> en automatisk mekanisme, der kan sende disse afsted passende steder,

Det håber jeg ikke, automatik har det med at gå igang når menneskedefinerede
betingelserne er opfyldt, og mennesker er normalt ikke fantasifulde nok til
at forudse alle muligheder.

Der var vist et par episoder under den kolde krig hvor kun man-in-the-middle
forhindrede en atomkrig.

> Tilintetgørelsen af Mekka og Medina ville i øvrigt komme efter
> tilintetgørelsen af Jerusalem med Tempelbjerget - tilhængerne af
> Muhameds lære ville vist komme til at mangle 'hellige steder'.

Og et af disse hellige steder vil igen komme under arabisk muslimsk
herredømme og ikke som nu under jødisk kontrol.

Mvh
Frank

--
Punktum, Punktum, komma, streg - sådan tegnes.... Nåe nej - det må vi jo
ikke....

Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-06 15:20

Frank <far@nospam.dk> wrote:

> Mekka og Medina kan genopbygges

Kaba'en vil forsvinde.

> Og et af disse hellige steder vil igen komme under arabisk muslimsk
> herredømme og ikke som nu under jødisk kontrol.

Men hele Tempelbjergets top vil nok være forsvundet ... Det er i øvrigt
der det hele skal være sket [engang i fremtiden, når vi taler om ham
Muhamed].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 12-12-06 17:13

> [...]

> Iran på den ene side [med støtte fra shia-araberne] og så sunni-araberne
> at vi ser den store fare i nutidens Mellemøsten.

Grasping for straws! Hvorfor tror du Israel har nægtet at underskrive
NPT? Hvorfor tror du at Mordecai Vanunu blev bortført at israelske
agenter i Italien (i sig selv en fuldstændig uhørt handling vestlige
lande imellem!) og puttet 18 år i fængsel?

Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-06 20:18

> [...]
> agenter i Italien (i sig selv en fuldstændig uhørt handling vestlige
> lande imellem!) og puttet 18 år i fængsel?

Jeg ser ikke hvor du vil hen, og har i øvrigt ingen sympati for
landsforrædere.

Det centrale er at den arabiske verden forlængst har vænnet sig til de
eventuelle israelske a-våben, og i øvrigt ikke opfatter Israel som en
aggressiv magt, men en magt som kun svarer igen på angreb. Og ja, jeg
taler her om lederne, ikke om den let antændelige gade-araber.

Derimod ser de et aggressivt shiitisk Iran ... på vej mod atomvåben. En
del af dem mener i bund og grund at det er iranerne der har lokket
amerikanerne til at afsætte Saddam.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 12-12-06 22:30

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg ser ikke hvor du vil hen, og har i øvrigt ingen sympati for
> landsforrædere.

Altså Per, nu modsiger du dig selv: Hvis ikke Israel har atomvåben, så
kan Vanunu jo heller ikke afslører nogen statshemmeligheder desangående
og dermed ikke gå hen at blive landsforræder. Hvis hans billeder og
historie fra atomanlægget i Diemona er opdigtet, så er Vanunu jo bare en
skønlitterær forfatter. Så du må bestemme dig: Er Israel atommagt og
Vanunu dermed landsforræder eller er Israel ikke atommagt og er Vanunu
derfor skønlitterær forfatter?

> [...]
> aggressiv magt, men en magt som kun svarer igen på angreb. Og ja, jeg
> taler her om lederne, ikke om den let antændelige gade-araber.

De fleste arabiske ledere er ikke demokratisk valgte og der er meget
langt fra Arabiens udemokratiske ledere og så manden på gaden.

> Derimod ser de et aggressivt shiitisk Iran ... på vej mod atomvåben. En
> del af dem mener i bund og grund at det er iranerne der har lokket
> amerikanerne til at afsætte Saddam.

Nu har iranerne ingen indflydelse i USA overhovedet, de har ingen
lobbyister, ingenting. Derimod er den zionistiske lobby i USA den
absolut stærkeste lobby, de er så store og stærke at de spiser Big
Tobacco og NRA til morgenmad!
Det der nok er mere sandsynligt er derfor at zionistlobbyen har presset
ganske gevaldigt på for at få væltet Saddam og få indsat en USA og
Israel-venlig regering, at det så i praksis ikke er lykkedes særligt
godt er så en anden sag.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-12-06 14:54

> Altså Per, nu modsiger du dig selv: Hvis ikke Israel har atomvåben, så kan
> Vanunu jo heller ikke afslører nogen statshemmeligheder desangående og
> dermed ikke gå hen at blive landsforræder.

Israels holdning har hele tiden været at slå tvivl om hvorvidt de havde
a-våben eller ej.

> Hvis hans billeder og historie fra atomanlægget i Diemona er opdigtet, så
> er Vanunu jo bare en skønlitterær forfatter.

Næh, stadig en landsforræder.

> Så du må bestemme dig: Er Israel atommagt og Vanunu dermed landsforræder
> eller er Israel ikke atommagt og er Vanunu derfor skønlitterær forfatter?

Vanunu mener naturligvis ikke at han er en skønlitterær forfatter, og
under alle omstændigheder afslører han israelske hemmeligheder, der gør
ham til en landsforræder.

> De fleste arabiske ledere er ikke demokratisk valgte og der er meget
> langt fra Arabiens udemokratiske ledere og så manden på gaden.

Jeg er ikke demokratisk [altså tilhænger af demokrati til alle tider og
alle steder], og jeg foretrækker så sandelig oplyst enevælde som i
Jordan og Reza IIs Iran fremfor reelt folkestyre i lande, men let
opfanatiserbare menneskemasser.

> [...]

> ganske gevaldigt på for at få væltet Saddam og få indsat en USA og
> Israel-venlig regering, at det så i praksis ikke er lykkedes særligt

Jeg mener at din interesse for Israel og det jødiske folk ikke er helt
sund for dig ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 11-12-06 22:57

> [...]
> eller
> blev fremsat bevidst for at revidere Israels politik i

Det næste bliver vel at han fortæller hvor missilerne er opstillet.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-12-06 22:59

> Mordecai Vanunu havde ret, Ehud Olmert har nu tilstået at Israel har
> atomvåben:
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article251842.ece
>
> Olmert indrømmer, at Israel har A-våben

Fint. Så bliver Teheran, Damascus, Cairo, Riyadh og Mecca forhåbentligt
luket den dag Israel angribes igen!

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk

Fra : @

Dato : 12-12-06 16:23

On Mon, 11 Dec 2006 22:58:56 +0100, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

>Fint. Så bliver Teheran, Damascus, Cairo, Riyadh og Mecca forhåbentligt
>nuket den dag Israel angribes igen!

hov

du glemte Islamabad

--
når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ

Fra : farentilmaren@gmail.~

Dato : 11-12-06 23:38

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Fint. Så bliver Teheran, Damascus, Cairo, Riyadh og Mecca forhåbentligt
> [...]

Er du klar over at det bor mennesker i disse byene?

Fatter'n

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-12-06 23:54

<farentilmaren@gmail.com> wrote:

> Er du klar over at det bor mennesker i disse byene?
>
> Fatter'n

Jeg har fortalt at der i Mecca bor 300.000 katte... eller sådan lugter
der ihvertfald.

Fra : @

Dato : 12-12-06 16:25

On 11 Dec 2006 14:38:11 -0800, farentilmaren@gmail.com wrote:

>Er du klar over at det bor mennesker i disse byene?
>
>Fatter'n

men ikke så mange,

men der er rigeligt af muhamedanere

Fra : Kim Larsen

Dato : 12-12-06 02:33

farentilmaren@gmail.com skrev:

> Er du klar over at det bor mennesker i disse byene?

Sådan noget kan Perlsø ikke tage så tungt, det vil du finde ud af
når du lærer ham bedre at kende.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Frank

Dato : 12-12-06 10:06

> [...]
> landkortet. Kan man så sige, at det er det samme, når de (Iran, red.) nu
> har ambitioner om at have atomvåben som Amerika, Frankrig, Israel og

Hmm - det er nu et lidt vag indrømmelse. Den kan lige så godt fortolkes som
om at Israel ikke har atomvåben, men ønsker at omverdenen tror at de har
det.

Men jeg giver dig ret i at det er overvejende sandsynligt at Israel har
Atomvåben, gad vide om de også har brintbomber?

Mvh
Frank

--
Support the Neo-con American Right-wing Zionist Christian Imperialist
Conspiracy in the Middle-east!

Fra : Per Rønne

Dato : 12-12-06 10:36

Frank <far@nospam.dk> wrote:

> Men jeg giver dig ret i at det er overvejende sandsynligt at Israel har
> Atomvåben, gad vide om de også har brintbomber?

Læs denne artikel, der forbløffende nok er helt /up to date/ med omtale
af hvad der skete i går:

<http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_states_with_nuclear_weapons>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : farentilmaren@gmail.~

Dato : 12-12-06 20:08

@ skrev:

> [...]
> når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
> dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ

Går menneskeverdet tapt i det man konverterer til islam?
Eller blir barn av muslimer født som ikke-mennesker?

Fatter'n

Fra : @

Dato : 12-12-06 20:20

On 12 Dec 2006 11:07:35 -0800, farentilmaren@gmail.com wrote:

>Går menneskeverdet tapt i det man konverterer til islam?

ja så ganske afgjort

>Eller blir barn av muslimer født som ikke-mennesker?

ifølge muhamedanerne selv fødes vil alle som muhamedanere!!

mange konverteres dog til mennesker ved at blive døbt i en kristen
kirke

jag aner ikke hvad jøder gør for at afmuhamedisere deres nyfødte,
men et eller andet gør de vel

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 12-12-06 22:39

"@" <1[at]invalid.net> wrote:

> ja så ganske afgjort

> ifølge muhamedanerne selv fødes vil alle som muhamedanere!!
>
> mange konverteres dog til mennesker ved at blive døbt i en kristen
> kirke

Eller når de bliver ateister...

Fra : Per Rønne

Dato : 13-12-06 14:54

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Eller når de bliver ateister...

Altså ved at erkende at der ikke findes nogen objektive sandheder, og
.... ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : CZDGN

Dato : 13-12-06 19:50

On Wed, 13 Dec 2006 14:54:00 +0100, Per Rønne wrote:

> Altså ved at erkende at der ikke findes nogen objektive sandheder, og
> ... ?

Fortsæt nu bare, vi venter spændt.

--
CZGDN

Fra : farentilmaren@gmail.~

Dato : 12-12-06 20:34

@ skrev:

> [...]
> når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
> dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ

Terrorisme er vel et positivt ladet ord for dem som ser på politiske
motstandere som laverestående/ikke-humane vesener. Jfr. Holocaust,
korstogene, selvmordsbombere, slavehandlere, pedofile, Khmer Rouge,
atomvåpenbrukere, konemishandlere og så videre.

Fatter'n
Fatter'n

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-12-06 03:04

On Mon, 11 Dec 2006 22:21:07 +0100, Jesper skrev:

> Mordecai Vanunu havde ret, Ehud Olmert har nu tilstået at Israel har
> atomvåben:
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article251842.ece
>
> Olmert indrømmer, at Israel har A-våben

Han sagde således:

"Can you say that this is the same level, when they are
aspiring to have nuclear weapons, as America, France, Israel
and Russia?"
http://www.guardian.co.uk/israel/Story/0%2C%2C1970616%2C00.html

Ikke bare en indrømmelse men en direkte udmelding uden at
blive spurgt om det.

Det virker bestemt ikke som en fortalelse. Enhver israelsk
premiereminister har også været yderst påpasselig i al omtale
af Israels atomare kapabilitet.

Den indgående amerikanske forsvarsminister har også været
fremme med udtalelser om de israelske atomvåben.

For en tre dage siden var det så sådan ca. samtlige arabiske
oliestater, der meldte ud om, at de sammen ville starte et
atomprogram og i samme åndedrag forsvarede Irans selvfølgelige
ret til sit atomprogram.

Olmerts udtalelse skyldes så nok, at der nu ikke længere er
nogen vej udenom at tage fat på den moralske side af sagen ...
hvem der moralsk skal have ret til atomvåben. Og det har jo
nok undret en og anden, at zioniststaten og besættelsesmagten
Israel skulle have en sådan moralsk ret - og ikke Iran.

Olmert vælger at fremsætte udtalelsen i Tyskland, hvor en
sådan moralsk relativisering med Israel muligvis lettest
glider ned, og Olmert vælger at fremsætte udtalelsen samme
dag, som Holocaust-konferencen tager fart i Tehran.

Olmert har givetvis ment, at stedet og dagen til udmeldelsen
ikke kunne vælges bedre.

Men jeg bliver alligevel temmelig overrasket, hvis det lykkes
ham, at få verdenen til at acceptere, Israel skulle have en
større moralsk ret til atomvåben end Iran.

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-12-06 04:53

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Men jeg bliver alligevel temmelig overrasket, hvis det lykkes
> ham, at få verdenen til at acceptere, Israel skulle have en
> større moralsk ret til atomvåben end Iran.

Hovedårsag til samtlige Vestens krigsstarter fra 1914&1941 til
Irak&Afghanistan har været, at USAs rustnings-industri skal have solgt
sit isenkram i enorm mængde og til høje priser.

Dansk medlemskab af Nato var aldrig russertrussel, men altid for at få
afsætning til våben, og brohovedet som USA erobrede til sine jøder i
Israel i 1918 skal få hjulene til at snurre i bombefabrikkerne incl
abombefabrikkerne, helt som at DK-cirkusmili er en god kunde.

Henrik Svendsens overvejelser om "større moralsk ret" er helt uden
relevans i stormagtspolitik., og alle ved at avåben vil aldrig blive
brugt ( Nagasaki-Hiroshima pilotstudierne har skræmt nok)for USA ejer
verden, og krigs-snak er som-om-leg.
"Al magt til fantasien" var Rousseaus slogan da den franske revolution
skulle kickstartes, og hvorfor lade flere hvide soldater dø end højst
nødvendigt.
Radioaktivt nedfald efter abombning er slet ikke problem for os der
ikke rammes, men det er helt unødvendigt at bruge abomberne - "det ene
sværd holder det andet i skeden".
USA lader som om NordKorea er farlig men alle statsledere ved at ingen
behøver frygte andet end muslimterror - som derfor ikke må nævnes for
det er racisme mod de søde uskyldige muhamedanere. (Orwelsk nysprog
som UK har indført og DK nok også ret snart)

Happy Holiday - hedder det i det hvide hus - at lykønske om X-mas kan
krænke de multietniske dvs Islam-importen