Hvis kunst-tyveri så lad bestjålne købe ti~
Fra : Bo Warming

Dato : 10-12-06 21:54

Hvis kunst-tyveri så lad bestjålne købe tilbage

Måske Glyptoteket aftog antikvarisk etruskisk kunst som var stjålet.

Men de var ikke bevidste hælere.

Lad den italienske stat købe tempelrelieffer mm tilbage SELV og lad
deres politi finde tyvene, men vi har intet at skamme os over.

At noget er religiøst bliver det ikke mere kriminelt af - tværtimod er
dødes ragelse mindre væsentligt end levendes.

Fra : Aage Andersen

Dato : 11-12-06 10:12

"Bo Warming"
> [...]
>
> Lad den italienske stat købe tempelrelieffer mm tilbage SELV og lad deres
> politi finde tyvene, men vi har intet at skamme os over.

Nej, ikke hvis man har købt hos en respekteret sælger.

> At noget er religiøst bliver det ikke mere kriminelt af - tværtimod er
> dødes ragelse mindre væsentligt end levendes.

Naturligvis.

Det normale er vel at man afleverer tyvekoster til den rette ejer og
derefter maa søge sig kompenseret hos sin leverandør (tyven). Man har
selvfølgelig navn og adresse paa sin leverandør, det staar normalt paa
fakturaen.

Aage

Fra : Bo Warming

Dato : 11-12-06 12:11

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote in message

> [...]
> derefter maa søge sig kompenseret hos sin leverandør (tyven). Man
> har selvfølgelig navn og adresse paa sin leverandør, det staar

Der er eksempler på at ejer og tyv arbejder sammen og man køber af tyv
og anklages for hæleri og skal afgive det købte uden kompensation for
at man har betalt for det

Hvis Italien går op i etruskerpjattet må de forhandle kompromis og
betale hvad Glyptoteket gav plus renters rente

Ikke alt handles med faktura og hvis jeg på værtshuset køber et varmt
TV og er i god tro at fyren selv havde købt det, så bør jeg ikke kunne
straffes eller skulle afgive uden kompensaton

Fra : Aage Andersen

Dato : 11-12-06 15:59

"Bo Warming"
> [...]
> anklages for hæleri og skal afgive det købte uden kompensation for at man

Saa suspekte personer handler Glyptoteket vel ikke med.

> [...]
> og er i god tro at fyren selv havde købt det, så bør jeg ikke kunne
> straffes eller skulle afgive uden kompensaton

Jeg kan daarligt tro at Glyptotekets handler foregaar paa et værtshus.

Aage