Pinochet er død
Fra : Jesper

Dato : 10-12-06 18:53

Iflg. TVA 18:30 er Chiles tidligere diktator Augusto Pinochet er afgået
ved døden i en alder af 91 år, så retsagen imod ham må siges at være
kommet en postgang for sent.

--
Hans far viste ham engang en arbejder, siden da
har han lavet film om arbejdere.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-12-06 18:59

> Iflg. TVA 18:30 er Chiles tidligere diktator Augusto Pinochet er afgået
> ved døden i en alder af 91 år, så retsagen imod ham må siges at være
> kommet en postgang for sent.

Sørgeligt. Han forhindrede at sydamerika blev marxistisk...

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk, http://macplanet.dk

Fra : Per Hagemann

Dato : 10-12-06 19:46

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Sørgeligt. Han forhindrede at sydamerika blev marxistisk...

Han må dele fortjenesten for markedsøkonomiens sejrsgang i Chile og hele
Latinamerika med nyligt afdøde økonomiprofessor Milton Friedman.

Sikkerhed og stabilitet, som Pinochet sikrede, er en vigtig ingrediens for
fremgang, men uden de økonomiske markedsreformer i Chile, som Friedman stod
for, ville udviklingen i Chile ikke have været så entydigt positiv.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-12-06 19:49

Per Hagemann <perhag@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> fremgang, men uden de økonomiske markedsreformer i Chile, som Friedman stod
> for, ville udviklingen i Chile ikke have været så entydigt positiv.

Det tror jeg du har ret i...

Fra : Jesper

Dato : 10-12-06 21:18

> [...]

> fremgang, men uden de økonomiske markedsreformer i Chile, som Friedman stod
> for, ville udviklingen i Chile ikke have været så entydigt positiv.

Javel, men det var Pinochet der doserede medicinen! Det er 100% sikkert
at det ikke var den medicin som Alliende ville ordinere.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 10-12-06 19:20

"Jesper" skrev

> Hans far viste ham engang en arbejder, siden da
> har han lavet film om arbejdere.
> - Jacob Stegelmann om Erik Clausen

Hej Jesper -

Jeg har været i kontakt med Jakob Stegelmann. Han vedgår, at han aldrig har
brudt sig synderligt om ECs film. Han kan dog ikke erindre, at han har
udtalt sig så nedladende om kunstneren.

Måske skulle du finde en anden signatur - og for min skyld gerne en anden
med i øvrigt tilsvarende lune.

- Jensby

Fra : Jesper

Dato : 10-12-06 21:16

Jan Bang Jensby <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote:

> [...]
> udtalt sig så nedladende om kunstneren.
>
> Måske skulle du finde en anden signatur - og for min skyld gerne en anden

Så er det enten ham eller den kilde jeg bruger der har
erindringsforskydelse. Men ret skal være ret, hvis ikke manden kan huske
at have udtalt sig sådan og man ikke har det fra første hånd, så må man
gå ud fra at han ikke har udtalt sig på den måde.

Fra : Kim2000

Dato : 10-12-06 19:22

> Iflg. TVA 18:30 er Chiles tidligere diktator Augusto Pinochet er afgået
> ved døden i en alder af 91 år, så retsagen imod ham må siges at være
> kommet en postgang for sent.

Så blev verden et lille smule bedre sted at være. Lad os udbryde et spontant
hurra.

mvh
Kim

Fra : Sten Schou

Dato : 10-12-06 20:05

> Så blev verden et lille smule bedre sted at være. Lad os udbryde et
> spontant hurra.

Det er ved at være en del år siden han har haft noget at skulle have sagt,
så ligefrem bedre, det ved jeg nu ikke.

Hilsen Sten