Overdhimmien Olmert overdrager kontrollen ~
Fra : Joakim

Dato : 10-12-06 11:40

mødes med protester fra Ghajars indbyggere.

Some 200 people demonstrated Sunday morning in the disputed northern
border village of Ghajar, part of which lies within Israel and part of
which lies in Lebanon, to protest the government's decision to place
the northern section of the village under UNIFIL control.
Schools and businesses also went on strike as part of the protest.

Last Sunday, the security cabinet decided that UNIFIL would take over
the IDF's responsibility for safeguarding the 2,000 Israeli citizens
living in the northern part of the Alawite town.

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1164881860137&pagename=JPost/JPArticle/ShowFull

Den israelske kapitulation - tilvejebragt af den mest inkompetente
regering Israel nogensinde har haft - er derved total.

Fra : Jesper

Dato : 10-12-06 12:15

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Den israelske kapitulation - tilvejebragt af den mest inkompetente
> regering Israel nogensinde har haft - er derved total.

Inkompetent? Ja se bare på, hvordan de forsøgte at løse et politisk
problem ved at sætte hæren ind i Libanon...med temmeligt elendige
resultater for nu at sige det pænt!
--
Hans far viste ham engang en arbejder, siden da
har han lavet film om arbejdere.

Fra : Sten Schou

Dato : 10-12-06 14:23

> Inkompetent? Ja se bare på, hvordan de forsøgte at løse et politisk
> problem ved at sætte hæren ind i Libanon...med temmeligt elendige
> resultater for nu at sige det pænt!

Hmmm...var det ikke den israelske hær der stod et godt stykke inde i
Libanon?

Hilsen Sten

Fra : @

Dato : 10-12-06 15:21

On Sun, 10 Dec 2006 14:22:38 +0100, "Sten Schou"
<rabin@planetwave.net> wrote:

>"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse

>Hmmm...var det ikke den israelske hær der stod et godt stykke inde i
>Libanon?

nu ikke sådan gå i detaljer

du ved godt at muhamedanerne går sejrrigt ud af enhver krig

--
når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ

Fra : Sten Schou

Dato : 10-12-06 16:42

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> nu ikke sådan gå i detaljer
>
> du ved godt at muhamedanerne går sejrrigt ud af enhver krig

Minder mig engang tilbage i 1993, vi lå med en rig på en heavylifter nede i
Suez, og ventede en hel dag, der gik med at betale bestikkelse for at komme
gennem kanalen. Det var i april måned, og der var helligdag. Vi spurgte dem
hvilken helligdag de fejrede, sejren over Israel, sagde de...øhhh, hvilken
sejr?

Hilsen Sten

Fra : @

Dato : 10-12-06 16:57

On Sun, 10 Dec 2006 16:41:48 +0100, "Sten Schou"
<rabin@planetwave.net> wrote:

> [...]
>hvilken helligdag de fejrede, sejren over Israel, sagde de...øhhh, hvilken

sikkert den i 1967

øhh nå ikke

så den i 1956

øhheeee heller ikke

så den i 1948 da?

UPS

undskyld jeg spurgte

indtil videre har de muhamedanske forbrydere IKKE været heldige med
deres regulære krige mod Israel

Fra : Jesper

Dato : 10-12-06 18:53

Sten Schou <rabin@planetwave.net> wrote:

> Hmmm...var det ikke den israelske hær der stod et godt stykke inde i
> Libanon?
>
> Hilsen Sten

Tag skyklapperne af og læs hvad israelernes egne aviser skriver om
krigsindsatsen: End ikke i Israel udlægges det som en sejr! Den
Israelske hær fik røven på komedie i Libanon. Den beherskede end ikke
området få km fra grænsen på noget tidspunkt, Hizbollah affyrede
raketter ind i Israel kun få km fra grænsen. Tabene er de værste på så
kort tid siden Yom Kippur krigen i 1973.

Fra : Sten Schou

Dato : 10-12-06 20:00

> [...]
> raketter ind i Israel kun få km fra grænsen. Tabene er de værste på så
> kort tid siden Yom Kippur krigen i 1973.

Aha...så var det altså pga. Hizbollah, at Akari og alle de andre "danske"
turister i Libanon havde så travlt med at komme hjem?

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 10-12-06 20:36

> [...]

> Den israelske kapitulation - tilvejebragt af den mest inkompetente
> regering Israel nogensinde har haft - er derved total.

Se, se, indbyggerne i en shiitisk landsby på grænsen mellem Libanon og
Galilæa protesterer mod at bliver libanesere? Alawitterne er nemlig en
slags shiitter - fuldstændigt som dem i Damakus regering.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Joakim

Dato : 11-12-06 07:22

> [...]
> en
> slags shiitter - fuldstændigt som dem i Damakus regering.

Yep. Endvidere bemærk hvordan JPost nu med den største selvfølgelighed
udnævner Ghajar til at være libanesisk territorium og ikke syrisk.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-12-06 09:21

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Yep. Endvidere bemærk hvordan JPost nu med den største selvfølgelighed
> udnævner Ghajar til at være libanesisk territorium og ikke syrisk.

Da kun den nordlige del, 2/3 af landsbyen. Men man lægger altså mærke
til at disse shiitter ikke ønsker at blive 'degraderede' til libanesiske
shiitter .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk