Pædagogik-"straf" hjælper ikke en disse.
Fra : Mark Jensen

Dato : 09-12-06 00:20

Vi hører altid at det hjælper intet at gå ind for diciplin og mindre
bløde straffeformer end man ser det. At det mange unge, ikke mindst
med invandrerbaggrund virkelig har brug for er hård diciplin, fordi de
ikke har nogen struktur over deres liv.

Men næh nej, blød pladderhumanisme er vejen frem siger man altid fra
den radikale/SF fløj og resultatet er derefter. De unge forbryder har
ingen som helst respekt.

Fra : Kim2000

Dato : 09-12-06 00:35

"Mark Jensen" <none@available.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men næh nej, blød pladderhumanisme er vejen frem siger man altid fra
> den radikale/SF fløj og resultatet er derefter. De unge forbryder har

Du ved godt at Fogh regeringen sad på magten for fem år siden ikk? (nu
bliver der helt helt stille og så håber man ellers alle glemmer indlægget).
mvh
Kim

Fra : gb

Dato : 09-12-06 01:18

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> Du ved godt at Fogh regeringen sad på magten for fem år siden ikk?
> (nu bliver der helt helt stille og så håber man ellers alle
> glemmer indlægget). mvh

Tror du, at en regering kan vende skuden på fem år, når det meste af
embedsværket stadig sidder tilage fra den gamle regering? Så er du
håbløst naiv, og iøvrigt falder din hån hjælpeløst til jorden.

--
GB

Fra : Mark Jensen

Dato : 09-12-06 01:38

On Sat, 9 Dec 2006 00:34:36 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>bliver der helt helt stille og så håber man ellers alle glemmer indlægget).

Hvad ævler du om?
Er du uenig i at det er radikal/SF politik at sænke straffe - at
arbejde med blæde værdier i retslovgivningen. Og at det er
traditionelle borgerlige værdier der kæmper for hårdere straffe?

Nu har vi et klokkeklart eksempel på at den fjolle-pædagogik ikke
hjælper en klaphat.

Fra : Kim2000

Dato : 09-12-06 17:52

> [...]
> arbejde med blæde værdier i retslovgivningen. Og at det er
> traditionelle borgerlige værdier der kæmper for hårdere straffe?

Så selvom det er den borgerlige blok der laver "tøsede tiltag", så er det i
virkeligheden SF/Radikales skyld?? Gudfader bevares, så kan man da ikke føre
sin desperate borgerlige tankegang længere ud.

Hvorfor ikke bare sige det som det er, regeringen har nosset i det (igen)

mvh
kim

Fra : TS

Dato : 09-12-06 21:59

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> [...]
> føre sin desperate borgerlige tankegang længere ud.
>
> Hvorfor ikke bare sige det som det er, regeringen har nosset i det (igen)

pointen er vel at SF/R vil fortsætte med de bløde domme istedet for at
indføre hårdere straffe

Fra : Mark Jensen

Dato : 09-12-06 22:08

On Sat, 9 Dec 2006 21:59:03 +0100, "TS" <sp@m.dk> wrote:

>pointen er vel at SF/R vil fortsætte med de bløde domme istedet for at
>indføre hårdere straffe

Præcis.
Min pointe, som åbenbart fiser over hovedet på kim2000, er
pladderhumanisternes straffegrundlag har spillet fallit. Om så
tilfældet her er indført under den nuværende eller forrige er mindre
interessant. Det interessante er hvem af de 2 blokke der ønsker at
fortsætte mest muligt med pladderhumanisme, og der kan ikke engang
kim2000 vel være i tvivl, eller?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-12-06 02:29

> [...]
> interessant. Det interessante er hvem af de 2 blokke der ønsker at
> fortsætte mest muligt med pladderhumanisme, og der kan ikke engang

jamen så forklar lige hvorfor der begås flere mord pr 100000 indbyggere i et
land som USA hvis hårdere straffe skulle virke præventivt??

Peter

Fra : @

Dato : 10-12-06 07:49

On Sun, 10 Dec 2006 02:28:57 +0100, "Peter K. Nielsen"
<ikketale@om.dk> wrote:

>jamen så forklar lige hvorfor der begås flere mord pr 100000 indbyggere i et
>land som USA hvis hårdere straffe skulle virke præventivt??

flere end hvor?

http://www.benbest.com/lifeext/murder.html

der er mange lande som har en meget højere mordhyppighed end USA

--
når folk siger deres religion ikke må kritiseres, og
dræber mennesker for at skræmme andre fra at gøre det i fremtiden, SÅ

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-12-06 14:15

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> flere end hvor?

nu forsøger du at side steppe igen. det vi taler om er jo at du mener den
danske kriminalpolitik har spillet fallit, og at der derfor bør indføres
højere straffe. så vi taler naturligvis om at der i f.esk er en laaaaangt
højere mordrate end i DANMARK derfor menerjeg det er på sin plads at sige at
højere straffe ikke løser noget problem

> http://www.benbest.com/lifeext/murder.html

hvilket dit link jo også beviser. danmark sverrige, københavn og stockhokm
ligger jo også helt i bund på de lister du linker til - så tak for det link

> der er mange lande som har en meget højere mordhyppighed end USA

ja og fælles for de lande er jo netop også at de af dem jeg kender til har
både hårde straffe og helt umenneskelige forhold i deres fænglser.

Så bedre dokumentation for at dine påstande er helt hen i vejret kunne jeg
ikke have fundet selv

Peter

Fra : Mark Jensen

Dato : 10-12-06 14:48

On Sun, 10 Dec 2006 14:14:35 +0100, "Peter K. Nielsen"
<ikketale@om.dk> wrote:

> [...]
>højere mordrate end i DANMARK derfor menerjeg det er på sin plads at sige at

I så fald kunne man lave en tilsvarende sammenligning mellem
kriminalitet i Irak nu og under et benhårdt Saddam-styre og konkludere
at straffe og hårdhed hjælper.

Det hjælper formentlig ikke specielt meget bare at spærre folk inde.
Men når man skal arbejde med personen hjælper det i hvert fald intet
at lege blød pædagog. Det viser bl.a. det oprindelige indlæg.

Der kunne diciplinære opgaver som eks. hårde militære arbejdesformer
være en måde hvor personen kunne lære noget om respekt.
Fulton-projektet i sin tid var et andet eksempel på kriminelle der kom
ud på den anden side via diciplin og hårdt arbejde.

Det har en chance overfor elementer der aldrig har fået en regulær
opdragelse. Det har pladderpædagogi IKKE.

Fra : Egon Stich

Dato : 10-12-06 16:10

> [...]
> Fulton-projektet i sin tid var et andet eksempel på kriminelle der kom
> ud på den anden side via diciplin og hårdt arbejde.

Men dette yderst virksomme arbejde blev jo netop ødelagt, da socialpædagoger
og folkeskolelærere fik fingre i det.

> Det har en chance overfor elementer der aldrig har fået en regulær
> opdragelse. Det har pladderpædagogi IKKE.

Så sandt så sandt.

MVH
Egon

Fra : Bo Warming

Dato : 09-12-06 04:23

"Mark Jensen" <none@available.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men næh nej, blød pladderhumanisme er vejen frem siger man altid fra
> den radikale/SF fløj og resultatet er derefter. De unge forbryder

Overvågning og åben gabestok-registrering på internettet bør indføres
Billigt og effektivt
UDvisning er vigtigst vedr de kulturfremmede kriminelle

Fra : JensenDenmark

Dato : 09-12-06 09:03

> [...]
>
> Men næh nej, blød pladderhumanisme er vejen frem siger man altid fra
> den radikale/SF fløj og resultatet er derefter. De unge forbryder har

Det er fordi at man først anvender disse straffeforme, når det er alt alt
for sent.

Der kan hakkes til med bløde foranstaltninger som samfundstjeneste første
gang at de unge træder ved siden af. Eksempel:

Forældrene skal pålægges at sørge for at følge deres afkom ud til et sted,
hvor at der skal fejes, samles affald op i et antal timer afhængig af deres
alder. De skal have overholde et udgangsforbud, som skal gælde efter kl. 21,
medmindre at de er i job (Fritidsarbejde Kiosk, Burgerbar, tankstation osv.)
og de skal som professionelle cykelryttere fortælle hvor de er hver dag via
en webside, så man kan aflægge dem uvarslet besøg periodisk (Psykolog)
alternativt teste dem for stoffer, hvis det indgår i sagskomplekset.

Kan de ikke finde ud af det med websiden, skal man kunne udstyre dem med en
fodlænke med en GPS-enhed.

Hver eneste kommune skal pålægges at have et opholdscenter, hvor at de unge
kan sove, hvis de ikke kan finde ud af at bruge deres eget soveværelse.

Som en særlig option til dem, som har lavet en forbrydelse omfattende
personskade, bør vi som opstart på deres behandling kunne tilbyde en
terapeutisk ekspedition til et øde sted i Sverige, hvor at de skal vandre
rundt indtil at deres personlige "maske" er blevet gennembrudt og
gennemanalyseret. (Det vil normalt tage 21 - 100 dage). Når dette er sket,
så er det tilbage til retten, hvor det videre forløb kan bestemmes. Med
hensyn til den manglende respekt for plejepersonalet, så bør de nok følges
af nogle pensionerede lejesoldater der skal passe på pædagogerne og
psykologerne. Det lyder ikke som en straf, men det er det. Se eventuelt
"Kæft, trit og retning" på søndag (Kanal 4).

Sekundært så bør retten ved grove forbrydelser undlade at sætte tid på
straffen og vi bør lave nogle lukkede institutioner, hvor at man arbejder
efter et niveau-system. De indsatte starter i uniform uden rettigheder og
privilegier, som de skal optjene retten til via at åbne sig for pædagogerne
og passe deres skolearbejde og de huslige pligter, der er i alle hjem. Dvs.
retten til at starte en samtale, TV, eget personligt tøj, små ting som
dessert er præmier. Den ultimative præmie - frigivelse - opnås ved at komme
igennem alle niveuer.

De bestemmer derved selv, hvor lang at deres straf skal være. De skal
arbejde aktivt istedet for at vente til straffen er overstået.

Vi skal forvente noget mere af de unge, for de kan godt. Straffesystemet
skal med andre ord stille krav på en venlig måde, som giver dem muligheden
for at gøre noget ved deres situation selv.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 09-12-06 10:14

"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal med andre ord stille krav på en venlig måde, som giver dem muligheden
> for at gøre noget ved deres situation selv.

Det er da den værste gang ævl jeg har hørt i mandsminde, forbrydere skal
ikke romantiseres. De skal straffes efter lovgivningen, og afsone straffen i
et fængsel med en hård arbejdspligt, udlændinge skal sendes ud af landet
sammen med deres familie.

Mvh Kurt

Fra : JensenDenmark

Dato : 09-12-06 10:41

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i et fængsel med en hård arbejdspligt, udlændinge skal sendes ud af landet

Se udsendelsen imorgen. Så vil du forstå at det for nogle af det for nogle
af de unge er helt umuligt at forstå ret og uret, da de ikke er klædt på med
den mangelfulde opvækst de har fået af deres forældre.

Mere end 2/3 af de unge, som begår forbrydelser er syge i en grad så de
trænger til behandling i en eller anden grad. Det er ikke samfundets skyld.
Det er deres nære omgivelser, som rummer kilden til deres afvigelse.

Der er ikke tale om en romantisering. Der er tale om at lære dem at hver
eneste handling har konsekvenser - positive eller negative. De skal lære at
det er dem selv, som har ansvaret for deres liv og at de kan forlade den
kriminelle løbebane ved at gøre en indsats.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 09-12-06 11:17

> [...]
>
> Men næh nej, blød pladderhumanisme er vejen frem siger man altid fra
> den radikale/SF fløj og resultatet er derefter. De unge forbryder har

vil det gøre indtryk på dig hvis jeg fortalte dig at i aldersgruppen 18-25
år har langt de fleste indsatte en eller anden psykiatrisk diagnose???

tror du det hjælper at straffe et sygt menneske??

Peter

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 09-12-06 11:30

"Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> år har langt de fleste indsatte en eller anden psykiatrisk diagnose???
>
> tror du det hjælper at straffe et sygt menneske??

Det er behandlersamfundet der har fremstillet den psykiatrisk diagnose du
fabler om.

Mvh Kurt

Fra : Bo Warming

Dato : 09-12-06 11:38

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message
> Det er behandlersamfundet der har fremstillet den psykiatrisk
> diagnose du fabler om.

Netop - og hvad gavn har vi haft af sondringen mellem sindsyge og
psykopati?

Begge gir psykiaterjobskabende behandlingsdom, og der kan forebyggende
tvangsindlægges på begge "diagnoser" så det er vel fnidder om det ene
eller det andet psykofarmaka.

Når man har medlidenhed med et menneske så er det i sig selv en
nedvurdering dvs straf, selvom de gode oplever sig som kærlige og
ustraffende.

Overvåg med elektronisk fodlænke - på mistanke og tænk kun på at
beskytte os lovlydige imod skadevoldere - ikke på videnskab.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 09-12-06 13:20

> [...]
>
> "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> skrev i en meddelelse

> Det er behandlersamfundet der har fremstillet den psykiatrisk diagnose du

ja det kan du da have ret i.

men for at få en "behandlersamfundsskabt" diagnose skal man altså have en
psykiatrisk lidelse.

så jeg spørger igen: tror du det hjælper at straffe et sygt menneske??

Peter

Fra : Mark Jensen

Dato : 09-12-06 14:02

On Sat, 9 Dec 2006 13:20:10 +0100, "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk>
wrote:

>men for at få en "behandlersamfundsskabt" diagnose skal man altså have en
>psykiatrisk lidelse.
>
>så jeg spørger igen: tror du det hjælper at straffe et sygt menneske??

Det hjælper i hvert fald intet at lege blød pædagog.

Konsekvenser og diciplin er derimod noget disse relativt svagt
begavede mennesker ofte kan forholde sig til.

Det er jo tydeligt at det ikke hjælper et hak med bløde værdier. Der
er ingen respekt overhovedet. Og respekt er det der skal bygges op, og
det kan især ske ved diciplin.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 09-12-06 16:54

> Det hjælper i hvert fald intet at lege blød pædagog.

kan du ikke svare på spørgsmålet??

> Konsekvenser og diciplin er derimod noget disse relativt svagt
> begavede mennesker ofte kan forholde sig til.

mener du at psykisk syge mennesker er svagt begavede??

> Det er jo tydeligt at det ikke hjælper et hak med bløde værdier. Der
> er ingen respekt overhovedet. Og respekt er det der skal bygges op, og
> det kan især ske ved diciplin.

og det kan du selvfølgelig dokumentere??

Peter

Fra : Mark Jensen

Dato : 09-12-06 22:10

On Sat, 9 Dec 2006 16:53:53 +0100, "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk>
wrote:

>mener du at psykisk syge mennesker er svagt begavede??

Jeg mener at folk der begår kriminalitet oftest er svagt begavede. Det
skulle vist være påvist nok så mange gange.

>og det kan du selvfølgelig dokumentere??

Vi kan i hvert fald se at den modsatte grøft ikke har en kinamands
chance for at gøre en forskel.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-12-06 02:30

> Jeg mener at folk der begår kriminalitet oftest er svagt begavede. Det
> skulle vist være påvist nok så mange gange.

nej det er netop IKKEpåvist. det er derimod påvist at langt de fleste
indsatte har en psykiatrisk diagnose

> Vi kan i hvert fald se at den modsatte grøft ikke har en kinamands
> chance for at gøre en forskel.

så det kunne du ikke

Peter

Fra : @

Dato : 10-12-06 07:52

On Sun, 10 Dec 2006 02:30:15 +0100, "Peter K. Nielsen"
<ikketale@om.dk> wrote:

>"Mark Jensen" <none@available.dk> skrev i en meddelelse

>nej det er netop IKKEpåvist. det er derimod påvist at langt de fleste
>indsatte har en psykiatrisk diagnose

og?

hvis resten af befolkningen blev undersøgt vejet og vurderet på samme
måde som de indsatte så vil det sikkert vise sig at der ikke er nogen
væsentlig forskel der heller

man behøver ikke dokumentere når man hver dag kan se beviserne

bare luk dine øjne op

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-12-06 14:17

> og?
>
> hvis resten af befolkningen blev undersøgt vejet og vurderet på samme
> måde som de indsatte så vil det sikkert vise sig at der ikke er nogen
> væsentlig forskel der heller

jo det erjo lige præcis det der er. den sidste undersøgelse jeg så viste at
i aldersgruppen 18- 25 var det et sted immellem 70 og 80 % der havde en
psykiatrisk diagnose (jeg husker ikke det nøjagtige tal. mener det var 80
men lad os da bare for en sikkerheds skyld regne med 60 så har vi da været
forsigtige)

> man behøver ikke dokumentere når man hver dag kan se beviserne

jamen hvor er det du ser de beviser

> bare luk dine øjne op

kan du ikke bare pege derhen hvor jeg skal se??

Peter

Fra : @

Dato : 10-12-06 15:19

On Sun, 10 Dec 2006 14:17:09 +0100, "Peter K. Nielsen"
<ikketale@om.dk> wrote:

> [...]
>men lad os da bare for en sikkerheds skyld regne med 60 så har vi da været

folk overholder naturlovene, hvis de ikke gør får det konsekveser

eksempel, hvis menneskehud kommer i berøring med andet som er varmere
end menneskehud kan tåle vil menneskehuden enten rødme damme blærer
eller blive sortsvedet,
jeg kan garantere dig for at folk(også helt små børn) lærer at holde
deres hud i passendeafstand fra ting der er varmere end deres hud kan
tåle

og kan folk lære at det har alvorlige konsekvenser at overtræde
naturens love

så burde det også være muligt, hvis konsekvnsen er tilstede, at lære
folk at overholde samfundets love

eksempel:
hvis du stjæler en pung med indeholdende 500 kroner så er straffen
omdannelse af granitsten til 5 kubikmeter granitskærver ved hjælp af
en forhammer

når tyven een eneste gang havde prøvet hvor besværlige 500 kroner
kunne være at erstatte ville han ikke i fremtiden forøve et hærværk
til 20000 kr.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 09-12-06 15:09

> ja det kan du da have ret i.
>
> men for at få en "behandlersamfundsskabt" diagnose skal man altså have en
> psykiatrisk lidelse.
>
> så jeg spørger igen: tror du det hjælper at straffe et sygt menneske??

Ja det gør det, for det hjælper ikke en skid at fylde forbryderens dagligdag
med hundredvis af behandlere.

Mvh Kurt

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 09-12-06 17:01

> Ja det gør det, for det hjælper ikke en skid at fylde forbryderens
> dagligdag med hundredvis af behandlere.

Det var da en påstand der vil noget.

Den påstand kan du selvfølgelig sandsynliggøre er korrekt ikke også??

Peter

Fra : @

Dato : 09-12-06 17:39

On Sat, 9 Dec 2006 17:01:27 +0100, "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk>
wrote:

>"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Det var da en påstand der vil noget.
>
>Den påstand kan du selvfølgelig sandsynliggøre er korrekt ikke også??

det fortæller virkelighedens verden os klart og tydeligt

de eneste der har gavn af dette behandleri er behandlerne som tjener
deres hyre til ingen verdens nytte

enhver selv nok så forstyrret person kan nemt lære forbindelsen mellem
handling og konsekvens - aktion reaktion

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 09-12-06 19:14

> det fortæller virkelighedens verden os klart og tydeligt

Nej den fortæller os faktisk det modsatte.

> de eneste der har gavn af dette behandleri er behandlerne som tjener
> deres hyre til ingen verdens nytte

igen en total udokumenteret påstand

> enhver selv nok så forstyrret person kan nemt lære forbindelsen mellem
> handling og konsekvens - aktion reaktion

har jeg forstået dig ret hvis jeg påstår at du mener at psykisk syge bare
kan tage sig sammen og opføre sig ordentlig??

Peter

Fra : @

Dato : 09-12-06 19:27

On Sat, 9 Dec 2006 19:13:41 +0100, "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk>
wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Nej den fortæller os faktisk det modsatte.

og hvor har alle disse behandlere så gavnet?

>igen en total udokumenteret påstand

vis mig gavnen af disse behandleres arbejde

>har jeg forstået dig ret hvis jeg påstår at du mener at psykisk syge bare
>kan tage sig sammen og opføre sig ordentlig??

du kan jo begyde med at lære at læse

enhver selv nok så forstyrret person kan nemt lære forbindelsen mellem
handling og konsekvens - aktion reaktion

det kan selv et barn på 1 år

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 09-12-06 19:49

> [...]
>

> enhver selv nok så forstyrret person kan nemt lære forbindelsen mellem
> handling og konsekvens - aktion reaktion

jeg tror det endnu engang er lykkedes mig at lokke dig til at udstille din
forkvaklede tankegang og vil bare med Niels Hausgaards ord slutte debatten
med at sige at jeg godt forstår at "du har fået skrårem og armbind på (i
overført betydning)

Peter

Fra : @

Dato : 09-12-06 20:04

On Sat, 9 Dec 2006 19:49:05 +0100, "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk>
wrote:

>jeg tror det endnu engang er lykkedes mig

det er lykkedes dig at forplumre snakke udenom og våse som sædvanlig

vil du i ramme alvor påstå at et 1 års barn ikke kan lære at
handlinger har konsekvens?

og det samme kan "forstyrrede" mennesker,

hvis de blot ikke forstyrres af alt for mange uduelige "humanistiske"
behandlere

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 09-12-06 20:28

> det er lykkedes dig at forplumre snakke udenom og våse som sædvanlig
>
> vil du i ramme alvor påstå at et 1 års barn ikke kan lære at
> handlinger har konsekvens?

nej det vil jeg ikke. for selvfølgelig kan et barn det.

> og det samme kan "forstyrrede" mennesker,

og det er så her jeg åbentbart sidder med en viden du ikke har - medmindre
du mener vi skal banke børnene og de psykisk syge

> hvis de blot ikke forstyrres af alt for mange uduelige "humanistiske"
> behandlere

ja jeg er sikker på at du er den rette til at vurdere om en behandler er
udduelig eller ej

Peter

Fra : @

Dato : 09-12-06 20:44

On Sat, 9 Dec 2006 20:28:26 +0100, "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk>
wrote:

> [...]
>
>og det er så her jeg åbentbart sidder med en viden du ikke har - medmindre
>du mener vi skal banke børnene og de psykisk syge

den tanke er slet ikke faldet mig ind før DU nævner det,

hvor får du dog den slags ide'er fra?

man ser blot de manglende resultater

Fra : ThomasB

Dato : 10-12-06 01:07

> [...]
> med at sige at jeg godt forstår at "du har fået skrårem og armbind på (i

Godwins Law.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-12-06 14:18

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse

> "Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> skrev i en meddelelse

> Godwins Law.
er noget ævl

men bortset fra det. overså du så ikke lige paratesen????

eller er det bare hausgaard du ikke forstår

Peter

Fra : ThomasB

Dato : 10-12-06 17:06

> er noget ævl
>
> men bortset fra det. overså du så ikke lige paratesen????
>
> eller er det bare hausgaard du ikke forstår

Det er dig der påstår at han har fået "skrårem og armbind på" - hvis ikke du
mener nazist, må du forklare hvad du ellers mener.

Fra : Kim2000

Dato : 09-12-06 19:54

> [...]
>

> enhver selv nok så forstyrret person kan nemt lære forbindelsen mellem
> handling og konsekvens - aktion reaktion

Tja, hvis din virkeligheds opfattelse er at Jorden er invaderet af aliens,
så kan det virke (for den syge) som helt igennem logisk og nødvendigt at han
nakkede de fire "generaler" i supermarkedet.... Andre ser russerne har
invaderet landet, se A beautiful mind og Spider, så har du et godt billede
af det.

> det kan selv et barn på 1 år

Øh.... nej det kan et barn på 1 år ikke.

Fra : @

Dato : 09-12-06 20:05

On Sat, 9 Dec 2006 19:53:32 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>af det.

>Øh.... nej det kan et barn på 1 år ikke.

det kan jeg da lige forsikre dig for at et et års barn kan

og denne kunnen er faktisk nødvendig for at (over)leve

Fra : Kim2000

Dato : 09-12-06 20:18

> det kan jeg da lige forsikre dig for at et et års barn kan
>
> og denne kunnen er faktisk nødvendig for at (over)leve

Nej det kan ej, det kan forbinde det umiddelbare behov med hvordan det skal
løses, fx gråd=mor kommer med mad, ikke at mor har behov for hvile før mor
kan komme med maden.
mvh
Kim

Fra : @

Dato : 09-12-06 20:40

On Sat, 9 Dec 2006 20:17:48 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Nej det kan ej,

jo det kan,

et etårs barn kan sagtens finde ud af at få fingrene til sig hvis
fingrene rører ved noget ubehageligt(varmt)

og deraf har den etårige lært at f.eks. flammen i et levende lys skal
man ikke stikke fingrene hen til

Fra : TS

Dato : 09-12-06 21:46

"Peter K. Nielsen" <ikketale@om.dk> wrote in message

> [...]
> psykiatrisk lidelse.
>
> så jeg spørger igen: tror du det hjælper at straffe et sygt menneske??

ja hvor er det dog syndt for den kriminelle! han er jo syg og vi kan derfor
ikke bebrejde ham - lad nogle flinke pædagoger tale ham til rette...så har
den kriminelle noget at grine af.
Artiklen handler jo netop om at den slags pædagog behandlings domme ikke
hjælper. Den kriminelle skal behandles med en hård straf med disciplin og
ubøjelige regler, som opretholdes af et no-bullshit personale, der ikke kan
manipuleres og har respekt fra den kriminelle.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-12-06 02:32

"TS" <sp@m.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ubøjelige regler, som opretholdes af et no-bullshit personale, der ikke
> kan manipuleres og har respekt fra den kriminelle.

har du nogen eksempler på at det skulle virke???

tror du skulle kigge lidt på kriminal statistikekrne for sheriff arapahos
distrikt

Peter

Fra : Mark Jensen

Dato : 08-02-07 00:48

On Sun, 10 Dec 2006 02:32:08 +0100, "Peter K. Nielsen"
<ikketale@om.dk> wrote:

>tror du skulle kigge lidt på kriminal statistikekrne for sheriff arapahos
>distrikt

Du kan prøve at kigge på statistikker på kriminalitet i mellemøsten
under et hårdt regime og et blødt. Under Saddamns jernnæve og nu.

Jeg siger IKKE man skal hugge arme og ben af folk, jeg pointerer bare
at for mindre begavede, mindre udviklede personer er hård diciplin et
af de få redskaber, de rent faktisk respekterer og kan forstå.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-12-06 03:32

On Fri, 08 Dec 2006 23:19:45 GMT, Mark Jensen skrev:

> [...]
>
> Men næh nej, blød pladderhumanisme er vejen frem siger man altid fra
> den radikale/SF fløj og resultatet er derefter. De unge forbryder har

Det virker altså mærkeligt, at du vælger at rette din vrede
mod pædagogerne i denne forbindelse. Det er jo dog trods alt
de unge, som er vanvittige. Pædagogerne gør bare deres job.

Ansvaret må ligge dels hos de unge selv og dels på det
samfund, der ikke sørger for en effektiv sanktion; men bare
kyler problemet i hovedet på en institutionsform, der ikke har
en kinamands chance for at løse opgaven.

Pædagogerne forekommer mig i denne særlige sag at være
uskyldige.

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."