Hvem af ungerne fik bank ? (Kæft, trit og ~
Fra : JensenDenmark

Dato : 07-12-06 14:58

I aften sendes den amerikanske udgave af "Brat Camp".

En bunke tilsyneladende vanskelige unge (mobbeofre, depressive, misbrugere
og voldelige) sendes ud i ødemarken, hvor sult, tæv og psykiske forhør skal
true dem på plads til at blive søde og venlige unge.

Da udsendelsen blev sendt i USA slog det folk med undren at særlig en af dem
udviste en total manipulerende adfærd og var fuldstændig forkælet til
utålelighed.

Først nogle måneder efter udsendelsesrækken fandt nogle på at gennemgå
politirapporter fra pigens fødeby, hvorefter at forklaringen lå lige for.
Ligesom voldelige ægtemænd altid er en stor undskyldning efter en omgang
håndmadder så boksebolden får både blomster og chokolade som bod, så er der
nogle forældre, der også har svinelæderet fremme, når de er gået over
stregen, men kan det forklare vedkommendes adfærd?

Efterhånden får man en forklaring på hvor at disse unge er så vanskelige.
Der kommer familietragedier og sygdomme frem i lyset. Man undres dog over om
forældrene overhovedet besidder talens brug.

Men dette var ikke tænkt som en spoiler, men som en opfordring til at få
fodret det syge i ens sind, som får en til at se børns sammenbrud på åben
skærm. Måske er det de fulde unger i byen eller de hurtigkørende knallerter
på stien eller de håndmalede nazi-tegn på diverse mure, som får en til at se
en sådan udsendelse.

Faktum er jo at ungerne her i landet også for lov til at passe sig selv, når
forældrerollen stopper efter barnets tolvte år. Derover kan forældrene vælge
outsourcing og det gør de enten via vildmarksterapi eller terapeutiske
højskoler. Herhjemme får de lov til at passe sig selv efterhånden som vi
bygger husene med egen indgang til ungerne. To løsninger på samme problem:
Vi har valgt at prioritere anderledes i et dobbelt-indkomst samfund, så
børnene ikke kom med i samtalen. De er nok rejst til Japan i en alder af 12
år.

Jeg ved ikke om outsourcing på amerikansk maner er bedre end total tavshed.
Måske kan udsendelsen give svaret.

Mvh
JensenDenmark

Fra : Stig Christensen

Dato : 07-12-06 15:17

"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> wrote in message
>I aften sendes den amerikanske udgave af "Brat Camp".
>
> Mvh
> JensenDenmark
? ? ? ? ?

Er det her ikke en genudsendelse...

Fra : Michael

Dato : 08-12-06 01:11

Stig Christensen skrev:

>"JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> wrote in message

> ? ? ? ? ?
>
>Er det her ikke en genudsendelse...

Så er jeg mere rolig. Føler som om det er noget jeg har oplevet før.
Sådan en slags dejavu :)

--
/signature offline

Fra : Dopedog

Dato : 08-12-06 14:00

> ? ? ? ? ?
>
> Er det her ikke en genudsendelse...

Nu så jeg ikke gårsdagens udsendelse, men de har ihvertfald haft sendt 2
"sæsoner" af det før

Fra : JensenDenmark

Dato : 08-12-06 20:32

"Stig Christensen" <someone@someone.someone> skrev i en meddelelse

> "JensenDenmark" <jensen@center-validering.dk> wrote in message

> ? ? ? ? ?
>
> Er det her ikke en genudsendelse...

Det kan være mit indlæg som er en genudsendelse. Måske er jeg kynisk, men
jeg ser sådanne totale outsourcing løsning som værende fakta for danske
teenagere om blot 10 år.

Vores samfund er forskellige. Det kan kort beskrives således:

---

Danske unge på 13-15 år render fordrukken rundt i gaderne, fordi at
samtalekøkkenet i hjemmet er fejlkonstrueret, så samtale ikke er mulig og
forældrerollen reelt er ophørt herhjemme i en alder af 12 år.

Amerikanske unge på 13-15 bliver hentet i deres seng om natten af et firma,
som forældrene har hyret, fordi at ungen udviser teenager-opførsel og smidt
ud i vildmarken til omprogrammering, så de bliver hjemme fremover af angst
for at blive sendt tilbage.

---

Vi lader slå til. Ungerne får lov til at sejle i deres egen sø. Nogle kalder
det "tough love" http://en.wikipedia.org/wiki/Tough_love. (At lade ungerne
mærke langtidskonsekvensen af deres handlinger. Bliver de alkoholikere af at
drikke hver nat, så kan de lære det, kan de.)

Amerikanerne bruger tegnebogen og man kan i USA tegne forsikring, som dækker
afkommets eventuelle udsvævelser. (Et 60 dages kursus koster 28.000$).

Men hvad er værst?

Det indlysende vil selvfølgelig være at sende alle familiemedlemmer ud i
vildmarken, så de kan tale sammen uden forstyrrende mobiler og TV, suppleret
med tilstedeværelsen af en terapeut. Det er forsøgt "Aspen Family Camp" og
det blev lidt af en fiasko, da forældrene kunne forlade forsøget med deres
familie. Det gjorde de, at det blev lidt for naturligt. Der skulle pludselig
ydes et stykke arbejde i relation til forældrerollen og den er mange
forældre ikke parate til yde. I den forbindelse er det lige meget om det er
danske eller amerikanske forældre.

Hvis du fortsat mener at vi slet ikke er på vej i den retning, så fortæl mig
hvorfor at politiet i Silkeborg og Slagelse vil stille sig til rådighed som
varmestue for de unge og at der i disse dages arbejdes på et udgangsforbud i
Århus forstaden.

Jeg er nok kynisk. Jeg ser disse udsendelser som skjult reklame for en
løsning, som kunne tiltale mange desperate forældrepar Europa over. Det
amerikanske marked er trængt på grund af de mange dødsfald og en almen flod
af medicinering af helt almindelige børn, som bliver så dopede at de
simpelthen dårligt kan bevæge sig til fods over til skolen. Det giver ikke
disse børn de store muligheder for at lave kriminalitet, når deres eneste to
opholdsteder dagen lang er sengen og stolen over skolen. Europa er derfor
det store nye marked og disse udsendelser er at regne som ren markedsføring.

Hvis der med genudsendelse menes at disse programmer også gik sidste år på
kanal 4, så er det ikke sandt.

Der er lavet 4 engelske udgaver og 1 amerikansk udgave til dato. Sæson 1 og
2 af de engelske serier blev sendt sidste år. Den udgave, som sendes nu, er
den amerikanske udgave.

P.t. er en hollandsk, en tysk og en femte engelsk udgave i produktion.

Mvh

JensenDenmark