database til alle cd'erne
Fra : rasmus

Dato : 06-02-07 21:40

Hejsa,

Hvilket program bruger I til at holde styr på al musikken? Findes der en
færdig access-skabelon (med design og hele mollevitten)? Der er tale om en
ret så stor mængde klassisk musik så hvis systemet autoamtisk kan hente
oplysninger ud fra stregkoden el. lign. vil det være rigtig godt.

ras

Fra : Lars Holst

Dato : 07-02-07 00:08

"rasmus" <preben@hotmail.com> said in

> [...]
> tale om en ret så stor mængde klassisk musik så hvis systemet
> autoamtisk kan hente oplysninger ud fra stregkoden el. lign. vil det

Music Collector f.eks.

--
Lars Holst

Fra : rasmus

Dato : 07-02-07 09:23

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "rasmus" <preben@hotmail.com> said in

> Music Collector f.eks.

- har kigget på det og det ser sgu fint ud (men det koster 400 kroner)

ras

Fra : Holst

Dato : 07-02-07 12:43

rasmus wrote:

> - har kigget på det og det ser sgu fint ud (men det koster 400 kroner)

Ja, det er da billigt for en god database.

Fra : rasmus

Dato : 07-02-07 12:54

> Ja, det er da billigt for en god database.

- jaja men prøv at overbevise min mor om det Nuvel, jeg gør et forsøg
(og leder lidt efter en acces-skabelon). Nogen må sgu da have lavet det
selv.

ras

Fra : Holst

Dato : 07-02-07 13:07

rasmus wrote:

> - jaja men prøv at overbevise min mor om det Nuvel, jeg gør et forsøg
> (og leder lidt efter en acces-skabelon). Nogen må sgu da have lavet det
> selv.

Du kan jo give hende den i fødselsdagsgave ...

Fra : Lars Holst

Dato : 07-02-07 13:07

"rasmus" <preben@hotmail.com> said in news:45c98ba5$0$49198$14726298
@news.sunsite.dk:

> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> - har kigget på det og det ser sgu fint ud (men det koster 400 kroner)
>
> ras

Nu får du heller ikke en vel tilberedt kulinarisk oplevelse for samme pris
som en billig burger i McD.

Vil du have kvalitet så må du svede for det.

--
Lars Holst

Fra : Max

Dato : 07-02-07 16:29

Hej Rasmus

> - har kigget på det og det ser sgu fint ud (men det koster 400 kroner)

Du behøver nu ikke en pro, og en standard koster kun 25$, en glimrende
buket blomster til din moder.

--
Mvh Max

Fra : Carsten Jorgensen

Dato : 07-02-07 17:43

> Hej Rasmus

> Du behøver nu ikke en pro, og en standard koster kun 25$, en glimrende
> buket blomster til din moder.
>
> --
> Mvh Max

Tag et kig på Catraxx, det virker fint for mig, og laver kan lave opslag i
cddb på både vinyl og cd udgivelser

Mvh

Carsten

Fra : Max

Dato : 07-02-07 19:31

Hej Carsten

> Tag et kig på Catraxx, det virker fint for mig, og laver kan lave

Nej, det vil jeg ikke, jeg bruger Music Collector.

--
Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-02-07 13:04

rasmus skrev:

>Hvilket program bruger I til at holde styr på al musikken?

jeg bruger også musiccollector (programmet med det elendige Lego-look)
mest for også at have det analoge katalogiseret

>Der er tale om en ret så stor mængde klassisk musik så hvis systemet
>autoamtisk kan hente oplysninger ud fra stregkoden el. lign.

tag et kig på http://zzz.330.ca/progz/zcdc.shtml det kan hente data via
cddb, er gratis,

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : rasmus

Dato : 07-02-07 13:12

> jeg bruger også musiccollector (programmet med det elendige Lego-look)
> mest for også at have det analoge katalogiseret

- ok, der er også 200 bånd foruden cd-erne, så det taler jo for det

- ok
as

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 10-02-07 11:46

> [...]
> ret så stor mængde klassisk musik så hvis systemet autoamtisk kan hente
> oplysninger ud fra stregkoden el. lign. vil det være rigtig godt.

Jeg ville vælge CATraxx fra http://www.fnprg.com/catraxx/index.html

/AB

Fra : rasmus

Dato : 12-02-07 08:41

"news.cybercity.dk" <hulubalu@hulubalu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville vælge CATraxx fra http://www.fnprg.com/catraxx/index.html

- det har vi kigget på og det er ret fint. Det henter f.eks. den oprindelige
indspilningsdato OG udgivelsesdato for cd . Desværre kan den ikke finde
covers ... MusicCollector er også prøvet og det ser også fint ud, men det er
da helt fjollet (sådan arkiveringsmæssigt) at den har et felt til
artist/composer ... det er jo ikke ret praktisk. Også henter den ikke fra
cddb og får dermed ikke indspilningsråret med men udgivelsesåret ...

ras

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 12-02-07 17:25

> [...]
> ikke fra cddb og får dermed ikke indspilningsråret med men udgivelsesåret

Min henter da fint covers, hvis de altså findes på CDDB, den kan jo ikke
hente noget der ikke er der!!

Men du kunne jo pgså selv lægge covers ind, så du kan hjælpe andre

/AB

Fra : rasmus

Dato : 14-02-07 08:27

> Min henter da fint covers, hvis de altså findes på CDDB, den kan jo ikke
> hente noget der ikke er der!!

- ja de findes der jo ikke og det overraskede mig at lige præcis de covers,
jeg ledte efter, ikke var at finde der.

> Men du kunne jo pgså selv lægge covers ind, så du kan hjælpe andre

- hvordan gør man det? Finder jeg coveret på pladeselskabets side og
uploader det eller hvad?

ras

Fra : Max

Dato : 14-02-07 08:36

Hej rasmus

> - hvordan gør man det? Finder jeg coveret på pladeselskabets side og
> uploader det eller hvad?

I Music Collector scanner du coveret og laver de rettelser
i data du mener skal gøres, og så opdatere du deres database.

Mvh Max

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 11-02-07 10:11

rasmus <preben@hotmail.com> wrote:

> [...]
> ret så stor mængde klassisk musik så hvis systemet autoamtisk kan hente
> oplysninger ud fra stregkoden el. lign. vil det være rigtig godt.

iTunes.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/