Cisco uBR900?
Fra : Lars

Dato : 21-12-00 20:44

Hej,

Min søster og hendes mand har fået tilbudt at blive koblet på
nettet via en fællesantenneforening hvor der bliver leveret en
Cisco UBR 900 router, og hvor jeg så har lovet at finde et par
netkort (og evt. en hub hvis der ikke er en sådan i routeren)
således at deres to computere kan komme på nettet, samt indgå i
et lille LAN.

Problemet er dog at jeg ikke har kunnet finde ud af hvilke krav
der er til netkortene (eller om der er en hub i routeren), så det
er her jeg håber på lidt (meget) hjælp. Umiddelbart ville jeg
forvente at det bare skulle være et par alm. 10/100 ethernetkort
med RJ-45 stik, men min søster hævder at de har fået 'et eller
andet at vide om BNC'. Dette ville dog overraske mig en del.

Jeg har rodet rundt på Ciscos sider men det tætteste jeg er
kommet har været en Cisco uBR905:

<URL:http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/pcat/ub905.htm#BABFIJJA>

eller en Cisco uBR924:
<URL:http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/pcat/ub924.htm#CIHJJDDH>

begge disse ser ud til at være med RJ-45 stik, samt inkludere en
10BaseT hub.

Er der en der kan give mig et link til Cisco uBR900 med
specifikationer, eller evt. bare ved om den har RJ-45 stik eller
BNC stik, og om der er indbygget hub?

vh
--
Lars,
<URL:http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Kenneth Karlsson

Dato : 21-12-00 21:43

uBR900 er betegnelsen for serien, på samme måde som Cisco 1600, den første i
serien hedder 1601 !

Du kan bruge ganske almindelige netkort med RJ45, og det skulle undre mig
meget hvis det ikke er en 924 de får !

Man skal vist lede lidt idag, hvis man skal bruge noget med BNC, stort set
ingen netværksleverandører laver noget med BNC, og er 100% sikker på jeg
aldrig har set noget af Cisco's udstyr med BNC, mon ikke de snakker om
antennestikket, som godt kunne minde om et BNC stik ?

--
M.v.h / Best Regards
Kenneth Karlsson