80er festival - komplet program
Fra : Anders Hansen

Dato : 18-01-07 13:30

Hej med jer,

Så er programmet for 2007 netop blevet offentliggjort:

- Nena ("99 luftballons", "Irgenwie, Irgendwo, Irgendwann").
- One Two ("Billy Boy", "Midt i en Drøm", "Hvide Løgne", "Den Bedste
Tid")
- Belinda Carlisle ("Heaven on Earth", "I Get Weak", "Circles in the
Sand", "Leave a Light On")
- Midge Ure ("If I Was", skrev bl.a. "Fady to Grey")
- Rocazino ("Elsk Mig i Nat", "Ridder Lykke", "All My Love")
- Jimmy Somerville (ex-Bronski Beat, skrev bl.a. "I Feel Love" og
"Don't Leave Me This Way")
- Alphaville ("Forever Young", "Big in Japan", "Sounds Like a Melody")
- T'pau ("China in Your Hand", "Heart and Soul",

Fremragende 80'er program efter min mening. Hvad synes I andre? Der er
vel andre der skal med... ;)

Husk, at der også er Eldoradotelt og selvfølgelig landgangsbrød,
koteletter i fad og boller i karry.

Vi ses d. 16. juni på festivalpladsen (lige over for Esbjerg Stadion).

Mvh.
Anders

PS: Der kommer nok en anmeldelse af koncerten, men det varer jo lige
lidt endnu.

Fra : Jesper

Dato : 18-01-07 16:43

- Midge Ure ("If I Was", skrev bl.a. "Fady to Grey")

Forsanger i Ultravox - og spiller også "Vienna", "Reap the wild wind",
"Dancing with tears in my eyes" når han spiller live.
Skrev iøvrigt også "do they know it´s christmas" men den spiller han nok
ikke på den tid af året.

- Jimmy Somerville (ex-Bronski Beat, skrev bl.a. "I Feel Love" og

Jeg mener nu det var Giordo Moroder der skrev "I feel love" til Donna
Summer.

DoC

Fra : Jacob

Dato : 19-01-07 01:33

"Jesper" <jesper@what2wear.dk> skrev i en meddelelse

> - Jimmy Somerville (ex-Bronski Beat, skrev bl.a. "I Feel Love" og
>
> Jeg mener nu det var Giordo Moroder der skrev "I feel love" til Donna
> Summer.

GIORGIO Moroder... sammen med Donna Summer og Pete Bellotte, for at være
helt præcis... og ja, jeg burde gå i seng.

Iøvrigt ærgeligt, at Rocazino er blevet signet igen - de var da piv-ringe
sidste år.

/Jacob E.

Fra : Anders Hansen

Dato : 19-01-07 08:33

Jacob skrev:
> Iøvrigt ærgeligt, at Rocazino er blevet signet igen - de var da piv-ringe
> sidste år.
>
> /Jacob E.

Ok, var lidt for hurtig med "I feel love". Han sang sammen med Donna
Summer i stedet.

Jeg synes nu Rocazino var ganske glimrende, men det handler måske om,
hvad man forventer. På en 80er festival synes jeg, det skal lyde som
dengang, og det lykkedes udmærket. Kim Wilde var dog klart bedre, men
hun giver desværre ikke koncerter længere. Jeg har også hørt, at
det er svært for arrangørerne at finde danske navne, og der er jo
også et par færre i år end sidste år.

Men hvad synes I om de andre navne og om, at der er større vægt på
udenlandske artister denne gang?

Mvh.
Anders

Fra : Holst

Dato : 19-01-07 09:26

Anders Hansen wrote:

> [...]
> hun giver desværre ikke koncerter længere. Jeg har også hørt, at
> det er svært for arrangørerne at finde danske navne, og der er jo

Kim Wilde har netop her i sidst efterår udgivet et nyt album, og hun
spiller på Vega sidst i februar.

> Men hvad synes I om de andre navne og om, at der er større vægt på
> udenlandske artister denne gang?

Jeg synes, det lyder okay. Jeg har dog bare andre aftaler den weekend.

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 19-01-07 10:37

"Anders Hansen" <hansen.anders@yahoo.dk> skrev

>- Jimmy Somerville (ex-Bronski Beat, skrev bl.a. "Don't Leave Me This Way")

Nej han gjorde ikke. Det gjorde "Gamble & Huff". Indspillet af Thelma
Houston første gang i 1973 - og James Last har åbenbart også indspillet
den... *GYS*

Mvh Claus
www.vocalart.dk