| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Kaffe - Hvad drikker i ? Fra : Dopedog | 
  Dato :  27-01-07 14:41 |  
  |   
            Ja, jeg er begyndt at drikke en del kaffe, så tænkte for sjov på hvad mærke 
 folk her i gruppen drikker ?
 
 Jeg drikker lige pt. Bremer kaffe (tror jeg det hedder) fra Lidl, men den er 
 snart tom, så skal ud og have købt noget andet. For mig er kaffe bare kaffe, 
 men kunne godt tænke mig at smage noget som vil dementere den illusion :)
 
  -Ronnie 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Peter Westh (27-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Westh | 
  Dato :  27-01-07 15:35 |  
  |   
            "Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45bb5657$0$52091$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Ja, jeg er begyndt at drikke en del kaffe, så tænkte for sjov på hvad 
 > mærke folk her i gruppen drikker ?
 >
 > Jeg drikker lige pt. Bremer kaffe (tror jeg det hedder) fra Lidl, men den 
 > er snart tom, så skal ud og have købt noget andet. For mig er kaffe bare 
 > kaffe, men kunne godt tænke mig at smage noget som vil dementere den 
 > illusion :)
 
 Til daglig drikker jeg som oftest økologisk cirkelkaffe fra brugsen, som jeg 
 maler selv.
 
 /P 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Peter Westh (27-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Westh | 
  Dato :  27-01-07 16:00 |  
  |   
            "Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45bb6329$0$182$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 > "Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:45bb5657$0$52091$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Til daglig drikker jeg som oftest økologisk cirkelkaffe fra brugsen, som 
 > jeg maler selv.
 
 Glemte at fortælle, at jeg laver den i stempelkande.
 
 /P
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (27-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  27-01-07 15:51 |  
  |   
            Dopedog wrote:
 > Ja, jeg er begyndt at drikke en del kaffe, så tænkte for sjov på hvad
 > mærke folk her i gruppen drikker ?
 >
 > Jeg drikker lige pt. Bremer kaffe (tror jeg det hedder) fra Lidl, men
 > den er snart tom, så skal ud og have købt noget andet. For mig er
 > kaffe bare kaffe, men kunne godt tænke mig at smage noget som vil
 > dementere den illusion :)
 > -Ronnie
 
 Når jeg møder på mit kursus  om morgenen, drikekr jeg gerne et krus ganske 
 alm BKI-filterkaffe.
 Om eftermiddagen, når jeg er hjemme på dette tidspunkt, laver jeg en cafe 
 latte af økologiske bønner, i min espressokande til komfur. Latten bliver 
 smagt til med lidt mørk chokolade, lidt vanille og lidt sødemiddel, og jeg 
 bruger minimælk som varmes i mælkeskummer på komfuret.
 Om sommeren laver jeg gerne en iskaffe istedet, den  laver jeg er Nascade 
 Red Vup frysetøret kaffe, spm psikes om i lidt vand sammen med lidt 
 rørsukker. Så hældes mælk i, og smagen til med sødemiddel og evt lidt 
 vanillesukker. For at give lidt ekstra kan den pyntes af med et lille stykke 
 god vaniulleis, og et drys af cacao...
 
 Synes også  om smagen af stempelkaffe, men har ikke selv en stempelkande, så 
 det bliver kun sjældent til en sådan kop.
 Drikker aldrig ren espresso, da det er alt for stærkt for mig.
 
 Kan i øvrigt godt gå flere dage uden at drikek kaffe, istedet drikekr jeg så 
 det mere cola end normalt, måske 1  liter istedet for ½ liter. Laver aldrig 
 filterkaffe herhjemme mere, så har simpelthen stillet kaffemaskinen væk. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Aragorn Elessar (27-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Aragorn Elessar | 
  Dato :  27-01-07 15:53 |  
  |  
 
            "Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote in message
 news:45bb5657$0$52091$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Ja, jeg er begyndt at drikke en del kaffe, så tænkte for sjov på hvad
 mærke
 > folk her i gruppen drikker ?
 >
 > Jeg drikker lige pt. Bremer kaffe (tror jeg det hedder) fra Lidl, men den
 er
 > snart tom, så skal ud og have købt noget andet. For mig er kaffe bare
 kaffe,
 > men kunne godt tænke mig at smage noget som vil dementere den illusion :)
 >
 >  -Ronnie
 Jeg drikker godt nok ikke så meget kaffe, men når jeg gør (1-2 kopper om
 dagen), skal den faneme' også smage godt!   
Så jeg er på Estate Coffees "Ngong Hills Kenya AA", som er en utroligt
 lækker Arabica, blød, blid, rund, mild og krydret i smagen. Mums!
 Derudover kan jeg godt lide Peter Larsens Etiopiske mocca, som er endnu en
 Arabica-bønne.
 Den er ligeledes meget mild og lækker, dog er den en anelse mere krydret og
 varm i smagen end Ngong Hills-kaffen - den er lækker på en kold og kedelig
 vinteraften, når man sidder og drømmer om at komme ned og se sol, opleve
 varme, løver og savanne. *suk*   
Derudover er jeg i gang med at prøve Irmas Kenya AA-kaffe, som jeg også godt
 kan lide, og så er jeg nysgerrig efter den pose Santos Columbia, jeg lige
 har købt.
 Jeg er spændt på om den er noget, eller om det er endnu en røvkedelig, skarp
 og flad gang tjærekaffe, som danskerne efterhånden er verdensmestre i at
 drikke. Jeg fatter ikke hvorfor fanden folk skal have deres kaffe serveret i
 skiver efterhånden, jeg synes at de går glip af nogle dejlige kaffe- og
 smagsoplevelser.
 Venlig hilsen
 Aragorn_DK
 -- 
 =================
       www.welles.dk
     www.bmwmc.dk
  www.furnituretiger.dk
=================
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Klaus Alexander Seis~ (27-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus Alexander Seis~ | 
  Dato :  27-01-07 16:08 |  
  |  
 
            Dopedog skrev:
 > Ja, jeg er begyndt at drikke en del kaffe, så tænkte for sjov 
 > på hvad mærke folk her i gruppen drikker ?
 Primært 'Cafe Luxury' (økologisk, Max Havelaar-mærket kaffe der fås 
 i bl.a. Brugsen og Irma), men osse tit nogle af Meyers estate-kaffer 
 som sælges i Irma (mit favorit er den fra Ngong Hills i Kenya).
 En anden go' kaffe er Mövenpick.
 Mvh,
 -- 
 Klaus Alexander Seistrup
 http://klaus.seistrup.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kasper Eulert (28-02-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper Eulert | 
  Dato :  28-02-07 15:33 |  
  |  
 
            Test
 www.kaffe-cafe.dk
On Sat, 27 Jan 2007 15:08:03 +0000 (UTC), Klaus Alexander Seistrup
 <klaus@seistrup.dk> wrote:
 >Dopedog skrev:
 >
 >> Ja, jeg er begyndt at drikke en del kaffe, så tænkte for sjov 
 >> på hvad mærke folk her i gruppen drikker ?
 >
 >Primært 'Cafe Luxury' (økologisk, Max Havelaar-mærket kaffe der fås 
 >i bl.a. Brugsen og Irma), men osse tit nogle af Meyers estate-kaffer 
 >som sælges i Irma (mit favorit er den fra Ngong Hills i Kenya).
 >
 >En anden go' kaffe er Mövenpick.
 >
 >Mvh,
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Padre (27-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Padre | 
  Dato :  27-01-07 17:12 |  
  |   
            "Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote in message
 news:45bb5657$0$52091$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 > Ja, jeg er begyndt at drikke en del kaffe, så tænkte for sjov på hvad
 mærke
 > folk her i gruppen drikker ?
 
 Lavazza. Køber dem som bønner, maler dem selv.
 -- 
 
 Padre
 Inventor of the Plonkificator 3600 wih twin, strontium-enforced,
 dweeb-capacitators.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jens Axel Søgaard (27-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Axel Søgaard | 
  Dato :  27-01-07 18:42 |  
  |  
 
            Dopedog skrev:
 > Ja, jeg er begyndt at drikke en del kaffe, så tænkte for sjov på hvad mærke 
 > folk her i gruppen drikker ?
 > 
 > Jeg drikker lige pt. Bremer kaffe (tror jeg det hedder) fra Lidl, men den er 
 > snart tom, så skal ud og have købt noget andet. For mig er kaffe bare kaffe, 
 > men kunne godt tænke mig at smage noget som vil dementere den illusion :)
 Da det gik op for mig, at det var muligt at riste selv, købte jeg
 fluks en kafferister. Så nu morer jeg med med at købe forskellige
 bønner og rister gerne forskellige typer fra gang til gang.
      < http://www.i-roast.com/pro_01.php>
-- 
 Jens Axel Søgaard
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (28-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  28-01-07 09:30 |  
  |   
            
"Jens Axel Søgaard" <usenet@soegaard.net> skrev i en meddelelse 
 news:45bb8e57$0$824$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Da det gik op for mig, at det var muligt at riste selv, købte jeg
 > fluks en kafferister. Så nu morer jeg med med at købe forskellige
 > bønner og rister gerne forskellige typer fra gang til gang.
 >
 >     < http://www.i-roast.com/pro_01.php>
Hov hallo. Det var jeg ikke klar over man kunne få. Er det godt nok, 
 udstyret og kaffen?
 Jeg tænker på om det faktisk kan lade sig gøre at riste det godt nok - så 
 resultatet bliver bedre end hvad man ellers kan få ?
 Der findes en kafferister i Aarhus der sælger til private, men det koster en 
 jetjager OG en bondegård på landet.
 Hvad med de ikke ristede (men vel tørrede?) bønner. Hvor køber du dem? Hvad 
 koster de?
 Mvh Tommy 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Max (28-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  28-01-07 10:03 |  
  |  
 
            Hej Tommy
 > Hvad med de ikke ristede (men vel tørrede?) bønner. Hvor køber du
 > dem? Hvad koster de?
 Du kan starte hjemme i ovnen, det bliver du ikke fattig af :)
 http://kaffe-agenterne.dk/
-- 
 Mvh Max
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Klaus Alexander Seis~ (28-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus Alexander Seis~ | 
  Dato :  28-01-07 10:18 |  
  |  
 
            Max skrev:
 > Du kan starte [med at riste kaffebønner] hjemme i ovnen, det 
 > bliver du ikke fattig af :)
 Til gengæld lyder det meget uøkonomisk at opvarme en ovn for at riste 
 kaffebønner.
 Jeg har hørt at man kan bruge popcornmaskiner til at riste kaffe.  Er 
 der mon nogen her der har prøvet det?  Prisen på små 300 kr er en hel 
 del spiseligere for mig end for en decideret kafferister.
 Se fx < http://www.quahwa.dk/group.asp?group=10&sub=10>.
Mvh,
 -- 
 Klaus Alexander Seistrup
 http://klaus.seistrup.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Max (28-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  28-01-07 10:24 |  
  |   
            Hej Klaus
 
 > Til gengæld lyder det meget uøkonomisk at opvarme en ovn for at riste
 > kaffebønner.
 
 Hvor meget kaffe tror du at du kan riste i din ovn for 300 ? og tænk på
 at her i vinter spare man på varmen når man gør det :)
 
 -- 
 Mvh Max
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Klaus Alexander Seis~ (28-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus Alexander Seis~ | 
  Dato :  28-01-07 10:39 |  
  |  
 
            Max skrev:
 >> Til gengæld lyder det meget uøkonomisk at opvarme en ovn for 
 >> at riste kaffebønner.
 >
 > Hvor meget kaffe tror du at du kan riste i din ovn for 300 ?
 Jeg tænker mere på udnyttelsen, end den absolutte pris.  Der skal 
 en del mere energi til at opvarme en hel ovn, end en bordrister, 
 mens der formodentlig skal nogenlunde samme mængde energi til at 
 poppe en given mængde bønner, uanset om det foregår i ovn eller i 
 rister.
 Men for at besvare dit spørgsmål:  Nu står der ikke noget om hvor 
 længe man skal riste bønner for at opnå 1. hhv. 2. 'pop', men det 
 koster ca. 1 kr. at opvarme min ovn til 225 °C, så for 300 kr. kan 
 jeg vel riste i størrelsesordenen 68 kg kaffe.
 > og tænk på at her i vinter spare man på varmen når man gør 
 > det :)
 Tjah, og hvor ulideligt det er med en tændt ovn i den varme årstid.
 Mvh,
 -- 
 Klaus Alexander Seistrup
 http://klaus.seistrup.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Max (28-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  28-01-07 11:22 |  
  |   
            Hej Klaus
 
 > Men for at besvare dit spørgsmål:  Nu står der ikke noget om hvor
 > længe man skal riste bønner for at opnå 1. hhv. 2. 'pop', men det
 > koster ca. 1 kr. at opvarme min ovn til 225 °C, så for 300 kr. kan
 > jeg vel riste i størrelsesordenen 68 kg kaffe.
 
 Det er vel til et par års forbrug, tror du at din popkornmodel egentlig
 kan holde til det samme ?
 
 Og det fordyre 1 kg. kaffe med 4-5 kr. ikke nogen stor omkostning.
 
 -- 
 Mvh Max
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Klaus Alexander Seis~ (28-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus Alexander Seis~ | 
  Dato :  28-01-07 11:36 |  
  |  
 
            Max skrev:
 >> [...], så for 300 kr. kan jeg vel riste i størrelsesordenen 
 >> 68 kg kaffe.
 > 
 > Det er vel til et par års forbrug,
 Det lyder rimeligt.
 > tror du at din popkornmodel egentlig kan holde til det samme ?
 Ja, det vil jeg umiddelbart tro.
 > Og det fordyre 1 kg. kaffe med 4-5 kr. ikke nogen stor omkostning.
 Som tidligere nævnt tænker jeg mindre på den absolutte fordyrelse end 
 det større energispild ved brug af ovn til ristning.
 Mvh,
 -- 
 Klaus Alexander Seistrup
 http://klaus.seistrup.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Max (28-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  28-01-07 11:56 |  
  |   
            Hej Klaus
 
 > Som tidligere nævnt tænker jeg mindre på den absolutte fordyrelse end
 > det større energispild ved brug af ovn til ristning.
 
 Så glæd dig over at du spare den energi de skulle have brugt på brænderiet
 :)
 
 -- 
 Mvh Max
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ebbe Kristensen (29-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ebbe Kristensen | 
  Dato :  29-01-07 14:00 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
               Klaus Alexander Seis~ (29-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus Alexander Seis~ | 
  Dato :  29-01-07 15:53 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
            Jens Axel Søgaard (28-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Axel Søgaard | 
  Dato :  28-01-07 11:35 |  
  |  
 
            TBJ skrev:
 > "Jens Axel Søgaard" <usenet@soegaard.net> skrev i en meddelelse 
 > news:45bb8e57$0$824$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >> Da det gik op for mig, at det var muligt at riste selv, købte jeg
 >> fluks en kafferister. Så nu morer jeg med med at købe forskellige
 >> bønner og rister gerne forskellige typer fra gang til gang.
 >>
 >>     < http://www.i-roast.com/pro_01.php>
> 
 > Hov hallo. Det var jeg ikke klar over man kunne få. Er det godt nok, 
 > udstyret og kaffen?
 Det synes jeg.
 > Jeg tænker på om det faktisk kan lade sig gøre at riste det godt nok - så 
 > resultatet bliver bedre end hvad man ellers kan få ?
 Jeg vil ikke påstå, at alle mine ristninger er perfekte, men
 jeg er ganske godt tilfreds. Og så er det sjovt!
 De forskellige bønnetyper kræver forskellig ristetid, så jeg skriver
 på posen med grønne bønner, hvor lang tid de skal have. Selve risteren
 kan  huske 10 risteprofiler, så efterhånden får man kodet ind, hvad der 
 passer hver bønne bedst.
 Da de grønne bønner kan holde sig en 1-2 år kan man uden problemer
 have mange typer liggende, så man har noget at veksle mellem.
 > Der findes en kafferister i Aarhus der sælger til private, men det koster en 
 > jetjager OG en bondegård på landet.
 Nå ja - det kommer naturligvis også an på, hvor i landet, du bor.
 Herovre vestpå kan man ikke købe friskristede bønner (studer 
 produktionstidspunktet bag på pakken) i butikkerne.
 > Hvad med de ikke ristede (men vel tørrede?) bønner. Hvor køber du dem? Hvad 
 > koster de?
 Kig for eksempel på risteriet.dk.
 -- 
 Jens Axel Søgaard
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Jens Axel Søgaard (28-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Axel Søgaard | 
  Dato :  28-01-07 11:37 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Max (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  30-01-07 17:23 |  
  |   
            Hej Jens
 
 > Da det gik op for mig, at det var muligt at riste selv, købte jeg
 > fluks en kafferister. Så nu morer jeg med med at købe forskellige
 > bønner og rister gerne forskellige typer fra gang til gang.
 
 Jeg tester for tiden hjemmeristning i ovnen, kors hvor det lugter
 fælt, gør det også det i sådan en kafferister ?
 
 Det lugter sådan at jeg tror jeg vil bruge ovnen i garagen for eftertiden :)
 
 -- 
 Mvh Max
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jens Axel Søgaard (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Axel Søgaard | 
  Dato :  30-01-07 18:16 |  
  |  
 
            Max skrev:
 > Hej Jens
 > 
 >> Da det gik op for mig, at det var muligt at riste selv, købte jeg
 >> fluks en kafferister. Så nu morer jeg med med at købe forskellige
 >> bønner og rister gerne forskellige typer fra gang til gang.
 > 
 > Jeg tester for tiden hjemmeristning i ovnen, kors hvor det lugter
 > fælt, gør det også det i sådan en kafferister ?
 > 
 > Det lugter sådan at jeg tror jeg vil bruge ovnen i garagen for eftertiden :)
 Jeg åbner døren udtil i køkkenet og stiller risteren i nærheden.
 Der følger en dims med, så man kan forbinde den til via en slage
 til ens emhætte - men jeg synes ikke, jeg har behov for at
 anskaffe en slange. Men jo - det lugter lidt - dog værst, hvis
 de har fået for meget   
Basen af risteren er en slags "hårtørrer", som blæser varm luft op.
 Ovenpå stilles beholderen med bønner. Der er en lille tragtformet
 indsats, som får bønner til at trille ned til luftstrømmen, her bliver
 de blæst op, og falder ned øverst. Så tager de en tur til. Det sikrer
 en jævn ristning.
 Over beholderen er der et filter til opsamling af "chaff" (det løse
 fnuller på bønnerne, som går af under ristningen og som uden rist
 ville flyve overalt). Filteret får fat i det meste.
 Den bruges ved at hælde to skefulde (cups) bønner i beholderen.
 Sætte beholderen basen, og filteret over beholderen.
 Dernæst vælger man en risteprofil, og justerer eventuelt
 antal minutter. Så trykker man på "start". Når bønnerne
 er ristede, blæser den uden at varme for at køle bønnerne.
 Har man først fundet ud af, hvor lang tid bønner skal have,
 kan den passe sig selv.
 Efter brug skal filteret tømmes - det gøres nemmest med den
 medfølgende pensel. En gang i mellem kommer beholderen
 og filtret en tur i opvaskemaskinen.
 -- 
 Jens Axel Søgaard
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Max (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  30-01-07 19:20 |  
  |  
 
            Hej Jens
 > Jeg åbner døren udtil i køkkenet og stiller risteren i nærheden.
 > Der følger en dims med, så man kan forbinde den til via en slage
 > til ens emhætte - men jeg synes ikke, jeg har behov for at
 > anskaffe en slange. Men jo - det lugter lidt - dog værst, hvis
 > de har fået for meget   
Ja, lugtens intensitet afhænger af ristningsgraden, det har jeg
 bemærket :) Det ville passe mig fint at have sådan en lille
 maskine til at riste i, så kunne den stå ude på trappen sammen
 med frituregryden, så kan naboen have fornøjelse af lugten :)
 > Over beholderen er der et filter til opsamling af "chaff" (det løse
 > fnuller på bønnerne, som går af under ristningen og som uden rist
 > ville flyve overalt). Filteret får fat i det meste.
 Jeg tror at kaffebrændere kalder dem "avner".
 Har du købt din hos det firma du linker til, eller findes der en
 eropæisk pendant til siden ?
 -- 
 Mvh Max
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Jens Axel Søgaard (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Axel Søgaard | 
  Dato :  30-01-07 19:36 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
               Max (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  30-01-07 20:14 |  
  |   
            Hej Jens
 
 > Du har ret - jeg kunne bare ikke komme i tanke
 > om det rigtige ord.
 
 Det var præcis hvad jeg tænkte :)
 
 > Kaffe-agenterne har iRoast2'en:
 
 Ok, dem kender jeg, får mine bønner derfra. Jeg vil kikke lidt nærmere
 på det og måske ønske mig en i fødselsdagsgave :)
 
 -- 
 Mvh Max
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Schulz (27-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Schulz | 
  Dato :  27-01-07 19:35 |  
  |  
 
            On Sat, 27 Jan 2007 14:40:45 +0100
 "Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote:
 > Ja, jeg er begyndt at drikke en del kaffe, så tænkte for sjov på hvad
 > mærke folk her i gruppen drikker ?
 > 
 > Jeg drikker lige pt. Bremer kaffe (tror jeg det hedder) fra Lidl, men
 > den er snart tom, så skal ud og have købt noget andet. For mig er
 > kaffe bare kaffe, men kunne godt tænke mig at smage noget som vil
 > dementere den illusion :)
 Lige for tiden er jeg i gang med en Swiss Chocolate Coffee. Det er købt
 hos en vinhandel så der er ikke så meget info omkring den. Smager
 fantastisk, og så har den en duft af chokolade der er anderledes men
 behagelig. 
 -- 
 Kim Schulz    | Private :   http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business:   http://www.devteam.dk
+45 5190 4262 | Sparetime:  http://www.fundanemt.com
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Schulz (27-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Schulz | 
  Dato :  27-01-07 19:41 |  
  |  
 
            On Sat, 27 Jan 2007 19:35:09 +0100
 Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:
 > Lige for tiden er jeg i gang med en Swiss Chocolate Coffee. Det er
 > købt hos en vinhandel så der er ikke så meget info omkring den. Smager
 > fantastisk, og så har den en duft af chokolade der er anderledes men
 > behagelig. 
 (der er ikke nogen egentlig chokolade i den, den dufter bare sådan)
 -- 
 Kim Schulz    | Private :   http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business:   http://www.devteam.dk
+45 5190 4262 | Sparetime:  http://www.fundanemt.com
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Gravse (27-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Gravse | 
  Dato :  27-01-07 21:51 |  
  |   
            
 "Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse
 news:45bb5657$0$52091$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Ja, jeg er begyndt at drikke en del kaffe, så tænkte for sjov på hvad
 mærke
 > folk her i gruppen drikker ?
 >
 > Jeg drikker lige pt. Bremer kaffe (tror jeg det hedder) fra Lidl, men den
 er
 > snart tom, så skal ud og have købt noget andet. For mig er kaffe bare
 kaffe,
 > men kunne godt tænke mig at smage noget som vil dementere den illusion :)
 >
 >  -Ronnie
 >
 
 Jeg drikker bare alm. Merrild 103.
 Har dog smagt mange andre kaffetyper fra både Fakta, Aldi og Netto, men
 Merrild vinder hver gang til hverdag.
 Bo
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           -V- (28-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : -V- | 
  Dato :  28-01-07 13:06 |  
  |   
            
On Jan 27, 6:41 pm, Jens Axel Søgaard wrote:
 > Da det gik op for mig, at det var muligt at riste selv, købte jeg fluks en kafferister.
 > Så nu morer jeg med med at købe forskellige bønner og rister gerne forskellige typer fra gang til gang.
 Jeg er også begyndt at riste selv.
 En Bosch varmepistol til 300 kr fra Harald Nyborg, en stor metalskål 
 og en pose grønne bønner (pt.Costa Ricansk 'Amapola Tarrazu' fra 
 Risteriet), så er man i gang.
 Det kræver lidt øvelse, og det skal helst gøres udenfor pga. flyvende 
 nips og røgudvikling, men det er hele besværet værd.
 Det er nemt at variere ristegraden, men kræver erfaring at finde den 
 passende varmemængde til den ønskede kaffemetode (stempel, espresso, 
 etc), og som sagt sviner det lidt.
 Min erfaring er ydermere at de nyristede bønner bør ligge en dags tid 
 eller to, for at få optimal aroma, inden de bliver kværnet.
 Jeg har lagt nogle enkelte billeder her:  http://www.flickr.com/photos/-
v-/347784585/
                                                                       
                                   -V-
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ole Christiansen (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Christiansen | 
  Dato :  30-01-07 10:23 |  
  |   
            
 "Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse 
 news:45bb5657$0$52091$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Ja, jeg er begyndt at drikke en del kaffe, så tænkte for sjov på hvad 
 > mærke folk her i gruppen drikker ?
 >
 > Jeg drikker lige pt. Bremer kaffe (tror jeg det hedder) fra Lidl, men den 
 > er snart tom, så skal ud og have købt noget andet. For mig er kaffe bare 
 > kaffe, men kunne godt tænke mig at smage noget som vil dementere den 
 > illusion :)
 >
 > -Ronnie
 .......................................
 Peter Larsen/Max havelaar Økologisk kaffe hele bønner. Maler selv.
 Det er guf.!
 
 /Ole 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  30-01-07 15:46 |  
  |   
            
Dopedog wrote:
 > Ja, jeg er begyndt at drikke en del kaffe, så tænkte for sjov på hvad mærke
 > folk her i gruppen drikker ?
 Det som er på tilbud. Vi drikker meget kaffe hos os, så det skal være 
 på tilbud.
 Vi køber aldrig discount kaffe, forstået som Aldis eget mærke etc.
 Har smagt et par stykker og IMO er de så ringe at jeg hellere vil 
 undvære kaffen.
 --
 Christian.....MSN: spørg...
 http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Knudsen (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Knudsen | 
  Dato :  30-01-07 19:05 |  
  |   
            On Sat, 27 Jan 2007 14:40:45 +0100, "Dopedog"
 <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote:
 
 >Ja, jeg er begyndt at drikke en del kaffe, så tænkte for sjov på hvad mærke 
 >folk her i gruppen drikker ?
 
 Jeg drikker som regel café noir købt som hele bønner. Brygger som
 regel kaffen direkte i koppen fra en Saeco Vienna automatisk maskine,
 eller grovere malet i stempelkande hvis der er gæster eller blot har
 lyst til lidt variation. 
 
 
 ** Lars
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Schulz (30-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Schulz | 
  Dato :  30-01-07 19:27 |  
  |  
 
            On 30 Jan 2007 06:45:32 -0800
 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:
 > 
 > Dopedog wrote:
 > > Ja, jeg er begyndt at drikke en del kaffe, så tænkte for sjov på
 > > hvad mærke folk her i gruppen drikker ?
 > 
 > Det som er på tilbud. Vi drikker meget kaffe hos os, så det skal være 
 > på tilbud.
 > Vi køber aldrig discount kaffe, forstået som Aldis eget mærke etc.
 > Har smagt et par stykker og IMO er de så ringe at jeg hellere vil 
 > undvære kaffen.
 > 
 Som med Coop et al. så er aldi's discount produkter ofte bare
 almindelige produkter i egen emballage - Se f.eks. på Coop's X-tra
 produkt serie. Flere af dem står der direkte at de er lavet af
 producent XX som er den samme som har lavet det dyre produkt på hylden
 ved siden af.  
 -- 
 Kim Schulz    | Private :   http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business:   http://www.devteam.dk
+45 5190 4262 | Sparetime:  http://www.fundanemt.com
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (31-01-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  31-01-07 10:16 |  
  |  
 
            On Jan 30, 7:27 pm, Kim Schulz <k...@schulz.dk> wrote:
 > On 30 Jan 2007 06:45:32 -0800
 > "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:
 >
 >
 >
 > > Dopedog wrote:
 > > > Ja, jeg er begyndt at drikke en del kaffe, så tænkte for sjov på
 > > > hvad mærke folk her i gruppen drikker ?
 >
 > > Det som er på tilbud. Vi drikker meget kaffe hos os, så det skal være
 > > på tilbud.
 > > Vi køber aldrig discount kaffe, forstået som Aldis eget mærke etc.
 > > Har smagt et par stykker og IMO er de så ringe at jeg hellere vil
 > > undvære kaffen.
 >
 > Som med Coop et al. så er aldi's discount produkter ofte bare
 > almindelige produkter i egen emballage - Se f.eks. på Coop's X-tra
 > produkt serie. Flere af dem står der direkte at de er lavet af
 > producent XX som er den samme som har lavet det dyre produkt på hylden
 > ved siden af.  
 Det passer ikke.
 Prøv du en dag at køb Aldi egen billigset kaffe og smag den.
 --
 Christian.....MSN: spørg...
 http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
 hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |