TDC Bredbånd|ADSL virker ikke!
Fra : Henrik

Dato : 29-06-01 09:09

Jeg har netop fået TDC Bredbånd, det virker bare ikke!!!

Det virker ikke gennem min ZyXEL Prestige 310 router!
Det virker ikke direkte til en PC!

Er det ikke meningen jeg - selvom jeg har valgt én fast IP - skal få denne
tildelt fra en DHCP server hos TDC?
Jeg kan på routeren sætte den op til Ethernet eller PPPoE, den står til
Ethernet. Dette synes jeg ikke er mulig på Windows2000, er det korrekt?

Jeg håber I kan hjælpe, for der er jo lang tids ventetid på support hos TDC.

Mvh
Henrik

Fra : Jesper Skriver

Dato : 29-06-01 13:38

On Fri, 29 Jun 2001 10:09:27 +0200, Henrik wrote:
> [...]
>Det virker ikke direkte til en PC!
>
>Er det ikke meningen jeg - selvom jeg har valgt én fast IP - skal få denne

Jo, selvom fast ip addr. ikke er endeligt implementeret endnu, så du vil
initielt få default konfig, som er 2 dynamiske.

>Jeg kan på routeren sætte den op til Ethernet eller PPPoE, den står til
>Ethernet. Dette synes jeg ikke er mulig på Windows2000, er det korrekt?

Du skal blot køre DHCP og få tildelt en addr.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : RaYmAn

Dato : 29-06-01 13:44

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> Jo, selvom fast ip addr. ikke er endeligt implementeret endnu, så du vil
> initielt få default konfig, som er 2 dynamiske.
Med det mener du helt præsist?
Vil det sige jeg skal slås med at opdatere dns records når jeg får min
Bredbånd|ADSL med fast ip den 17/7?
Eller vil jeg kunne få fast ip? (grunden til jeg valgte denne løsning!
mailserver etc. flere domains til ip'en)
Umiddelbart er det lidt uholdbart at lancere et ufærdigt produkt og sige man
kan få noget man ikke kan få.
OK, stofanet gjorde det for et stykke tid siden med flexrate...den stoppede
aldrig som de sagde den skulle..Heldigvis var det til stor-forbrugernes
fordel.
Men at lancere et produkt og reklamere for fast ip hvis man så ikke kan få
det? Ja det er lidt falsk reklame...
Så...har jeg misforstået dig eller skal jeg til at ringe til tele.dk og
brokke mig når jeg får mit adsl? ;)
Venlig Hilsen Jens Andersen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 29-06-01 16:05

On Fri, 29 Jun 2001 14:43:30 +0200, RaYmAn wrote:
>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>
>Med det mener du helt præsist?

At fast ip adresse ikke er implementeret i drift på BB|ADSL i skrivende
stund

>Vil det sige jeg skal slås med at opdatere dns records når jeg får min
>Bredbånd|ADSL med fast ip den 17/7?

Det er lige deromkring det går i drift ifølge planen.

Desuden så skal du have at vide hvilken fast ip adresse du har fået tildelt ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 30-06-01 22:06

jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote:

>Desuden så skal du have at vide hvilken fast ip adresse du har fået tildelt ...

Hvis man har købt et produkt med fast IP-adresse kunne man vel
naturligt forvente at få det at vide af DHCP-serveren første gang
man bruger forbindelsen.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Jesper Skriver

Dato : 01-07-01 20:53

On Sat, 30 Jun 2001 23:05:49 +0200, Jesper Dybdal wrote:

>Hvis man har købt et produkt med fast IP-adresse kunne man vel
>naturligt forvente at få det at vide af DHCP-serveren første gang
>man bruger forbindelsen.

Ja, men hvis der er sket en fejl, så er det ikke den faste man får, og den
faste vil man modtage et brev med.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Reaper

Dato : 30-06-01 17:59

Har lige snakket med TDC i dag. De siger at fast IP kommer til at virke fra
d. 1/8

Lad os nu se

mvh
Reaper

Fra : RaYmAn

Dato : 02-07-01 08:57

> Har lige snakket med TDC i dag. De siger at fast IP kommer til at virke
fra
> d. 1/8
Jeg håber sku det bliver før :)
Ellers har jeg en halv-milliard dns records samt diverse tunneler der skal
opdateres hver gang de får lyst til at give mig en ny ip *klage klage klage*
Nå, men det får vi jo at se...
Det er nu dog ret dårligt at lancere et halv-virkende produkt..
Deeejligt..
nå, men det er vel altid godt at kunne få afløb for lidt vrede og skrige
lidt af en tilfældig tele danmark medarbejder eller 2 ;)
Mvh. Jens Andersen