Windows 2000 i netværk med 98
Fra : David Mortensen

Dato : 21-12-00 10:38

Hej!

Jeg er netop flyttet ind på et kollegie hvor vi har et netværk hvorigennem
der er adgang til internettet.
Internettet virker fint og jeg kan også gå ind på nogle af de andres
maskiner, men det tager meget lang tid ca 30 sek bare for at gå ind på en
computer på netværket. Min kammerat som bor samme sted kører win 98, han kan
se alle maskiner og hoppe ind og ud af de forskellige på ingen tid.
Mit spørgsmål er så om der er noget spec mht. netværksopsætning jeg skal
være opmærksom på i win2k. Det kan nævnes at jeg også har kørt min maskine i
et lille 3 maskiners netværk hvor der var de samme problemer med lav
hastighed.

Min opsætning er som følger:
Installerede komponenter
Klientprogram til ms netværk
Fil og udskriftsdeling til ms netværk
NWLink netbios
NWLine ipx/spx/netbios komp. protokol
Internetprotokol TCP/IP

Alt undtagen TCP/IP står til standard indstillinger
I TCP/IP er der indtastet
IP adresse
Undernetmaske
Standardgateway
Primær + sekundær dns server

I avanceret er der indtastet to wins adresser og sat markering i
aktiver lmhosts opslag
og aktiver netbios over TCP/IP

Er der nogen der har nogle forslag? Jeg har prøvet at slette alle
protokoller på nær TCP/IP og fil og udskrifts deling med det resultat at jeg
slette ikke kunne se nogen maskiner på netværket...

mvh

David Mortensen
FJERNMIGWormie@alberg.dk

Fra : Torben

Dato : 21-12-00 12:23

Hvis netkortene ikke kan finde duplex metoden så tager det lang tid. Prøv at
sætte dit netkort til hastigheden på hub'en m.v. samt til halv duplex.
Jeg slås selv med W98 på W2K som efter ca 50K data mister netforbindelsen, og
kan du mon hjælpe med det ?

Fra : David Mortensen

Dato : 21-12-00 23:15

> sætte dit netkort til hastigheden på hub'en m.v. samt til halv duplex.
Har prøvet med fuld duplex og halv duplex.

> Jeg slås selv med W98 på W2K som efter ca 50K data mister netforbindelsen,
og
> kan du mon hjælpe med det ?
Desværre... Forbindelsen virkede bare i vores lille netværk men der kørte vi
også med BNC stik. De andre 98 maskiner kunne også se netværket fint og
hurtigt det var kun 2k maskinen der var sløv

mvh

David