Problemer med HUB.
Fra : Peter Løvschall

Dato : 29-06-01 00:15

Jeg har fået TDC's ProAcess som iøvrigt virker upåklageligt - ihvertfald
de 4 ethernet-udgange der sidder i ADSL-modemet.
Imidlertid har jeg behov for flere udgange og har derfor anskaffet mig
en hub.

Men jeg kan ikke få den til at fungere:

Ethernet-stik fra ADSL-modem til hub - alle kombinationer er prøvet:
Krydslink til hub'ens uplink.
Krydslink til port 1
Alm. ethernet-stik til uplink.
Alm ethernet-stik til port 1

Jeg har i dag fået prøvet huben af i IT-supportafdelingen på min
arbejdsplads:
Ingen problemer. Her kunne de få "Active link" dioderne til at blinke -
noget der ikke er lykkedes for mig her hjemme (Det er kun "Power" dioden
jeg kan få til at lyse). Der skulle heller ikke være problemer med
kablerne.

Hvad kan der være galt?

Mvh
Peter Løvschall

HUB: Planet Network
(http://www.planet-taiwan.com/product/CATALOG/nsk.htm)
ADSL modem: "Speedstream" fra Efficient Networks Inc.
Testet på Macintosh G3, men netværket er blandet MAC/PC (Jeg går ikke ud
fra at det spillen nogen rolle.

Fra : Arne Eckmann

Dato : 29-06-01 05:18

"Peter Løvschall" <peterl@post11.tele.dk> skrev:

> [...]
> de 4 ethernet-udgange der sidder i ADSL-modemet.
> Imidlertid har jeg behov for flere udgange og har derfor anskaffet mig

Du havde nok været bedre tjent med en billig
auto-negotiating dual speed switch.

Jeg bruger kun een af SpeedStream routerens porte,
her hjemme, som jeg har forbundet til en D-Link switch.

Jeg kører 100Mbps på netværket og 10Mbps mellem
switch og router: Det fungerer upåklageligt!

http://www.dlink.com/products/Business/DesktopSwitches/

mvh
Arne

Fra : Morten B. Nielsen

Dato : 30-06-01 11:21

Hej

> Ethernet-stik fra ADSL-modem til hub - alle kombinationer er prøvet:
> Krydslink til hub'ens uplink.

Hvad mener du med krydslink? Hvis du bruger et krydset ethernetkabel, skal du ikke sætte den i uplink, da uplinkporten netop vender kabelparrene for dig.

> Alm. ethernet-stik til uplink.

Ja, fra Port1 i din Speedstream. Herefter kan klienterne sidde på port 2-4 på Speedstreamen, samt i porte i din Planet hub.

> Hvad kan der være galt?

Helt sikkert et kabelproblem! Hvis du anvender uplink på din planet, skal du slet ikke bruge nogle krydsede kabler. Hvis du er i tvivl om dette, sammenligner du farveforløbet på lederene som er synlige ved stikkene, er de ens, er det IKKE-krydset.

Normalt forløb (europa):
Orange-S
Orange
Grøn-S
Blå
Blå-S
Grøn
Brun-S
Brun

Husk lige at modemet er den store hvide box fra TDC, din SpeedStream 5711 er en router

=#=
Morten

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 01-07-01 11:01

Peter Løvschall <peterl@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
>de 4 ethernet-udgange der sidder i ADSL-modemet.
>Imidlertid har jeg behov for flere udgange og har derfor anskaffet mig

Følgende to varianter bør virke:
* Krydset kabel til en normal indgang i hubben.
* Lige-igennem-kabel (altså sådan et man bruger til at forbinde
en hub med en pc) til en uplink-indgang i hubben.

Det er vel ikke sådan at det er en ren 100 Mbps-hub?
Speedstream-ruteren kan (svjh) kun køre 10 Mbps på æternettet.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).