Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidt OT måske: HD JPG fra CD/DVD?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 30-01-07 20:39

Hejsa

Jeg har prøvet i news:dk.teknik.tv+video, men der var ikke rigtigt bid. Nu
prøver jeg her, da der sikkert er flere med samme problem, og evt. en god
ide

De gamle har fået sig et Samsung LE 40 R72 (40" LCD). De vil gerne se
JPG-billeder, som de har brændt ud på en CD (eller DVD). Hvordan gør man det
bedst?

De har prøvet med deres gamle billige DVD-afspiller via scart (sikkert
composit), og det ser forfærdeligt ud. Kæmpe store hakker og generelt
rigtigt grimt billede. De er ikke så krævende, men selv for dem var det
forfærdeligt. På deres gamle Philips 28" CRT TV så det ok ud. De købte så en
Sony HD-recorder med HDMI, og regnede med at det nu blev en hel del bedre,
med det blev det ikke! (og desuden tog den rigtigt lang tid om at vise et 8
Mpix billede).

Er løsningen en afspiller, der kan opscalere til 720p eller 1080i via HDMI?
Jeg har bare sådan på fornemmelsen at den først scalerer til PAL, og så
derefter opscalerer. Kan man få en HD-recorder der scalerer JPG-billeder
direkte til 720P eller 1080i?

Har set at Philips laver en DVD-afspiller, der kan noget med "high
definition JPEG"
http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/da/dk/consumer/HOME_ENTERTAINMENT_GR_DK_CONSUMER/DVD_HOME_THEATER_CA_DK_CONSUMER/consumer__RS_FEATURES_HOME_AV_CAT__R_HDMI/ce/_productId_DVP5960_12_DK_CONSUMER/DVD_afspiller+DVP5960_12?proxybuster=MKGQJMY54R1RZJ0RMRESHQNHKFSEKI5P
Er der nogen der lavet en HD-recorder med noget ligende?

mvh Frank

Fra : IDDQD.IDKFA

Dato : 31-01-07 18:36

> De gamle har fået sig et Samsung LE 40 R72 (40" LCD). De vil gerne se
> JPG-billeder, som de har brændt ud på en CD (eller DVD). Hvordan gør man
> det
> bedst?

Det er meget nemt. Dit Samsung TV er en PC monitor. Slut din PC til
analog-VGA-ind på Samsung'en. Brug det korte kabel som også anvends til
computer monitoren. Herefter kan du købe et længere kabel når du har set det
virke, men mange af de billege kabler supporterer ikke 720*1366, da plug and
play forbindelsen mangler i kablet. Du skal derfor sikre dig at købe et
kabel der har overførsel af plug and play. Det hedder vist DDC eller DCC.

Hos mig fungerer det perfekt jeg har et LE40M61 som er fra 2005. Men det er
vigtigt at bruge det korrekte kabel, ellers kan du ikke indstille den
korrekte opløsning.

Mvh.
IDD