Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
canon 5D - købe nu eller vente?
Fra : Lillian Redam

Dato : 29-01-07 21:54

Jeg er lige på nippet til at investere i Canons 5D, men det eneste der
afholder mig er tanken om at der muligvis er et endnu bedre kamera på vej.
Både fordi det er rart med det nyeste, men også fordi det kunne tænkes at 5D
så ville falde lidt i pris. Er der nogen der har hørt rygter eller ved
noget?

Fra : Jakob Kristensen

Dato : 29-01-07 22:16

In article <45be5ee5$0$142$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
redam@email.dk says...
> afholder mig er tanken om at der muligvis er et endnu bedre kamera på vej.

Det er jo lidt en umulig situation du bringer dig i for er der en ting
som er helt sikkert så er det at der altid er et bedre kamera på vej, og
det vil der foriøvrigt altid være.

Men 5D er ikke den der står foran umiddelbar opgradering vil jeg mene.
Det næste bliver en afløser til 30D sandsynligvis.

Jakob

Fra : Mogens Hansen

Dato : 29-01-07 22:18

"Lillian Redam" <redam@email.dk> wrote in message
> Jeg er lige på nippet til at investere i Canons 5D, men det eneste der
> afholder mig er tanken om at der muligvis er et endnu bedre kamera på vej.

Der er helt sikkert noget endnu bedre på vej - spørgsmålet er hvornår

> Både fordi det er rart med det nyeste, men også fordi det kunne tænkes at
> 5D så ville falde lidt i pris. Er der nogen der har hørt rygter eller ved
> noget?

Der er masser af rygter, f.eks.
http://www.northlight-images.co.uk/cameras/Canon_5d2_3d_7d.html
http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1032

Der er også et par fakta:
* Den store udstilling PMA starter 8 marts, og mange forventer
annoncerering op til den
* 5D er nok ikke den der trænger mest til afløsning. 30D bliver presset af
både 400D og Nikon D80 og D200. 1Ds mkII er ved at være gammel.
* Canon EOS systemet er 20 år gammel - måske skal det markeres med
produktlanceringer.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Bjarne Haug

Dato : 31-01-07 10:17

> [...]
> 5D så ville falde lidt i pris. Er der nogen der har hørt rygter eller ved

Canon har det vist med at udgiver nye modeller ca hvert 1½ år, det var deres
besked om 30D i hvert fald da jeg henvendte mig sidste år til Canon Danmark,
i den forbindelse kan man jo kun gisne om det næste udspil omkring 5D, den
kom jo allerede i August 2005.
Jeg har selv et 5D og er så "lykkelig" for det. Men købe det nu er måske
ikke det jeg selv vil gøre, medmindre du kan finde en brugt til en fornuftig
pris, selvom der kommer en opgradering kan du jo så sælge den brugte igen
uden at tabe specielt meget. Det gjorde jeg selv med et 20D som jeg fik 7500
for selvom 30D'eren var udkommet, der var selvfølgelig nogle småting med,
men alt i alt udbytte brug osv så flaskede det sig fint.
Bjarne

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 31-01-07 18:30

"Lillian Redam" <redam@email.dk> skrev i en meddelelse
Er der nogen der har hørt rygter eller ved
> noget?

Der var en klog én der sagde på et tidspunkt:
De der ved noget siger ikke noget, og de der siger noget ved ikke noget
....og det er nok ikke helt ved siden af...
Mvh Niels

Fra : Bjarne Haug

Dato : 01-02-07 12:51

> Der var en klog én der sagde på et tidspunkt:
> De der ved noget siger ikke noget, og de der siger noget ved ikke noget
>
> ...og det er nok ikke helt ved siden af...
> Mvh Niels

hehehe det kan man da kalde at være egoistisk.

Fra : HKJ

Dato : 01-02-07 17:21

Bjarne Haug wrote:

> hehehe det kan man da kalde at være egoistisk.

Det er nok nærmere fordi dem der ved noget har underskrevet kontrakter
om at de ikke må sige noget (NDA).

Fra : Bjarne Haug

Dato : 01-02-07 18:00

> Det er nok nærmere fordi dem der ved noget har underskrevet kontrakter
> om at de ikke må sige noget (NDA).

Men det ved du jo ikke noget om når nu du udtaler dig om det eller tager jeg
fejl?

Ja undskyld jeg kværulerer

Fra : HKJ

Dato : 01-02-07 18:06

Bjarne Haug wrote:

> Men det ved du jo ikke noget om når nu du udtaler dig om det eller tager jeg
> fejl?

Phil på http://www.dpreview.com/ har nævnt flere gange at er under NDA.

Tror du at der findes ret mange mennesker som kan holde kæft uden en NDA
og tror du at firmaer som Nikon/Canon vil satse deres markedsføring på det?

> Ja undskyld jeg kværulerer

Det er bare et forkert tidpunkt du kværulerer på.

Fra : Bjarne Haug

Dato : 01-02-07 23:54

> Det er bare et forkert tidpunkt du kværulerer på.

Netop, det findes ikke noget korrekt tidspunkt for kværulering, deraf
navnet, sorry, kunne ikke dy mig, for det var jo lidt komisk...

Fra : Jan Boegh

Dato : 02-02-07 10:08

Niels Hejnfelt skrev i 45c0d264$0$13980$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
dette:

> Der var en klog én der sagde på et tidspunkt:
> De der ved noget siger ikke noget, og de der siger noget ved ikke
> noget ...og det er nok ikke helt ved siden af...

Bertrand Russel:

vh

Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Frøperspektiv:
http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 02-02-07 10:54

Sikken tråd den bemærkning kunne føde
Ham der sagde det (og det var ikke mig) mente, at de der ved noget om nye
produkter, som regel er bundet af tavshedspligt og derfor ikke siger noget,
mens alle de der mener "at have hørt..." ikke ved noget med sikkerhed, og
derfor kan deres udsagn oftest ikke bruges til noget.
Se sådan var dét ment !
Alt det andet er ren spekulation i skjulte dagsordener og camouflerede
motiver
God weekend til alle herfra.
Mvh Niels

Fra : Jan Boegh

Dato : 02-02-07 16:56

Niels Hejnfelt skrev i 45c30a3e$0$902$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
dette:

> Ham der sagde det (og det var ikke mig) mente

Der kan man bare se.