Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Adobe photoshop 2 album - category uorden
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 24-01-07 11:05

Det er jo svært at spå, især om fremtiden, og at planlægge
opsætningen i photoshop album. Er der et trick, så man kan flytte
en category. Det ser ud til at bordet fanger, og hvis man sletter
dem op opretter på ny, har man mistet alle tags (samt 100 timers
arbejde . Mapperne med billedfiler ligger der selvfølgelig,
men tags er mistet.
mvh Ebbe

Fra : emj

Dato : 24-01-07 18:30

Ebbe Hansen skrev:

>Det er jo svært at spå, især om fremtiden, og at planlægge
>opsætningen i photoshop album. Er der et trick, så man kan flytte
>en category.

Ja, man bestemmer selv, hvor man vil have sine cataloger gemt. Det
foregår i opsætningen under preferences/files

> [...]
>arbejde
> Mapperne med billedfiler ligger der selvfølgelig,

Version2 er jo en oldsag, som dels var gratis og dels manglede en
masse af de faciliteter, der er i nye Versioner.

Eksempelvis kan man i PhotoAlbum 4 eller "Adobe Photosho Element 5
Organisizer", som den nyeste hedder, "write tag and properties info to
Photo", så man udsættes ikke for den slags ubehageligheder mere.
Køb Adobe Photosho Element 5 og start på en frisk

Nu kan man simpelthen få informationerne indskrevet i billedfilerne og
det er en smal sag at katalogisere den slags billeder igen.
De finder selv på plads i et nyt katalog.

Du må dog i gang igen. Det er meget lærerigt

Hilsen emj

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 24-01-07 20:08

On Wed, 24 Jan 2007 18:29:45 +0100, emj <emj@> wrote:
klip

> [...]
>det er en smal sag at katalogisere den slags billeder igen.
>De finder selv på plads i et nyt katalog.
>
>Du må dog i gang igen. Det er meget lærerigt

Vi har talt om det før, og jeg var også interesseret, men så
fandt jeg et sted hvor jeg kunne købe en v.2, og jeg synes godt
om den, mener den er tilstrækkelig til mig. Det lille problem med
category, at få dem sorteret alfabetisk, ser ud til at kunne
løses ved at bruge collections. Jeg har gloet i manualen,, men
hvis man ikke er stærk i teknisk engelsk, er det lettere at løbe
igennem telefonbogen. OK, jeg er lige begyndt, men jeg tror jeg
kan klare den ved at bruge collections.
Tak for input
mvh Ebbe