Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon IXUS 800IS - forbind til PC?
Fra : Sven

Dato : 18-01-07 17:23

Hej.
jeg har netop købt dette kamera, og jeg startede med at installere softwaren
til det, efter en genstart forbandt jeg camera'et med det medflg. USB-kabel.
Windows finder også en ny device (kameraet) og efter et øjeblik siger den,
at den er klar. Den åbner så et "autorun" vindue, hvor jeg kan vælge hvilket
program der skal håndtere kameraet. Jeg vælger (efter brugsanvisningen)
programmet CameraWindow. Dette program starter op, men lukker ned igen på et
splitsekund. Det gør dette program uanset om kameraet er forbundet eller ej.
Selve kameraet optræder heller ikke som et "externt" drev i stifinder. Nogen
der har en god ide om, hvad der kan være galt, eller skal jeg ud og købe en
kortlæser? Og hvad med evt firmware-opdateringer?

Sven

Fra : s.v.nielsen

Dato : 18-01-07 17:56

Sven wrote:
> [...]
> Nogen
> der har en god ide om, hvad der kan være galt?

Det er ihvertfald en fejl, men at sige dig hvad fejlen er kan jeg ikke,
medmindre den skyldes at dit kamera batteri er fladt?

Søren Videbæk Nielsen

Fra : Sven

Dato : 18-01-07 18:55

> Det er ihvertfald en fejl, men at sige dig hvad fejlen er kan jeg ikke,
> medmindre den skyldes at dit kamera batteri er fladt?

Hehe, det er det ikke. Andre gode bud?

Sven

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 19-01-07 01:17

Sven wrote:

> Hehe, det er det ikke. Andre gode bud?

Lyder som et problem med CameraWindow.
Prøv bare at tilsluttet kameraet , lukke vinduet med valgmulighederne og åben
"Denne Computer" - Kameraet skulle gerne kunne tilgås som var det en extern
harddisk.
Sådan opfører mine Canon kameraer sig.

Fra : Sven

Dato : 20-01-07 00:22

> Lyder som et problem med CameraWindow.

Det tror jeg også. Men desværre virker Zoombrowser heller ikke sammen med
kameraet.

> [...]
> åben
> "Denne Computer" - Kameraet skulle gerne kunne tilgås som var det en

Det gør det også, og jeg kan også godt flytte billederne over. Det undrer
mig bare, at et Canon produkt ikke kan benytte sig af Canon software, men
godt af andet software! (WinXP, PSP mv.)

Sven

Fra : Pdr\(2770\)

Dato : 19-01-07 06:56

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse

> Hehe, det er det ikke. Andre gode bud?
>
> --
>
> Mvh
> Sven
Prøv evt at tilslutte det til en anden USB port....

Fra : s.v.nielsen

Dato : 19-01-07 11:38

Sven wrote:

> Hehe, det er det ikke. Andre gode bud?

Hvis alt andet glipper så kunne du prøve at se hvad de skriver i
manualen. (jeg ved godt det er den sidste fortvivlede udvej)

Søren Videbæk Nielsen

Fra : Sven

Dato : 20-01-07 00:23

> Hvis alt andet glipper så kunne du prøve at se hvad de skriver i manualen.
> (jeg ved godt det er den sidste fortvivlede udvej)

<rødme> Jeg er gået endnu videre. jeg har skrevet til Canons support
<skammer sig, krummer tæer og ser flov ud>