Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Det kan ikke passe ....
Fra :    ab©

Dato : 17-01-07 16:03

Et hjertesuk - og O(ff)T indlæg. Det kan da ikke passe, at næsten ingen i
disse foto-relaterede NG´er kan finde ud af at citere rigtigt, når man
besvarer et indlæg.

Kan det virkelig være så besværligt, at klippe det fra, som man ikke svarer
på - der bliver f.eks. givet korte "ja" / "nej" svar på indlæg, der er et
indlæg til et indlæg, der er et indlæg til et indlæg, der er .......og intet
klippes fra.

- Og nogen svarer endda i den tekst, der i forvejen er med foransatte > >
'ere, så det er umuligt at se, hvad der er svar og hvad der oprindelig inlæg

- Altså, helt ærligt ....

ab©

--

- Pas på, min far var betjent

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-01-07 16:15

ab© wrote:

> Kan det virkelig være så besværligt, at klippe det fra, som man ikke svarer
> på ...cut...

Det er faktiske ikke engang nødvendigt at citere hele det afsnit som man
besvarer, det er helt ok at man klipper så meget, at citatet kun lige
indikerer, hvad det er man besvarer - enhver kan jo selv gå tilbage i
tråden, og læse hele teksten i det indlæg som besvares...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : s.v.nielsen

Dato : 17-01-07 16:16

ab© wrote:
> Kan det virkelig være så besværligt, at klippe det fra, som man ikke svarer
> på - der bliver f.eks. givet korte "ja" / "nej"

Nej!

Søren Videbæk Nielsen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 17-01-07 17:25

ab© skrev:
> Et hjertesuk - og O(ff)T indlæg. Det kan da ikke passe, at næsten ingen i
> disse foto-relaterede NG´er kan finde ud af at citere rigtigt, når man
> besvarer et indlæg.

Nej, men jeg synes da heller ikke det er _helt_ så slemt som du antyder

Nogle har i øvrigt vældige problemer med Outlook, jeg bruger den ikke
selv, men har kunnet forstå på andre brugere i nyhedsgrupperne at mange
af problemerne kan løses med QuoteFix:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Mvh

Jesper Brunholm

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-01-07 17:34

Jesper Brunholm wrote:

> [...]
> selv, men har kunnet forstå på andre brugere i nyhedsgrupperne at
> mange af problemerne kan løses med QuoteFix:

Tak for det. Det ser til at virke på de postings, som den normale Outlook
ikke kan lide.
Mvh,
Hans

Fra : MW

Dato : 17-01-07 17:45

> Tak for det. Det ser til at virke på de postings, som den normale Outlook
> ikke kan lide.
> Mvh,
> Hans

Som det kan ses her virker Outlook fint, og jeg hører til dem der ikke
installerer sære programmer af ukendt oprindelse til løsning af andres
problemer, men som sagt, det virker fint som det er.

mvh/MW

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-01-07 20:20

MW wrote:
> [...]
> installerer sære programmer af ukendt oprindelse til løsning af andres
> problemer, men som sagt, det virker fint som det er.

Øh, hvad mener du? Jeg refererer til de indlæg, som Outlook IKKE håndterer
korrekt.
Mvh,
Hans

Fra : blue

Dato : 17-01-07 21:06

> Øh, hvad mener du? Jeg refererer til de indlæg, som Outlook IKKE håndterer
> korrekt.

Måske, men du burde læse det oprindelige indlæg vedr. korrekt citering.

Fra : Ivar

Dato : 17-01-07 22:24

MW skrev:

> Som det kan ses her virker Outlook fint,

Nej, det kan man ikke se. Outlook Express kan ikke finde ud af at
citere korrekt på indlæg af typen quoted-printable, og det indlæg
du svarer på er ikke af den type.

Ivar Magnusson

--
Liste over objektiver og blitz til Canon EOS:
http://lexinfo.dk/eos/canon.html

Fra : MW

Dato : 17-01-07 23:57

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det kan man ikke se. Outlook Express kan ikke finde ud af at
> citere korrekt på indlæg af typen quoted-printable, og det indlæg
> du svarer på er ikke af den type.

Og ?

MW

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-01-07 00:18

MW wrote:
> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Og ?

Tur til Australien er til gengæld og den kan nu håndteres korrekt med denne
lille utility.
mvh,
Hans

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-01-07 11:31

Hans Kruse wrote:

> Tur til Australien er til gengæld og den kan nu håndteres korrekt...cut...

Hva' Hans... var det strengt taget nødvendigt, at du citerer fra hele
fire indlæg for at skrive en kommentar på halvanden linie...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-01-07 11:56

> Hva' Hans... var det strengt taget nødvendigt, at du citerer fra hele fire
> indlæg for at skrive en kommentar på halvanden linie...?

Er du ikke ude i lidt pernittengryn lige nu?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-01-07 12:06

Hans Kruse wrote:

> Er du ikke ude i lidt pernittengryn lige nu?

Næh... denne tråd handler jo netop om citatteknik, og du er en af de
storslemme, der aldrig klipper i det du citerer, det er helt almindligt,
at se Re'er fra dig, hvor du først citerer 20-30-40 linier, og slutter af
med dit eget svar, der i nogle tilfælde kun er en enkelt linie.

Og det er jo noget sjusk, for det tager højst fem sekunder at beskære i
det som man citerer...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 18-01-07 12:15

> Næh... denne tråd handler jo netop om citatteknik,

Ja, og er meget Off-topic i denne gruppe!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-01-07 14:35

> [...]
> med dit eget svar, der i nogle tilfælde kun er en enkelt linie.
>
> Og det er jo noget sjusk, for det tager højst fem sekunder at beskære i

Helt ærligt må jeg sige, at den klipning i citater også kan bringe meningen
på helt andre veje, specielt hvis man gerne vil undvige i en diskussion. Jeg
synes nogen gange man skal bruge alt for meget tid til at bladre tilbage i
tidligere postings for at få sammenhængen pga. for voldsom klipning. Så det
er ikke fordi jeg aldrig klipper, som du påstår, men foretrækker en mild
klipning om man kan sige det på den måde. Hvis man laver plads, hvor man
citerer og det man citerer er ordentlig indrykket, så er da ikke noget
problem. Der er jo ikke noget båndbredsproblem længere på nettet, men måske
hos modtageren en gang imellem
Mvh,
Hans

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-01-07 15:59

Hans Kruse wrote:

> Helt ærligt må jeg sige, at den klipning i citater også kan bringe meningen
> på helt andre veje, ...cut...

Sludder... der er jo ingen grund til at gentage noget som kan læses, hvis
man lige hopper tilbage til det indlæg som besvares, og det er yderst
sjældent at vi her i gruppen opleve tråde/debatter som er så lange og
komplekse, at det på nogen måde kan være vanskeligt at huske, hvad de
forskellige debattører har skrevet.

Men hvis du nu fyrer det argument af, at du lider af Alzheimers ligth, så
bøjer jeg mig for din trang til gentagelser...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Sass Pedersen

Dato : 18-01-07 16:25

> [...]
>
> Men hvis du nu fyrer det argument af, at du lider af Alzheimers ligth, så
> bøjer jeg mig for din trang til gentagelser...

Jeg er nu ganske enig med Hans i dette tilfælde, det er ind i mellem nemmere
at følge med i en tråd, når det der bliver citeret på, står i hele dens
form. Men det er vel en smagssag. Jeg er da helst fri for, at skulle til at
bladre i indlæg, jeg vil hellere bare have, at de står der hvor det er
relevant, hvilket det er i det indlæg som citerer

MVH
Thomas

Fra : emj

Dato : 18-01-07 17:07

Thomas Sass Pedersen skrev:

>Jeg er nu ganske enig med Hans i dette tilfælde, det er ind i mellem nemmere
>at følge med i en tråd, når det der bliver citeret på, står i hele dens
>form.

Jamen synes du da at jeg nu sogaå kal citere den tekst, som Hans skrev
for at folk kan følge med? Det kan du sgu da ikke mene.

Hilsen emj

Fra : Thomas Sass Pedersen

Dato : 18-01-07 17:30

emj wrote:

> Jamen synes du da at jeg nu sogaå kal citere den tekst, som Hans skrev
> for at folk kan følge med? Det kan du sgu da ikke mene.

Jo, er man rigtig doven, så tager man da bare det sidste indlæg i en tråd og
begynder i enden af det Så har du fået forsvaret, at man slet ikke
behøver at klippe

MVH
Thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-01-07 19:37

Thomas Sass Pedersen wrote:

> Jo, er man rigtig doven, så tager man da bare det sidste indlæg...cut...

Ok... mener du det er praktisk...

Forestil dig nogle af de lange tråde, allerede efter 10-20 Re'er vil
hvert indlæg være flere skærmsidder højt, det vil medføre, at alle skal
sidde og scrolle i hvert eneste indlæg, og nogen gange for at opdage, at
et svar blot er en smily...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Sass Pedersen

Dato : 18-01-07 19:47

> [...]
> scrolle i hvert eneste indlæg, og nogen gange for at opdage, at et svar

Angående smileys, så har du vist ikke kigget særlig godt efter i indlægget,
hvilket jo netop er en grund til - ikke - at klippe så hårdt Og netop
derfor vælger jeg ikke at klippe her

MVH
Thomas
www.tsp-photo.com

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-01-07 16:51

> [...]
> sjældent at vi her i gruppen opleve tråde/debatter som er så lange og
> komplekse, at det på nogen måde kan være vanskeligt at huske, hvad de

Ordet sludder er ikke et argument i min ordbog.
Mvh,
Hans

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-01-07 19:40

Hans Kruse wrote:

> Ordet sludder er ikke et argument i min ordbog.

Så står ordet gumpetung nok heller ikke i din ordbog...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Boegh

Dato : 18-01-07 18:02

Hans Kruse skrev i 45af7792$0$49202$14726298@news.sunsite.dk dette:
> Der er
> jo ikke noget båndbredsproblem længere på nettet, men måske hos
> modtageren en gang imellem

Har du hørt om PDA'er og smartphones?
Jeg kan love dig at det er surt at slæbe sig gennem et alenlangt indlæg på
en GPRS for at konstatere at der er en oneliner i bunden!

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Frøperspektiv:
http://jan.boegh.net/Album/Natur/skoven/slides/2006.09.23-12.47.16.html

Fra : Ivar

Dato : 18-01-07 21:49

MW skrev:

> Og ?

.. og så er det ikke rigtigt, at man på dit indlæg kan se at Outlook
virker fint på de indlæg "Outlook normalt ikke kan lide", som var det
Hans Kruse skrev. Lidt mere direkte: Du vrøvler.

Det er da udemærket at du er tilfreds med Outlook Express, men du er
nødt til at lære at bruge den. Du skal fjerne den del af det tidligere
indlæg, som du ikke svarer på. Det er helt galt, at du medtager
signaturen i din besvarelse.

Ivar Magnusson

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-01-07 22:31

Ivar wrote:

> Det er helt galt, at du medtager signaturen i din besvarelse.

Hmm... hvis man bruger en god newsklient, så klipper den automatisk
signaturen væk, når man klikker på reply, det forudsætter naturligvis, at
der er brugt en korrekt signaturskiller...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ivar

Dato : 18-01-07 23:01

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Hmm... hvis man bruger en god newsklient, så klipper den automatisk
> signaturen væk, når man klikker på reply

Det tror jeg at de allesammen gør, altså på nær Outlook Express.

Når MW proklamerer, at Outlook Express virker fin hos ham, skal han
som et minimum, selv rette de fejl som den gør - ellers er det blot
en vittighed.

Ivar Magnusson

Fra : Thomas Kjær

Dato : 17-01-07 18:26

On 2007-01-17,    ab© <ingen@email.dk> wrote:
> Et hjertesuk - og O(ff)T indlæg. Det kan da ikke passe, at næsten ingen i
> disse foto-relaterede NG´er kan finde ud af at citere rigtigt, når man
> besvarer et indlæg.

Der er der nu da ellers en del der kan finde ud af. :)

> --
>
> - Pas på, min far var betjent

Må jeg anbefale dig at kigge på 4.3 i RFC 2646[1]? :)

1) http://www.ietf.org/rfc/rfc2646.txt

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Jakob Kristensen

Dato : 17-01-07 19:47

In article <45ae3a87$0$47367$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
ingen@email.dk says...
> - Altså, helt ærligt ....

Du har helt ret men problemet er at der altid er nogle pedanter der så
kommer løbende med beskyldniger om at man quotefucker

MVH

Jakob