Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedoversigt udskrevet efter optagelsest~
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-01-07 12:03

Hej

Jeg har fået fremkaldt 300+ billeder som er taget med forskellige
kameraer. De skal sorteres i tidskronologisk rækkefølge.

Min tanke var at udskrive nogle oversigtsark som var sorteret efter
optagelsestidspunktet for at hjælpe lidt på sorteringen.

Hvilken software kan det?

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

IT job søges, 10 års erfaring fra support til ledelse - tjek CV her:
http://www.feddersen.dk/download/CV_Karsten_Feddersen.pdf (27 kb)

Fra : Leif Langgaard

Dato : 12-01-07 12:06

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min tanke var at udskrive nogle oversigtsark som var sorteret efter
> optagelsestidspunktet for at hjælpe lidt på sorteringen.

Hej

Picasa2 mener jeg kan sortere efter dato, og det er et gratisprogram

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-01-07 13:34

Hej

Leif Langgaard wrote:
> Picasa2 mener jeg kan sortere efter dato, og det er et gratisprogram

Takker. Det vil jeg prøve næste gang. Ad besværlig vej fik jeg også
Canons Zoom browser til at gøre det

Fra : s.v.nielsen

Dato : 12-01-07 13:56

Karsten Feddersen wrote:
> Hej

> Takker. Det vil jeg prøve næste gang. Ad besværlig vej fik jeg også
> Canons Zoom browser til at gøre det

Nu nævnte du ikke noget om at der var tale om Canon kmeraer

Men det er helt rigtig at når du bruger ZoomBrowser(CameraWindow) til at
hente billeder fra kamera/memory kort kan du få dine billeder ordnet
kronologisk i datomærkede mapper og evt. datomærkede filer, hvor
tidsmærkningen er optagetidspunktet.

Søren Videbæk Nielsen

Fra : s.v.nielsen

Dato : 12-01-07 13:44

Leif Langgaard wrote:
> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Picasa2 mener jeg kan sortere efter dato, og det er et gratisprogram

Ja Picasa sortere efter den dato som billedfilen er mærket med på din PC
og det tidspunkt er ikke det samme som optagetidspunktet.

Hvis du skal sortere efter optagetidspunkt skal du bruge EXIF-datas
optagetidspunkt og det forudsætter naturligvis at:

1. Billedfilerne har EXIF-data
2. At uret i kameraerne går rigtigt

Jeg kender ikke et program der kan det, men det er der sikkert andre i
gruppen der gør

Søren Videbæk Nielsen