Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EF 200mm 2.8L II USM
Fra : Ole Hetland

Dato : 11-01-07 17:49

Er der nogen der ved om man kan bruge Extender på ovenstående optik?
Eventuelle erfaringer modtages meget gerne.

Med venlig hilsen
Ole
www.hetland.it
www.bredeole.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-01-07 18:11

"Ole Hetland" <ole.hetland@ingenspamget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved om man kan bruge Extender på ovenstående optik?

Ja det kan du og med fordel...har ingen erfaring med det

vh ta

Fra : Per

Dato : 11-01-07 22:51

"Ole Hetland" <ole.hetland@ingenspamget2net.dk> wrote in message
> Er der nogen der ved om man kan bruge Extender på ovenstående optik?
> Eventuelle erfaringer modtages meget gerne.

Den skulle give bedre resultater med 2x end f.eks. 70-200 2.8. Læs meninger
på fredmiranda.com.

Fra : michael bs

Dato : 12-01-07 00:00

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse
> "Ole Hetland" <ole.hetland@ingenspamget2net.dk> wrote in message
>>

> Den skulle give bedre resultater med 2x end f.eks. 70-200 2.8. Læs
> meninger på fredmiranda.com.

Helt oplagt. Det er jo en 2.8 og den er utroligt skarp ved 2.8, så man kan
med stor fordel bruge extender på netop dette objektiv.
mvh Michael

Fra : Martin

Dato : 18-01-07 19:38

"Ole Hetland" <ole.hetland@ingenspamget2net.dk> wrote in message
> Er der nogen der ved om man kan bruge Extender på ovenstående optik?
> Eventuelle erfaringer modtages meget gerne.

Bedre med 1.4 extender....
Mvh Martin

Fra : Ole Hetland

Dato : 19-01-07 18:16

Martin wrote:
> Bedre med 1.4 extender....
> Mvh Martin

Hvordan mener du Martin?
Er den dårlig med 2.0 extender?

mvh
Ole

Fra : Martin

Dato : 19-01-07 19:30

> Hvordan mener du Martin?
> Er den dårlig med 2.0 extender?

Hej Ole - her er min egen uvidenskabelige erfaring:
Der er et kanon skarpt og hurtigt objektiv, med en 2 X extender så mister
den synligt og mærkbart i performance, - både AF og skarphed/kontrast. Har
selv brugt den på et 1V hus hvor objektivet jo er super, - syntes ikke
længere det var en sportsvogn med 2 X extenderen.
Med 1.4 X extender mister man kun 1 blænde ( i modsætning til 2 med 2 X
extenderen ) så det går ikke så hårdt ud over AF og skarphed lider heller
ikke så synligt.
Da jeg havde 2 X extenderen så satte jeg den nødigt på, - følte at
nedgradere en mercedes til en fiat......
Tror bestemt du bliver mest glad for en 1.4 selv om man jo bliver fristet af
"power" med 2 X. Men extenderen er dyr hvis man ikke syntes den kan bruges
tilfredsstillende.
Mvh Martin

Fra : Ole Hetland

Dato : 22-01-07 14:22

Martin wrote:
> Tror bestemt du bliver mest glad for en 1.4 selv om man jo bliver
> fristet af "power" med 2 X. Men extenderen er dyr hvis man ikke
> syntes den kan bruges tilfredsstillende.

Tak for svaret Martin.
Det passer mig meget godt, for jeg har i forvejen en 1.4 til min 300mm, og
anskaffelse af en 200mm skulle kun være for at "dækket hullet" mellem 135 og
300mm brændvidde.

Med venlig hilsen
Ole
www.hetland.it