Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
xray
Fra : jaybuilder

Dato : 10-01-07 18:59

jeg kunne godt tænke mig at prøve at lege lidt med xray effekten...men
hvordan og hvad kræver det ?? er det noget med dyre objektiver ??? med film
kamera er det hvist bare en speciel film man bruger....men hvad gør man
digitalt ??? på forhånd tak :)

Fra : Brian Lund

Dato : 11-01-07 00:54

> [...]
film
> kamera er det hvist bare en speciel film man bruger....men hvad gør man

Altså røntgen!? - Det tror (håber) jeg ikke man sådan lige som privatperson
kan få fat på, røntgen er ikke ufarligt!

Hvis du mener infrarød (IR) som intet har med xray/røntgen at gøre, ja så
skal du ud og investere i et filter som kun lukker IR igennem, det er
faktisk alt! De kan vel fås for 1000-1500 kr alt efter mærke og
filterdiameter.

Brian

Fra : jaybuilder

Dato : 11-01-07 04:18

ok....takker for svaret....det skulle da være til at overse

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-01-07 07:40

jaybuilder skrev:
> ok....takker for svaret....det skulle da være til at overse

Men det er ikke rigtigt. Google lidt og du skal finde

--
Venlig hilsen, Ole Larsen
New Images & Design, Nov. 2006

Fra : Brian Lund

Dato : 11-01-07 10:16

> Men det er ikke rigtigt. Google lidt og du skal finde

Hvilket? At det skulle være til at overse, eller at man bare kan nøjes med
ét filter (for det kan man)?

Brian

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-01-07 11:42

Brian Lund skrev:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket? At det skulle være til at overse, eller at man bare kan nøjes med
> ét filter (for det kan man)?
>

> Brian

At det ikke er rigtigt. Nogle få kan måske, men på de fleste skal
filteret fjernes for at ir kan registreres af sensor

--
Venlig hilsen, Ole Larsen
New Images & Design, Nov. 2006

Fra : Brian Lund

Dato : 11-01-07 13:05

> At det ikke er rigtigt. Nogle få kan måske, men på de fleste skal
> filteret fjernes for at ir kan registreres af sensor

Som jeg forstår hvad jeg har læst på diverse sider så kan man godt nøjes med
et IR filter, MEN lukkertiderne bliver ret lange, selv i dagslys. (Dette er
endda læst på en side som tjener penge på at skifte det indbyggede højpass
filter ud)

Brian

Fra : Ole Larsen

Dato : 11-01-07 13:38

Brian Lund skrev:

> [...]
> endda læst på en side som tjener penge på at skifte det indbyggede højpass

Og så kræver det stativ, spec. afstandsindstilling og på dslr kan du
ikke benytte søgeren, så det er ikke "bare et filter" - derfor foreslog
jeg at søge på nettet.

--
Venlig hilsen, Ole Larsen
New Images & Design, Nov. 2006

Fra : Bo Bjerre

Dato : 11-01-07 10:53

Brian Lund wrote:
> [...]
> skal du ud og investere i et filter som kun lukker IR igennem, det er
> faktisk alt! De kan vel fås for 1000-1500 kr alt efter mærke og

Og sikre dig at der ikke sidder et IR-stop filter foran selve chip'en,
eller hvis du bruger film: køb en film, der er IR følsom

Bo //