Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
flash "rotation"
Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 06-01-07 23:42

En af mine venner vil gerne kunne tage 3-4 billeder i
rap men hvert billede skal tages med en ny blitz/flash.

Formålet er at han vil have billeder belyst fra
forskellige vinkler og så vil han bagefter samle dem
til et billede i sit billedbehandlingsprogram, hvor han
præcist kan bestemme mængden af baglys, etc.

Finder der et (selvbygger) system, der kan, så at sige,
koble 3-4 blitz/flash på en udløser og udløse dem en
efter en?

Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 07-01-07 01:19

> [...]
>
> Finder der et (selvbygger) system, der kan, så at sige,
> koble 3-4 blitz/flash på en udløser og udløse dem en

Hvad med bare at bruge en trådløs flash og flytte dén til hvert
billede?
På den måde sparer du da en del i indkøb sammenlignet med at skulle
købe 2-3 ekstra! ;)

Brian

Fra : Henrik Juul

Dato : 09-01-07 12:55

Se evt. hvordan jeg har leget med lignende metoder i disse 2 billeder, hvor
der også er en beskrivelse:
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=210509
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=205632
/Henrik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-01-07 02:28

> Finder der et (selvbygger) system, der kan, så at sige,
> koble 3-4 blitz/flash på en udløser og udløse dem en
> efter en?

Skal han ligefrem bruge et specielt system til dette?

Kan man ikke bare sætte kameraet på et stativ, bruge en fjernudløser og så
kun tænde den flash, der skal lyse?

Alternativet er en lille kasse, hvor man med en simpel omskifter vælger,
hvilken flash, kameraet skal udløse. Det kan gøres for uder 40,- forudsat,
at flashen udløses via kabel.

Det er da langt det hurtigste. Skal man bruge et automatisk system, så skal
det kunne tage højde for, om flashen er klar, og så bliver det ret
indviklet. En automatisk omskifter er også nem at lave, men så skal man
enten måle på kameraets udløser eller på selve flashen for at få den til at
skifte, men jeg kan ikke se, at det er besværet værd.

Hvis han ikke bruger kabelflash, så er det nok ret vanskeligt at lave.

Claus

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 07-01-07 12:03

Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump) wrote:

> En af mine venner vil gerne kunne tage 3-4 billeder i
> rap men hvert billede skal tages med en ny blitz/flash.

Jeg har en stor Metz mecablitz med extern powerpac, og den er så hurtig,
at den sagtens kan følge med til at levere 2-3 skud i sekundet, så en
enkelt blitz burde kunne klare opgaven...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 07-01-07 19:06

I demand that Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> may or may not
have written in news:45A0D368.5060505@niels-ebbesen.net:
> Jeg har en stor Metz mecablitz med extern powerpac, og den er så
> hurtig, at den sagtens kan følge med til at levere 2-3 skud i
> sekundet, så en enkelt blitz burde kunne klare opgaven...

Fidusen er at der er blitzene der befinder sig rundt om objektet -
lidt Matrix agtigt - bare omvendt, da kameraet er stationært.

Andrew Engels Rump

Fra : Brian Lund

Dato : 07-01-07 19:59

> Fidusen er at der er blitzene der befinder sig rundt om objektet -
> lidt Matrix agtigt - bare omvendt, da kameraet er stationært.

Som jeg skrev; trådløs flash, hvad siger du - kan det ikke bruges? ;)

Brian

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-01-07 10:25

> Fidusen er at der er blitzene der befinder sig rundt om objektet -
> lidt Matrix agtigt - bare omvendt, da kameraet er stationært.

Når du ikke oplyser et eneste ord om, hvilke systemer, han bruger, og
hvordan de trigges, så får du heller ikke bedre svar.

Claus