Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rep af Sony P92
Fra : Ib

Dato : 06-01-07 21:57

Jeg har en ca 3 år gammel Sony P92 som er gået i stykker. Fejlen består i af
linsen ikke kører ud, når man trykker på Power knappen, men jeg kan høre at
den arbejder på det. Kamera´et ser ud som nyt og har ikke været brugt ret
meget, derfor er jeg meget ked af det, hvis den skal smides væk. I sin tid
kostede den ca 3800,- og jeg har haft ringet til et Sony reparationsværksted
som siger at en rep vil koste mellem 1500-2000,-. De vil skifte optikken i
kamera´et. Den har måske været tabt, men der er ingen synlige skader på den.
Er der hjælp at hente eller er det bare at ærgre sig og købe et nyt.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-01-07 02:33

> [...]
> været tabt, men der er ingen synlige skader på den. Er der hjælp at
> hente eller er det bare at ærgre sig og købe et nyt.

Der er næppe nogen hjælp at hente hos en professionel. Deres timepriser er
nok temmelig ens, så der vil ikke være den store forskel. Samtid er den
slags finmekanik så pokkers kompakt, at man sikkert udskifter et helt modul
og ikke bare et lille plastiktandhjul.

Jeg ville finde en tusindkunstner, der er fiks på fingrene. Alt andet kan
næppe betale sig, når man ser på, hvad nyt koster.

Den slags elektronik er i dag ekstremt kompakt, og det er ikke fremstillet
til at kunne repareres, fordi brugslevetiden allerede fra tegnebrædtet
regnes for begrænset pga. af udviklingen.

Claus