Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
har jeg dummet mig digital kamera canon
Fra : Søren

Dato : 06-01-07 18:46

Hej

Jeg har lige solgt mit Sony w1 digital kamera, og var så nede i byen for at
finde et andet, evt. med lidt flere pixels - jeg har så kigget meget på
nettet steves.. o.lign. steder, og valget skulle nok så være canon denne
gang.

Valget stod mellem canon ixus 800 og PowerShot A710is - og endte med at
blive A710isén. Det er lidt størrer men jeg/konen fotografere meget unger og
lign. så størrelsen var ikke afgørende

MEN når jeg går og tager billeder, synes jeg den er ualmindelig langsom til
at tage billeder - når jeg har taget et - tager det op mod 10 sek, før den
er klar til næste (med blitz - uden er der ikke noget problem). Det
irriterer mig egentlig lidt - men er det standard med canon? For egentlig
tager det gode billeder.

Skal jeg skynde mig ned i butikken og bytte til ixusén eller er A710is
bedre? og så bare leve med de 10 sekunder? Hvis jeg køber nogle kraftigere
batterier hjælper det?

med venlig hilsen

Søren

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 06-01-07 19:01

"Søren" <duppe@NOSPAMedb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal jeg skynde mig ned i butikken og bytte til ixusén eller er A710is
> bedre? og så bare leve med de 10 sekunder? Hvis jeg køber nogle kraftigere

Hej

Du bruger vel ikke Alkaline batterier, nogle kameraer er ikke dus med andet
end genopladelige batterier, som kan give mere strøm når kameraet skal bruge
det feks. ved blitzoptagelser!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Søren

Dato : 06-01-07 19:23

[snip]

Nej jeg bruger nogle genopladelige på 2200 mAH?!?

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-01-07 19:44

Søren skrev følgende i et indlæg på Usenet:

Ups - der røg lige chancen for et godt svar fra alle dem, der
konsekvent filtrerer alle indlæg med spam, der reklamerer
for den gratis Spamfighter, fra

Betal for den - så slipper du for at spamme alle med reklamer for
dem.

Eller brug et antispam-program, der ikke selv spammer - der
findes mange - også gratis.

Jan

Fra : Leif Langgaard

Dato : 06-01-07 23:23

> Eller brug et antispam-program, der ikke selv spammer - der
> findes mange - også gratis.

Det er lettere at indstille sin Outlook til at smide alle mails i "slettet
post" og læse den mappe igennem og slette det modtagne spam, let hurtigt og
gratis.

Fra : rAnders

Dato : 06-01-07 22:48

> [...]
>
> Skal jeg skynde mig ned i butikken og bytte til ixusén eller er A710is
> bedre? og så bare leve med de 10 sekunder? Hvis jeg køber nogle kraftigere

Hej Søren, jeg har ind til for nyligt selv haft et canon a700 og det havde
samme problem. Djævelsk langsomt om at lade blitz. Jeg brugte 2500 mah
batterier og det tog også op mod 10 sec. at lade blitzen.
Jeg ved ikke hvordan ixus er, men da de benytter lithium-ion batteri kan jeg
kun tro de er bedre, men hvor meget aner jeg ikke.
Jeg har nu skiftet til Fujifilm f30. Lynhurtigt til at focuser, udløser og
ladning af blitz, desuden noget mindre end a700.

Søren.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-01-07 02:15

> [...]
> noget problem). Det irriterer mig egentlig lidt - men er det standard
> med canon? For egentlig tager det gode billeder.

Det gælder i hvert fald ikke for mit nyindkøbte Canon S3. Det er *rasende*
hurtigt, og så bruger det tilsyneladende ikke noget strøm.

Det er underligt, at der kan være så meget forskel på kameraer fra samme
producent. Det må have noget at gøre med størrelsen...

Claus

Fra : rAnders

Dato : 07-01-07 20:45

> Det er underligt, at der kan være så meget forskel på kameraer fra samme
> producent. Det må have noget at gøre med størrelsen...

Ja det må det vel, det har jo ikke noget strømkilde eller teknologi at gøre
-

Søren. (Fuji f30 der er mindre end a530)

Fra : John Larsson

Dato : 07-01-07 21:24

"rAnders" <no@mail.dk> writes:

>"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

>samme
>>
>Ja det må det vel, det har jo ikke noget strømkilde eller teknologi at
>gøre
>-

Jo, det har det da. En større buffer-kondensator, men den slags fylder en
smule!

John