Pc til Pc via 10/100 MB netkort
Fra : --==JKADK==--

Dato : 28-06-01 21:47

forbundet med kabel ( ingen hub )
Hvilke overførselshastigheder kan man forvente ?

Umiddelbart kommer jeg op på ca. 7 MB/s

Netkortene er sat til at køre 100 MB

MVH

Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 28-06-01 23:29

Tjaaa, hvis man regner lidt på det og kender forskel på megabit og megabyte
så skulle hastigheden teoretisk komme i nærheden af 8,75 MB/s når overheaded
for TCP/IP protokollen er trukket fra, men der er jo også andre faktorer end
kun netkortene der spiller ind

MVH
Jesper

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-06-01 00:03

On Thu, 28 Jun 2001 22:47:26 +0200, "--==JKADK==--"
<jkadk@hotmail.com> wrote:

> forbundet med kabel ( ingen hub )
> Hvilke overførselshastigheder kan man forvente ?

Det afhænger ret meget af hvilken hardware man har til rådighed,
og hvor data kommer fra og sendes til (fx. om data læses fra disk
eller skrives til disk).

På et par almindelige Windows-maskiner, op mod 60 Mbps (7,5
MB/s), hvis det er data der kopieres fra disk til disk.

Prøv evt. at teste med TTCP for at få et billede af, hvordan det
ser ud, når der ikke blandes disk sub-systemer ind i målingen.
Det vil sikkert være lidt højere end hvad du ser nu.

> Umiddelbart kommer jeg op på ca. 7 MB/s

7 MB/s er ca. 56 Mbps, så det er OK. Regn ikke med meget mere.

> Netkortene er sat til at køre 100 MB

Nej, de er sat til at køre 100 megabit per sekund (Mbps), ikke
100 megabyte uden tidsangivelse (MB).

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 29-06-01 13:51

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse news:sjdnjtodcbc5ei4n7tilrpfoij6mmu70m9@news.worldonline.dk...

> Nej, de er sat til at køre 100 megabit per sekund (Mbps), ikke
> 100 megabyte uden tidsangivelse (MB).

Måske lukker de forbindelsen efter at have overført 100MB
(jeg kunne ikke dy mig)

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk