USB back-to-back eller Host-to-host
Fra : Martin Bilgrav

Dato : 28-06-01 21:37

Hejsa

Kan man det ?
Jeg tænker på det USB kabel fra een PC direkte over i en anden PC. dvs med
type A stik i begge ender ?
Under windows 98...

Nogle der har prøvet det ?

Mvh
Martin

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-06-01 22:10

"Martin Bilgrav" <bilgrav_NOSPAM_@image.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tænker på det USB kabel fra een PC direkte over i en anden PC. dvs med
> type A stik i begge ender ?

Ja, Zitech har bl.a. et sådant kabel

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 29-06-01 12:33

> Ja, Zitech har bl.a. et sådant kabel

Hejsa

Ja, det ved jeg.
Det koster 320 dkr og en USB hub koster 370....

Det jeg var ude efter var om man kunne uden noget aktivt udstyr, som det
host-to-host kabel er. (det er en eller anden dims inde i kablet)
dvs kan man med et a-a type kabel, sådant et ganske alm et til en 50'er ?

Mvh
Martin

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-06-01 12:43

> Det jeg var ude efter var om man kunne uden noget aktivt udstyr, som det
> host-to-host kabel er. (det er en eller anden dims inde i kablet)
> dvs kan man med et a-a type kabel, sådant et ganske alm et til en 50'er ?

ikke svjv.
USB kræver et host-slave forhold og man kan (normalt) ikke opsætte en
host-port til at være slave. (bl.a idet denne host-port kan fordeles)
Ergo kræves en slave-slave ting i midten

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 29-06-01 14:55

hej igen.
Det er også korrekt, men tænk på at hostcontrolleren faktisk ligger bag en
2-ports hub i forvejen, så som det er på alle bundkort...
Så egentligt er det analog til hub-hub kobling. eller hvad ?

Mvh
Martin

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-06-01 15:00

> Det er også korrekt, men tænk på at hostcontrolleren faktisk ligger bag en
> 2-ports hub i forvejen, så som det er på alle bundkort...
> Så egentligt er det analog til hub-hub kobling. eller hvad ?

enten ligger hub-funktionen på et lavere lag end host og slave begreberne,
eller også har en hub en b-port og xx a-porte.
En tredje mulighed er at jeg ikke helt har forstået standarden

--
Martin Højriis Kristensen