Grønne bilstandarder på vej i EU.
Fra : BJ

Dato : 06-02-07 17:08

Så er festen i gang.

EU har barslet med strenge emissionskrav, men den tyske bilindustri er ikke
glad:

http://borsen.dk/nyhed/103486/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-07 17:23

BJ wrote:
> Så er festen i gang.
>
> EU har barslet med strenge emissionskrav, men den tyske bilindustri
> er ikke glad:

Nej, lad os håbe de får forpurret de planer.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 06-02-07 17:51

Hej

Kim Frederiksen wrote:

> Nej, lad os håbe de får forpurret de planer.

Læs lige artiklen igen. Grunden til at tyskerne ikke er glade er fordi
de vil have endnu skrappere krav.

Så lad os hellere støtte op om tyskerne.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : BJ

Dato : 06-02-07 17:53

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så lad os hellere støtte op om tyskerne.

Artiklen kan bestemt misforstås og jeg er sikker på tysker _ikke_ ønsker
skrappere krav, men betydelig mindre.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 06-02-07 18:07

Hej

BJ wrote:

> Artiklen kan bestemt misforstås og jeg er sikker på tysker _ikke_ ønsker
> skrappere krav, men betydelig mindre.

Jeg må bøje mig. Tyskerne er IMOD en så kraftig sænkning.

Se her.
http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/2/0,1872,4338050,00.html

Jeg fatter så ikke helt hvorfor. Specielt de store bilmærker er imod,
men BMW har brintbiler, Mercedes har brændselceller og Audi har
højtydende dieselmotorer og mottoet "Vorsprung durch Technik". Et sådan
tiltag burde da netop sikre, at de i fremtiden lettere vil kunne afsætte
ny teknik i stedet for at hænge sig i hvad der er muligt i dag. Desuden
snakker vi 2012. Gennemsnitsudledningen er åbenbart 163gr/km i dag. Hvad
mon den var for 5 år siden? Alene den "almindelige" udvikling bør bringe
den under 140 uden problemer de næste par år.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : BJ

Dato : 06-02-07 18:12

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Se her.
> http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/2/0,1872,4338050,00.html

Aber ja,...

> Alene den "almindelige" udvikling bør bringe den under 140 uden problemer
> de næste par år.

Mon der ikke er en sammenhæng mellem ydelse, motorvolumen og CO2..?

Der er ikke meget prestige ved at trille rundt i en BMW 7 eller Audi A8 med
en 650 ccm Suzuki motorcykelmotor ilagt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-07 18:15

> Mon der ikke er en sammenhæng mellem ydelse, motorvolumen og CO2..?
>
> Der er ikke meget prestige ved at trille rundt i en BMW 7 eller Audi A8
> med en 650 ccm Suzuki motorcykelmotor ilagt.

Ja, Jeg har altid drømt om en Mercedes CL 600.. Den udleder 340g/km... Der
er altså langt ned til de 130 g/km

/SWP

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 06-02-07 18:31

Hej

BJ wrote:
> Mon der ikke er en sammenhæng mellem ydelse, motorvolumen og CO2..?

Jo indenfor traditionelle motorer, men en BMW745 på brint har en CO2 på 0.

For eksempel har Mazda en RX-8 kørende med en to-kammer 1,3 liter
wankelmotor som yder 115HK på brint.

Se her:
http://www.mazda.com/csr/closeup-env/01-01.html

Rundt regnet kan man jo gange op. En 8 kammer motor burde kunne levere
460HK på 5,2 liter. Det er altså en seriøs motor og den vil stadig
udlede - 0 CO2/KM.

> Der er ikke meget prestige ved at trille rundt i en BMW 7 eller Audi A8 med
> en 650 ccm Suzuki motorcykelmotor ilagt.

Prøv at kigge på www.bmw.de og søg på 'wasserstoff'. Så finder du en 745
på brint som yder små 200hk og en tophastighed på 215. Mindre end en
tilsvarende benziner i dag, men man kan ikke ligefrem kalde den bovlam.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : BJ

Dato : 06-02-07 18:35

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP ... en masse rigtigt.

Problemet er bare, infrastrukturen er ikke til stede for H2-motorer.

I glemmer hele tiden, man ikke lige fra den ene dag til den anden kan stille
en produktion om og samtidig skaffe infrastruktur til udkommet.

Det tager årtier, med mindre vi alle skifter over til at arbejde med _det_
som projekt/målsætning.

Så går økonomien og samtlige samfund da vist i stå.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 06-02-07 19:05

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Der er ikke meget prestige ved at trille rundt i en BMW 7 eller Audi A8
> med en 650 ccm Suzuki motorcykelmotor ilagt.

Er det ikke Volvo, der har lagt sig fast på Yamaha i den sammenhæng?

Fra : BJ

Dato : 06-02-07 21:45

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er det ikke Volvo, der har lagt sig fast på Yamaha i den sammenhæng?

Jep, så det er helt naturligt Bimmer og Audisse napper Suzuki..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-02-07 20:57

> [...]
med
> en 650 ccm Suzuki motorcykelmotor ilagt.

Det vil jeg tro, men teknologi og forbrug er sikkert også en medvirkende
faktor. Min 1,8 med 140 hk udleder mindre end eksempelvis en Corolla 1,4 med
97 hk, selv om min vejer lidt mere og står på bredere dæk.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-07 18:20

> [...]
> for 5 år siden? Alene den "almindelige" udvikling bør bringe den under 140

Du har 100,01% ret. Tyskerne er direkte dumme ikke at tage mod udfordringen,
som måske kan være med at at kinesiske biler og andet skrammel ikke bliver
lukket ind i eu så let.

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-02-07 18:05

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:45c8ab50$0$935> BJ wrote:

> Nej, lad os håbe de får forpurret de planer.

Ja, lad os hellere få nogle afgifter som "naturligt" begrænser brugen af den
nuv. vognpark, bil som bruger den nuv. teknologi ;))).

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-07 18:37

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Ja, lad os hellere få nogle afgifter som "naturligt" begrænser brugen
> af den nuv. vognpark, bil som bruger den nuv. teknologi ;))).

For s*tan, sådan noget må du ikke sige. Vi vil have ordentlige biler
billigt, og vi vil have dem nu.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-07 18:41

> For s*tan, sådan noget må du ikke sige. Vi vil have ordentlige biler
> billigt, og vi vil have dem nu.

Samme sidder jeg og tænker...

/SWP

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-07 18:52

Søren Wagner wrote:

> Samme sidder jeg og tænker...

Hvis det stod til mig, var det pis-potterne der blev forbudt.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-02-07 14:45

Kim Frederiksen skrev:
> For s*tan, sådan noget må du ikke sige. Vi vil have ordentlige biler
> billigt, og vi vil have dem nu.

Jamen det har jo ikke noget med Co2 at gøre. Det er jo et
skattespørgsmål.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : BJ

Dato : 10-02-07 14:48

KLIP

> Jamen det har jo ikke noget med Co2 at gøre. Det er jo et skattespørgsmål.

Tjaee .. enhver politik er jo i bund og grund en omfordelingspolitik.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 06-02-07 17:40

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> writes:

> SÃ¥ er festen i gang.
>
> EU har barslet med strenge emissionskrav, men den tyske bilindustri er ikke
> glad:
>
> http://borsen.dk/nyhed/103486/

Vupsa... Det vil jeg tro. 130g/km er godt nok ikke møj'. Selv min
bitt' pott' ligger på 141.

Fra : BJ

Dato : 06-02-07 17:47

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vupsa... Det vil jeg tro. 130g/km er godt nok ikke møj'. Selv min
> bitt' pott' ligger på 141.

En S40 på Flexifuel ligger på 177 g/km og en S60 Bi-Fuel på 159 g/km.

Det bliver el-potter eller elastikmotorer i fremtiden.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-07 18:11

> Det bliver el-potter eller elastikmotorer i fremtiden.

Sæbekassebiler med rugbrød-motor bliver et hit igen... Det kan også skabe
mange arbejdspladser..

/SWP

Fra : BJ

Dato : 06-02-07 18:17

"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sæbekassebiler med rugbrød-motor bliver et hit igen... Det kan også skabe
> mange arbejdspladser..

John Deere er allerede i gang:

http://www.easy-climb.dk/pegperego.htm

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-07 18:23

> John Deere er allerede i gang:
>
> http://www.easy-climb.dk/pegperego.htm

De er ikke engang registrerings pligtig.... Ingen P-bøder, ingen foto fælder
mm. = )

/SWP

Fra : BJ

Dato : 06-02-07 18:27

"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> De er ikke engang registrerings pligtig.... Ingen P-bøder, ingen foto
> fælder mm. = )

... og så er den garanteret også fuld RoHS og WEEEEEEEEEEEEEEE
kompatibel..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 06-02-07 19:10

> .. og så er den garanteret også fuld RoHS og WEEEEEEEEEEEEEEE
> kompatibel..

Hvorfor er det, at du altid graver traktorlinks frem

Fra : BJ

Dato : 06-02-07 21:46

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvorfor er det, at du altid graver traktorlinks frem

Hvad hjertet er fuldt af, du ved.

Måske jeg skulle til at trække Bimmers scooter frem igen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~